Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
De miert nem ugralnanak oromukben? Szerintem orulnenek azok, csak eppen senki nem foglalkozik vele. Az egy mas kerdes, hogy a repternek es a Malevnak is ugye azonos a tulajdonosa, kerdes hogyan engednek be a rivalist, akarki legyen is az. Idezte itt valaki korabban a hatosag (nem tudom az pontosan mit takar, legugyi talan) kepviselojet, aki a Malev erdekeit is szoba hozta akkor amikor low-cost legitarsasag engedelyezeserol volt szo. Gondolom ehhez az EU versenyhivatalanak is lenne egy-ket szava. De ez mar egy ujabb tema es en ehhez attol tartok nem ertek...
Debrecenbe próbáltak L410-zet is járatni, de azzal sem volt gazdaságos. Utána meghosszabbították a vonalat Lvovig. Akkor meg az az érdekesség volt. mivel nem returjegy volt, hanem egyszeres), hogy idefelé, amikor a szajrét hozták a KGST piacra igyekvők, tele volt a gép, (biztak abban, hogy a debreceni reptéri vám kevésbé alapos, mint a vasuti), vissza meg üresen ment. Utána ezt is bezárták.
De ha belegondolunk, mivel az EU-n belül is vannak rendesen árkülönbségek, (Luxemburg<->Görögország) a fapados járatokat is igénybe lehet venni bevásárlóturizmusra.
Pragara szerintem sokkal nagyobb az igeny. Bar eppen tegnap hallottam, hogy a lenepszerubb varosnezo desztinacio most eppen Budapest (legalabbis itt Hollandiaban).
Raadasul biztos vagyok abban, hogy a Malev illetve a ferihegyi hatosagok nem ugralnak oromukben, hogy ugyan jojjon mar a Go. Vagy lehet, hogy a piackutatas eredmenye az lett, hogy ide mar nem erdemes jaratot nyitni. Lehet, hogy a magyarok, ha utaznak inkabb delre mennenek, lehet, hogy az ilyen kulturalisabb varosnezo turakra (London, Manchester, Dublin) nincs meg igeny arrafele? Egy ideig jart a BMI is Ferihegyre, mindenki anyazott, hogy hany szazezer utast elvett a BAW-tol es a MAH-tol, de talan, ha egy evig ment a jarat. Vajon miert szuntettek be?
A Malev topicon is szo van rola, hogy miert is van az, hogy a CSA vagy a LOT nagy iramban nyomul, rengeteg jarat rengeteg celallomas. Lengyelorszagban meg megertem, hiszen nagyobb az orszag, de a cseheknel vajon miert viragzik a legiforgalom ennyire. Ennyivel magasabb lenne az eletszinvonal, vagy inkabb szivesebben koltik a penzuket a csehek utazasra?
En meg mindig azt javasolom, hogy bereljunk egy emb120-ast es jarjunk naponta tobbszor is Grazba, akar tobb magyar nagyvarosbol is. Osszehangolva a Ryanairrel, talan meg valamifele egyezmenyt is lehetne kotni veluk, 10-15 fix utasra. RyanAir express.
Ja, Ostende-rol en is olvastam mar. Logikus is lenne. EBOS tipikus cargo repter, egyszer voltam ott, hihetetlen sittes helynek tunt, mindenfele rejtelyes AN12-esbol rakodtak sietosen "mezogazdasagi alkatreszeket" tartalmazo ladakat kulonbozo meg sittesebb afrikai cargo gepekbe. De van egy jo hosszu futopalyaja, ILS-e, bevezeto fenysorok, minden ami kell, meg egy kis utasforgalmi epulete, azt gondolom boviteni kene. Bar ott is foleg ezek miatt a "korszeru" gepek miatt, (a Tarom B707-es pl torzsvendeg, tavaly kisse alacsonyan jott be, es levitte egy haz tetejet a vortex) amik odajarnak, egyre erosodik a lakossag ellenkezese. De marha jo helyen van, jo a kozlekedes, mellette az autopalya. Brugge/Bruges kb 20 km-re van, de Brusszel is kb 1 ora autoval.
