Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Na szóval, ahogy Headingnek is említettem, átrágtam magam egy nagyon tanulságos és érdekes könyvön, amely a low cost légitársaságok kialakulásáról és működésükről szól. Vannak benne részletes információk a Lakers, Ryanair, Debonair, Easyjet, Go, Buzz, és persze a Southwest légitársaságokról, meg sok minden más. Van benn információ az általuk használt repterekről is, szóval hasznos könyv azoknak, akiket a téma érdekel. Elég friss kiadás, 2002 tavaszán adták nyomdába. Mindenkinek ajánlom, ha van kérdés, szívesen válaszolok.
En voltam Frankfurtban az akcios jeggyel, es haromszor varialtam at az indulast, ugyhogy nekem ugy tunt, hogy nem csak 2-3 helyet szabaditanak fel. Mondjuk nem is volt teli a gep.
Apropó Brüsszeli gép. Ma láttam nagyon közelről amikor megérkezett az esti brüsszeli by MALÉV :) Kinnt voltunk néhány haverral a kifutó pálya végénél így este.
Londonba nem is érvényes a kedvezmény :D
Viszont én most konkrétabban Helsinkiről beszéltem. Ott ilyenkor totál pangás van, tudom, hogy a gép szinte üres de azért megkérdeztem volna mégis mennyire üres? :) Nem tudom meg már soha...
Elvileg a szabad helyek függvényében nyitnak egy osztályt amiben a maradt helyeket osztják ki.
Szerintem 3 nappal indulás elött megnyitnak egy pár helyet, majd 2 nappal elötte még párat és az utolsó napon a maradékot... Érdekük eladni minden helyet, nem? Akár olcsón, akár nem, de érdekük...
Hát azért én bementem érdeklődni a Malév irodába, hogy ugyan mondja már meg hogy egy járatra mennyi szabad hely van hogy esetleg tudjak kalkulálni, de a nő csak nagyon morcosan nézett rám és kategórikusan megtagadta az információ átadását, a miértre pedig annyit mondott, hogy: "Csak. Tessék jönni majd 3 nappal elötte. Viszlát!"
Szerintem is a legdurvább a légügyis! Ilyen hozzáállásal nem csodálkozom, hogy nem tolonganak Ferihegyen a külföldi légitársaságok...
Egyébként az én véleményem szerint is lenne kereslet olcsó repjegyekre Londonba,Brüsszelbe,Frankfurtba,Milánóba, stb.
Gondolom ez a Malév mostani kedvezményes akcióján is egyértelműen kiderül(t).
Hát ez az :) Én is valami ilyesmire akartam kilyukadni: Ki ez? Az Atyaisten hogy megmondja a tutit? 10 ezer Ftért igen sok ember bevállalna egy londoni repjegyet... Vagy ha mondjuk innen nem csak Londonba hanem Frankfurtba, ne adj isten Milanoba vagy Brüsszelbe is menne... Á bakker... Nem szeretem az ilyen tudálékos embereket.
Különben is : jellemző, hogy Grazból próbálta ki a Ryanairt... Az van a legközelebb!
Hat szerintem ezekre az arakra igenis lenne fizetokepes kereslet. Mindegy a lenyeg az hogy az Indikatoros megmondta... Neki biztosan van pontos piackutatasi eredmenye mar! Mivel is foglalkozik az Indikator?
A legugyisen meg ki lepodik meg...
Kicsit ellentmondásos. Mert az Indikátor vezetője még azt mondja, aligha lehet itthon ilyen, míg egy másik csupán a gazdaságosság kérdesessége mellett érvel?
A fapadosok jönnének Magyarországra
Lehet, hogy egy hazai légitársaság megelőzi őket
NSZ • 2002. november 15. • Szerző: Gál Zsuzsa
A minden kényelmi szolgáltatást mellőző, úgynevezett fapados légitársaságok 4-15 ezer forintnak megfelelő összegért szállítják az utasokat Nyugat-Európa városai között. Magyarországon egyelőre nem szállnak le, és egyetlen hazai légi közlekedési vállalkozás sem vágott még bele a sikeres újmódi repülésbe. A fapados légitársaságok azonban érdeklődnek a magyar piac iránt, és valami nagy titokban itthon is készül.
