Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.19 0 0 181
Majd épít magának a Ryanair egy saját kis terminált itt, az lesz a Ferihegy 2C :D
És innen repül majd minden Keleti céljára, pl. a napfényes Albániába illetve a csodaszép Montenegróba :)
Előzmény: trikó (180)
trikó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 180
Nem drága Ferihegy a központi reptereket tekintve, viszont a fapadosok nem szeretnek külföldön sem a központikra járni.

Slotokkal bizony lesz itt gond, merthogy a ferihegyi kapacitás ki lesz nőve. Nem a pálya lesz túlterhelve, hanem az állóhelyek és a terminálépület. Az pedig bután nézne ki, hogy sorbanállnak a gépek kiszolgálásra, csápra, állóhelyre várva, mint az ami reptereken a végrehajtón:))

Előzmény: Heading370 (179)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 179
Lehet hogy ebben a temaban csak korben jarunk, de megkerdezem meg egyszer, talan Te tudod a valaszt: Ferihegy mennyire szamit draganak landing fee, handling stb szempontjabol?
Mert lehet hogy Frankfurt helyett Hahn-t, Heathrow helyett Stansted-et, Zaventem helyett Charleroi-t valasztjak a fapadok, de itt az esetek tobbsegeben a dragasag miatt a nyugos slot helyzet is szerepet jatszik. Jo persze, az elsoszamu szempont a magas koltseg. Lehet hogy Ferihegy nemzetkozi osszehasonlitasban nem is lenne olyan draga?
Azert mert fapad, meg nem biztos hogy valami istenhata mogotti helyre kell jarnia...
Előzmény: trikó (175)
trikó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 178
Igen, erről van szó:)
Előzmény: Törölt nick (31)
trikó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 177
Tököl is:))
Előzmény: trikó (176)
trikó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 176
Debrecen, Ferihegy nagybötű:))
Előzmény: trikó (175)
trikó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 175
A gond az lesz, hogy nem szeretnek fizetni ezek a fapadosok mindenféle nagy rezsiket egy reptéren, tehát ugye ferihegy szinte kizárt. Hogy ki fog órákat vonatozni-buszozni Sármellékre, vagy debrecenbe, azt nem tudom. Ellenben tökölön a betonon kívül nincs szinte semmi. Brutális beruházással lehetne repteret csinálni belőle, majd olcsón kiszolgálni a fapadosokat. Ez így nem tűnik nagyon reális biznisznek.

Aztán ha lenne is utasépület, CAT III-as ILS és világítás, akkor is ott lenne a kérdés, hogy hogyan jut oda az utas.
Merthogy jelenleg arrafelé a közlekedés áteresztőképessége abban az irányban pont nulla (szoktam járni arra, ismerem:)) Kéne ehhez egy befejezett M0-ás, és egy működő sugárirányú közlekedés Budapesten, de ez még eddig nem jutott komolyan eszébe amúgy sem az illetékeseknek 12 év alatt.

Előzmény: doncike (172)
Bátori László Creative Commons License 2002.12.19 0 0 174
"Tegnap este valamelyik hiradóban volt Bátori Laci barátunk"

Mi barátok vagyunk??

Előzmény: Vgyuri (170)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 173
Lasd a 31. hozzaszolas kornyeken kialakult erosen elmeleti sikon mozgo polemiat.
Előzmény: doncike (172)
doncike Creative Commons License 2002.12.19 0 0 172
Én is láttam Bátori urat, de én úgy értelmeztem a szavait, hogy már most is jöhetnének, csak a csatlakozás után jóval egyszerűbb lesz az engedélyeztetés. (Ezért várhatóan majd akkor jönnek.)

Viszont nem tudom, hogy Sármellék vagy Debrecen tud-e akkora forgalmat produkálni, amire megéri menetrendszerinti járatot nyitni.

Szeritnem piac leginkább Bp. környékén van, egy max. 30-40 perc alatt elérhető reptérrel (Tököl? Börgönd?).

