Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
A történethez két dolog még hozzátartozik:
- nem egyedül, hanem más befektetőkkel együtt csinálta meg a WestJetet;
- a JetBlue beinditásának legelső napja 2001. szeptember 11-én délelöttre volt tervezve. Ezt finoman szólva meghiúsitotta egy 08.30 perc körül bekövetkezett esemény, így a JetBlue volt a legelső légitársaság, amelyet a bekövetkező recesszió sújtott...
1993-ban alakult a Morris Air, amelyet rövidesen egy David Neeleman nevű úriember vett át. Aztán a Southwest bekebelezte ezt és a szerződésben kikötötték, hogy 5 évig Neeleman nem foglalkozik low cost légitársasággal az USA-ban. Ezért elment Kanadába, ahol létrehozta a WestJet low cost céget, majd pedig visszament New Yorkba és megalapította a JetBlue-t.
Akad meg az USA-ban is aki megprobalja lemasolni, a mindenki elott peldakent allo Southwest szisztemat. Persze amerikai modra. Ilyen a 99-ben beindult JetBlue. Nem aproztak el a dolgot: rogton rendeltek 36 db A320-ast, mindegyik 162 borulessel, es egyeni kepernyovel felszerelt, melyen 24 csatorna kozul valogathat az utas. Ez az USA-ban gondolom mindent uberelo kerdes lehet: gondoljatok bele, 5 ora TV nelkul!Megerositett rendelesuk van ujabb 96 A320-ra. Ok is hihetetlenul olcso arakat kinalnak, a bazisuk nem eppen egy olcso repter, JFK. A nyugati parton viszont a draga LAX helyett lecsaptak a doglodo Long Beach-re, megkaptak az osszes fennmaradt jet slot-ot, napi 27-et, ami a kornyezetvedok napi "noise budget"-jaba meg belefert. Mit tesz Isten, erre a hirre rogton az American Airlines-nak is eszebe jutott hogy surgosen jaratokat szeretne inditani Long Beach-re, visszakovetelven az eredeti slot-jat amit evekig nem hasznalt fel! Fleg Floridaba mennek meg egyebkent, meg a nyugati partra.
Persze az indulaskor sokan ongyilkossagnak minositettek azt hogy a draga JFK-n akarnak megkuzdeni a nagyokkal.
Mondjuk nyilvan az iszonyatos kezdotokenek koszonhetoen a mai napig megy a szekeruk: a load factor 75.8 %.
Egy forintért visszavásárolható objektum
A kunmadarasiak a reptér átadására várnak
NSZ 2002. november 8. Szerző: Doros Judit
Madártávlat nem "ingatlanbizniszt" látnak benne
A kormány több mint egy hónappal ezelőtt döntött arról, hogy tizenhárom volt katonai objektumot laktanyákat, lőszerraktárakat, repülőtereket térítésmentesen átad az illetékes önkormányzatoknak. Ilymódon juthat ingatlanhoz Abda, Baja, Lenti, Mogyoród és Nyírtelek is. A területe és felszereltsége miatt legértékesebb kunmadarasi repülőtér és laktanya is szerepel a felsoroltak között. A létesítmény megszerzéséért indított többéves, hiábavaló tárgyalássorozat, majd a polgármester és néhány önkormányzati képviselő februárban folytatott éhségsztrájkja után most a településé lehet a több százmillió forintot érő katonai objektum.
Arról nincsenek pontos adatok, hogy valójában mennyit ér a csaknem nyolcszáz hektáron elterülő kunmadarasi laktanya. Az ÁPV Rt. a legutóbbi vagyonleltárában 500 millió forintos értéken tartotta nyilván a létesítményt, amelynek kerítésein belül megtalálható igaz, meglehetősen romos állapotban egy 1300 lakásból álló lakótelep, színházépület, fotólabor, szimulátorhelyiség, uszoda, egy lebetonozott kifutópálya és 68 különféle méretű hangár.
