Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.18 0 0 167
ja

www.ryanair.com

www.virgin-express.be

Előzmény: Vgyuri (165)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.18 0 0 166
A ryanairnek ha nincs akcioja akkor is sokszor 1€ a jegy + ado, ok mennek Romabol majdnem Brusszelbe. Attol tartok, ha elvonatozol Romaba onnan elrepulsz Brusszelbe (Charleroi) onnan atbuszozol Zaventembe, ez szinte egy hetbegi tura onmagaban is. De biztosan nagyon kalandos lenne!
Előzmény: Vgyuri (165)
Vgyuri Creative Commons License 2002.12.18 0 0 165
Hétvégi kirándulásnak Brüsszel sem lenne rossz, egyszer voltam ott fél napot. Csak lenne itt egy közeli felszállóhelyük,pl. Ausztriában. Grazban a Ryanairnak van felszállóhelye? Náluk nincs akció?

Amúgy érdekes lenne Rómán vagy Milánón keresztül menni, mert odáig van vasúti szabadjegyem.

Hogy működnek ezek az akciók. Stand by jeggyel, vagy előre is lehet foglalni?

Előzmény: Heading370 (164)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 164
Virgin Express. Brusszel a bazisuk, sokfele mennek:
Athens
Barcelona
Copenhagen
Faro
Geneva
Gothenburg Landvetter
Lisbon
Madrid
Malaga
Milan Linate
Nice
Rome Fiumicino
Stockholm Arlanda

Es ismet eljutottunk a regi problemahoz: Budapestrol el kene jutni Brusszelbe!

Előzmény: Vgyuri (163)
Vgyuri Creative Commons License 2002.12.18 0 0 163
Merre repked ez a Virgin Air? A 25€ olcsóbb, mint egy utaskör a LI-2-vel. Ebben a nagyságrendben szivesen elmennék hétvégi városnéző túrákra. Arról nem is beszélve, hogy a munkahelyemrők január 6-ig haza vagyunk zavarva. Amikor a szilveszteri utasok hazamennek, még talán hely is lenne.

Előzmény: Vinnen (160)
Abeto Creative Commons License 2002.12.17 0 0 162
Heading370:

"Bar ha jol emlekszem, az Alitalianak is EU nyomasra kellett megszabadulnia a Malevtol, kulonben ott sem engedtek volna allami segitseget. Annak is mar jo par eve..."

Kitűnő a memóriád:)) Abeto

Előzmény: Heading370 (159)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.17 0 0 161
Autóval. Ismerős által. Vagy: www.kenguru.hu
Előzmény: Vinnen (160)
Vinnen Creative Commons License 2002.12.17 0 0 160
a Virgin Express akciós árai 25€-tól indulnak. Sok megkötése van de a nagyobb, városhóz közelibb reptereket használja és 50€-ból ki lehet hozni egy oda-vissza utat!
Sajnos az összes út brüsszeli indulású!:-(
Február környékén tervezek egy londoni utat a Ryanairrel Grazból. Hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb kijutni Bp-ről a Grazi reptérre?
Heading370 Creative Commons License 2002.12.15 0 0 159
Kosz, maris valaszt kaptam az Iberia-s kerdesemre! :)
Az en adataim nyilvan regiek, asszem azok is 2001-esek es a Flight International World Airlines-bol valok, abban irtak, hogy a tobbsegi tulajdonos (53.84%)az allami SEPI holding.
De nem is ez a lenyeg, csak azon toprengtem, hogy Spanyolorszag is eleg regota EU tag, es valahogy mindig megtalaltak a modjat, hogy rendszeresen tokeinjekciozzak az Iberiat.
De valaszthatnank mas peldat is, van beloluk boven: Olympic, Air France stb. Lehet hogy eddig valahogy elnezobb volt az EU, csak most jott el a kemenyites ideje? Bar ha jol emlekszem, az Alitalianak is EU nyomasra kellett megszabadulnia a Malevtol, kulonben ott sem engedtek volna allami segitseget. Annak is mar jo par eve...
Előzmény: trikó (158)
trikó Creative Commons License 2002.12.15 0 0 158
Bocs, a Swissair télleg nem EU:))

A Náluk mindenesetre a leányvállalaton kívül még ott volt a Swissotel Hotels & Resorts lánc, amiből kalapács alá került egy szingapúri ház. Szóval ott volt - van puffertőke is...

