Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.10.26 0 0 182
Köszi Macimedve!

Megnéztem az Uniroyal 55-öst és pont a kellő méretben nincs ilyen (185/60 R14). A többi is elég jó?
Találtam nem olyan drágán Good Year Ultra Grip 5-öt, erről mi a vélemény?

Előzmény: Macimedve (179)
gates Creative Commons License 2000.10.26 0 0 181
Csá Géza:
Én mindig pestre járok a Bécsigumi-ba.

Előzmény: cs_geza (178)
Macimedve Creative Commons License 2000.10.26 0 0 180
Nekem volt Nokiám, nagyon szerettem. Van abból H-s is bár nem minden méretben. Azoknak az áruk márvetekszik a "felső kategóriával", és az idén még nem láttam őket akciósan.

Érden én a Felföldihez szoktam járni, a két vasút között van, az utca nevét nem tudom, a Posta előtt kell jobbra menni a lámpánál.
Nagy dumás az ürge, nem kell neki egyből bedőlni, de jó árakat szokott mondani, és jól is dolgoznak.
Jól be szokott vásárolni nyáron a gyakoribb méretekből, ezeket elég olcsón adja, amíg a készlet tart. Hétvégén mindig reménytelen hosszú sorok vannak nála....

Előzmény: gates (177)
Macimedve Creative Commons License 2000.10.26 0 0 179
Van itt egy teszt, amiben benne van a Toyo. Az idén nem szerepelt jól, a korábbiak jobbak voltak.
http://focus.de/D/DL/DLB/DLBL/dlbl.htm
Bocs de nincs kedvem linket gyártani.

Aztán van itt egy másik lap: www.gumidiszkont.com

Itt szinte minden itthon kapható gumiról van árjegyzék.
Ezen a lapon találsz egy akciót, amiben az előbbi teszten a "Flachland" tehát Magyarországra megfelelő kategóriában győztes Uniroyal MS plus 55-öt 15% kedvezménnyel kínálják. Én a 195/60-R15T méretet valamivel 20 alatt vettem szeptemberben. A H-s ugyanebből úgy 22 lenne. Ez így olcsóbb volt, mint a Nokia és a többi "olcsó" gumi.

Ja, ha már felmerült: a téli gumiknál is érvényesek ugyanazok a sebeségkategóriák, mint a nyáriaknál. A legtöbbjük T kategóriás (190-ig) de vennak gyengébb Q-s (160) de magasabb (H=210) és más osztályok is.

Előzmény: Az Utolsó Európai (176)
cs_geza Creative Commons License 2000.10.26 0 0 178
Te is fiam...:))) Tucc Erden normalis gumist? (ar/minoseg)
Előzmény: gates (177)
gates Creative Commons License 2000.10.26 0 0 177
Csak csatlakoznék az elöttem szólóhoz:
Én azért szeretnék téli gumit, hogy a havas érdi lejtökön is tudjak elindulni illetve megállni, de nekem is szükségem lehet egy T-s illetve H-s gumira (190, 210) mert tervezem, hogy télen Németországba megyek, ahola tisztított autópályán mehetek 190-nel is. Ezért gondolkodom el a Nokian Hakkapellita Q-n mert az "csak" 160-ig jó.
Előzmény: flat_erik (175)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.10.26 0 0 176
No és mi a vélemény a Toyo téligumikról? Senki eddig meg se említette őket. Apám ilyet akar venni, engem is győzköd, hogy megéri. (20k Ft) Jobb ennyivel, mint egy 13 ezres gumi?
flat_erik Creative Commons License 2000.10.26 0 0 175
Nem azt mondtam, hogy gyorsabb akarok lenni.
Ha egy guminak van egy megadott sebességhatára nem túl okos dolog gyorsabban menni vele. Attól, hogy tél van az autópálya lehet száraz és ha hiszed ha nem, vannak akik gyorsabban mennek 150-nél. Márpedig egy olcsó guminak biztosan nem magas a sebességhatára, tehát nem biztosítja a kívánt úttartást. A 0-5 fok pedig szvsz nem extrem körülmény, pedig ilyen hidegben már a téligumi az ajánlott. Pl. a német autópályán a 150 még nem extrém, de szerintem még Magyarországon sem, de itt szabálytalan.
srad750 Creative Commons License 2000.10.26 0 0 174
persze, hogy nem mindegy a 25e-s jóval drágább és Pesten ugyanúgy árt neki a felsózott út ;)

egy rali versenyen, még ha amatör kupa is fontos, hogy jó-e a gumi vagy sem (azaz megadod magadnak a lehetőséget, hogy néhány másodperccel jobbat menjél, extrém körülmények között!)