Előzmény: Vgyuri (170)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 171
Ahogy irtam Graz-bol egyelore csak London Stansted-be lehet eljutni a Ryanair-rel. Ha meg Kolnbe szeretnel eljutni akkor szerintem a legolcsobb alighanem a Germanwings. Kis szerencsevel talalsz 50-60 euros jegyet. www.germanwings.com
Előzmény: Vgyuri (170)
Vgyuri Creative Commons License 2002.12.19 0 0 170
Ezt a Római hétvégi vakációt én sem gondoltam komolyan, legfeljebb abban az esetben, ha egyéb ok miatt megyek Rómába. (Amúgy én szeretek vonatozni, és ha már felültem a vonatra, Róma csak 8-10 órával több, mint Graz Ha a 40 ezer forint megtakaritást elosztom 10 órával, nem rossz órabér:-) Viszont római alaputazás nem kizárt, és legfeljebb onnan fogok toronyiránt helyett a világott megkerülve hazarepülni.

Kár, hogy ezt a fapados témát nem korábban kezdtük vesézni, mert nyáron Luxemburgban voltam hőlégballonversenyen, amire 250€ volt az utiköltségtérités. Én az Ausztriai szabadjegyemet és a németországi félárút számítva is 40K-t költöttem vonatjegyre, 12K-t németországi szállásra.) Az ideális az lett volna, hogy Ausztriára és a Beneluxokra szabadjegyem van, Grazból repülővel elmegyek Brüsszel-Délbe, onnan vonattal Luxemburgba.) Csak azzal vigasztalom magam, hogy így jól megnéztem a Rajna völgyét. A fapadosok nem járnak Koblentzbe vagy Frankfurtba vagy Kölnbe? Mert onnan be lehet járni az egész Rajna völgyét. Nagyon jó hely. Képeket láthattok a kep.tar.hu/vargagy oldalon a Rajna kincse rovatban.

Más:
Tegnap este valamelyik hiradóban volt Bátori Laci barátunk, és elmondta, hogy majd az EU csatlakozás után megnyílik a fapadosok útja Magyarországra, ami explicite azt jelenti, hogy most gátolva van. (Nyilván a kétoldali légügyi egyezmények által, ami a nemzeti légitársoságokat pártolja, amig egyáltalán mind csődbe nem megy)
Az EU-ba lépés után a fapados már sima belföldi járatnak minősül. És már magyar cégek is készülnek fapados szolgáltatásra. Örömmel értesültem, hogy a kommentátor szerint is a regionális repterek, (Debrecent és Sármelléket említette példaként) az esélyesek.

Előzmény: Heading370 (169)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 169
Ha a HQ altal ajanlott turat vegigcsinalod Charleroi-ig, eskuszom onnan mar en elviszlek Zaventembe! Sot meg egy sorre is meghivlak! :)
De komolyra forditva a szot, mas otletem nincs mint Graz, onnan sajnos a Ryanair egyelore meg csak Stansted-re jar, naponta ketszer. Aztan Stanstedbol megnyilik a vilag... Ahhoz az 1 euros arhoz mazli is kell persze, es szerintem igy Karacsony kornyeken nehez lesz ilyet talalni, de 30 eurosnal dragabb jegyet (csak oda) nehez talalni...
Előzmény: Vgyuri (165)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.18 0 0 168
ezek foglalasos jegyek, es Romabaol akar megetsz Virgin Expressel is Brusszelbe, de nezz utana a weboldalakon, rengeteg a lehetoseg!
Előzmény: Vgyuri (165)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.18 0 0 167
ja

www.ryanair.com

www.virgin-express.be

Előzmény: Vgyuri (165)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.18 0 0 166
A ryanairnek ha nincs akcioja akkor is sokszor 1€ a jegy + ado, ok mennek Romabol majdnem Brusszelbe. Attol tartok, ha elvonatozol Romaba onnan elrepulsz Brusszelbe (Charleroi) onnan atbuszozol Zaventembe, ez szinte egy hetbegi tura onmagaban is. De biztosan nagyon kalandos lenne!
Előzmény: Vgyuri (165)
Vgyuri Creative Commons License 2002.12.18 0 0 165
Hétvégi kirándulásnak Brüsszel sem lenne rossz, egyszer voltam ott fél napot. Csak lenne itt egy közeli felszállóhelyük,pl. Ausztriában. Grazban a Ryanairnak van felszállóhelye? Náluk nincs akció?