Azért én is belejavítanék a mondókádba:)))

2001 áprilisban privatizálták az Iberiát.
Igy 60% magánkézben, 9% British Airways 1% American Airlines, a többi pedig állami és banki tulajdonban van.

Anno '90-ben álltak csődhelyzetben, azóta javulnak, és persze jótt tett a tőkebevonás a privatizációval. Szeptember 11. után volt kis roggyanás, de azóta is folyik a gépparkcsere (pl a 20-31-éves 200-as 747-eseké:))
Az atlanti hosszútávok visszaesése után a hajdani spanyol gyarmatok irányában bővítették a longhaul kapacitást. Dél-Amerika felé amúgy is nagyon komoly forgalmat bonyolítanak.

(Forrás Flug-Revue)

Előzmény: Heading370 (157)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.15 0 0 157
A Swissair talan meg kaphatott is volna anyagi segitseget, hiszen Svajc nem EU tag, ott inkabb emlekeim szerint az volt a gond, hogy nem akadt olyan befekteto, aki ilyen massziv csodtomeget bevallalt volna.
A Malev jovobeli helyzeten elmerengve, en peldaul arra lennek kivancsi, hogy az Iberianal hogy mukodik a dolog: ott is az allam a tobbsegi tulajdonos, es ott is komoly vesztesegek halmozodnak fel evrol-evre. Ok vajon hogyan csinaljak?
Előzmény: trikó (156)
trikó Creative Commons License 2002.12.15 0 0 156
Egy dolog, hogy elengednek egy légitársaságnak díjakat, vagy infrastruktúrával látják el a repteret és környékét, de az EU-n belül BÁRMILYEN anyagi támogatás szabálytalan. Ezért nem kaphatott pénzt a Sabena és a Swissair sem. Ott is lehetett volna magyarázni a túrizmus féltését és sokmindent.... Ugyanezen okból nem lehet a Malévbe sem betenni egy centet sem belépés után, vagy talán egyetlenegyszer fel lehet tőkésíteni, de aztán kész. A túrizmus nem indok.

Természetes, hogy sem az olaszok, sem a cég nem tartják törvénytelennek... én is ezt mondanám:))

Előzmény: Utas2 (150)
Utas2 Creative Commons License 2002.12.12 0 0 155
Igazad van, az USA-beli nagyok közül a Continental, az USAirways és az United (Shuttle by United) próbálozott meg low-cost alvállalattal, de egyiknek sem jött be. Az American már meg sem próbálkozott ezzel.

Bocsi, csak azért bátorkodtam szólni, hogy a fapadosoknak ezen a topicon már előéletük van....
:)

Dehát a Malév nem sorolható ebbe a kategóriába és a MAX sem.

Előzmény: RPMASM (152)
RPMASM Creative Commons License 2002.12.12 0 0 154
csak arrol beszeltunk a masik forumon a Malev-en hogy a McKinsey a Malevval kapcsolatban allo consulting ceg mindenkinek vagy egy regionalis ceg vagy egy low-cost ceg megalapitasat ajanlja.
De miutan ezt leirtam Utas2 mondta hogy menjek a masik topic-ba.

Anyway...

Előzmény: marioo (153)
marioo Creative Commons License 2002.12.12 0 0 153
Nem tudom mire gondolsz, a Malév minden csak nem low-cost. A MAX pedig ugyanolyan arszintű, mint a MA.
Előzmény: RPMASM (152)
RPMASM Creative Commons License 2002.12.11 0 0 152
Utas2 szamara,

A METROJET a USAirways-e, volt. A mai napig lehet latni ilyesfele 737-200-okat a LaGuardian.

A Deltanak meg nincsen. A United mar probalkozott vele a Ny-i parton csak a Southwest szembeszallt vele es gyozott.

