Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
De nem is olyan frankó!
Én azt nélztem, hogy a SkyEurope 7-8ezer SKKs jegyei (odavissza incl. tax) nem is olyan nagyon jók pl. Milánóba! Szerintem csak egy, a szlovák légiközlekedésben keletkező lyukat töltenek be ezzel...
Es terjed tovabb a "low-cost betegseg":
http://www.swiss.com/index/tg-to-so-easy-savers.htm
Bar a masodik bekezdest olvasva, inkabb ugy tunik, hogy a Swiss megprobalja ilyen akcios modon eladni az ures helyeit.
Belgiumban meg a BA kezdett akcioba, Brusszel-Heathrow/Gatwick 99 EUR, return. Ez mar nem rossz ar!
Rosszul tudod. Finnek mennek Észtországba, Svédek mennek Finnországba. Svédországban extra adó van az alkoholon, Finnországban nincs (akkora), de a hajón az sincs, hisz kikötnek Aland szigetén, ami nem EUs terület. De az tény és való, hogy ha tehetik már a hajón lerészegednek. Ezért vannak un. päiväristeily-k amik napi utakat jelentenek. A lényege, hogy nem köt ki csak fordul egyet, érintve Alandot, hogy a duty free biztosítva legyen. Így ezek a 25 órás utak annyiból állnak, hogy pl. Turkuban felülnek, bepakolnak a bérelt kabinba, lemennek a bárokba vagy a duty free shopba, berúgnak és józanodni visszamennek a kabinba, esetleg aludnak is egy kicsit. Mindeközben elmennek Stockholmig, de visszafordulnak. Mikor már nem részegek, és ki is aludták magukat (esetleg), akkor lemennek a duty freebe megint és bepakolnak olcsó Koffból meg Lapin Kultából, vagy épp ami akcióban van és erre szakosodott kis kocsikra helyezvén fognak kiszállni ismét Turkuban vagy Helsinkiben. Ugyanez igaz fordítva is, azaz olyan hajókra amik Stockholmból indulnak (more info at www.vikingline.fi tai www.siljaline.fi )
En ugy tudom, hogy a finnek jarnak svedbe es nem forditva, mert finnorszagban iszonyuan draga az alkohol. Sot, a hajon reszegednek le, a sved hotelekben nappalra vesznek ki szobat, ejjel pedig megint hajoznak vissza. A hajokon tobb diszko meg bar is van. Aztan amiota EU van, ez lehet, hogy maskepp mukodik.
Azt hiszem az airliners-en olvastam, ott is csak pletyka szinten emlegettek a nagytudasuak. Azt is irtak, hogy allitolag jan. 14-en jelentik majd be. A honlapjukon tenyleg nincs meg rajta.
Szerintem sok jo Magyar üzletember van,csak egy ilyen "nagy",rŕadŕsul ŕllami cégnél,mint a Malév,senkit sem az eredmény érdekel,hanem a sajŕt zsebe,ami sajnos teljesen független a cég boldogulŕsŕtol.
Tudod, én igazán támogatom a Malévot, de qrvára nem érdekel a Malév érdeke akkor, amikor az én (az utazóközönség) pénztárcájáról van szó és a versenyhelyzet adminisztratív eszközökkel történő meggátolásával nem teszikk lehetővé, hogy olcsóbban utazhassak.
Mondtam már, hogy sok éves tapasztalatom alaján a magyarok ritka szar üzletemberek?
From 1 December 2002
you can fly with Germanwings to Berlin, London and Milan from € 19*
(*Honest prices incl. taxes and charges. One way. Limited seat contingents).
És hogy örülnek azok az angolok, hogy olcsón benyomhatnak a jófajta Pívóból...
Mellesleg azért nem Budapest mert Budapestre nem engedik őket már fejtegetett okok miatt. Prágába meg igen. Hogy miért azt nem tudom :) És azt sem, hogy pl. pozsonyba miért nem nyitnak!
Megneztem vagy 4 Go!-s beszallast Pragaban, es en ugy lattam, hogy az utasok 95 %-a angol volt es nem cseh. Sot, a tulnyomo reszuk kb 15-30 ev koruli hatizsakos turista volt. Es minden jarat szinte fullra toltott. Meg ha csak par napot toltenek is el Pragaban es nem az otcsillagos szallodakban, ilyen mennyisegben akkor is nagy bevetelt jelenthet a varosnak.
Ja es most olvasom, hogy a Germanwings is megnyitja elso kelet-europai desztinaciojat Kolnbol, a nyari menetrendben!
Budapest? Nem, nem!
Praga bizony! (Miert?)
OK szerintem!
Az a320 sokkal inkabb repulonek nez ki, mint egy 737-es. Miert? Mert a futoszara hosszabb es magasabban van a torzs a foldtol. Raadasul a 737-es design mar van vagy 30 eves, ezert hiaba 737-900, meg mindig ugy nez ki, mint egy 20 eve 100/200. Az airbus utaskent kenyelmesebb volt, viszont nem charter verziokent mentem vele.