Magyarországra egyelőre nem repülnek a fapadosok. Szlovákia már megelőzött bennünket: két belga állampolgár, Christian Mandl és Alain Skowronek megtörte a közép-európai jeget, amikor létrehozta a szlovák fővárosban a SkyEurope fapados légitársaságot, és az idén februárban elindította első járatát Pozsony és Kassa között. Azóta két lízingelt repülőgéppel több mint harmincezer utast vittek Kassára, Poprádra, Prágába, Münchenbe, Berlinbe, Milánóba, illetve vissza, Pozsonyba. A kassai 50 perces légi utazás ára 12 euró, csak egy hajszállal több, mint amennyibe az ötórás vonatozás kerül a két város között.
A SkyEurope utasainak egyre nagyobb hányada, már mintegy harminc százaléka külföldi – nyilatkozta Mandl, aki ezt nem csak az alacsony áraknak tulajdonította. A Pozsonnyal szomszédos Bécs repülőtere, amely évente tizenkétmillió utast fogad, iszonyúan zsúfolt, míg a kétmillió utasra méretezett pozsonyin alig 300 ezren fordulnak meg, és ott ráadásul ingyenes a parkolás. Pozsony alighanem az lesz Bécsnek, ami Gatwick vagy Stansted a londoni Heathrow repülőtérnek. A két, Londonhoz közeli település, Gatwick és Stansted arról lett nevezetes, hogy repülőtereikről szállnak fel egyes filléres légitársaságok gépei, a landolásért sokkal több pénzt inkasszáló Heathrow helyett. Onnan indul például Európa vezető fapadosa, a legtöbb járatot működtető Ryanair, amely nem egészen tíz fontért elviszi utasait Brüsszelbe, Klagenfurtba, Glasgowba, Dublinba, és nem egészen húsz fontért akár Frankfurtba, Triesztbe, Milánóba vagy Genovába is.
Kenyeres János, az egyik hazai magánlégitársaság, az Indicator Rt. elnöke kipróbálta a Ryanair szolgáltatását a London–Graz járaton. – Ételt és italt nem adnak, úgy nyomták be a népet a gépbe, mint a hurkatöltő versenyen a bélbe a tölteléket. Van azért odafenn étel, ital, de csak annak, aki megfizeti – számol be a negyvenperces, 39 eurós utazásról. De nyomban hozzáteszi: Stanstedről Londonba majdnem annyiba került a vonatjegy, mint a grazi repülőjegy. Húszperces késéssel szállt fel a gép, mert addig nem indították, amíg a másik gépük meg nem érkezett. A gépek optimális kihasználása, állandó pörgetése is hozzájárul a Ryanair sikeréhez – vélekedik az Indicator elnöke.
Ami a hazai kilátásokat illeti, Kenyeres szerint hasonló szolgáltatás Magyarországon egyelőre aligha jelenhet meg. Először is azért, mert bizonyos nemzetközi légügyi egyezmények – amelyek csak Magyarország EU-tagsága után vesztik el hatályukat – kizárják ennek lehetőségét. Amellett, mint fogalmaz, hiányzik a fizetőképes kereslet, pedig a fuvarozásnak ez a módja csak akkor gazdaságos, ha a gépek zsúfolásig megtelnek. Ráadásul repterekkel sem állunk jól, mert bár van belőlük vagy negyven az országban, közülük csupán ötöt borít beton, a többi hóban, nagyobb esőben használhatatlan. Ahol beton van, ott sincsenek meg az egyéb feltételek: hiányzik mindenekelőtt a horribilis árú műszeres leszállórendszer, ki kellene építeni a rádióirányítást, a pálya megvilágítását és még sok egyebet. Ámde ezek milliárdos beruházások, és csak hosszú évtizedek alatt térülnek meg. A repterek jobbára önkormányzati tulajdonosai aligha képesek ilyen invesztíciókra. Sármellék és Debrecen repülőterét hamarosan ellátják a szükséges infrastruktúrával, és Kenyeres úgy gondolja, miután csatlakoztunk az EU-hoz, nálunk is meg fognak jelenni az olcsó légitársaságok.
Hallatlan óvatossággal nyilatkozik a légügyi hatóság illetékese, aki attól is elzárkózott, hogy nevét e téma kapcsán közzétegyük. Mielőtt engedélyt adnának fapados járat magyarországi leszállására, egy sor körülményt meg kell vizsgálniuk. Mindenekelőtt azt, hogy miként érintené egy ilyen döntés a Malévot. Megvizsgálandó továbbá, mit tartalmaz a kétoldalú légügyi egyezmény azzal az országgal, ahol a jelentkező fapados céget bejegyezték. Ugyanakkor a csatlakozás után már nem lesz az állam kezében semmilyen eszköz egy ilyen légitársaság magyarországi tevékenységének megakadályozására – tette hozzá.
