Felháborodtak a magyar kerékpárosok, miután a MÁV pénteken drasztikusan megemelte a kerékpárjegyek árát. A Magyar Kerékpárosklub levelet írt a vasúttársaságnak, a MÁV pedig válaszában jelezte, hogy a felmerült aggályok miatt nyitottak
„a kerékpáros országbérlet árának módosítására 4950 Ft-ra, azt március 1-jétől a Megrendelő ÉKM-mel egyeztetve így alkalmazzuk.”
A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak.
Pénteken peren kívül megegyezett a vállalattal a GYSEV (Raaberbahn) november elején menesztett vezérigazgató-helyettese, akit Lázár János építési és közlekedési miniszter rúgott ki – írja az osztrák közszolgálati média cikke alapján a Telex.
Hana Dellemannt, aki egyúttal a cég ausztriai kirendeltségének vezetője is volt, Lázár azért tudta elküldeni, mert a cégben a magyar állam a többségi tulajdonos. Ezt követően azonban Ausztria magyar bírósághoz fordult, mert az ügyben illetékes osztrák klímavédelmi minisztérium szerint Dellemannt érdemi indoklás nélkül bocsátották el.
Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Onnan, ahonnan azt is hogy a MÁV-ot kiszorította a Regiojet Hamburgból, a Schileren kocsik csak 140-re lettek engedélyeztetve és társai. Homályos félinfókból költött mondavilággal, rosszhiszeműséggel bennfenteskednek.
Az 50%-os START Klub kártya megmarad, mivel számos helyzetben még mindig ez nyújtja a legjobb ajánlatot.
A 26 év alattiaknak szóló változat értékesítése 2024. március 1-jétől megszűnik. A MÁV-START változatlan formában nyújtja azokat a szolgáltatásokat, amiket a kártyabirtokosok megvásároltak. Az, hogy időközben más, kedvezőbb ajánlatok is elérhetővé váltak, máshol sem teremtenek alapot a korábban megvásárolt termék/szolgáltatás visszaválthatóságára. A MÁV-START ennek ellenére lehetővé teszi a március 1-je előtt vásárolt START Klub kártyák visszaváltását, a pontos feltételeket március 1-jéig tesszük közzé.
A gyorsvonati kocsikban érvényes a vármegyebérlet, csak az IC kocsikban nem.
Ha másik megyébe utazunk vármegyebérlettel: erről egyszer beszéltem egy jegyvizsgálóval, hogy elég a megyehatár előtti utolsó megállótól venni jegyet. Megkérdeztem tőle, hogy akkor is így van-e, ha ott nem áll meg a vonat és azt válaszolta, hogy igen.
Sziasztok, érdeklődnék valamelyíkőtök találkozott már hivatalos leírásával valahol, hogy a regionális tarifakedvezmény megmarad-e a kijelölt vonalakon?
Mert a kérdésre a Mávdirektnél egyenlőre csak hümmögnek.
Logikusan maradnia kéne, mert a színvonal ezeken a vonalakon biztos nem fog emelkedni az új tarifák bevezetésével sem.
De hát ellenben meg azt hallani, hogy minden kedvezmény megszűnik.
A 330 csak a helyjegy volt, az 1990 pedig kocsiosztálykülönbözet és helyjegy egyben.
Országbérlet mellé.
Ha jeggyel utazol, a teljesárú 2.-1. osztály különbözetet is meg kell fizetni a 2. osztályú helyjegynél 1000 forinttal drágább 1. osztályú helyjegyen kívül.
Aki első osztályra akar beülni, annak a VIP/Premium kartyások kivételével mindig fixen 1990-et kell fizetnie...(arcképes mellé is pl). Akár alapból ingyen megy, akár csodabérletekkel.