Ja, hogy nem az utasvelemyre voltal kivancsi?
kb ugyanolyan gyorsan mennek, a 737-es hamarabb felmegy magasabbra, kicsit jobban emelkedik (a 600-as az nagyon jol). Szerintem az airbus is tudna ugy produkalni, mit a boeing, csak ott sokmindent az szamitogep szabalyoz, hogy gazdasagosabb legyen.
Ez nem csak a britek kedvelt sportja hanem a svédeké, dánoké, norvégoké és a finneké is (leginkább a finneké és a svédeké.) A finnek Észtországba, a svédek Finnországba járnak (Finnországba azért mert kiköt nem EUs területen is a komp SWE-FIN között így lehet Duty Free...)
A bevasarloturizmus (is) jar alighanem a Ryanair fejeben amikor Oostenderol gondolkoznak. A britek nemzeti sportja a komppal a kontinensre valo atugras alkoholert meg cigarettaert. Fele annyiba kerul mint odaat. Erdemes megfigyelni egy komp utaskozonseget.
De miert nem ugralnanak oromukben? Szerintem orulnenek azok, csak eppen senki nem foglalkozik vele. Az egy mas kerdes, hogy a repternek es a Malevnak is ugye azonos a tulajdonosa, kerdes hogyan engednek be a rivalist, akarki legyen is az. Idezte itt valaki korabban a hatosag (nem tudom az pontosan mit takar, legugyi talan) kepviselojet, aki a Malev erdekeit is szoba hozta akkor amikor low-cost legitarsasag engedelyezeserol volt szo. Gondolom ehhez az EU versenyhivatalanak is lenne egy-ket szava. De ez mar egy ujabb tema es en ehhez attol tartok nem ertek...
Debrecenbe próbáltak L410-zet is járatni, de azzal sem volt gazdaságos. Utána meghosszabbították a vonalat Lvovig. Akkor meg az az érdekesség volt. mivel nem returjegy volt, hanem egyszeres), hogy idefelé, amikor a szajrét hozták a KGST piacra igyekvők, tele volt a gép, (biztak abban, hogy a debreceni reptéri vám kevésbé alapos, mint a vasuti), vissza meg üresen ment. Utána ezt is bezárták.
De ha belegondolunk, mivel az EU-n belül is vannak rendesen árkülönbségek, (Luxemburg<->Görögország) a fapados járatokat is igénybe lehet venni bevásárlóturizmusra.
Pragara szerintem sokkal nagyobb az igeny. Bar eppen tegnap hallottam, hogy a lenepszerubb varosnezo desztinacio most eppen Budapest (legalabbis itt Hollandiaban).
Raadasul biztos vagyok abban, hogy a Malev illetve a ferihegyi hatosagok nem ugralnak oromukben, hogy ugyan jojjon mar a Go. Vagy lehet, hogy a piackutatas eredmenye az lett, hogy ide mar nem erdemes jaratot nyitni. Lehet, hogy a magyarok, ha utaznak inkabb delre mennenek, lehet, hogy az ilyen kulturalisabb varosnezo turakra (London, Manchester, Dublin) nincs meg igeny arrafele? Egy ideig jart a BMI is Ferihegyre, mindenki anyazott, hogy hany szazezer utast elvett a BAW-tol es a MAH-tol, de talan, ha egy evig ment a jarat. Vajon miert szuntettek be?
A Malev topicon is szo van rola, hogy miert is van az, hogy a CSA vagy a LOT nagy iramban nyomul, rengeteg jarat rengeteg celallomas. Lengyelorszagban meg megertem, hiszen nagyobb az orszag, de a cseheknel vajon miert viragzik a legiforgalom ennyire. Ennyivel magasabb lenne az eletszinvonal, vagy inkabb szivesebben koltik a penzuket a csehek utazasra?
En meg mindig azt javasolom, hogy bereljunk egy emb120-ast es jarjunk naponta tobbszor is Grazba, akar tobb magyar nagyvarosbol is. Osszehangolva a Ryanairrel, talan meg valamifele egyezmenyt is lehetne kotni veluk, 10-15 fix utasra. RyanAir express.
Ja, Ostende-rol en is olvastam mar. Logikus is lenne. EBOS tipikus cargo repter, egyszer voltam ott, hihetetlen sittes helynek tunt, mindenfele rejtelyes AN12-esbol rakodtak sietosen "mezogazdasagi alkatreszeket" tartalmazo ladakat kulonbozo meg sittesebb afrikai cargo gepekbe. De van egy jo hosszu futopalyaja, ILS-e, bevezeto fenysorok, minden ami kell, meg egy kis utasforgalmi epulete, azt gondolom boviteni kene. Bar ott is foleg ezek miatt a "korszeru" gepek miatt, (a Tarom B707-es pl torzsvendeg, tavaly kisse alacsonyan jott be, es levitte egy haz tetejet a vortex) amik odajarnak, egyre erosodik a lakossag ellenkezese. De marha jo helyen van, jo a kozlekedes, mellette az autopalya. Brugge/Bruges kb 20 km-re van, de Brusszel is kb 1 ora autoval.
marioo, Pragan mar en is sokat gondolkodtam, gondolom nem vagyok egyedul, Utas2 baratunknak is vesszoparipaja :), nemcsak Praga, hanem a CSA is. Nem ertem miert tudjak ennyivel jobban eladni magukat. En nem ertek ehhez, csak egy erdeklodo amator vagyok, de azt tudom, hogy peldaul a briteknel nagyon nyomulnak a csehek: lepten-nyomon hirdetik az orszagot,ugyanigy az amerikai turistak is ozonlenek oda. Gondolom belenyomtak egy csomo penzt. Pedig Budapest is van olyan szep,sot.