télen, normál közúti forgalomban nem ildomos úgy közlekedni, hogy extrémnek minősüljön -> következtetés: nincs szükség különlegesen jó gumikra (értsd: fölösleges), másként: meg lehet venni de nincs értelme, ettől nem leszel gyorsabb

flat_erik Creative Commons License 2000.10.26 0 0 173
srad750
Azért nem mindegy, hogy 25es gumid van vagy egy 8es. A drágább, mint ahogy azt itt már sokan leírták téli száraz-esôs úton nagyobb tapadást biztosít. Amúgy pedig a téligumira is meg van adva sebességhatár, létezik komolyabb sebességre kitalált téligumi is. Télen is léteznek száraz autópályák, ahol vannak akik gyorsabban mennek, mint 150 km/h.
A téligumi az amit a neve is mond, hideg évszakhoz kötött, az pedig nem állandóan havas utakat jelent, fôleg kishazánkban, de még egy csomó más európai országban sem.
A VPRacing pedig egy kicsit más lapra tartozik. (szvsz)
srad750 Creative Commons License 2000.10.26 0 0 172
Lehet, hogy nem volt teljesen világos ???
a midegy azt jelenti, hogy mind1, hogy 25eFt-os vagy 8eFt-os TÉLIGUMI kopik, ugyanis egyik sem nagysebességű autózásra lett kitalálva!!

de persze téli gumit kell használni télen !

egyébként is azokban a sebességtartományokban, amikben mi mindannyian a négykerekű talicskáinkkal közlekedünk (egyeneseben up to 150km/h) igen is tökéletesen mindegy, hogy milyen gumink van !

egy jó analógia : Vpower Racing -> van aki megvan győződve róla, hogy tényleg gyorsabb lett az autója, miután ezt tankolt (ez is blődség, de a reklámok itt is elérik a megfelelő hatást)

Macimedve Creative Commons License 2000.10.26 0 0 171
Strad750

Úgy látom egyedül maradsz a véleményeddel, hogy mindegy a gumi....

Én nem beszélek sportkocsiról, extrákról. Még egy Ladán is észre lehet venni, ha tisztességes gumi van rajta. Én még emlékszem rá, milyen ég és föld különbség volt az 1200-es Zsigulinkon, mikor apám lecserélte a gyári csúzligumikat piskótamintás Barumra... Azt hiszem ezt bárki átélte, aki valaha is autózott Zsigulival és gyári gumikkal. Aztán mikor elfogytak, feltett egy Stomilt vagy Barumot. Mást akkor nem lehetett kapni.
A téli gumik között is drasztikus különbség van. Mint írtam is, télen hóban egy Debica vagy más hasonló is sokkal jobb, mint egy nyári Michelin. Csakhogy Európa ezen részén nincs mindig hó. Évente talán néhány nap, mikor igazán hóban autózunk. Utána száraz, sónedves, latyakos vagy vízátfoyásos utakon. A drasztikus különbségek itt jönnek elő.
Úgy tíz éve vettem egy autót, amihez adtak négy szinte használatlan téli kereket is valamilyen egészen jó mintájú de Noname téli gumival. Mikor leesett az első hó, felraktam. Marha jó volt, mindenhol elmentem, ahol mások elakadtak.
Aztán két nap múlva letakarították az utakat. És jött a meglepetés. A száraz úton az autó olyan volt, mintha hajóban ülnék. Imbolygott, kóválygott, kanyarodáskor csak nagyjából ment arra, amerre én akartam. Pár nap után meguntam, és feltettem 4 normálisabb téli gumit. A rend helyreállt...
Azt a stabilitást mint a nyári gumik egyik téli sem éri el, de a igen jelentős különbségek vannak az egyes gyártmányok között..

Én ne vagyok tesztmániás, de azért a száraz úton minusz tíz foknál mért fékutbeli különbségek meggyőzőek... Egy átlagos téli gumi kb. 20%-al produkál rövidebb fékutat mint egy átlagos nyári.

