Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
sorry, az elöbbi elejét nem fejeztem be:)
Tehát hogy mikor mutattátok hogy enyhén vizes volt hátul a helyzet a repülő ásványvíz miatt akkor nemtünt relatívnak az időjárás :) Meg a pilcsik elött a teljesen jeges ablak :)
Dave
Mikor mutattátok hogy
A kérdés jó, érdemes egyszer átrágni a topicot. Egyébként szerintem a magas illetékek, adók, stb miatt nem működőképes ez. Nomeg nagy induló tőke is kellene. Pár éve ha jól emlékszem Debrecen-Bp vonalon volt próbálkozás de hamar kudarc lett... :( Ancsával tényleg nem de egy takarékosabb géppel lehet(ne) ráció a dologban. Kiváncsian várom a többiek véleményét is ezügyben :)
üdv, Dave
Sopron 50ezres, Nyiregyhaza 100ezres nagysagrendu lakossaggal rendelkezik. Egyik varos sem hasonlithato Pozsonyhoz, de meg Kassahoz sem. Raadasul a ketto kozott nem hinnem, hogy 50-100 embernel tobb utazgatna egy nap alatt, es azok is szepen eloszlanak orankent, es jellemzoen nem is sietnek. Raadasul tobbseguk csoro diak, aki 1000-1500 forintbol eljut egyik varosbol a masikba.
Szerintem is nagyon jól alakult a program. Odafelé úgyis sötétben repültünk, tehát relatív volt a dolog, hogy milyen volt az időjárás, de landolás után azért elhangzott aközös kívánság. Legyen szép idő elsején. :-))
Nem olvastam még végig a topicot, de azért rákérdezek már erre. Maygarországon ilyen légiközlekedés miért nem tud működni? Mondjuk Sopron Nyíregyháza. Az IC árhoz képest 2-3 ezer forintos töblettet azért megengedhetnének páran.
Webberke: Köszi! :) Már csak jó időt kell kifogni és reppeni egyet velük :) Ja és egy régebbi kérdésre: odafele kapitányt kérdeztem hogy mivel repül még erra válasz az volt hogy régen néhány évet 737-esen de már csak Emb120-on. Erről jutott eszembe hogy mivan a 737-esükkel? Annyit mondott hogy tervek szerint februárban érkezik és a nyári menetrendben már lesz Párizs stb. Remélem így lesz és tartják az alacsony árakat mert a SkySpecial Berlin fele meg ilyen helyekre azért nem olyan nagyon olcsó...
Dave
Köszi! :)
Ha jól tudom az Air Slovakia tulajdonában van az a 737-es. Feltételezhetően jó öreg gép és olcsón jutott hozzá a cég így talán ezért nem bajlódtak a fehérre festéssel és a saját logoval.
Dave
Sziasztok!
Nocsak, BUÉK mindenkinek az év első hozzászólása alkalmából :)
Ahogy ígértem egy pár fotó és rövid beszámoló a SkyEurope-ról.
Pozsonyi reptér: átlagos felszereltségű és színvonalú, ellenben meglehetősen kihalt tud lenni. A személyzet udvariatlan, nemtúl segítőkész, tájékoztatás hagy némi kivánnivalót... Esetünkben a check-in-es hölgy meglehetősen kelletlenül végezte a munkáját.
Poprádi reptér: Egy jó kis sétával közelíthető meg legjobban. Az épület kicsi de jól felszerelt, hangulatos. Személyzet korrekt a nyelvtudás jó. Mondhatni, olyan családias hangulatú.
Út odafele: az OM-SPY üzemképtelenné vált így 1 géppel dolgoztak, esetünkben ez 2 órás késést eredményezett mivel megkellet várni amíg megérkezik Zürichből majd gyorsan fordul egyet Kassán az OM-SKY. Az idő viharos, havas-esős volt. A pilóták ennek ellenére profi munkát végeztek (meglátogatva őket szemet szúrt az ellenörző panelen a piros és narancssárga villogás amire a válasz "moderate icing" volt ami rögtön javítva lett "heavy icing"-ra :) a repülő ásványvizet leszámítva nemvolt gond, Kellemes út volt, perfekt tájékoztatással. Az utaskisérő rendkívűl udvarias és segítőkész volt. Az ellátás kávé, tea, ásványvíz. Ingyenesen járt újság, magazin. A gép belső felszereltsége is jó volt, kényelmes bőr ülések, karácsonyi hangulatú díszek stb...
Út visszafele: Immáron precíz, pontos indulás, Prágából jött az OM-SKY és gyors tankolás után már mentünk is. Jópár üres hely volt a gépen. Az idő baromi gyönyörű volt, a pilóták nagyon jó fejek voltak. Jól ellehetett beszélgetni velük annak ellenére hogy kb 40 perc volt az egész út. Az utaskisérő itt is nagyon udvarias, segítőkész volt. A kapitánnyal együtt szintén repülős-fotó kedvelő így a leszállás után gyors emailcímcsere:)
Ennyi dióhéjban. Azt a kb. 8,5 ezer forintot nagyon megérte és remélem hogy hamarosan Kassára vagy Prágába is mehetek velük.