A repteret uzemelteto cegnek meg szerintem nemcsak varnia kene a sult galambra, hanem ha van szabad kapacitasa, oda kene csalogatnia valahogy a klienseket, a repter is megtehetne az elso lepest. Gondolom en...
Egyebkent a Go-nak napi jarata van Pragabol Bristolba es East Midlands-ra, de ami a legelkepesztobb, hogy napi 5 (!) jaratuk van London Stansted-re. Ferihegyre miert nem jonnek? A magyarok akadekoskodnak, vagy csak nem akarnak? Mert nem hiszem, hogy Pragara ennyivel nagyobb lenne az igeny.
Persze én sem úgy gondoltam, hogy az Easy csak azért venne gazdaságtalan gépet mert a Ryanair már megrendelte a Boeingeket. Inkább úgy, hogyha két hasonló tulajdonságú gép van a piacon és a legnagyobb konkurensebb már bevásárolt az egyikből, akkor én inkább a másikat veszem!
Ma olvastam, hogy a Ryanair 50 reptérrel van tárgyalásban új járatok inditásáról. Állitólag közel járnak a megállapodáshoz az ostendei reptérrel egy Ostende-London járatnyitásról, ahol évi 100 000 utast terveznek szállitani. Állitólag Ostende-Bruges néven fogják hirdetni mert a szigetországban sokan ismerik és kedvelik Brugest.
Bruges hány km-re van Ostende-től? Milyen az ostendei reptér?
Sok szo esett mar a low-cost jegyek kulonbozo megkoteseirol: csak felarert lehet a datumot, a jaratot stb megvaltoztatni.
A minap a kollegammal tortent eset azt bizonyitja, hogy pl a Ryanair tud rugalmas is lenni, ha akar.
A kollegam vett 3 oda-vissza jegyet a Charleroi-Roma Ciampino utvonalra. (oda-vissza 50 EUR mindennel egyutt). Balszerencsejere holnap repult volna, amikor az olasz iranyitok sztrajkja miatt az egesz olasz legter bezar. A romai jarattorlesrol a Ryanair emailben informalta a kollegat. Minden azert ott sem ment flottul, mert felajanlottak ugyanarra a napra a pisai jaratot. Mikor kiderult, hogy azzal is gond lesz, minden tovabbi(felar) nelkul atirtak a jegyet ma estere, a velencei (Treviso)jaratra.
Abban meg erosen remenykedik, hogy olasz barataink csak 1 napig fognak sztrajkolni, es szombaton vissza is tud jonni. :)
Hat en nem hiszem, hogy barmelyik ceg megrendelne 120 gepet abbol a tipusbol, amelyet nem tudna gazdasagosan uzemeltetni, csak azert mert a rivalisa mast rendelt.
Felreertes ne essek en nem vagyok elkotelezettje egyik tipusnak sem (hogy iranyitokent melyikkel kellemesebb dolgozni az egy dolog), meg lehet hogy lemaradtam valamirol, de valojaban mi a gond az Airbus-szal? Komolyan kerdem. Azt tudom, hogy a 319/320/321 vetelara ujonnan egy kisse magasabb mint a hasonlo B736/737/738 csalade. Talan az utobbiak fogyasztasa is kedvezobb, de ebben nem vagyok biztos. De a ket tipus uzemeltetesi koltsegei,amennyire en tudom,eleg hasonloak, csakugy mint az utasszam.
Biztos vagyok benne hogy gorog baratunk korbenezett a piacon, mielott alairt volna barmit is. Abban is biztos vagyok, hogy a 120 gepre kedvezobb arat kapott, mintha csak 3-at vett volna.
Azon gondolkoztam, hogy az Easyjet vajon csak azért rendelt Airbus-t mert a Ryanair B737NG-t vagy pedig tényleg az tünt nekik gazdaságosabbnak? Végülis lehet, hogy mindkettőnek igaza van és megtalálja a saját számitásait a két különböző flottában. Az amerikai JetBlue is Airbus flottát üzemeltet!
Kiváncsian várom, hogy az Easy a Go bekebelezése után belevág-e a Deutsche BA-ba is! 2003 augusztusáig van opciója rá. Ha ezt a két nagy céget sikeresen olvasztaná magába akkor azon kivül, hogy egy kisebb gazdasági csodát vinne véghez, egy egész komoly konkurenciája lehetne a Ryannak.
Vonat az elvisz Pozsonyig. 4300 Ft bőven megéri az Eurocity kényelmét, utána 61-es busz közvetlenül kivisz a reptérre. Vagyis néhanapján relatíve könyebb elérni mint mondjuk Ferihegyet.