A nyári gumik kb.+8 foknál annyira megkeményednek, hogy elvesztik a tapadóképességük nagy részét. Ugyanez igaz a télire is. +20 fok körül annyira felpuhulnak, hogy kúszik-mászik-kopik, de nem tapad.
Erre vannak érdekes tapasztalataim: Pár éve elindultam egy két hetes német üzleti útra márciusban. Hideg volt, téli gumi volt az autón. Aztán pár nap után jött egy hirtelen felmelegedés, ugy +20 fokra. Sokat mentem nagy sebességgel, megálláskor határozottan büdösek és forrók voltak a gumik. Kb. 3000 km-t mentem így, és a gumik szemmel láthatóan fogytak..

Úgyhogy a marketingnek van némi alapja.

tcaoe Creative Commons License 2000.10.26 0 0 170
en az MP55-re.
Előzmény: cr2 (168)
Detonátor Creative Commons License 2000.10.25 0 0 169
Én úgy tudom, hogy már kb. +8 fok alatt jobb a téli száraz úton is. Tehát, hó nélkül is jobb a téli.
Előzmény: LADA (147)
cr2 Creative Commons License 2000.10.25 0 0 168
Amikor téli Matadorkoról beszéltek, akkor melyikre gondoltok? MP55+ vagy MP56? Vagy valami másra?
Adm Creative Commons License 2000.10.25 0 0 167

Ja, meg nagy hülyeség nyáron téli gumit használni, saját tapasztalat.... Tavasszal nem volt zsém új nyári gumit venni, így fönthagytam a télieket. Augusztusra majdnem tükörre koptak a gumik (volt vagy fél milli a profilmélység)
Adm Creative Commons License 2000.10.25 0 0 166

Hát azért a noname (értsd alacsony árkategoriűjú gumik, pl Debica) nem az igazi... Ok, hóban nagyon jók voltak, egyszer nem akadtam el velük, de vizes uton halál, már 70-80-nál felusztak. Szóval idén inkább költök egy kicsit többet, de veszek normális kötött forgásirányu téligumit. (vallszeg Nokian lesz belőle)

Az pedig hülyeség, hogy a gumik között nincs észrevehető különbség. Régebben Sava Exactok voltak a kocsin, most összel ment rá Falken ZE 502, hát ég és föld, sokat javult az egyenesfutás, könyebb vele megállni, az uthibákat is jobban türi, meg egyéb apróságok...

Levike Creative Commons License 2000.10.25 0 0 165
Ussetek meg, kopjetek le, nekem a Kelly Wintermark 5-os gumik szuperul bevaltak telen. Csak ott nem tudtam elindulni veluk, ahol nem is akartam, a hatsokerekes szar Ladammal. Igaz viszont, hogy amint elmult a tel, felelmetesen szaroknak bizonyultak a gumik. Esos idoben katasztrofa, lassan haladva meg az aszfalton levo folfestesen is megcsusznak, hangosak, satobbi. Viszont nem volt lovem rendes nyari gumikra, ezert fonthagytam, vegulis a Lada nem egy Speedgep, el lehetett hasznalni igy is.
Ha valaki teli gumit akar, ajanlom ezt a markat, tok noname, ezert is hatalmas meglepetes szamomra, milyen jol teljesit a hoban.

Levi

tcaoe Creative Commons License 2000.10.25 0 0 164
Akkor erre most azt mondom, hogy en egyszeruen csak probaltam elotte mas auton a wredi snowtrwacjait. Es azokkal bizony hoban is sokkal jobban lehetett fekezni es fordulni, mint a matadorokkal. Ezert en is ilyeneket vettem azutan.Az ovatossagot nem ugy ertelmezem am, hogy 10-el megyek mindenhol... Hanem, hogy amennyit az ut enged. Tehat nagyobb kovetesi tavok, hosszabb fekutak, lassabb kanyarok...
Előzmény: srad750 (162)
tcaoe Creative Commons License 2000.10.25 0 0 163
Annyival egeszitenem ki, hogy nekem egeszen pontosan az 50 kmh-rol torteno veszfekezessel volt bajom. Megusztam, de sokkal nagyobb volt a fekut. Az ovatossagot en ugy ertem, hogy ha szamitani kell ra, hogy valami lesz, vagy egyszeruen csak nem belathato az adott szakasz, akkor erosen visszaveszem a tempot. Ha messzire latok is lassabban megyek valamivel. Egyebkent meg nem szenvedtem teli balesetet, ugyhogy csak ovatos lehetek....
Előzmény: Macimedve (160)
srad750 Creative Commons License 2000.10.25 0 0 162
Macimedve: örülnének a marketinges szakemberek, akik a különböző márkák értékesítéséért és PRezéséért felelősek, hogy lám vannak olyanok, akiket meg lehet győzni a saját termékük előnyeiről és jóságáról annyira, hogy után önmaguk is higyjenek benne. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy te könnyen befolyásolható vagy, hanem csak azt, hogy sokmindent olyas valaminkek tulajdonítasz, ami nem is létezik.