Az önkormányzat megrendelésére az idén nyáron elkészült fejlesztési terv szerint az ingatlanon ipari park, logisztikai központ és polgári repülőtér működne. A reptértől nem messze van egy termálkút, amelyből 56 fokos meleg víz tör fel: erre alapozva szóba került a gyógyturizmus fejlesztése, s egy pihenőlakópark felépítése is.
Márki Sándor, a 6200 lelkes nagyközség októberben újraválasztott, független polgármestere azt mondja: amióta kiderült, hogy a Medgyessy-kormány a kunmadarasi laktanyát a térítésmentesen átadható katonai ingatlanok közé sorolta, megnőtt a befektetők érdeklődése a település iránt. A polgármester reményei szerint a laktanya átadás-átvétele a jövő évben megtörténhet.
...
Márki Sándor szerint a kunmadarasiak nem azért ragaszkodnak a laktanyához, mert abban ingatlanbizniszt látnak. Az országnak ezen a vidékén egyébként sem kapósak a földek és az ingatlanok: ma, ha valaki itt hatmillió forintos költséggel felépít egy házat, azt legfeljebb fél áron tudná továbbadni. Az utóbbi tíz évben a térség nem fejlődött. Kunmadarason, és a tőle húsz kilométerre lévő Tiszafüreden most is 20 százalék körüli a munkanélküliségi ráta, a környéken kevés a munkáltató. A kunmadarasi reptéri beruházások egyik fő célja épp a munkahelyteremtés. Márki Sándor azt mondja: ha jövőre, vagy 2004-ben elkezdődhetnek az építkezések, először a szakmunkások, segédmunkások jutnak kenyérkeresethez. Ezzel egy időben a karcagi munkaügyi kirendeltséggel karöltve megkezdhetik az átképző tanfolyamok szervezését, hiszen a vállalkozások szakképzett munkaerőre számítanak. A reptérre vonatkozó hasznosítási tanulmány szerint az átadástól számított 5-6 éven belül akár 800-900 ember is dolgozhat az övezetben.
Ahhoz, hogy a pályakezdő mérnököket, művezetőket, ipari munkásokat megtartsák, lakásokra is szükség van. A repülőtéren ott a lakótelep, ám annak 1300 lakásából csak 500 alkalmas az újjáépítésre.
A laktanya területén ma is folyik a környezeti kárelhárítás. A szovjet csapatok kivonulása után kiderült: nagy mennyiségű olajszármazék főként kerozin folyt szét a földeken. Az elmúlt tíz év során voltak olyan esztendők, amikor a területen hónapokig állt a munka és szünetelt a kárelhárítás: emiatt a kerozin szétterült, s a korábbinál nagyobb kiterjedésű felületen szivárgott a talajba. A környezetvédelmi felügyelőség szerint a 780 hektáros területből 150 hektár volt szennyezett. A laktanya egyes részein két-három méteres vastagságban állt a kerozin a talajvíz fölött, s ez veszélyeztette a kunmadarasi ivóvízbázist is. Egy kormányhatározat 1995-ben az ÁPV Rt. feladatául rótta ki a kármentesítést, a Szolnok megyei környezetvédelmi felügyelőség pedig 1999. december 31-ét jelölte ki ennek végső határidejeként. A privatizációs szervezet azonban a határidő lejárta előtt haladékot kért, és kapott. A munkát így 2003. június végére kell befejezniük.
A katonai objektumok átadásáról érdeklődtünk a szerződések kidolgozásával megbízott ÁPV Rt.-nél is. A privatizációs szervezet sajtóosztályán azt a tájékoztatást kaptuk, hogy még nem készült el az átadás-átvétel ütemterve, így nem lehet tudni, mely laktanyákat adják át az elsők között, s melyekre kerülhet sor később.
A kunmadarasi polgármester azt mondja: a helybeliek a szovjet katonák kivonulása óta, lassan tizenegy éve várnak a repülőtérre. Azt a néhány hónapot, ami az átadásig még hátravan, már kibírják.
Nem lepne meg egyebkent, ha valaki egy dublini iroasztal mellett mar erosen kalkulalna...