Kiváncsi vagyok, hogy ekkor a Ryan hogyan hirdetné az új desztinációt. Mert az tuti, hogy nem Maastricht-Aachennek, hanem mondjuk Liege North, vagy esetleg Bruxelles (nagyon) North...
:)
A 4 betusok ICAO kodok, a 3 betusok meg IATA kodok. A kereskedelmi eletben, igy a legitarsasagoknal is szinte kizarolag az utobbit hasznaljak. Az iranyitasban pl meg szinte kizarolag az ICAO kodot, leven ott szinte soha nem talalkozik az ember a munkaja soran a IATA kodokkal. Erdekes hogy pl a pilotak hasznaljak mindkettot, gondolom nemelyik dokumentumon ez van, a masikon az.
Hat ott beszeljuk meg ahol tudjuk...
Azt olvastam itt-ott, hogy Eindhoven a zajkorlatozas miatt nem akarja tovabb engedelyezni a B732-esek mukodeset, viszont itt a B738-as mar "large aircraft"-nak minosul, amire viszont nem igazan lenne slot. (Vagy lehet hogy csak a RYR-nek nem jutna slot, hogy pontosan miert nem tudom). Szoval a bovites akadalyokba utkozne. Maastricht-Aachennel, meg ugye kozelebb is kerulnenek egy kisse, a repter szempontjabol nem tul jol ellatott Ruhr videkhez is.(meg Limburghoz, meg Liege-hez, stb.) De mindez meg ugy tunik nincs megkonfirmalva...
igen errol en is hallottam! kicsit hulyen erzem magam, hogy ezt itt beszeljuk meg... Szoval EHEH tul kicsi es bovithetetlen, EHBK-is viszont itt hamarosan elkezdik epiteni az uj terminalt. Egyebkent ez a repter masik oldalan lesz, azaz azon az oldalon ahol a MUAC is van, itt talaltak helyet egy uj epuletnek. Epitenek meg egy 500m-es kiegeszitest is a futopalya deli kuszobehez (arra az esetre, ha a palya nem eleg hosszu a megallashoz) es felszerelik a masik iranyt is ILS-sel.
Akkor holnap talalkozunk!
Remélem. Szerintem az ellenségek a "Polgári repülés helyzete..." topicban vannak, ha vannak. De lehet, hogy ők is csak ellenfelek, azaz ellenérdekelt(?) felek.
Es mi van Ferihegy 1-el? Tudom, elvileg most cargo-zik és a magángépeket fogadja. De a jovoben mit szannak neki? Szerintem idealis lenne a Ryanair-nek:-)
Bizony, mekkora felfordulást okozott, mikor a helsinki gép késett egy órát és akkor indult mikor a krétai charternek kellett volna... Mint a szardíniás dobozban...
Részben igazad van, de igazán egy nyári csúcsidőszakban derül ki a valódi forgalomáteresztő képesség. Azzal már most is akadtak problémák, hátmég ha komolyabban megnő a forgalom (ami várható...).
Biztos jobban latod a helyzetet mint en, megis nehezemre esik elhinni, hogy Ferihegy kapacitasproblemakkal kuzd! Van hogy az ember odateved es alig lezeng valaki...
Na mindegy, en azt gondolom, hogy a legtobb ember akkor jarna jol, ha Ferihegyre sikerulne valamelyik fapadnak betennie a labat...
Egyebkent talan egy kicsit ide tartozik az a mai hir is, hogy a SAS bejelentette, a jovo ev marcius 30-tol ok is beinditjak a sajat fapadjukat. Neve meg nincs a cegnek, de Koppenhagabol ezeket a desztinaciokat tervezik: Alicante, Athens, Bologna, Lisbon, Malaga, Palma de Mallorca, Pristina es Sarajevo.
Erdekesseg, hogy Stockholm Arlandarol tobbek kozott budapesti jarat nyitasat is tervezik.
Egyebkent a recept a "szokasos": one-way-fare, one-class onboard, no-advance booking rules. Az arakrol egyelore annyit arultak el, hogy a one way ar kb 32 USD-tol indul (termeszetesen airport tax nelkul, ahogy az mar lenni szokott).
Majd épít magának a Ryanair egy saját kis terminált itt, az lesz a Ferihegy 2C :D
És innen repül majd minden Keleti céljára, pl. a napfényes Albániába illetve a csodaszép Montenegróba :)
Nem drága Ferihegy a központi reptereket tekintve, viszont a fapadosok nem szeretnek külföldön sem a központikra járni.
Slotokkal bizony lesz itt gond, merthogy a ferihegyi kapacitás ki lesz nőve. Nem a pálya lesz túlterhelve, hanem az állóhelyek és a terminálépület. Az pedig bután nézne ki, hogy sorbanállnak a gépek kiszolgálásra, csápra, állóhelyre várva, mint az ami reptereken a végrehajtón:))