Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Remélem. Szerintem az ellenségek a "Polgári repülés helyzete..." topicban vannak, ha vannak. De lehet, hogy ők is csak ellenfelek, azaz ellenérdekelt(?) felek.
Es mi van Ferihegy 1-el? Tudom, elvileg most cargo-zik és a magángépeket fogadja. De a jovoben mit szannak neki? Szerintem idealis lenne a Ryanair-nek:-)
Bizony, mekkora felfordulást okozott, mikor a helsinki gép késett egy órát és akkor indult mikor a krétai charternek kellett volna... Mint a szardíniás dobozban...
Részben igazad van, de igazán egy nyári csúcsidőszakban derül ki a valódi forgalomáteresztő képesség. Azzal már most is akadtak problémák, hátmég ha komolyabban megnő a forgalom (ami várható...).
Biztos jobban latod a helyzetet mint en, megis nehezemre esik elhinni, hogy Ferihegy kapacitasproblemakkal kuzd! Van hogy az ember odateved es alig lezeng valaki...
Na mindegy, en azt gondolom, hogy a legtobb ember akkor jarna jol, ha Ferihegyre sikerulne valamelyik fapadnak betennie a labat...
Egyebkent talan egy kicsit ide tartozik az a mai hir is, hogy a SAS bejelentette, a jovo ev marcius 30-tol ok is beinditjak a sajat fapadjukat. Neve meg nincs a cegnek, de Koppenhagabol ezeket a desztinaciokat tervezik: Alicante, Athens, Bologna, Lisbon, Malaga, Palma de Mallorca, Pristina es Sarajevo.
Erdekesseg, hogy Stockholm Arlandarol tobbek kozott budapesti jarat nyitasat is tervezik.
Egyebkent a recept a "szokasos": one-way-fare, one-class onboard, no-advance booking rules. Az arakrol egyelore annyit arultak el, hogy a one way ar kb 32 USD-tol indul (termeszetesen airport tax nelkul, ahogy az mar lenni szokott).
Majd épít magának a Ryanair egy saját kis terminált itt, az lesz a Ferihegy 2C :D
És innen repül majd minden Keleti céljára, pl. a napfényes Albániába illetve a csodaszép Montenegróba :)
Nem drága Ferihegy a központi reptereket tekintve, viszont a fapadosok nem szeretnek külföldön sem a központikra járni.
Slotokkal bizony lesz itt gond, merthogy a ferihegyi kapacitás ki lesz nőve. Nem a pálya lesz túlterhelve, hanem az állóhelyek és a terminálépület. Az pedig bután nézne ki, hogy sorbanállnak a gépek kiszolgálásra, csápra, állóhelyre várva, mint az ami reptereken a végrehajtón:))
Lehet hogy ebben a temaban csak korben jarunk, de megkerdezem meg egyszer, talan Te tudod a valaszt: Ferihegy mennyire szamit draganak landing fee, handling stb szempontjabol?
Mert lehet hogy Frankfurt helyett Hahn-t, Heathrow helyett Stansted-et, Zaventem helyett Charleroi-t valasztjak a fapadok, de itt az esetek tobbsegeben a dragasag miatt a nyugos slot helyzet is szerepet jatszik. Jo persze, az elsoszamu szempont a magas koltseg. Lehet hogy Ferihegy nemzetkozi osszehasonlitasban nem is lenne olyan draga?
Azert mert fapad, meg nem biztos hogy valami istenhata mogotti helyre kell jarnia...
A gond az lesz, hogy nem szeretnek fizetni ezek a fapadosok mindenféle nagy rezsiket egy reptéren, tehát ugye ferihegy szinte kizárt. Hogy ki fog órákat vonatozni-buszozni Sármellékre, vagy debrecenbe, azt nem tudom. Ellenben tökölön a betonon kívül nincs szinte semmi. Brutális beruházással lehetne repteret csinálni belőle, majd olcsón kiszolgálni a fapadosokat. Ez így nem tűnik nagyon reális biznisznek.
Aztán ha lenne is utasépület, CAT III-as ILS és világítás, akkor is ott lenne a kérdés, hogy hogyan jut oda az utas.
Merthogy jelenleg arrafelé a közlekedés áteresztőképessége abban az irányban pont nulla (szoktam járni arra, ismerem:)) Kéne ehhez egy befejezett M0-ás, és egy működő sugárirányú közlekedés Budapesten, de ez még eddig nem jutott komolyan eszébe amúgy sem az illetékeseknek 12 év alatt.
Én is láttam Bátori urat, de én úgy értelmeztem a szavait, hogy már most is jöhetnének, csak a csatlakozás után jóval egyszerűbb lesz az engedélyeztetés. (Ezért várhatóan majd akkor jönnek.)
Viszont nem tudom, hogy Sármellék vagy Debrecen tud-e akkora forgalmat produkálni, amire megéri menetrendszerinti járatot nyitni.
Szeritnem piac leginkább Bp. környékén van, egy max. 30-40 perc alatt elérhető reptérrel (Tököl? Börgönd?).
Ahogy irtam Graz-bol egyelore csak London Stansted-be lehet eljutni a Ryanair-rel. Ha meg Kolnbe szeretnel eljutni akkor szerintem a legolcsobb alighanem a Germanwings. Kis szerencsevel talalsz 50-60 euros jegyet. www.germanwings.com
Ezt a Római hétvégi vakációt én sem gondoltam komolyan, legfeljebb abban az esetben, ha egyéb ok miatt megyek Rómába. (Amúgy én szeretek vonatozni, és ha már felültem a vonatra, Róma csak 8-10 órával több, mint Graz Ha a 40 ezer forint megtakaritást elosztom 10 órával, nem rossz órabér:-) Viszont római alaputazás nem kizárt, és legfeljebb onnan fogok toronyiránt helyett a világott megkerülve hazarepülni.