marioo, Pragan mar en is sokat gondolkodtam, gondolom nem vagyok egyedul, Utas2 baratunknak is vesszoparipaja :), nemcsak Praga, hanem a CSA is. Nem ertem miert tudjak ennyivel jobban eladni magukat. En nem ertek ehhez, csak egy erdeklodo amator vagyok, de azt tudom, hogy peldaul a briteknel nagyon nyomulnak a csehek: lepten-nyomon hirdetik az orszagot,ugyanigy az amerikai turistak is ozonlenek oda. Gondolom belenyomtak egy csomo penzt. Pedig Budapest is van olyan szep,sot.
A repteret uzemelteto cegnek meg szerintem nemcsak varnia kene a sult galambra, hanem ha van szabad kapacitasa, oda kene csalogatnia valahogy a klienseket, a repter is megtehetne az elso lepest. Gondolom en...
Egyebkent a Go-nak napi jarata van Pragabol Bristolba es East Midlands-ra, de ami a legelkepesztobb, hogy napi 5 (!) jaratuk van London Stansted-re. Ferihegyre miert nem jonnek? A magyarok akadekoskodnak, vagy csak nem akarnak? Mert nem hiszem, hogy Pragara ennyivel nagyobb lenne az igeny.
Persze én sem úgy gondoltam, hogy az Easy csak azért venne gazdaságtalan gépet mert a Ryanair már megrendelte a Boeingeket. Inkább úgy, hogyha két hasonló tulajdonságú gép van a piacon és a legnagyobb konkurensebb már bevásárolt az egyikből, akkor én inkább a másikat veszem!
Ma olvastam, hogy a Ryanair 50 reptérrel van tárgyalásban új járatok inditásáról. Állitólag közel járnak a megállapodáshoz az ostendei reptérrel egy Ostende-London járatnyitásról, ahol évi 100 000 utast terveznek szállitani. Állitólag Ostende-Bruges néven fogják hirdetni mert a szigetországban sokan ismerik és kedvelik Brugest.
Bruges hány km-re van Ostende-től? Milyen az ostendei reptér?
Sok szo esett mar a low-cost jegyek kulonbozo megkoteseirol: csak felarert lehet a datumot, a jaratot stb megvaltoztatni.
A minap a kollegammal tortent eset azt bizonyitja, hogy pl a Ryanair tud rugalmas is lenni, ha akar.
A kollegam vett 3 oda-vissza jegyet a Charleroi-Roma Ciampino utvonalra. (oda-vissza 50 EUR mindennel egyutt). Balszerencsejere holnap repult volna, amikor az olasz iranyitok sztrajkja miatt az egesz olasz legter bezar. A romai jarattorlesrol a Ryanair emailben informalta a kollegat. Minden azert ott sem ment flottul, mert felajanlottak ugyanarra a napra a pisai jaratot. Mikor kiderult, hogy azzal is gond lesz, minden tovabbi(felar) nelkul atirtak a jegyet ma estere, a velencei (Treviso)jaratra.
Abban meg erosen remenykedik, hogy olasz barataink csak 1 napig fognak sztrajkolni, es szombaton vissza is tud jonni. :)
Hat en nem hiszem, hogy barmelyik ceg megrendelne 120 gepet abbol a tipusbol, amelyet nem tudna gazdasagosan uzemeltetni, csak azert mert a rivalisa mast rendelt.
Felreertes ne essek en nem vagyok elkotelezettje egyik tipusnak sem (hogy iranyitokent melyikkel kellemesebb dolgozni az egy dolog), meg lehet hogy lemaradtam valamirol, de valojaban mi a gond az Airbus-szal? Komolyan kerdem. Azt tudom, hogy a 319/320/321 vetelara ujonnan egy kisse magasabb mint a hasonlo B736/737/738 csalade. Talan az utobbiak fogyasztasa is kedvezobb, de ebben nem vagyok biztos. De a ket tipus uzemeltetesi koltsegei,amennyire en tudom,eleg hasonloak, csakugy mint az utasszam.