A Continentalnak volt a Continental Lite, de nem tett tul jot az image-nek a Lite low-cost szolgaltatasa, ezert az uj management/ami mellesleg sikerre vezette a Continentalt/ elen Gordon Bethune-al megszuntette azt.

Egyebkent szerintem ez a tema inkabb a Malev-hez tartozik mivel a Malev is hasonlo dolgot muvel eppen.

Előzmény: Utas2 (151)
Utas2 Creative Commons License 2002.12.11 0 0 151
hoppá, íly módon...
Előzmény: Utas2 (150)
Utas2 Creative Commons License 2002.12.11 0 0 150
Ez egy nagyon érdekes dolog.
Amikor 1998-ban a Ryanair Rimini repterén kezdett üzemelni, a helyi reptéri hatóság (Aeradria) 1.25 milliárd lírát ajánlott fel cserébe ezért - túrizmus promóció és reptéri költségkompenzáció címén. Ezt nem is titkolták és hosszútávú befektetésként jelölték meg, hiszen a Ryanairral megkötött ilyen tartalmú szerződés segített új látogatókat vonzani Riminibe és környékére.
És ez csak egy példa sok közül, amikor a regionális önkormányzatok fizetnek a légitársaságnak cserébe azért, hogy az ott üzemeljen. Persze ezt hívhatod marketing supportnak és támogatásnak is, attól függően, hogy tetszik-e a dolog vagy nem.

Charleroi (Ryan fanoknak: Brüsszel-Dél...) esetében legalább egy helyi önkormányzat fizet a Ryanairnek, ílymódón hozzájárulva a jegyek alacsony árához, illetve közvetlenül hozzájárulnak a légitársaság profitjához azzal is, hogy fedezik a személyzet szállásköltségét.

A Ryan kereskedelmi igazgatója, Tim Jeans szerint ez nem minősül tisztességtelen támogatásnak, mert a helyi hatóságok ezzel inkább "segítik a régióbeli túrizmus infrastruktúrájának kialakítását, valahogy pontosan úgyanúgy, mint ahogyan egy körforgalmat építenek a közúti forgalom megkönnyítésére, s ezáltal a reptér könnyebb megközelítésére."

Hát.... Kinek így, kinek úgy.

Előzmény: Heading370 (149)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.11 0 0 149
Ja en is olvastam. Mint Utas2 kollega is irta, nem szeplotlen a RYR multja sem. Meg lehet hogy a jelene sem az.
Foleg az a gyanu merult fel, hogy kozpenzek kerultek ilyen-olyan modon a Ryanairhez, foleg az 50%-os landing fee es a meg ennel is magasabb handling fee kedvezmenyek utjan. Ami ugye kimeriti az illegalis allami segitseg fogalmat.
A kerdes ami tisztazasra var, az az hogy a repteret uzemelteto privat ceg milyen penzeket kapott a helyi meg a regionalis onkormanyzatoktol. Ha egy privat ceg a befektetok penzet hasznalja fel arra hogy odacsalogasson klienseket, abban nem sok kifogasolnivalo van.
Egyebkent egy hasonlo dontes ertelmeben visszafizettetik az Air France-szal is meg az Olympic-kel is a 9/11 utan kapott allami tamogatasokat.
Előzmény: marioo (148)
marioo Creative Commons License 2002.12.11 0 0 148
Hmmm...

Napi Gazdasag
Állami pénzen volt olcsó a fapados repülés? 02.12.11 14:17
Az Európa Bizottság vizsgálatot indított a Ryanair Holdings Plc. ellen, mert úgy tűnik, az olcsó repülőjegyeiről ismert társaság törvénytelen állami támogatások igánybevételével nyomta mélyre az árait.


A gyanú elsősorban a Ryanair és a brüsszeli South Charleroi Airport SA kapcsolatát firtatja, miután a Bizottság szerint a légitársaság törvénytelenül kapott kedvezményeket a repteret üzemeltető társaságtól, illetve a vallon régió kormányzatától. Amennyiben a Bizottság vádjai megállják a helyüket, úgy a Ryanair kénytelen lesz visszafizetni a kedvezményeket.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója nem érti, miért folytat vizsgálatot az Európa Bizottság, hisz az általuk igénybevett kedvezmény törvényes, nem mond ellen a versenyszabályoknak és minden repülőgép társaság számára elérhető.





