Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2002.12.08 0 0 117
Kösz a képet is, az Airlinerworld legutóbbi számában is van egy cikk Lutonról, ugyanaz, amit te is írsz, miszerint az elmúlt években - thanks Easyjet - hihetetlen fejlődésnek indultak. Idén már meghaaldják az 5 milliós utasforgalmat, jövőre ennek több, mint a duplájával számolnak!!!!
Előzmény: parajesus (116)
parajesus Creative Commons License 2002.12.08 0 0 116
A hétvgém EasyJettel.
Eszzé, írta parajesus esszéje. Címe:
Az ember, aki visszasírja a piros |93|-as buszt.
Esszé.
Kis városka 20 perc autóval Heathrowtól Nyugatra, London belvárosa vonattal 30 perc. 4kor kelés mert jön a taxi 4.20-ra, sietni kell Lutonba mert a gép 7.55-kor megy és nem vár! A pakisztáni taxisofőr mindössze 5 percet késett ami náluk már elfogadható eredmény. Állomásra el (+5Ł), első londoni vonat elcsíp [t-3.00], pénztár zárva, kaller nincs, jegyet nem vettem :P, Londonba be (-6.5Ł). London Paddington-Farringdon állomás megtételére a metró a legmefelelőbb eszköz. 2 vonal is jó nem kell átszállni (+1.6Ł). Metró kb. 15 perc múlva betoppan. Majd 3 megálló után egy kedves hang bemondja hogy nyet. A hétvégen sínkarbantartás miatt nem lehet tovább erre (London ismerők kedvéért Baker street<->Farringdon, nem ismerők kedvéért: kb. Keleti<->Moszkva tér kategóriájú lezárás). Első aggódó pillantások a karórára [t-2.10]. Baker streeten kiszalad, pótbusz keres. Közben az automata benyeli a jegyem, újat vesz a buszra (+1.6Ł). Busz kb. 10 perc múlva érkezik meg [t-2.00]. Farringdonra megérkezés, jókora késéssel, a tervezett vonat már elemnt [t-1.45]. A következő kb. 35 perccel(!) később jön. Ez már majdnem közvetlen járat Luton reptérre. Itt megállok egy pillantra, hogy röviden körülírjam ezt a transfert...
A vonatot mind kategóriájábam mind minőségében úgy kell elképzelni mint a gödöllői hévet amire felszállsz vasárnap reggel úgy, hogy a szombat éjjel mocskot senki sem takarította ki... Koszos, büdös, lelakott, kényelemtlen. Semmi speciális járat, csak egy szimpla London Public Train, 30 éves és nem a leggazdagabb területek között ingázik.
Tehát ülök a vonaton [t-1.10] (+12Ł), mikor rádöbbenek, hogy ez az út kb. 40 perc Luton Airport állomásra... Ekkor már sejtettem...
A vonat megérkezik, rohanás, mert nem tudom merre kell menni stb. Kiderült az állomásról shuttle buszt üzemeltet az Easyjet ami 10 percenként jár. Felszállás a buszra [t-0.20], megérkezés a reptérre, rohanás a checkinhez amikor látom a feliratot "Gate Closed". Az idő ekkor 7.50. A London környéki kisvárosból 3,5 fél óra nem volt elég a reptérre jutáshoz... Persze ez nem róható fel az Easy-nek, de azért nem is könnyíti meg az egységsugarú utas helyzetét.
Kérdeztem az információn el lehet még csípni ezt a gépet? Mosolygva a fejét rázta a srác. A következő gép 13.50-kor megy. Mondom ezt még kitalálom mert nekem délben Zürichben kellett volna lennem. Majd rövid hezitálás után úgy döntöttem, mindegy lesz ami lesz megyek. A srác ekkor közölte már átírta jegyem a következőre. Mondok mennyi? A válasz ingyen. (Pozitív!)
Szóval alvás a reptéren, kaja miegymás. A reptér maga teljesen korrekt. Nem érzed egy percig sem rajta hogy low cost. A jegy nélküli rendszer frankón müködik. Odaadtam az internetes helyfoglalásról kinyomtatott papírt+útlevelet, megnézte "Hunagary...That's fine. Enjoy your flight, sir!" kb. ennyivel le is zavartuk a dolgot. A biztonság elég kettős érzést keltett bennem. Mintha nem is lenne... Aztán láttam mindenfelé rendőröket mászkálni FN-RAL-lal... amikor a fémdetektorhoz értem már pozitívan gondolkodtam erről is, azt elég komolyan veszik, de nem zavaróan csinálják. Megkérdeztem egy biztonságit csinálhatok-e fotót a belső váróról, azt mondta igen, csak a detektor/ellenörző rész ne legyen benne. Elővettem gépet a szemem elé emeltem amikor mellettem termett egy másik biztonsági, hogy ugyanmár mit csinálok??? Mondtam kollegája megengedte. Mire ő várjon itt egy kicsit uram kollegát megkérdezte tényleg így van-e, majd visszajött és mondta minden rendben.
A váró. Kicsit kicsinek tartom a dohányzó részt, de ez nem annyira nagy baj, nem kell a hülye bagósok miatt sok terepet elvenni a normális emberektől. Viszont nem eléggé szeparált a többi résztől ami viszont zavaró lehet a közeli nemdohányzók számára. Egy asztal volt csak szabad ahova leültem dohányozni, szinte egyszerre egy elsőtiszttel, pár szót váltottunk nagyon kellemes benyomás mardat meg erről. Nem volt benne az lenézlek téged mert te csak egy nyavalyás kis utas vagy, én meg pilóta. Sokat spórolnak a kiszolgáló járműveken, egy meglehetősen gagyi busz viszi az utasokat a gépig, ahol azok megrohamozzák a gépet, mert ugye helyfoglalás nincs. Annak ellenére, hogy én a második buszon kaptam helyet ablak mellett ültem. A hely elég szük, szerintem ezzel is próbáltak 1-2 extra sort nyerni. A vezető sztyui első megszólalásánál éreztem azt mikor, egy étterem helyett a Mekdonáccba mész...
...és a fedélzéten van 2 gyönörű csajszi (másik két sztyui), az egyik valószinűleg a legöregebb a szakmában...
és tényleg:) felszállás után a "csajszik körbejértak pár Easyjet magazinnal, és mondogatták, "Magazines, magazines!", majd az egyik hirtelen azt kezdte modogatni "Big Issue, Big Issue", ekkor már a teljes gép röhögött, tudniillik ez a fedél nélkül/flaszter angol megfelelője. Aztán volt 15 perc elég disznó turbulenciánk, majd eseménytelen út Zürichig. A leszállás előtt a sztyuik körbejártak nagy fekete szemeteszsákokkal és begyüjtötték a szemetet. Ez nagyon viccesen néz ki elsőre.
Persze 6 órát késtem emiatt nem tudtam visszajönni az esti géppel, kénytelen voltam Zürichben maradni és átiratni ami 10 font extra + a két jegy közötti különbség. Neked kérdezd meg az első átírás miért volt ingyen, nem tudom. De nem is bánom.
A visszafele út dramaturgiája hasonló volt, csak a pilcsi elköszönt már a csatorna felett mondta a további részen lehet számitani egy kis turbulenciára és komoly szélre, "...it could be a bit bumpy..." :) ettől kezdve, ami szemszájnak ingere. A turbulencia nem volt komoly, de éjszaka, alacsony felhőalap, erős szel, kis turbulencia, keményen kilepte a gépet az igazat megvalva minden tisztelet a pilcsiké mert már láttam magam alatt a kifutó fényeit amikor még mindig masszívan dolgoztak hogy irányban tartsák a gepet.
Szerencsére az útlevél ellenörzésre kb. 5. voltam a sorban ami nagy mázli mivel összesen ketten csinálták! Egy az angolokat kezelte mikor az elfogytak ő is beszállt a külföldiek ellenőrzésébe.
Hát ennyi volna.
A tanulságokat mindenki maga vonhatja le, de nekem pozitív volt a cég rugalmassága, negatív a nem létező reptéri transzfer. Hja, azok csinos piros 93-asok...
:)
üdv
parajesus

