Majd azért azt is írd meg, meddig volt jó... Mert azt már nem állapítottad meg, mitől is dugult el ugye? Nem egészen értem, hogy hogyan állhat neki valaki 0 szaktudással ilyen kocsinak. Ismered a részecskeszűrő működését? A regeneráció feltételeit? Minden héten csinálunk ilyen problémával autót, de szinte mindíg van kiváltó ok, nem csak úgy eldugult magától...
Véleményem szerint nemcsak az a két féle ember létezik, akit említettél. Van az otthon buheráló, van a birka (aki egyébként nem biztos, hogy birka csak éppen lexarja, ha lehúzzák mert annyi pénze van) :) és van az, aki körbejárja a témát mert nem szereti, ha le akarják húzni. Utóbbi több szakemberhez fordul és nem áll meg az elsőnél, aki több százezret mond be egy munkára. :) Én a harmadik csoportba sorolom magam. Például úgy jutottam el 2007-ben maszihoz, hogy előtte nekem is 700 ezret mondtak egy BMW-re szakosodott szervizben olyan problémára, melyet ő szoftverfrissítéssel megoldott. Akit több ember ajánl, az vélhetően jó szakember, a legjobb marketing ugyanis az, ha nem magát reklámozza az ember, hanem őt ajánlják mások.
Az otthon buheráló általában nem zsír új vagy 2-3 éves autóba ül bele ezért is kell buherálnia, amit egyébként élvez is. Néha azonban nagyobb kárt okoz, mint amennyit megspórol mert egy ilyen a teljesítmény tekintetében kiélezett technikai dízel csodán nem minden buherálható a sufniban. Ebben az esetben pedig joggal vetődik fel az a kérdés, hogy ki is a birka? Nem személyeskedésnek szántam, de frankón el kéne ezen néha gondolkodni, mielőtt otthon szétkap az ember egy E60-at. Hibasorozatok lavináját indíthatja el ezzel.
szerintem az hogy valaki ilyen autot vesz nemjelenti azt hogy nem akar vagyis ez hulyeseg mert ugye senkisem akar,de ha kell nemfizetne meg a javitasat.
inkabb ugy mondom ket fele ember van.
van a birka aki mindent elhisz es egy csavar meghuzasahoz szerelo kell,illetve van az az ember aki ugyes es maga meghuzza azt a csavar,csak akkor megy szervizbe ha szervizes problema van.
hogy ala tamaszam amit mondok,ma delelot bementem egy BMW szervizbe ahol alitolag olcson dolgoznak nevet nem mondok...
bevittem autot es felvazoltam a problemat.
ment a szerelo a kocsival,es elkezte sorolni mit kell kicserelni a kocsin.
a vegoszeg 750ezer ft volt kb ra mert monta lehetne tobb is.
ebbe kivolt mar cserelve az ules huzat is :)
majd a jozan eszemre halgatva elszalattam egy szerelo baratomhoz megkertem emelje fel az autot had szedjem le rola a reszecske szurot.
leszedtem kimostam nem kis menyisegu olajos dzsuva jott ki belole.
addig tisztitottam a,ig tiszta visz nem fojt att rajta.
visszatettem a kocsira kitoroltem a hibakodokat es a kocsi ugy megy mint akit hatbavertek,de lehet jobban megy mint mikor megvettem.
most velteszem a kerdest mi kerult volna 750ezerbe hogy igy menjen a kocsi mint most?
ha birka lennek kifizettem volna.
ha valamit cserelni kell az auton hogy jolegyen akkor azt megertem es nem is sporolok rajta nem a legolcsobbat fogom megvenni ra.
szoval szervizbe 750ezer lett volna ,igy viszont 2500ft kerult az egesz muvelet :)
Most nem azért Uraim, de 420 ezret én 7 év alatt nem költöttem a benzines E60-ra amíg nálam volt, holott mindig gyári alkatrészekkel szereltem és patika állapotban adtam el. M-paketre költöttem meg egy business-professional navi cserét ejtettem, de ez nem fenntartási költségnek számít. Ezerszer ki lett vesézve az a téma a fórumon, hogy egy dízel több odafigyelést és folyamatos törődést igényel. Miért nem tájékozódtok az autóvásárlás előtt (itt van pl. ez a topik amit vissza lehet olvasni)? Minek vesz dízelt az, akinek nincs pénze fenntartani vagy nincs kedve költeni az autóra? Egyáltalán minek vesz az ilyen ember újszerű autót?
