A honvédelmi miniszter 55/2022. (XII. 28.) HM utasítása a Magyar Honvédség Parancsnoksága és a Magyar Honvédség harcképessége, reagálóképessége, vezetési rendjének egyszerűsítése, valamint a bürokrácia csökkentésével összefüggő egyes feladatokról szóló 32/2022. (VIII. 11.) HM utasítás módosításáról
Amekkora szar van a Honvédség körül, én részemről nem tapsolnék egyelőre. Bár látva, mi mindenre szeretnek pénzt és időt elkölteni, még a végén lehet összehozzák.
Nagy-nagy piros pont a tigrises statikus sorért - vajon ez azt jelenti, hogy a sógorok is a NATO tagság felé kacsingatnak?
Nem hinném, hogy erről lenne szó, csupán megragadták a lehetőséget a Tigris reklámnak.
Az osztrák 2. század (Typhoon-al, korábban Saab 105) jelenleg Probationary Member (próbaidős tagság)-on van a NATO Tiger Association-nél. A 2004-2005-2008-2010-2011-2013-2014-2017-2018-2019-es NATO Tiger Meeten is részt vettek a Saab típussal. A Typhoon-ok először vettek részt a tavalyi Belga rendezvényen.
A svájci Fliegerstaffel 11, F-18 Hornet-el pedig állandó NATO Tiger tag, azt mégse NATO tagország.
Megkésett zeltwegi rövid beszámoló: Sajnos nagy fájdalmamra a Buffról lemaradtunk, mivel az összes előzetes infó úgy szólt h pénteken lesz, külön örültem is, mert a dugókat is megússzuk, nem is lesznek sokan és még a B-52-t is látom. Ehhez képest baromian sokan voltak, elvileg 125 ezren voltunk a pénteki napon. 8:30 körül értünk a parkolóba, sajnos az autópályán volt egy megtévesztő felirat, így nem az előzetesen kinézett vonatos P+R-hez sikerült mennünk, hanem a Fishing faluban levő autóbuszoshoz, innentől nagy izgulás volt, de 9 körülre bent voltunk a reptéren, csak a nyitóképet késtük le a díszfestett Eurofighterrel.
A szokásos színvonalas repnapot sikerült a sógoroknak összehozni, szerencsére a nagyvasakat elég jól elosztották időben, így volt idő a statikot is végignézni, bár a fotózással a nagy tömeg miatt akadtak gondok. A másik problémánk az volt, hogy mire a belga szuvenírsátrat megtaláltuk, már nem volt nekik semmilyük, a belga srác nagyon kedves volt: "dehát jöttök holnap is nem? holnap lesz minden" :) megállapítására sajna nem tudunk igennel felelni.
A Gripenünk nagyon szépet repült, még a begyújtás is sikerült - ha jól emlékszem szombaton már nem jött össze; de nekem a csúcs egyértelműen a belga F-16-os programja volt (nem véletlenül akartunk szuvenírt).
Ja és idén szerintem külön verseny zajlott a hogyan dobjunk minél lehetetlenebb helyen infracsapdát - eme számot utcahosszal nyerte a svég Gripen, akinek mindkétszer sikerült a messzi távolban szórni az áldást.
Nagy-nagy piros pont a tigrises statikus sorért - vajon ez azt jelenti, hogy a sógorok is a NATO tagság felé kacsingatnak?
Kifelé volt az igazi feketeleves, nyilván mindenki a buszos P+R-hez ment, busz meg nem nagyon volt, de a kávén a hab a parkolóból való kijutás volt, ami eltartott egy félórát biztosan - az ottani kiskatonák nem álltak a helyzet magaslatán. Így az 5-kor zárult repülőprogram után 7-re már ki is értünk a pályára... Viszlát 2025-ben (de messze lesz).
Videók alant láthatóak, a technikával még össze kell szoknunk egy kicsit:
Konkrétan szakadt az eső amikor kiértünk, ahogy beálltam a parkolóba abban a szent pillanatban elállt az eső, utána már végig napos idő volt néhány felhővel :)
A két raptor fantasztikus volt, a magyar Gripen demo, és Veres Zoli szintén. Ugyan nem volt "rendes" Mig-29 demo, de 4 géppel érkeztek, kettő egész sokáig körözött, szerintem méltó búcsúzó volt. Nagyon hiányzott egy sugárhajtású kötelék.
A program lebonyolítása egy darabig egész pontos volt, majd kb 3 óra körül volt egy teljesen érthetetlen kb 1 órás szünet, a lengyel F16 a felszállás után 40 percre eltűnt, majd azt követően ment le a demo.
Összességében mindenképp jónak mondanám, a kijutás és a hazajutás is teljesen zökkenőmentes volt (Pernek fele).
Amúgy hétvégén Kőbányán volt mini repnap: Eurocopterek (mentő és HunAF) dinamikus és statikus, és Lot 787, Korean és Luxair 747 eléggé alacsony áthúzások. A katonák feldöntötték rotorszéllél a fémkordont, érkezéskor is, távozáskor is, a mentők nem, pedig csak kb. 1 méterrel nagyobb a kheki gép a sárgánál.
1:1 arányú makett lesz kiállítva. Amúgy igazad van, ilyenkor tolni szokták a marketinget. :) Szlovákiában is addig volt svéd Gripen demó amíg el nem dőlt, hogy nem azt veszik.
Köszönöm, de kihagyom, nem állnak össze a csillagok.. Az F-22-est sajnálom, de! ...ahogy olvasom az ostravai szervezők cikkeit, hozzászólásait, tartogatnak még valami amerikai résztvevőt ("nem végleges a lista pszt!"), csak szerintem a SIAF előtt nem lövik le a poént. Szerintem Ostravában is találkozunk F-22-el. :)