Keresés

Részletes keresés

Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6368
Előzmény: Biborka23 (6367)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 1 6367

 a perecesi képviselö beszélt rola nekem hogy 1 millio forintért csinálnának  egy    pár méter  a volt alagutbol emlékhelynek  . szerintem ebböl semi nem valosul meg . hol ott én  az egész algutat megnyitnám és  költenék rá   több 10  milliárdott hogy bekapcsoljam az többi falvat is a turizmusba .annak idején ez az alagut 30 millio forintbol épült meg 2 éve alatt.

Előzmény: Biborka23 (6366)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6366

visszont itt három akna is volt az egyik akna a meddöhányo domb mögött van lett pálinkáson .a meddödomb mögött az alagut és a meddö domb közt van a szénrakodo  pálya maradványa is .

Előzmény: Biborka23 (6365)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 2 6365

A régi akna még meg is van a bányának az erdöben pálinkáson .az erdöben a z oszloptol  fel a  domba kell menni  hol  láthato az akna  teljes egészében .azért linkeltem mert igy nézetek több képet is meg . http://www.annavolgy.hu/banyaszat/annavolgy_banyaszata/37a.html  pontosan leirom a kordinátorokat  akit érdekel . ahol betomték az algutat pálinkáson    feljövünk az alagutol  egy szinetet  utána még egyet és  megyünk felfele pereces fele az erdöben az uton   jobb  oldalt van egy  oszlop beton amin nincsen már meg csak a beton rész az oszlop  eltünt  az osszlopnál  ven egy  ut felfele  kb 100 métere  van egy domb szerü meddöhányonak kinézö hely   attol kicsit  jobbra van az akna  ki van dölve ott pár fa  . az a leg egyszerübb ha  a betton oszlopal egyzintben elindulsz felfele a dombnak egyenesen  200 méter kb és meglátod az aknát.

Előzmény: C50 (6360)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6364

Lyuk

óbánya 

Előzmény: bodrostomi (6363)
bodrostomi Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6363

Melyik akna helye?

Előzmény: Biborka23 (6358)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6362

        

 

Környebánya, Hauser Lipót és Társa Hungária Kőszénbányászatának osztályozója 1984-ben. 1925 és 33 között, a bezárásig volt vasútja is, a fentről.hu légifotóján már nincs, mert a II. világháború után felszedték. Hanem az épület még megvolt.

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6361

Tudni, hogy mi volt ez?

Előzmény: C50 (6360)
C50 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 6360

Ez erősen hasonlít Pálinkástáróra.

 

Előzmény: Pályaőr (6356)
Bányatörp Creative Commons License 2016.09.08 0 0 6359

Aztakurva... teher, vagy a személyakna helye?

Előzmény: Biborka23 (6358)
Biborka23 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 6358

Biborka23 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 6357

Ez van most  Lyukóbánya 2016 

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 1 6356

Odalent ez a látvány fogadott. Hasonlított a Kizmus úr másik képéhez, örvendtem is, hogy megtaláltam az utolsó bunkert is. A mai napig jó állapotban van, ha hidegebb lenne, borospincének megfelelne. Van bent egy kürtő a plafonon, de ki nem lehetett látni rajta, visszamászni meg már nem volt kedvem, hogy megnézzem, van-e fölötte valami a felszínen.

Utóbb kiderült, hogy amit fentről láttam, az pár méterrel odébb van, a bozóttól megközelíthetetlen, és zsaluzott beton. Hogy nem volt teteje, vagy volt, csak beszakadt, az nem volt megállapítható. Ami látszott belőle, azt a 11-12. képen lehet megtekinteni.

 

A következő képeken a dzsungel van, amin keresztül kellet törni, aztán meglepő módon kiértem az egykori kocsijavító csarnok háta mögött.

Visszanéztem a fotót, amit kaptam, és némi megdöbbenéssel kellett megállapítanom, hogy nem tudom, ez van-e rajta, csak közben szétverték a bejáratát, vagy ez még egy másik bunker. Ott van az utolsó előtti képen, annak az alapján kerestem.

 

Már a bányamúzeumnál jártam, mikor kiderült, hogy a lámpa egész végig ott volt a zsákomban, mert ki se vettem. Délután két óra és harmincöt fok körül járhatott... valahogy nagyon nem volt kedvem visszamenni.