Kár, hogy ezt a fapados témát nem korábban kezdtük vesézni, mert nyáron Luxemburgban voltam hőlégballonversenyen, amire 250€ volt az utiköltségtérités. Én az Ausztriai szabadjegyemet és a németországi félárút számítva is 40K-t költöttem vonatjegyre, 12K-t németországi szállásra.) Az ideális az lett volna, hogy Ausztriára és a Beneluxokra szabadjegyem van, Grazból repülővel elmegyek Brüsszel-Délbe, onnan vonattal Luxemburgba.) Csak azzal vigasztalom magam, hogy így jól megnéztem a Rajna völgyét. A fapadosok nem járnak Koblentzbe vagy Frankfurtba vagy Kölnbe? Mert onnan be lehet járni az egész Rajna völgyét. Nagyon jó hely. Képeket láthattok a kep.tar.hu/vargagy oldalon a Rajna kincse rovatban.
Más:
Tegnap este valamelyik hiradóban volt Bátori Laci barátunk, és elmondta, hogy majd az EU csatlakozás után megnyílik a fapadosok útja Magyarországra, ami explicite azt jelenti, hogy most gátolva van. (Nyilván a kétoldali légügyi egyezmények által, ami a nemzeti légitársoságokat pártolja, amig egyáltalán mind csődbe nem megy)
Az EU-ba lépés után a fapados már sima belföldi járatnak minősül. És már magyar cégek is készülnek fapados szolgáltatásra. Örömmel értesültem, hogy a kommentátor szerint is a regionális repterek, (Debrecent és Sármelléket említette példaként) az esélyesek.
Ha a HQ altal ajanlott turat vegigcsinalod Charleroi-ig, eskuszom onnan mar en elviszlek Zaventembe! Sot meg egy sorre is meghivlak! :)
De komolyra forditva a szot, mas otletem nincs mint Graz, onnan sajnos a Ryanair egyelore meg csak Stansted-re jar, naponta ketszer. Aztan Stanstedbol megnyilik a vilag... Ahhoz az 1 euros arhoz mazli is kell persze, es szerintem igy Karacsony kornyeken nehez lesz ilyet talalni, de 30 eurosnal dragabb jegyet (csak oda) nehez talalni...
A ryanairnek ha nincs akcioja akkor is sokszor 1€ a jegy + ado, ok mennek Romabol majdnem Brusszelbe. Attol tartok, ha elvonatozol Romaba onnan elrepulsz Brusszelbe (Charleroi) onnan atbuszozol Zaventembe, ez szinte egy hetbegi tura onmagaban is. De biztosan nagyon kalandos lenne!
Hétvégi kirándulásnak Brüsszel sem lenne rossz, egyszer voltam ott fél napot. Csak lenne itt egy közeli felszállóhelyük,pl. Ausztriában. Grazban a Ryanairnak van felszállóhelye? Náluk nincs akció?
Amúgy érdekes lenne Rómán vagy Milánón keresztül menni, mert odáig van vasúti szabadjegyem.
Hogy működnek ezek az akciók. Stand by jeggyel, vagy előre is lehet foglalni?
Virgin Express. Brusszel a bazisuk, sokfele mennek:
Athens
Barcelona
Copenhagen
Faro
Geneva
Gothenburg Landvetter
Lisbon
Madrid
Malaga
Milan Linate
Nice
Rome Fiumicino
Stockholm Arlanda
Es ismet eljutottunk a regi problemahoz: Budapestrol el kene jutni Brusszelbe!
Merre repked ez a Virgin Air? A 25€ olcsóbb, mint egy utaskör a LI-2-vel. Ebben a nagyságrendben szivesen elmennék hétvégi városnéző túrákra. Arról nem is beszélve, hogy a munkahelyemrők január 6-ig haza vagyunk zavarva. Amikor a szilveszteri utasok hazamennek, még talán hely is lenne.
"Bar ha jol emlekszem, az Alitalianak is EU nyomasra kellett megszabadulnia a Malevtol, kulonben ott sem engedtek volna allami segitseget. Annak is mar jo par eve..."
a Virgin Express akciós árai 25€-tól indulnak. Sok megkötése van de a nagyobb, városhóz közelibb reptereket használja és 50€-ból ki lehet hozni egy oda-vissza utat!
Sajnos az összes út brüsszeli indulású!:-(
Február környékén tervezek egy londoni utat a Ryanairrel Grazból. Hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb kijutni Bp-ről a Grazi reptérre?
Kosz, maris valaszt kaptam az Iberia-s kerdesemre! :)
Az en adataim nyilvan regiek, asszem azok is 2001-esek es a Flight International World Airlines-bol valok, abban irtak, hogy a tobbsegi tulajdonos (53.84%)az allami SEPI holding.
De nem is ez a lenyeg, csak azon toprengtem, hogy Spanyolorszag is eleg regota EU tag, es valahogy mindig megtalaltak a modjat, hogy rendszeresen tokeinjekciozzak az Iberiat.
De valaszthatnank mas peldat is, van beloluk boven: Olympic, Air France stb. Lehet hogy eddig valahogy elnezobb volt az EU, csak most jott el a kemenyites ideje? Bar ha jol emlekszem, az Alitalianak is EU nyomasra kellett megszabadulnia a Malevtol, kulonben ott sem engedtek volna allami segitseget. Annak is mar jo par eve...