A nyugat-dunántúliak már ma is gyakran kimennek Grazba, hogy a Ryanairrel folytathassák útjukat. A vidéki repülőterekről hiányzó műszaki feltételek sem jelentenek akadályt, mert Ferihegy nem annyira zsúfolt, hogy ne férne ott el még egy légitársaság. Egyes szakemberek szerint egyáltalán nem biztos, hogy a fapados cégek a hagyományos légitársaságok utasait csábítják el. Inkább azt lehet feltételezni, hogy egy másik közönség – amely korábban szinte egyáltalán nem repült – lesz fogékony az olcsó ajánlatokra.
Úgy tudjuk, hogy már szinte valamennyi fapados társaság próbálkozott Magyarország bekapcsolásával, vagy legalábbis bejelentett ilyen igényt. Ennél is konkrétabban fogalmaztak a takarékos utaztatók a menetrendet egyeztető konferenciákon, ahol már résidőket is kértek a tervezett magyarországi leszállásaikhoz. Egyik sem jutott el azonban odáig, hogy hivatalosan is kérte volna a légügyi hatóság engedélyét.
Ha ez így van, akkor már csak az a kérdés: kié lesz az elsőség Magyarországon? Külföldi vagy hazai cégé? Mert az egyik hazai légitársaság magyar főtulajdonosa – azzal a kikötéssel, hogy sem a cége, sem pedig az ő nevét nem közöljük – tudatta: gazdaságossági és műszaki számítások elvégzése után ezekben a napokban döntenek arról, belevágnak-e az üzletbe.
Ezek szerint tényleg mozgolódás van ezen a téren. Ez mindenképpen jó, bíztató!
Ryanair, Europe's only true Low Fares Airline has just
had its most successful half year ever.
To say thank you to the 8 million passengers who flew with
us over the past 6 months, we are giving away 500,000 FREE
flights on our network throughout Europe.
All you have to pay are the taxes
Booking from midnight tonight
only on http://www.ryanair.com The Low Fares Website
Neeleman anno dolgozott a Southwestnek.
A JetBlue-t 98-99 tajekan kezdte el szervezni.
2000 oszen pedig mar el is kezdodott a reklamhadjarat, tehat akkor a JetBLue mar operalt.
Szoval a levegoben volt.
Kulonben nagy tevei vannak a JetBluenak. Az iden a bevetelei mar akar a felmilliard dollart is elerhetik. Es aarol meg ne is beszeljunk hogy tobb mint 30 A320 is be van meg rendelve 2007-ig.
Szoval hamarosan Major airline-a valhat a JetBlue.
Csak a terjeszkedes ne menjen a profitabilitas karara.
A Southwest ezert terjeszkedik nagyon megfontoltan es csak ugy hogy az utvonal amit bevezet profitot termeljen, kulonben szerintuk nincs semmi ertelme.Es valljuk meg igazuk van.
Ezt az egyet sohasem tevesztettek szem elol.Talan ezert zartak minden eveben profittal,amiota megalakultak....
Sziasztok, gondoltam én is bekapcsolódok a témába mivel engem is érdekel ez a "fapad kérdés" különösen az utóbbi időben :) Mostaniban Németországban járván az első újságosnál rákattantam egy Focus magazinra mely elég nagy terjedelemben mustrálja pro és kontra ezeket a cégeket, nagyon jó táblázatok, összehasonlítások egészítik ki a cikket. IDE kattintva meg is nézhető ha a szkennerem is úgy akarja...
A SkyEurope-al sajnos még nemvolt szerencsém utazni, a SIAD2002-n láttam őket elöször, már akkor pozitív benyomást keltettek, nemcsak az áraikkal! Decemberben azonban egy Pozsony-Poprád-Pozsony úton megnézem a gyakorlatot is és természetesen beszámolok utánna:) Egyébként a foglalási rendszerük perfekt hogyha van kéznél megfelelő kártya, ha nincs akkor nagyon macerás.
üdv, Dave
Egyebkent szerintem Ferihegyen az EasyJet fog megjelenni. A Ryanair valami masodlagos repteret (vsz. Debrecen) fog megcelozni. De ez sem varhato 2004 elott.