ui.: A Luton repteret folyamatosan bővítik, láttam épülő új hangárokat, kifutót(!) stb.
Ha valamit kihagytam volna ami érdekel kérdezz! :)

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.06 0 0 115
Az olcsóságnak általában ára van. Persze nem mindegy, mekkora ára.

Mert ha valaki innen kocsikázik Frankfurtba szerintem nem fogja érdekelni, hogy melyik reptérre kell menni imho mindegyik ugyanúgy útba fog esni, nemde? :)

1€ért meghát...

Előzmény: Utas2 (114)
Utas2 Creative Commons License 2002.12.05 0 0 114
Csak egy gond van ezzel a Frankfurttal. Az, hogy a Ryanair a legalább másfél órára levő Hahn-ról repül, ami közelebb van Koblenzhez is, és egyébként eléggé a jóisten háta mögött van. De azért eléggé barátságos hely, főleg annak, aki a magányt szereti....
:)
Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.05 0 0 113
Ryanair újra akciózik.

Íme pl. egy példa. Franfurtból kiinduló járatokra van orbitális akció. Hogy hol éri ez meg nekik... na mindegy.
Szóval vegyünk 50 embert, aki el akar utazni Frankfurtból, a francia Montpellierbe. Miért is ne?

Nézzük mennyibe is kerülne mindez a Lufthansával!

Frankfurt - Nizza (vegyük úgy hogy ez most Montpellier, nem találtam semmilyen kötődő járatot sem...) => oda vissza €447. 50 személyre ez €22350.

Nézzük hogy néz ki ez Ryanairrel!