E60 LCI-nél és az F10-nél már a 6 hengeres benzinesek is gyakrabban meghibásodnak (lásd. EURO5 és 6-os motorokról szóló cikk, amit ide is belinkelt valaki). Ennek tudatában kell azt is megvenni és akkor nem éri az embert meglepetés. Az utolsó igazán megbízható autó az E60 facelift előtti benzines 6 hengeres motor volt (520i, 525i, 530i), ez tény. Igen, többet kell bele tankolni, de cserébe kevesebb törődést igényel. Azt kell venni és karbantartani gyári alkatrészekkel vagy márkaszervizbe, illetve megbízható szakemberekhez vinni a dízel E60-at folyamatos szervizelésre. Az alap pedig az, hogy megfelelő előéletű dízelt vegyen, aki ebben gondolkodik. Ja, hogy az drágább szézezrekkel? Igen, drágább, de kisebb a lehetősége annak, hogy szétesik. Van itt a fórumon olyan ember, aki alkatrészeket árul jó áron és olyan ember is, aki megbízhatóan szerel és nem 3-as szorzóval dolgoznak. Ja, hogy ez meg pénzbe kerül? Akkor felteszem a nagy kérdést: Minek BMW annak akinek vagy nincs pénze azt fenntartani vagy pedig nem akar fizetné érte egy fillért sem? Minden autót karban kell tartani és ezek az autók már nem szerelhetőek egy sufniban. Annak pedig, hogy egy ekkora dízel autó 5-6 litert fogyaszt, ára van. Az az ára, hogy folyamatosan karban kell tartani szakemberrel és gyári alkatrészekkel.
egy hét alatt 420E ftot költöttem váltófelújításra, izzítógyertyára és annak elektronikájára. a kocsit alig hajtottam eddig nyár eleje óta 7000et mentem el vele.
Ki számít jó szerelőnek?
Aki azt mondja megcsinálja mert... a hiba és aztán még mindig nem úgy meg ahogy kellene és köpködsz rá?
Vagy kitakarítja a rendszert és elkér érte 100-150 e ftot és azt mondja, hogy a turbóm az oxigén akármi és a DPF-em is megcsinálta.
Vagy az aki megmondja, több lehetséges forrása is van a hibának... (szerencsére ilyet találtam és meg tudtam vele beszélni, hogy nem szeretnék még 100et költeni a kocsira így amit lehet a sofőrömmel megszerelek rajta.)
Ez egy ilyen probléma volt és jól is jártam....
Nem gondolnám, hogy annyi, hogy kitakarítom a kipufogó rendszert és precízen visszarakom az sokkal nagyobb hibát okozna az autónál...
Szerintem azért van ez a fórum, hogy élettapasztalataink megosszuk és ha valakinek problémája van annak segítsünk és fordítva...
Szemöldök led cserét csináltatott már valaki? Kb mennyibe kerül és ki tudná megcsinálni? Tudom, hogy szét kell vágni a lámpa egy részét, de sajnos kiégett. Köszi előre is!
1-ok hogy amit megtudok csinalni azt megcsinalom nemkell fizetni erte.
2-ok amit en kicserelek az ki is van cserelve nemcsak kifizetem a nagy semmit,mivel nagyon keves az a szerviz aki korrekt,es ha van korrekt szerviz az kb sosem annak az embernek a kozeleben van ahol epp lax,vagyis nekem igen messzire kellene vinnem a kocsit mert a kornyekbeliekbe nembizok,es szerviz nekem meg kocsit nemnagyon latott mert mindent megcsinaltam en.
3-ok aki szereti a kocsikat az szereti is szerelgetni szegelgetni hogy minden olyan legyen mint ahogy szeretned. :)
es nem utolso sorban,ha olyan hibaba esek akkor ugyis elkell vinnem szervizbe,csak ugye ha szervizbe viszem ez a harom betu a kocsi elejen azt jelenti vegosszeg szorozva 3-mal :)