Előzmény: Törölt nick (147)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 147
Hát biztosan. Pl. a vezérigazgató :)
Szerintem most még csak tapogatóznak...
Előzmény: rDave (145)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 146
szoval akkor Pozsony a Becs-North? es ez lesz a Budapest-West is?
rDave Creative Commons License 2002.12.11 0 0 145
No igen... :)
Apropó a tervbe vett 737-esről tud vki vmi?
Dave
Előzmény: Törölt nick (144)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 144
1-1 helyek még vannak...
Mondjuk eleve 35 fős egy járat...
rDave Creative Commons License 2002.12.11 0 0 143
Jaja, engem érdekel nem is kicsit :) Node hétfőn indult az akció, aznap rögtön néztem is a szabad helyeket és nemmondhatnám hogy túl sok volt...
Amúgy hogy pontosak legyünk: http://www.skyeurope.com/images/promo/LetenkyZaKorunu_en.gif
Most megint néztem (jó, minden variációt nemnéztem vég:) és sehová sincs már 2 szabad hely ezen az áron... mondjuk azért jó dolog, csak így tovább! :)
Dave
Előzmény: Törölt nick (142)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 142
Hátha érdekel valamit és még nem értesült róla, de a SkyEurope Airlines minden járatára van 1 SKKs jegy is, dec31ig. www.skyeurope.com
doncike Creative Commons License 2002.12.11 0 0 141
3color:
"Szerintem jó értjük egymást, és feleslegesen kekeckedünk:))"

Lehet, hogy Te keckedsz, de én nem! :)

"Az egységes szabályrendszert - amely valóban minden európai cégre vonatkozik, - csupa rosszindulatú ember, találta ki, csak ezt én nem láttam át... "

Ezt senki sem állította, én csupán azt állítom, hogy a fogyasztóvédelem rosszul értelmezett, öncélúan túlzásba vitt esetével állunk szemben.

"Most jól ki lett szúrva az utasokkal:))"

Ha ezért drágul a jegy, vagyis meg kell vennem valamit, amit nem szeretnék, akkor ki van szúrva velem.

"A légiközlekedésben is van vismayor. Ilyen a kétméteres hó és szeptember 11."

Én ide sorolnám még a légtér telítettségét és a sztrájkokat is, illetve kétméteres havon kívül is az időjárást, más légitársaság műszaki hibája miatti problémákat (pl. elhagyott alkatrész miatt lezárt pálya), utas késése, utas feladta a poggyászát, de nincs a kapunál, stb...

marioo:

Az általad "szinte-monopólium"-nak tekintett légitársaságok nem csak a fél karjukat, de a fél nemi szervüket is odaadnák, ha tényleg "szinte-monopólum"-ok lennének.
A valósgában szerintem pont az általád elmondottak fordítottja zajlott le: mindenféle állami rendeletek nélkül a mocskos kapitalisták (a verseny hatására) vállalták, hogy megetetnek-megitatnak, szállodába dugnak, ha késés vagy törlés van. Ennek árát pedig beépítették a jegy árába.
Aztán jöttek másik mocskos kapitalisták, akik azt mondták, hogy náluk sokkal olcsóbban tudok utazni, ha lemondok például arról, hogy szállodába dugjanak, ha késés, vagy járattörlés van.
Erre jött állam bácsi, hogy nem, nekem, ha törik, ha szakad szállodába kell mennem, legalábbis ezt kötelezően fel kell ajánlani és ebből következően be fogják építeni ennek várható költségét a jegy árába.