 

 

         

 

         

 

         

 

         

 

         

 

 

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 0 6355

 

A másik képen levőt, egy téglaépítésű bunkert nem találtam meg. Épp ezen mérgelődtem-azért mondanám, hogy ilyen helyen még ekkor is ajánlatos figyelni, mert mindenhol gödrök meg betonaknák vannak, és olyat bele lehet esni, hogy jobb szeizmográfok regisztrálják.

Bosszúságomban felmásztam a hegyre, hátha onnan meglátom. Hát nem láttam meg, de le lehetett látni a valamikori deltavágány helyére, továbbá megtaláltam ezt a betonépítményt, amire másképp nem bukkantam volna rá, és amiről fogalmam nincs, micsoda. Szerepel az állomás légifotóján is, fehér foltok alakjában a bal oldali utolsó épületek fölött.

Szép kilátás volt a Velencei-hegységre is, de sokáig nem értem rá vele foglalkozni, mert közben lejjebb értem a hegyen, kivenni véltem a bozótban egy betonfal derékszögű körvonalait, és már másztam is lefelé.

 

         

 

 

          

 

 

          

 

 

         

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 0 6354

Még nem ér oda az ember a két megmaradt épülethez, mikor meglátja az első bunkert. Mondjuk, az nem csak úgy megy, hogy meglátjuk, ha a Kizmus úr, mármint Kizmus Szabolcs, az első fotó készítője, nem küld térképet, az életben nem találtam volna meg. Csak egy sötét nyílás látszott a bozótban (ezért kell ilyen helyre késő ősszel / télen / kora tavasszal menni), és a nyílásnak szabályos alakja volt. 

Tulajdonképpen az első kép az utolsó is, mert ezen a kapun kifelé jöttem. Két bejárat van, én a második képen lévőt találtam meg, a kettőt odabent egy félkör alakú vágat köti össze, három üreggel. A lámpámat elfelejtettem betenni a hátizsákba, így aztán maradt a gyufa, a telefon-LED, meg egy bot. A bottal a két szélső üreget körbe ki lehetett tapogatni, ezek nem voltak nagyok, a középsőt nem tudom, mekkora, mert a bot nem érte el a végét, én meg beljebb nem mentem. Egy nagyon kicsi fülkeszerű üreg volt a másik kapunál, amerre kijöttem, ezt be lehetett világítani a telefonnal.

 

Dolgozott itt néhány bontókedvű ember, azt azért látni.

 

         

 

 

         

 

 

         

 

 

         

  

 

           

 

 

         

 

 

         

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.30 0 0 6353

BUNKERLÁTOGATÓBAN GÁNTON

Ha valahova felderíteni megyünk, először nem árt, ha átnézzük a térképeket, és, ha vannak, akkor a légifényképeket.

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/66764?r=1&c=2039308.4852015:6007815.031182:9

A fotó készítési ideje: 1960. április 3. Ha a zámolyi elágazástól indul az ember, követheti az egykori vasút (sárga nyíllal jelölt) nyomvonalát a rendezőpályaudvar felé.

 

56 évvel ezelőtt még látszottak a háborús lövészgödrök. Hogy ma mennyi van meg belőlük, azt nem tudni, mert égig ér néhol a fű, de nem valószínű, hogy sok lenne, mert legelőnek használják amúgy, és be van kerítve villanypásztorral, a gazdálkodó aligha hagyta meg őket.

A Vaskapu-hegyen még nem voltak meg az orosz légierő pihenőházai, így azt a részt nem is mutatnám, aki akarja, az eredeti képen megnézheti, hanem a hegy túloldalán van a Lengyel tábor-völgy. Ma már mindent elnyelt a bozót, a nyíltabb területeken se látni semmit, de itt házak, vagy inkább barakkok alapjai látszanak, nincs kizárva, hogy tényleg menekült lengyelek szállásaként szolgálhattak, amíg az eredetileg magyar repteret el nem foglalták a németek.