Amúgy érdekes lenne Rómán vagy Milánón keresztül menni, mert odáig van vasúti szabadjegyem.

Hogy működnek ezek az akciók. Stand by jeggyel, vagy előre is lehet foglalni?

Előzmény: Heading370 (164)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 164
Virgin Express. Brusszel a bazisuk, sokfele mennek:
Athens
Barcelona
Copenhagen
Faro
Geneva
Gothenburg Landvetter
Lisbon
Madrid
Malaga
Milan Linate
Nice
Rome Fiumicino
Stockholm Arlanda

Es ismet eljutottunk a regi problemahoz: Budapestrol el kene jutni Brusszelbe!

Előzmény: Vgyuri (163)
Vgyuri Creative Commons License 2002.12.18 0 0 163
Merre repked ez a Virgin Air? A 25€ olcsóbb, mint egy utaskör a LI-2-vel. Ebben a nagyságrendben szivesen elmennék hétvégi városnéző túrákra. Arról nem is beszélve, hogy a munkahelyemrők január 6-ig haza vagyunk zavarva. Amikor a szilveszteri utasok hazamennek, még talán hely is lenne.

Előzmény: Vinnen (160)
Abeto Creative Commons License 2002.12.17 0 0 162
Heading370:

"Bar ha jol emlekszem, az Alitalianak is EU nyomasra kellett megszabadulnia a Malevtol, kulonben ott sem engedtek volna allami segitseget. Annak is mar jo par eve..."

Kitűnő a memóriád:)) Abeto

Előzmény: Heading370 (159)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.17 0 0 161
Autóval. Ismerős által. Vagy: www.kenguru.hu
Előzmény: Vinnen (160)
Vinnen Creative Commons License 2002.12.17 0 0 160
a Virgin Express akciós árai 25€-tól indulnak. Sok megkötése van de a nagyobb, városhóz közelibb reptereket használja és 50€-ból ki lehet hozni egy oda-vissza utat!
Sajnos az összes út brüsszeli indulású!:-(
Február környékén tervezek egy londoni utat a Ryanairrel Grazból. Hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb kijutni Bp-ről a Grazi reptérre?
Heading370 Creative Commons License 2002.12.15 0 0 159
Kosz, maris valaszt kaptam az Iberia-s kerdesemre! :)
Az en adataim nyilvan regiek, asszem azok is 2001-esek es a Flight International World Airlines-bol valok, abban irtak, hogy a tobbsegi tulajdonos (53.84%)az allami SEPI holding.
De nem is ez a lenyeg, csak azon toprengtem, hogy Spanyolorszag is eleg regota EU tag, es valahogy mindig megtalaltak a modjat, hogy rendszeresen tokeinjekciozzak az Iberiat.
De valaszthatnank mas peldat is, van beloluk boven: Olympic, Air France stb. Lehet hogy eddig valahogy elnezobb volt az EU, csak most jott el a kemenyites ideje? Bar ha jol emlekszem, az Alitalianak is EU nyomasra kellett megszabadulnia a Malevtol, kulonben ott sem engedtek volna allami segitseget. Annak is mar jo par eve...
Előzmény: trikó (158)
trikó Creative Commons License 2002.12.15 0 0 158
Bocs, a Swissair télleg nem EU:))

A Náluk mindenesetre a leányvállalaton kívül még ott volt a Swissotel Hotels & Resorts lánc, amiből kalapács alá került egy szingapúri ház. Szóval ott volt - van puffertőke is...

Azért én is belejavítanék a mondókádba:)))

2001 áprilisban privatizálták az Iberiát.
Igy 60% magánkézben, 9% British Airways 1% American Airlines, a többi pedig állami és banki tulajdonban van.