Ha meg nem igy van, sebaj, vannak ennel perverzebb hobbik is! (Na jo nem sok...) :)
ha nem kivancsiak akkor nem kivancsiak, attol mi meg szorakozhatunk jol nem? Beszelgetni pedig arrol is lehetne, hogy mikor vesz a Malev A380-ast, tokmindegy, hogy van-e valosagalapja, csak olyan jo erzes, hogy kifejtik az emeberek a velemenyuket... :-)
Úgy vitatkounk ezen, mintha bárki is kiváncsi lenne a véleményünkre:-) Meg mintha a Ryanair már megoldást keresne.
Viszont ha a Ryanair erre fog terjeszkedni, akkor nem a reptér székhelyén lakó utasok miatt fog ide jönni, hanem a környező, schengeni határon túli országokból jövő utasok miatt. (Kinlódjon velük a magyar határrendészet!)
Megneztem a videot.
Az Embraer-125 szep.
CSak azt tudnam hogy mit keres ott az a lehasznalt (ex)Southwest737-200-as.Lehet hogy az az oveke mar. Az sem egy mai darab mar...
Pont ebben a percben akartam ugyanazt irni mint a HQ. Senki nem vitatja el Debrecen erdemeit, de hat a foldrajzi adottsagain nem sokat lehet valtoztatni. Ismetlem ez az egesz eszmefuttatas csak elmeleti okoskodas, hiszen ha Tokol valoban a Honvedelmi Miniszterium tulajdonaban van, akkor szerintem elobb fogunk a Holdra utazni Ryanair-rel mint Tokolre! :)
Ne erts felre nem Debrecent akarom bantani, en is kisvarosban lakom, de ugye kissebb varos->kevesebb utas, nagyobb varos->tobb utas. Magyarorszag pedig kulonosen fovaroskozpontu, es most nemcsak a lakossag eloszlasarol van szo.
Ha úgy vesszük,akkor már nekünk is megvan az olcsó légitársaságunk. Igaz csak 1,5 hónapra de a Malév 29 990 árai nagyon kedvezőek. Érdekes, hogy mig a Ryanairnél akkor kapunk olcsóbb árat ha előre foglalunk hónapokkal a Malévnál meg akkor ha 3 nappal indulás előtt foglalunk olyan last-minute stilusban. Persze teljesen érthető és egyértelmű a két rendzer közötti különbség oka de azért érdekes!
phoenixnek igaza van, a politika nagyon is beleszól a regionális reptérfejlesztésbe. Példa erre Börgönd, ahol teljesen magánpénzből egy angol befektető vállalta a reptér fejlesztését egyetlen feltétele volt, hogy a reptér tulajdonjoga kerüljön a székesfehérvári és az abdai önkormányzat tulajdonába. Az országban több helyen téritésmentesen megkapták az önkormányzatok a volt katonai létesitményeket de mivel Fehérvár ellenzéki vezetésű város volt csak nem akarodzott az ÁPV-nek aláirni a szerződést. Végül azt hiszem a kormányváltás után került sor a szerződés megkötésére. Hasonló okok miatt hiúsúlt meg egy hatalmas logisztikai központ épitése a nagykanizsai volt laktanya helyén.
Csak attól tartok, hogy ez visszafele is igaz lesz és most Debrecenben fog nehézkesebben menni a reptérfejlesztés.
Egyébként a következő néhány évben tudomásom szerint Péren,Pécsett,Taszáron és Szegeden várható nagyobb léptékű reptérfejlesztés.
A tököli reptér azt hiszem honvédségi tulajdonban van és nem tudom, hogy milyen tervek vannak vele.
Repült már valaki az ausztrál Virgin Blue-val? Állitólag nagyon sok borsot törnek a Qantas orra alá. Most olvastam, hogy megkapták a sydney reptéren a volt Ansett terminált.
Debrecenben a 4-es busz egy 100 forintos buszjegy áráért bevisz a városba 15 perc alatt, a taxi kb. 1000. De vannak Debrecenben élelmes vállalkozók, akik egy menetrendszerüen érkező gépnél lépcsőtől főtérig bevisznek légkondicionált luxusbusszal.