Az ha rossz a kocsid úttartása, az nem a gumi miatt van (az csak teszi a dolgát:gurul, áll, vagy csúszik).

Az, hogy a firkászok mit írnak a gumitesztek során, az szintén a naív olvasóknak szól ;)
(nekik az a feladatuk, hogy a márkás gumikról jót írjanak, a többit meg lehúzzák)

A lényeg a normál négykerekú talicskáknál(értsd az autók 80-90%) semmi nagyteljesítményű sportautó, közúti használat során a nyári gumik esetén lehet különbség (puhább keverék jobban tapad, hamarabb kopik), de a téli gumiknál tök mindegy, hogy 25eFt-ért vagy 8eFt-ért /darab mész a lefagyott/felsózott úton

a moci az más, ott létfontosságú a tőkéletes gumi választás, főleg az első kerékre! (Metzeler MEZ2-4)

gates Creative Commons License 2000.10.25 0 0 161
Csak megerösíteni tudom az elöttem szólót:
Amikor megvettem a használt 240-esemet, mindenféle szar gumi volt rajta, nem is jó mérettel. Elöször csak 2 Barum-ot tettem rá ($$$), de annyival jobb lett, hogy megvettem rá a másik kettöt is! Aztán amikor beköszöntött a tél megint sokkal jobb lett amikor szintén Barum téligumik kerültek rá...
Tehát szerintem elöször is legyen a gumi az évszaknak megfelelö, majd fiatal és végül márkás. Fordítva nem biztos, hogy túl biztonságos...
Előzmény: Macimedve (160)
Macimedve Creative Commons License 2000.10.25 0 0 160
Ha nem érzed azonnal a különbséget egy jó és egy gagyi gumi között, akkor azt kell mondjam, hogy falábad, fakezed és fafüled van.
Ehhez nem kell szágoldozni. Elég csak elindulni, menni 80-al és már hallod a hangját. Elég néhány döccenő, és érezni hogy másként viselkedik. Elég egy nyomvályús útszakasz, és már érezni, hogy a rossz gumi mindenfelé akar menni, csak előre nem. Elég egy fékezés, és érzed, hogy más az oldaltartás stb.
A kanyarvétel már kicsit más kategória, ott jobban határon kell autózni a különbség szemléltetéséhez.
Nem tudnék hirtelen tisztességes autót mondani, ami allseason gumikkal jön ki a gyárból.
A tesztek egyébként ezeket a gumikat mind a téliek mind a nyáriak között az éppen hogy elfogadhatók között emlegetik. Aki évente pár ezer km-t autózik, annak esetleg jók.

De még egy Matador téli gumi is jobb télen, mint egy nyári Michelin.....

Előzmény: srad750 (159)
srad750 Creative Commons License 2000.10.25 0 0 159
tcaoe: feltételeztem, hogy az új autó tulajok a gyári gumikat nem kezdik el azonnal lecserélni nyárivá, ezért a kifejezetten nyári gumi vásárlás inkább csak a kopott eredeti után ész-szerű

ha már éreztél különbséget, vezetés közben egy Matador és egy jobb márkájú gumi közt, akkor ez annyit jelent, hogy nem "óvatosan" közlekedsz ;)

tcaoe Creative Commons License 2000.10.25 0 0 158
Majdnem jo. De szvsz az all season gumik nem igazan jok, ezek elvileg negy evszakosak, de csak ha garazsban allsz.Legyen inkabb sima nyari, telen meg teli. Azonkivul a gumi markaja nem teljesen mindegy, mert telen is van olyan, hogy szaraz az ut, es a Matadorral szerzett tapasztalataim alapjan azt kell mondanom, hogy akkor jol jon egy jobb gumi. Ezt is persze fokozott ovatossag mellett, mert szaraz uton is akarhol lehet fagyas.
Előzmény: srad750 (157)
srad750 Creative Commons License 2000.10.25 0 0 157
sziasztok,

néhány hozzászólás elolvasása után, elhatároztam, hogy most akkor én is előterjesztem az általam jónak vélt megoldást:

1. vannak az ALL SEASON gumik (ilyen a legtöbb gumi) ezt célszerű használni az év nagy részében, amikor már nincs hó+jég és a hőmérő is 0 fellett táboroz; mindezt mondjuk alufelnivel

2. télen+hidegben téli gumi lehetőleg acél felnivel, hogy a sózás ne csessze el a szép felnit; végső tartalékként hólánc a csomitartóban

a gumi márkáját tekintve teljesen mindegy, hogy Barum vagy Michelint vesz az ember ígyis úgyis óvatosan, megfontoltan kell közlekedni csúszós úton, ami viszont fontos az abroncs mérete!
ahogy már az elhangzott a minél keskenyebb gumi a jó választás a hóban+jégben, probléma ott jelentkezhet, hogy akinek gyárilag mondjuk 15-ös felnije van, annak célszerű 14es acél felnit és nagy peremű téli gumit venni, mert 15ös felnikben már nincs (úgy tudom) annyira keskeny, amire egy 175ös gumi felfeszülne

a téli gumizás optimális megoldása azért ismeretes számomra, mert Pesti vagyok, de minden héten (télen-nyáron) a Mátra túloldalán járok, ez a 24-es főút és ott jóformán decembertől-márciusig jóval mostohább körülmények uralkodnak, így kénytelen voltam(tunk) beletanulni

mic414 Creative Commons License 2000.10.25 0 0 156
Találtam egy jó (sajnos német nyelvű) weblapot gumiteszttel, ld. http://focus.de/D/DL/DLB/DLBL/dlbl.htm . 3 évre visszamenőleg, több méretre található teszt. Igaz, hogy német, de azért ki lehet silabizálni a lényéget. Van egy nagyon jó magyar weblap is ha árak és típusok kellenek: www. gumidiscount.hu .

És egy kérdés. Nem értem a Michelin jelenséget. Egy ideje figyelem a teszteredményeket (téli, nyári), és a Michelin max. jó közepes eredményeket ér el. Az egyetlen kategória amiben általában jobb a többinél az a kopásállóság, de a többi, a haladással és megállással kapcsolatos kategóriákban egyáltalán nincs a csúcson. Ehhez képest viszont még a többi prémium guminál is legalább 10-15 százalékkal drágább, és ha megkédezel egy gumiszerelőt hogy mi a legtutibb gumi, akkor minden bizonnyal Michelen lesz a válasz. Lehet, hogy a Michelin nagyobb árrést ad a gumisoknak mint a többi márka?

KunBela Creative Commons License 2000.10.24 0 0 155
Ja, es a lenyeg: 165/70R13, es persze felni nelkul.. :)
KunBela Creative Commons License 2000.10.24 0 0 154
Hali!
Megvettem a teli gumit, az itt dicsert M3as ujpalotai lehajtojanal levo ejjel-nappali gumisnal. tenyleg allat rulez hely, ugye ejjel-nappal nyitva (ejjel mentem) nagyon profin, gyorsan dolgoznak. 15 perc alatt felhajitottak mind a 4 kerekre, ki is centiroztak meg minden. Ja, Sava tipusu a cucc (iden nincs Barum, mert az allitolag dragabb lenne, de ez meg jobb, ugyhogy most ez van). Egyenlore (ho hijan) elegedett vagyok (:-)), aztan majd meglajtuk.. ~41.000 volt az egesz szerelessestul.
udv
bela
BGC Creative Commons License 2000.10.20 0 0 153
Sziasztok!

Van 4 db használatlan Comfort típusú futózott téligumim eladó!
Méretek:175/70 R13
Akit érdekel dobjon egy mélt a 4db ára 18.000 Ft

BGC

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!