Keresés

Részletes keresés

KZX003 Creative Commons License 2019.06.29 0 1 129254

Balaton-átúszás, különhajók

Friss fotók a bhkeptar.hu-n!

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.29 -3 5 129253

"...nem mondom, hogy a hajót tartsák itt, de biztosítékot kellett volna hagyniuk. 20-30 millió DOLLÁR cash vagy bankgarancia lett volna normális..."

 

Ez a biztosíték milyen célt kellett volna, hogy szolgáljon? 

Mert ez nekem nem világos... ha bármi fizetnivaló fog adódni, azt a Viking Cruises biztosítása fogja fedezni. 

 

A 20-30 millió dollár készpénzt ugye te sem gondolod komolyan?

guberavera Creative Commons License 2019.06.29 0 1 129252

Az ECDIS szoftverek tudnak logot kesziteni, ami a sebesseg, kurzus, pozíció adatokon felul meg rogzitik a fordulasi szogsebesseg, kormanyszog, gepfordulatszamok, vizmelyseg esetleg tartalyszintek adatait. az AIS-nel joval gyakrabb kb 1sec gyakorisaggal. A mienk pont most keszul, a nulladik verziot mar lathattad.

a velhetoen balesete okozo hajo logja megvan a rendoroknek, a mogotte jovo hajoe torlodott!

Előzmény: jakyg (129250)
jakyg Creative Commons License 2019.06.29 0 0 129251

Szerintem semmilyen. A kisebb, régebbi hajókon meg biztosan nincs.

Előzmény: zjakabfi (129248)
jakyg Creative Commons License 2019.06.29 0 1 129250

Arra gondolsz, hogy a Vikingen mikor, mit néztek, mire kattintottak?

A lényeg, az útvonal, a sebesség megvan a hatóságnál.

Előzmény: guberavera (129243)
HG. Creative Commons License 2019.06.29 -2 9 129249

Hasonló játszódik le mostanában a veronai buszbaleset kapcsán.

 

...ahol ügyes ügyvédek miatt tudtommal 2,5 éve megy a felelősség tologatása, mert nem tudok róla, hogy a csúnya, gaz népharaggal szemben általad felmagasztalt szakértők eddig dűlőre jutottak volna.

De azért bízzunk bennük ugye, különösen mert te azt mondod.

 

Nézzük a tényeket:

 

- a Panoráma Deck honlapja az eset óta "megállt", csak egy sok nyelvű fekete fehér közlemény van rajta. A vikingén még csak nyoma sincs a tragédiának. Egy elnézés kérésnek, egy sajnáljuknak.

 

- a viking kivételezett cég, mert bekerült sok éve a fejőstehén mahartba. Ha akkor könnyebb volt nekik előjogokat elérni, akkor miért ne lenne ma könnyebb?

 

- nem mondom, hogy a hajót tartsák itt, de biztosítékot kellett volna hagyniuk. 20-30 millió DOLLÁR cash vagy bankgarancia lett volna normális (mondta Szalma Botond, és neki hiszek). Ehhez képest még le is festették a hajót...

 

- Tegyük fel, hogy a hajóvezetőre verik. A cselekményért 2-8 év adható. Ennyi ember haláláért még a 8 is kevés, de bármibe fogadok, hogy nem lesz annyi.

De bármennyi is lesz, a kapitány 60sok éves korára tekintettel gyomorfekélyben, vesekőben, és ki tudja miben fog szenvedni, amiért fele büntetés után kiengedik, és utána vígan vezet hajót a fekete tengeren. De bár ne legyen igazam...

Pedig - bárki is ennek felelőse - többet szabadlábon nem kéne tartózkodnia.

 

PS:

a héten közeli szemtanúja voltam, ahogy a viking egyik busza a folyamatosan PIROS lámpán (tehát nem halványzöld taxis-zöldön) át felhajtott a 3+3 sávos üllői útra, ahol, tehát már az adott úton, messze a lámpa vonala után, ( az utasok vélhető nagy örömére) satufékezéssel előzte meg, hogy a szabályosan közlekedők közé rongyoljon.

Nem kívánom senki sérülését, és halálát, de ha most egy buszuk csinál tömegbalesetet, akkor talán a cég kiesik a kivételezettek közül?

 

Persze, bárki hibázhat, a vezető nem szándékosan tette, figyelmetlen volt, az arcát látva meg is ijedt.

Aki azonban egy pirosnál "figyelmetlen", és közforgalmú közlekedési eszközt vezet, az a következő ilyen jellegű hibáját lencse szemezgetés, árokpart rendezés, krumpli pucolás, stb. közben tegye. Ott nem okozhat nagyobb hibát, mint hogy megvágja az ujját.