Biztos vagyok benne hogy gorog baratunk korbenezett a piacon, mielott alairt volna barmit is. Abban is biztos vagyok, hogy a 120 gepre kedvezobb arat kapott, mintha csak 3-at vett volna.
Azon gondolkoztam, hogy az Easyjet vajon csak azért rendelt Airbus-t mert a Ryanair B737NG-t vagy pedig tényleg az tünt nekik gazdaságosabbnak? Végülis lehet, hogy mindkettőnek igaza van és megtalálja a saját számitásait a két különböző flottában. Az amerikai JetBlue is Airbus flottát üzemeltet!
Kiváncsian várom, hogy az Easy a Go bekebelezése után belevág-e a Deutsche BA-ba is! 2003 augusztusáig van opciója rá. Ha ezt a két nagy céget sikeresen olvasztaná magába akkor azon kivül, hogy egy kisebb gazdasági csodát vinne véghez, egy egész komoly konkurenciája lehetne a Ryannak.
Vonat az elvisz Pozsonyig. 4300 Ft bőven megéri az Eurocity kényelmét, utána 61-es busz közvetlenül kivisz a reptérre. Vagyis néhanapján relatíve könyebb elérni mint mondjuk Ferihegyet.
sorry, az elöbbi elejét nem fejeztem be:)
Tehát hogy mikor mutattátok hogy enyhén vizes volt hátul a helyzet a repülő ásványvíz miatt akkor nemtünt relatívnak az időjárás :) Meg a pilcsik elött a teljesen jeges ablak :)
Dave
Mikor mutattátok hogy
A kérdés jó, érdemes egyszer átrágni a topicot. Egyébként szerintem a magas illetékek, adók, stb miatt nem működőképes ez. Nomeg nagy induló tőke is kellene. Pár éve ha jól emlékszem Debrecen-Bp vonalon volt próbálkozás de hamar kudarc lett... :( Ancsával tényleg nem de egy takarékosabb géppel lehet(ne) ráció a dologban. Kiváncsian várom a többiek véleményét is ezügyben :)
üdv, Dave
Sopron 50ezres, Nyiregyhaza 100ezres nagysagrendu lakossaggal rendelkezik. Egyik varos sem hasonlithato Pozsonyhoz, de meg Kassahoz sem. Raadasul a ketto kozott nem hinnem, hogy 50-100 embernel tobb utazgatna egy nap alatt, es azok is szepen eloszlanak orankent, es jellemzoen nem is sietnek. Raadasul tobbseguk csoro diak, aki 1000-1500 forintbol eljut egyik varosbol a masikba.
Szerintem is nagyon jól alakult a program. Odafelé úgyis sötétben repültünk, tehát relatív volt a dolog, hogy milyen volt az időjárás, de landolás után azért elhangzott aközös kívánság. Legyen szép idő elsején. :-))
Nem olvastam még végig a topicot, de azért rákérdezek már erre. Maygarországon ilyen légiközlekedés miért nem tud működni? Mondjuk Sopron Nyíregyháza. Az IC árhoz képest 2-3 ezer forintos töblettet azért megengedhetnének páran.
Webberke: Köszi! :) Már csak jó időt kell kifogni és reppeni egyet velük :) Ja és egy régebbi kérdésre: odafele kapitányt kérdeztem hogy mivel repül még erra válasz az volt hogy régen néhány évet 737-esen de már csak Emb120-on. Erről jutott eszembe hogy mivan a 737-esükkel? Annyit mondott hogy tervek szerint februárban érkezik és a nyári menetrendben már lesz Párizs stb. Remélem így lesz és tartják az alacsony árakat mert a SkySpecial Berlin fele meg ilyen helyekre azért nem olyan nagyon olcsó...
Dave
Köszi! :)
Ha jól tudom az Air Slovakia tulajdonában van az a 737-es. Feltételezhetően jó öreg gép és olcsón jutott hozzá a cég így talán ezért nem bajlódtak a fehérre festéssel és a saját logoval.