A tököli repülőtér sorsa nekem is a szivemen van, de Debrecenben csak egy 350 milliós, 1 hónap altt felállítható ILS hiányzik a fapados járatok fogadásáért, mert ez egy ma is működő, nemzetközi jogosítású kereskedelmi repülőtér.
Nem hiszem hogy az ovek lenne, inkabb szerzodest kotnek az uzemeltetovel.
Belga pelda: a Charleroi-Brusszel buszjegy 6.20 euroba kerul az utasoknak. A tavolsag kb 50 km. Ez Brusszel kozpontjaba visz, a Rue de France-hoz
Ugyanakkor 9 euroert lehet venni vonat es buszjegyet barhova Belgiumon belul. (nyilvan ott van vonatallomas es halozat...)
Egy taxivallalattal is szezodesuk van: minden Ryanair utas fix aron juthat be Charleroi kozpontjaba, vagy Brusszelbe: az utobbi szinte biztos hogy a repulojegy aranak tobbszorose lesz: 85 euro.
Ezekrol a buszjaratokrol mit kell tudni? Ezek is a Ryanair tulajdonaban vannak, vagy valakitol kulonbuszt rendelnek? A varosokon belul hol allnak meg ezek a buszok?
Ferihegy valoban egyike lehet a nagyon keves olyan europai nemzetkozi repternek, amelyik nem rendelkezik kozvetlen vasut/metro/HEV kapcsolattal. Roviden: szupernyugos!
Megfigyelheto egyebkent, hogy a Ryanair elso dolga rendszeres buszjaratot inditani a kies "secondary airport"-jairol. Mondjuk az nem varhato el toluk, hogy utakat is epitsenek!
Meg mindig Ferihegy lenne a legegyszerubb megoldas, nekunk utasoknak.
De ez igaz, repülni valóban egy ünnepesemény itt Magyarországon. De azért mert egy norláisabb helyre a repjegy annyi vagy több mint az utazó fizetése, abban az esetbne, ha átlagos családról van szó.
Csak egy bajom van ezekkel "kis" repterekkel, megpedig:
Ferihegy a nagymultu nemzetkozi szuperrepuloter, csak azt arulja el valaki, hogy miert nincs normalis tomegkozlekedes. A BKV+ ugyan orak alatt "bevisz" a KoKire, ezt inkabb elkerulom, ha lehet, raadasul innen meg Metrozni is kell. Van ugye az LRI Minibusz, ez viszont joval tobbe kerul, mint a hagyomanyos tomegkozlekedes, ugyan hazhoz visz, ha szerencses az emebr akkor csak a fel varoson kell atkeringenie mielott hazajut. Amikor Ferihegyen loket van rengeteget kell varni ra. Van ugye meg a taxi is, de a repuloter-varos tavolsagabol adodoan ez egy kicsit sokba kerul, foleg, ha azt vesszuk figyelembe, hogy most "olcsobb" utazasrol szol a vita. A nem budapestiekrol ne is beszeljunk... Sejtem en, hogy honnan fuj a szel, sajnos Magyarorszagon nem mindennapos megszokott dolog az, hogy repulovel utazzunk. Ez egy kvazi unnepi alkalom melyre mindig akad valaki ismeros aki "kivisz a repterre". Gondolnunk kellene azonban a kulfoldiekre is, elkepzelheto, hogy nemcsak a magyarok, de esetleg a kulfoldiek is szivesebben utaznanak Budapestre a RyanAirrel. Szoval, ha Ferihegy ennyire elerhetetlen, akkor mi lenne Tokolon, Kiskunlachazan?
Gyanithatod, de ugy tudom a "kis" repter meg igy is miliardokat er. Tudod, egy jol idozitett alairas eleg ahhoz, hogy ha vkinek terve van, az ebben az evben ne tudjon belekezdeni, mert kicsuszik az idobol. Kb olyan a dolog, mint Bpn kiirni egy kozbeszerzesi palyazatot utfelujitasra januar helyett augusztusban.
Borgond igen kedvezo helyen van, 70Kmre Budapesttol, 1-2Kmre delre az M7rol.