Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Ez megint csak nem low-cost, de miutan feszegettük a kerdest nemreg, gondoltam szoba hozom megint.
Ma megkerdeztem az SN Brussels (ex-Sabena) dolgozok nemhivatalos honlapjan, hogy tervezik-e a közeljövöben a budapesti jarat ujranyitasat. A valasz sajnos az volt hogy egyelöre nem. Az indoklas meglehetösen rejtelyes: az illetö (aki ha jol sejtem pilota) azt allitja, hogy fentröl az az info jutott el hozzajuk, hogy ez egy "low yield destination".
???
Hat nem tudom mennyire higgyek ebben az infoban. tavaly nyaron az volt az erzesem, hogy a Malev napi 2 F70-ese nem volt kepes az igenyeket kielegiteni.
Nekem a gephiany hihetöbb kifogasnak hangzott volna!
No es itt a legujabb kifejezetten a civil legiforgalommal foglalkozo lap: az Airline Review. Most kerül forgalomba, meg nem lattam, de a website-juk nem rossz.
http://www.airline-review.com
En az Airways elofizetoje vagyok, mert szeretem az ott megjeleno cikkeket, de az Airliner Wold-ot is megveszem neha.
Ajanlom meg az Air Transport World-ot es a Flight International-t, bar az utobbi hetilapban boven van military es urkutatas temaju cikk is.
Ami meg nagyon erdekes, az a Jane's Airport, ami nem tudom milyen idokozonkent jelenik meg.
Utas2! Egyebkent az Airways mar regebben, a novemberi szamban lehozta a Malev CARJ kepet. (Laszlo Viktor kepet).
Nem feltetlenül low-cost, de ahhoz mit szoltok, hogy a LOT rendelt 10 db Embraer170-est?
Nem hinnem, hogy a skandinavok off-shore lereszegedese repulos tema lenne
Dehogynem. Ha lesznek olyan desztinációk, ahol olcsóbb a pia, mint Skandináviában (Pl. Magyarország), az a fapados légijáratok (ez a topic arról szól) jelentős mozgatója lehet.
Az Airliners nem rossz, pláne annak, aki inkább a fényképeket szereti. Ezt az USA-ban adják ki, kicsit öregecske a stílusa, de jó. (8,5 EUR) Kéthavonta jelenik meg, általában van benne poszter is.
www.airlinersonline.com
Ugyanilyen időközönkénti az Airways, ami szintén USA-beli kiadású és hasonló tartalmú és stílusú, talán kicsit fiatalosabb. Ebben egy kicsit több a cikk. (6-7 EUR)
www.airwaysmag.com
Nekem a legjobban az Airlinerworld teccik, méretében is ez a legnagyobb, tartalmában pedig a legátfogóbb és havonta jelenik meg, a britek adják ki. Ebben mindig közölnek aktuális híreket, posztert, adatokat. (8 EUR) www.airlinerworld.com
Ja, ezek mind angol nyelvűek és kizárólag a polgári repüléssel foglalkoznak.
De nem is olyan frankó!
Én azt nélztem, hogy a SkyEurope 7-8ezer SKKs jegyei (odavissza incl. tax) nem is olyan nagyon jók pl. Milánóba! Szerintem csak egy, a szlovák légiközlekedésben keletkező lyukat töltenek be ezzel...
Es terjed tovabb a "low-cost betegseg":
http://www.swiss.com/index/tg-to-so-easy-savers.htm
Bar a masodik bekezdest olvasva, inkabb ugy tunik, hogy a Swiss megprobalja ilyen akcios modon eladni az ures helyeit.
Belgiumban meg a BA kezdett akcioba, Brusszel-Heathrow/Gatwick 99 EUR, return. Ez mar nem rossz ar!
Rosszul tudod. Finnek mennek Észtországba, Svédek mennek Finnországba. Svédországban extra adó van az alkoholon, Finnországban nincs (akkora), de a hajón az sincs, hisz kikötnek Aland szigetén, ami nem EUs terület. De az tény és való, hogy ha tehetik már a hajón lerészegednek. Ezért vannak un. päiväristeily-k amik napi utakat jelentenek. A lényege, hogy nem köt ki csak fordul egyet, érintve Alandot, hogy a duty free biztosítva legyen. Így ezek a 25 órás utak annyiból állnak, hogy pl. Turkuban felülnek, bepakolnak a bérelt kabinba, lemennek a bárokba vagy a duty free shopba, berúgnak és józanodni visszamennek a kabinba, esetleg aludnak is egy kicsit. Mindeközben elmennek Stockholmig, de visszafordulnak. Mikor már nem részegek, és ki is aludták magukat (esetleg), akkor lemennek a duty freebe megint és bepakolnak olcsó Koffból meg Lapin Kultából, vagy épp ami akcióban van és erre szakosodott kis kocsikra helyezvén fognak kiszállni ismét Turkuban vagy Helsinkiben. Ugyanez igaz fordítva is, azaz olyan hajókra amik Stockholmból indulnak (more info at www.vikingline.fi tai www.siljaline.fi )
En ugy tudom, hogy a finnek jarnak svedbe es nem forditva, mert finnorszagban iszonyuan draga az alkohol. Sot, a hajon reszegednek le, a sved hotelekben nappalra vesznek ki szobat, ejjel pedig megint hajoznak vissza. A hajokon tobb diszko meg bar is van. Aztan amiota EU van, ez lehet, hogy maskepp mukodik.
Azt hiszem az airliners-en olvastam, ott is csak pletyka szinten emlegettek a nagytudasuak. Azt is irtak, hogy allitolag jan. 14-en jelentik majd be. A honlapjukon tenyleg nincs meg rajta.
Szerintem sok jo Magyar üzletember van,csak egy ilyen "nagy",rŕadŕsul ŕllami cégnél,mint a Malév,senkit sem az eredmény érdekel,hanem a sajŕt zsebe,ami sajnos teljesen független a cég boldogulŕsŕtol.
Tudod, én igazán támogatom a Malévot, de qrvára nem érdekel a Malév érdeke akkor, amikor az én (az utazóközönség) pénztárcájáról van szó és a versenyhelyzet adminisztratív eszközökkel történő meggátolásával nem teszikk lehetővé, hogy olcsóbban utazhassak.
Mondtam már, hogy sok éves tapasztalatom alaján a magyarok ritka szar üzletemberek?
From 1 December 2002
you can fly with Germanwings to Berlin, London and Milan from € 19*
(*Honest prices incl. taxes and charges. One way. Limited seat contingents).