Dave
Sziasztok!
Nocsak, BUÉK mindenkinek az év első hozzászólása alkalmából :)
Ahogy ígértem egy pár fotó és rövid beszámoló a SkyEurope-ról.
Pozsonyi reptér: átlagos felszereltségű és színvonalú, ellenben meglehetősen kihalt tud lenni. A személyzet udvariatlan, nemtúl segítőkész, tájékoztatás hagy némi kivánnivalót... Esetünkben a check-in-es hölgy meglehetősen kelletlenül végezte a munkáját.
Poprádi reptér: Egy jó kis sétával közelíthető meg legjobban. Az épület kicsi de jól felszerelt, hangulatos. Személyzet korrekt a nyelvtudás jó. Mondhatni, olyan családias hangulatú.
Út odafele: az OM-SPY üzemképtelenné vált így 1 géppel dolgoztak, esetünkben ez 2 órás késést eredményezett mivel megkellet várni amíg megérkezik Zürichből majd gyorsan fordul egyet Kassán az OM-SKY. Az idő viharos, havas-esős volt. A pilóták ennek ellenére profi munkát végeztek (meglátogatva őket szemet szúrt az ellenörző panelen a piros és narancssárga villogás amire a válasz "moderate icing" volt ami rögtön javítva lett "heavy icing"-ra :) a repülő ásványvizet leszámítva nemvolt gond, Kellemes út volt, perfekt tájékoztatással. Az utaskisérő rendkívűl udvarias és segítőkész volt. Az ellátás kávé, tea, ásványvíz. Ingyenesen járt újság, magazin. A gép belső felszereltsége is jó volt, kényelmes bőr ülések, karácsonyi hangulatú díszek stb...
Út visszafele: Immáron precíz, pontos indulás, Prágából jött az OM-SKY és gyors tankolás után már mentünk is. Jópár üres hely volt a gépen. Az idő baromi gyönyörű volt, a pilóták nagyon jó fejek voltak. Jól ellehetett beszélgetni velük annak ellenére hogy kb 40 perc volt az egész út. Az utaskisérő itt is nagyon udvarias, segítőkész volt. A kapitánnyal együtt szintén repülős-fotó kedvelő így a leszállás után gyors emailcímcsere:)
Ennyi dióhéjban. Azt a kb. 8,5 ezer forintot nagyon megérte és remélem hogy hamarosan Kassára vagy Prágába is mehetek velük.
Kiváncsi vagyok, hogy ekkor a Ryan hogyan hirdetné az új desztinációt. Mert az tuti, hogy nem Maastricht-Aachennek, hanem mondjuk Liege North, vagy esetleg Bruxelles (nagyon) North...
:)
A 4 betusok ICAO kodok, a 3 betusok meg IATA kodok. A kereskedelmi eletben, igy a legitarsasagoknal is szinte kizarolag az utobbit hasznaljak. Az iranyitasban pl meg szinte kizarolag az ICAO kodot, leven ott szinte soha nem talalkozik az ember a munkaja soran a IATA kodokkal. Erdekes hogy pl a pilotak hasznaljak mindkettot, gondolom nemelyik dokumentumon ez van, a masikon az.
Hat ott beszeljuk meg ahol tudjuk...
Azt olvastam itt-ott, hogy Eindhoven a zajkorlatozas miatt nem akarja tovabb engedelyezni a B732-esek mukodeset, viszont itt a B738-as mar "large aircraft"-nak minosul, amire viszont nem igazan lenne slot. (Vagy lehet hogy csak a RYR-nek nem jutna slot, hogy pontosan miert nem tudom). Szoval a bovites akadalyokba utkozne. Maastricht-Aachennel, meg ugye kozelebb is kerulnenek egy kisse, a repter szempontjabol nem tul jol ellatott Ruhr videkhez is.(meg Limburghoz, meg Liege-hez, stb.) De mindez meg ugy tunik nincs megkonfirmalva...