 

 

 

Az egész V. cégből, hozzáállásáról és viselkedéséről a "kurva anyjukat, hogy mások is vannak a világon, csak az utunkban állnak" magatartás süt le.

És az ilyenek a jogot általában ki szokták kerülni.

 

Te pedig próbáld meg elviselni, hogy a társadalom igazságérzete ezt nehezen tűri, de leginkább hagyd abba ezeknek a "túl sok krimit néző csürhe" minősítését - ha már minden máshoz hasonlóan a hajózáshoz is értesz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (129244)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.29 0 0 129248

Milyen  fekete doboz van egy ilyen hajón?

Minden menetrendi motoroson lenne? Nekem ez fura.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.29 -1 1 129247

Egyetértek.

 

Ha média esélyes az ügy, 10 perc múlva ott van.

 

 

Előzmény: zjakabfi (129246)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.29 -1 1 129246

Ez az ember szerintem megkeresi az áldozatot, és felajánlkozik.

Előzmény: trizs77 (129244)
gepesz Creative Commons License 2019.06.29 0 3 129245

Tegnap azt olvastam valahol, hogy a Hableány héjlemeze 5 cm.

Nem keresem vissza, hogy hol. Borzasztó a média viselkedése. Támogatom a sajtószabadságot, de a bulvár hülyeségeit nem díjazom.

Az ügyvédek is mindent megtesznek a megjelenésért. Nem érdekes a tartalom, az igazság.

Előzmény: jakyg (129242)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.29 -4 3 129244

Az Ő ügyvédi órabére nagyban függ a média megjelenései számától.

Ezért magán érdekeit (többet kell keresni) igen jól képviseli.

 

más

 

Itt is és más esetben is keverednek az érzelmek és a jog.

A népesség nagy része nem a jog szerint ítél, hanem hirtelen felindulásból (túl sok krímit néznek) lincselne.

Mert azt tartja jónak, hisz az esti betevő krímijében is a 45.-k de legkésőbb a 48.-k perce a gonosz elnyeri méltó büntetését.

 

Magyar György és a média is csendben lenne most, ha a süllyedés utáni 50. percben NÉPÍTÉLET alapján egy kb. 40 fős csürhe a Jászai Mari téren felkoncolta volna a Viking kapitányát + még 3-4 matrózt/tisztet.

 

Hasonló játszódik le mostanában a veronai buszbaleset kapcsán.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az érzelmileg érintettek (ott a szülők) vagy itt a gazdaságilag érintettek = média munkások, azért harcolnak , hogy minden napra jusson 1-1 vélt vagy valós hír a Vikingről vagy a társaságról.

 

Ha ez most nem vezet eredményre, akkor Magyar György a jövő héten megfogja támadni a hatóságot, hogy anno nem gyűjtötték be a Viking kapitánya és tisztjeinek széklet mintáit.

 

más

 

Ugyanez, hasonló vagy aljasabb stílusban már 30-40 éves "haladó" hagyomány a nyugati sajtóban, repülőgép szerencsétlenségek ürügyén.

Most nálunk alkalmazzák a receptet egy hajó szerencsétlenség ürügyén.

 

Negligálni akarják a szakértők munkáját és helyüket bulvárral feltölteni.

 

 

 

 

Előzmény: jakyg (129242)
guberavera Creative Commons License 2019.06.29 0 0 129243

ECDIS log fileok?

Előzmény: jakyg (129242)
jakyg Creative Commons License 2019.06.28 0 0 129242

Segítsen valaki! Mire gondolhat Magyar György?

https://index.hu/belfold/2019/06/28/hableany_fekete_doboz_hiba/

gumidani Creative Commons License 2019.06.28 0 4 129241

Megint oda lyukadunk ki, hogy csak be kellene tartani a szabályokat.

 

 

Előzmény: jakyg (129240)
jakyg Creative Commons License 2019.06.28 0 7 129240

Szerintem mind a jognak, mind a hajó funkciójának az felelne meg  ha a fő helyen a mai nemzeti lobogó lenne (címerrel), az árbócon meg az utolsó, közös hadilobogó, a mai egyesületi lobogó lenne.

jakyg Creative Commons License 2019.06.28 0 0 129239

Egyet még olvass vissza!

Előzmény: zjakabfi (129236)
riversea Creative Commons License 2019.06.28 0 6 129238

Van egy tippem, hogy az újonnan felújított BODROG/SAVA monitor milyen lobogó alatt lesz mutogatva. Szerintetek? Osztrák (osztrák-magyar hadi) lobogó, SHS lobogó, jugoszláv lobogó, vagy szerb lobogó?