Anno '90-ben álltak csődhelyzetben, azóta javulnak, és persze jótt tett a tőkebevonás a privatizációval. Szeptember 11. után volt kis roggyanás, de azóta is folyik a gépparkcsere (pl a 20-31-éves 200-as 747-eseké:))
Az atlanti hosszútávok visszaesése után a hajdani spanyol gyarmatok irányában bővítették a longhaul kapacitást. Dél-Amerika felé amúgy is nagyon komoly forgalmat bonyolítanak.

(Forrás Flug-Revue)

Előzmény: Heading370 (157)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.15 0 0 157
A Swissair talan meg kaphatott is volna anyagi segitseget, hiszen Svajc nem EU tag, ott inkabb emlekeim szerint az volt a gond, hogy nem akadt olyan befekteto, aki ilyen massziv csodtomeget bevallalt volna.
A Malev jovobeli helyzeten elmerengve, en peldaul arra lennek kivancsi, hogy az Iberianal hogy mukodik a dolog: ott is az allam a tobbsegi tulajdonos, es ott is komoly vesztesegek halmozodnak fel evrol-evre. Ok vajon hogyan csinaljak?
Előzmény: trikó (156)
trikó Creative Commons License 2002.12.15 0 0 156
Egy dolog, hogy elengednek egy légitársaságnak díjakat, vagy infrastruktúrával látják el a repteret és környékét, de az EU-n belül BÁRMILYEN anyagi támogatás szabálytalan. Ezért nem kaphatott pénzt a Sabena és a Swissair sem. Ott is lehetett volna magyarázni a túrizmus féltését és sokmindent.... Ugyanezen okból nem lehet a Malévbe sem betenni egy centet sem belépés után, vagy talán egyetlenegyszer fel lehet tőkésíteni, de aztán kész. A túrizmus nem indok.

Természetes, hogy sem az olaszok, sem a cég nem tartják törvénytelennek... én is ezt mondanám:))

Előzmény: Utas2 (150)
Utas2 Creative Commons License 2002.12.12 0 0 155
Igazad van, az USA-beli nagyok közül a Continental, az USAirways és az United (Shuttle by United) próbálozott meg low-cost alvállalattal, de egyiknek sem jött be. Az American már meg sem próbálkozott ezzel.

Bocsi, csak azért bátorkodtam szólni, hogy a fapadosoknak ezen a topicon már előéletük van....
:)

Dehát a Malév nem sorolható ebbe a kategóriába és a MAX sem.

Előzmény: RPMASM (152)
RPMASM Creative Commons License 2002.12.12 0 0 154
csak arrol beszeltunk a masik forumon a Malev-en hogy a McKinsey a Malevval kapcsolatban allo consulting ceg mindenkinek vagy egy regionalis ceg vagy egy low-cost ceg megalapitasat ajanlja.
De miutan ezt leirtam Utas2 mondta hogy menjek a masik topic-ba.

Anyway...

Előzmény: marioo (153)
marioo Creative Commons License 2002.12.12 0 0 153
Nem tudom mire gondolsz, a Malév minden csak nem low-cost. A MAX pedig ugyanolyan arszintű, mint a MA.
Előzmény: RPMASM (152)
RPMASM Creative Commons License 2002.12.11 0 0 152
Utas2 szamara,

A METROJET a USAirways-e, volt. A mai napig lehet latni ilyesfele 737-200-okat a LaGuardian.

A Deltanak meg nincsen. A United mar probalkozott vele a Ny-i parton csak a Southwest szembeszallt vele es gyozott.

A Continentalnak volt a Continental Lite, de nem tett tul jot az image-nek a Lite low-cost szolgaltatasa, ezert az uj management/ami mellesleg sikerre vezette a Continentalt/ elen Gordon Bethune-al megszuntette azt.

Egyebkent szerintem ez a tema inkabb a Malev-hez tartozik mivel a Malev is hasonlo dolgot muvel eppen.

Előzmény: Utas2 (151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!