A következő képen a rendezőpályaudvar látható, vágányokkal, vonatokkal, még két és fél évig működött, 1962. december 31-ével zárták be. A színes térkép mutatja a legtöbb épületet, amit csak láttam idáig térképen, összesen hatot, de a fotó szerint ennél is több volt. Fűtőház, műhelyek, raktárak, laboratórium-alaposan fel volt szerelve.  Sosuke, akitől a mozdonyos képet loptam a Kisvasutak Index Fórumról, húsz gőzmozdonyt sorol fel, az adataikkal együtt.

Az utolsó képen az állomás utáni delta látható, balra , a nyugati irányba a melegesi, felfelé, északnak a hosszú-harasztosi bányaterület felé.

                                  

                   

 

                                        

C50 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 6352

Az én csillém 440 kg.

Előzmény: Törölt nick (6351)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.28 0 0 6351

Általában súlyban 120-150 forintért szokták adni kifelé a vasat a telepek, de lehet ez akár 100 is, helyfüggő.

(Én csak befelé szoktam vinni havonta 1x-2x, most 33-38 közt van befelé ott ahova én járok)

Magyarul ha 100 kiló egy csille akkor egy tízes jó esetben, de ezek csak tippek.

 

Előzmény: EL-9 (6350)
EL-9 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 6350

Azok a bányacsillék,meg népesek engem is érdekelnének.Szerintetek mennyiért lehetne megvenni?Nem tud valaki pontosabb infót?

bodrostomi Creative Commons License 2016.08.26 0 1 6349

Lyukóban már a bezárásra elbontották a kötélpályát.

Előzmény: Bányatörp (6345)
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.26 0 0 6348

                    

/Oroszlány, XXI-es akna, régen és most/

Egyszer egy bányászati szakembert hallgattam a rádióban, aki azt mondta, a bányaművelési módszerek sokat segítettek benne.(Nem pont a Márkushegyen, hanem általában.) A felsőbbség elvárta a minőségi szenet, de hát a föld alatt nem mind az van. Mármost nem módszeresen, sorjában művelték le a szenet, hanem hol erre, hol arra haladtak, amerre jobb minőségű volt, már bocsánat, de mint aki a levesből kieszi a sűrűjét.

 

Hozták is a teljesítményt, meg is volt a prémium, hanem, ha vissza kellene menni a bányákba, azt a szenet találnánk, amit annak idején nem tartottak érdemesnek felhozni, az viszont nem fedezné  az újranyitás költségeit. Nem tudom, így van-e, nem-e, én ezt hallottam.

 

 

                                                           

 

                           /Plakát Pécsről/                        /Valamikor ilyeneket lehetett látni minden bányavárosban/

Előzmény: C50 (6346)
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.26 0 0 6347

              

           

                                  

                       Van szervizútja, azon szokott járőrözni a bányarendészet is, nem jár-e arra valaki lopni.

                     Képek (nagyrészt): http://gpsgames.hu/jatek/pontkereses/1462/xxii-es_akna/megtalalasok/

Előzmény: Bányatörp (6345)
C50 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 6346

Lehet hogy hülye vagyok, de óriási pazarlásnak tartom egy milliárdokért megépített bányát és a hozzá tartozó infrastruktúrát milliárdokért megsemmisíteni amikor még van benne mit termelni.

Előzmény: Bányatörp (6345)
Bányatörp Creative Commons License 2016.08.26 0 0 6345

Így volt tervezve; az utolsók a külszíni létesítmények. Azért kezdhették el már most, mert sok helyen nem tudják gépjárművel megközelíteni

Előzmény: bodrostomi (6344)
bodrostomi Creative Commons License 2016.08.24 0 0 6344

Csoda hogy csak most kezdik...

Előzmény: Pályaőr (6339)
Bányatörp Creative Commons License 2016.08.23 0 0 6343

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: alsólánc (6342)
alsólánc Creative Commons License 2016.08.23 0 0 6342

Metal-For Kft. Székesfehérvár. Hegyes u.

Előzmény: Bányatörp (6341)
Bányatörp Creative Commons License 2016.08.23 0 0 6341

Mi a cím?

Előzmény: alsólánc (6340)
alsólánc Creative Commons License 2016.08.23 0 0 6340

Ezeket a kincseket láttam ma Székesfehérváron,egy fémátvevő telepen.

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.23 0 0 6339

VÁGJÁK A MÁRKUSHEGYI SZÁLLÍTÓPÁLYÁT

 

 

                                                                                 

                                                                      

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!