Előzmény: guberavera (129234)
Enzo Creative Commons License 2019.06.28 0 3 129237

57/2011. (XI. 22.) NFM rendelet
a víziközlekedés rendjéről

II-8. melléklet
A LOBOGÓVISELÉS SZABÁLYAI

3. A lobogók elhelyezési rendje:

a) a nemzeti lobogót a főhelyen, a farrészen levő lobogórúdra (vontatóhajón a kormányház mögötti lobogórúdra) kell felvonni. A főhelyre más lobogót elhelyezni tilos; ünnepélyes alkalmakkor a nemzeti lobogó egyidejűleg a jelzőárbocra is felvonható;
(...)
f) vállalati, egyesületi (például sportklub) lobogót a jelzőárbocra lehet felvonni,
(...)


6. Nemzeti lobogót viselhet a hajólajstromba bejegyzett úszómű és úszó munkagép is.

 

(Nem vagyok jogász, de szerintem a LAJTÁ-ra a 6-os pont vonatkozik, mert úszómű.)

 

zjakabfi Creative Commons License 2019.06.28 0 0 129236

A fogorvos a Strache?

Előzmény: guberavera (129234)
nohabrok Creative Commons License 2019.06.28 0 12 129235

guberavera Creative Commons License 2019.06.28 -4 6 129234

Magyarázhatjátok a magyarázhatatlant! Ez kizárólag a fogorvos úr f@szsága. A világ egyetlen országábsn nem lehetne ez így!

gumidani Creative Commons License 2019.06.28 0 4 129233

Dr Margitay-Becht András könyveiben lapozgattam.

Az alábbi részletből kiderül, hogy az OMM hadihajóinak hivatalosan a piros-fehér-piros lobogót és azon az császári címert kellett viselniük.

Íme az egyesületi lobogó:

Azon elvitatkozhatunk, hogy az érvényes szabály szerint  magyar lajstromban levő hajó főhelyén a magyar lobogónak kell lennie. De az önkényuralmi jelvények esetén is (persze gyakorlatban szigorúan csak a vörös csillagra értelmezve) megengedett a muzeális célú szerepeltetés. Ezt a gondolatmenetet követve talán elviselhető az egyesületi lobogó főhelyre való felvonása is.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.28 -3 2 129232

 

 

Ezzel az erovel az osszes kozepuletre (amit 1918 elott epitettek) fol kehetne tuzni az osztrak lobogot!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Hát nem !

 

Olvasd el a köznyelvben "kiegyezésnek" hívott , erre vonatkozó, 1867. évi törvényeket.

Elég részletezve felsorolja, hogy mi közös, és mi nem ?

 

A középületek 99%-a nem volt közös.

 

Ellenben a hadiflotta és flottilák  100%-a közös volt, a hadseregnek kb. 60-70%-a közös volt, de még azok a hadsereg részek is közös irányítás alatt álltak, amelyek nem voltak részei a közös hadseregnek.

 

 

Előzmény: guberavera (129229)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.28 -4 3 129231

Miért szégyen ?

 

 

A Lajtát 1871. május 17-én bocsátották vízre 1876. december 8-án esett át a tűzkeresztségen, amikor testvérhajójával együtt tűzpárbajt vívtak az akkor még török kézben lévő Belgrádi erőddel. A hajó több alkalommal került bevetésre a z első világháború időszakában. 1918-ban - 46 év hadi szolgálat után - azonban leszerelték, és az 1920-as évektől 1994-ig, több, mint 70 évig a folyami kavicskotrásban elevátorhajóként látták hasznát.

 

 

Osztrák vagy osztrák-magyar hadi lobogó alatt szolgált.

Magyar hadi lobogó alatt nem szolgált.

 

 

Előzmény: guberavera (129224)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.28 -2 0 129230

Lajta (Leitha) monitor.

Előzmény: Töck Jenő (129223)
guberavera Creative Commons License 2019.06.28 -2 3 129229

Ezzel az erovel az osszes kozepuletre (amit 1918 elott epitettek) fol kehetne tuzni az osztrak lobogot!

guberavera Creative Commons License 2019.06.28 -2 2 129228

Ez a hajo magyar lajstromban van. Az osztrak meg a muzeumi reszbe valo, nem a hajo farara!

Előzmény: GOLAZ111 (129225)
RhB Creative Commons License 2019.06.28 0 1 129227

 

(Az én fotóm, nem én vagyok a képen.)

Előzmény: guberavera (129224)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.28 0 1 129226

Már az újraavatáson is viselte.

Előzmény: GOLAZ111 (129225)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.06.28 0 0 129225

Az az osztrák - magyar hadilobogó. Szerintem Ausztriában be is van tiltva.

Előzmény: guberavera (129224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!