parajesus Creative Commons License 2002.12.10 0 0 140
Helló,
szerintem a fapad alapvetően más elven működik mint a többi cég. Aki fapaddal megy nem azért utazik vele mert tárgyalásra siet Londonból Koppenhágába (ha meg igen gratulálok, küldjön fotót is kitapétézok vele:)))). Nekem egy szó nélkül írták át a jegyemet, ingyen a gép indulása előtt 4 perccel a következő gépre(116). Nekem ennyi elég. Haverék jöttek meglátogatni a királyival és mivel az LHR-en lezártak egy kifutót több mint két órát késtek. De akkor már a gépén ültek... most akkor ki fog fizetni kinek miért? És akkor majd ha már ilyenért pénzt kapunk akkor majd az előre foglalt taxi sofőrje is követelni fogja részét? Mert neki is elcseszte a kifutó az estéjét? Vagy majd ráverik a Heathrowra minden egyes utast aki várt? (péntek este volt szóval nyugodtan mondhatjuk 10ezres nagyságrendű volt az utasok száma aki késett emiatt) Akkor az LHR-en ki sem kell javítani ezt hibát mert másnapra már nincs rezsipénz se, egyszerűbb bezárni egyből. Vagy majd beleszámolják A reptéri illetékbe előre?
...
1 db. felnőtt jegy 49,990 Ft.-
1 db. rep.ill. LHR 71,000 Ft.-
...
Mint ahogy az elektronikai cikkek árában kb. 25-30% a lehetséges meghibásodás miatt eleve felszámított árrés...
ehh, ezt meg nem publikálják olyan nagy mi?
Én elfogult vagyok. Utálom amikor a csillivilli szuperbótbó decemberben szilikónmacátó megvett, 18e Ft.-os nadrágom (én majom hagytam magam rábeszélni karácsonyi ajéndék gyanánt) karácsonyig sem bírja...
És egy kis bagatellizálás ismét:
Idősb kínai néni a szakadt cipőre a Józsefvárosin: (Ismerősnek mondta>>>UL, vagy UL>>>Ismerős vetített, vagy nem is UL :P)
"Nágy áruház, drágácipö, van reklamácio. Kis áruház ocsócipö, nics reklamácio..."

üdv
parajesus

Utas2 Creative Commons License 2002.12.10 0 0 139
Wow....

Na most hogy közös nevezőre jutottunk, asszem, hogy valahol ott van a dolog nyitja, hogy a fapadosok (élve 3color találó megfogalmazásával - tényleg ti hogyan magyarítanátok a low cost, vagy no frills kifejezést röviden?) egy teljesen új termékkel áltak elő. Az ezáltal megcélzott vevőközönség is más!, és nem ugyanazok az emberek utaznak mondjuk a Ryannal, mint a BA-val.
Viszont O'Leary és Stelios hite szerint csak számukra van jövő, és ezt nagyjából igazolják az utasforgalmi adatok is.

És ekkor jön be az, amit az ír manus úgy nevez, hogy semmi más, mint egy távolsági busz. Úgy értem, hogyha mondjuk lerobban a Volán és fél nap, mire egy másik busz odaér, hogy elszállítson, akkor általában ott sem szokás vouchert adni a legközelebbi étterembe, mert az alapszolgáltatás árában sem volt benne. "Miért is lenne?"- kérdezi O'Leary,- "hiszen ez csak egy távolsági busz. Ha enni akarsz, vehetsz a fedélzeten magadnak kaját. És azt sem titkolják, hogy ők árulják Európában a legdrágább sajtos szendvicset.

Szóval, hogyha a fapadosok magyarországi megjelenése azt eredményezi, hogy a légiközlekedésre eddig még álmukban sem gondoló emberek is felülnek évente egyszer egy repülőre, akkor az csak hasznos lehet.
Persze mindezt csakis az üzleti átláthatóság és korrektség jegyében. Hát ezen a téren azért a fapadosok (és legfőkébb a Ryanair) múltja nem teljesen szeplőtlen, persze ez igaz a hagyományos cégekre is....

Előzmény: Heading370 (138)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.10 0 0 138
Tudom hogy nem ezt irtad! Tisztelem a tekintelyt parancsolo tudasodat. Evvel a koltoi tulzassal kvazi ellensulyozni probaltam a temarol alkotott nem tul hizelgo velemenyedet, amit az utobbi idoben tett hozzaszolasaibol velek kierezni.
Előzmény: trikó (137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!