Going Out (One-way)
50 @ 0.50 EUR 25.00 EUR
Taxes, Fees & Charges 0.00 EUR
- Please contact our reservation center for details.
Coming Back (One-way)
50 @ 0.50 EUR 25.00 EUR
Taxes, Fees & Charges 0.00 EUR
Total Cost of Flight
(excluding handling fee (if applicable))
click for details
50.00 EUR

Azaz összesen €50.

Melyiket válassza az 50 ember?

€22350 vagy €50?

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.03 0 0 112
Na de kerem! Hol marad a beszámoló EasyJet ügyuleg? :) Luton-Zürich-Luton, ugyebár ;)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.02 0 0 111
En meg annyit tennek hozza, hogy az EasyJetnek is normalisnak mondhato arai vannak ES nem ugy mint a Ryanair, normalis repterekre megy. Pl. Ryanair ha megnezitek Velenceben tulkepp nem is velencebe szall, hanem Travisora... Mig mondjuk Easyjet kozvetlenul Marco Polora! Ugyanez igaz pl. Frankfurtra is, bár a HUBjuk nekik is Stansted (es bizonyos jaratokra Luton es Gatwick is, de nem Heathrow, termeszetesen...)
Vinnen Creative Commons License 2002.12.02 0 0 110
Egy érdekes hír a BBc-től miszerint Indiában is mozgolódás van fapad ügyben:

New budget airline planned for India

The Indian air firm Deccan Aviation is hoping to emulate the success of Easyjet and Ryanair by launching a budget airline for India.
The airline will be called Air Deccan and flights are due to begin in April.

The budget airline sector has proved to be one of the few growth areas in the aviation industry in recent times, grabbing market share from the more traditional carriers.

Captain GR Gopinath, the company's managing director, told the BBC World Business Report programme that the airline had a huge potential market.

"If you look at India's population we have a population of 1 billion and we have just 400 commercial flights," he said.

"The US has one-fourth our population and has 40,000 commercial flights."

Right time?

A previous attempt to launch a budget airline for India by NEPC failed, but Captain Gopinath said he was confident his airline would succeed.

"Timing is everything - I think it's an idea whose time has come," he said.

He said the airline did not intend to compete on routes run by existing operators, but it would offer fares about 30% below what people would expect to pay on established airlines.

The airline is planning to attract middle-class business travellers, and aims to serve a mixture of industrial and tourist destinations.

One of the criticisms levelled at budget airlines in Europe is that they fly to cheaper airports that are miles away from city centres.

But Captain Gopinath said this would not be a problem for Air Deccan.

"We don't have that many subsidiary airports like in Europe and the US... because as it is, in the existing major airports the slots are not fully filled."

And he recognised that price was not the only important factor.

"On the one hand you have to be no-frills in terms of making a low-cost airline,

"But in terms of quality and service you have to be absolutely outstanding.That is the key to success."

Heading370 Creative Commons License 2002.11.30 0 0 109
A Virgin megkezdte Ausztraliaban is a mukodeset, Virginblue neven.
Igy reklamozzak magukat:
"John Travolta says Quantas is great.
He's a better actor than we thought."
Utalva ezzel nyilvan Travolta promocios vilagkoruli utjara, melyet sajat B707-esen tett meg, a Quantast reklamozva.
Utas2 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 108
Szívesen, itt van:

"Szóval, most jöttem vissza Hahn-ról (vagy akik jobban szeretnék: Hahn-Frankfurtról/ez van kiírva is/, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy Hahn-nak kábé annyi köze lehet Frankfurthoz, mint Ferihegynek Miskolchoz, de hagyjuk....) Egy picikét a jóisten háta mögött van, ha közúton közelíted meg, de megérte felkeresni.

Viszont kicsit elképedtem attól, amit láttam. Hahn az egyik legnagyobb amcsi légibázis volt, egy fennsíkon fekszik, és elég élményszámba megy, ahogyan az ember az üres ellenőrzési pontot elhagyva a valamikori és most teljesen kihalt legénységi és tiszti épületek között kanyarog, aztán meg áthaladsz a vadászgépek tárolására szolgált bunkerek között és egyszer csak ott vagy Európa leggyorsabban fejlődő repterének terminálja előtt. Az élmény teljsen olyan, mintha nálunk egy elhagyott orosz laktanya pusztuló épületei között csavarognál. Ott is várhatóan az ilyen négyemeletes épületek többségét lebontják majd.

Az épület könnyűszerkezetes (olyan, mint egy hatalmas konténer), légkonicionált, három, fotocellával működő ajtó, belül minden tiszta dizájn, igényesen kialakítva. Nagyon klassz és kompakt a reptér, kábé egyharmada az egyik Ferihegyi terminál méretének, viszont minden van benne. Üzletek, kávézók, étterem, galéria, kilátóterasz!!!, utazási irodák, stb. A galériáról le lehet látni az érkezési csarnokba, ahol két kicsi, de annál inkább modern poggyászkiadó szalag is van. A természetesen ingyenesen látogatható kilátóteraszon (amelynek egy részén ülőhelyes kávézó is van) gyakorlatilag testközelből élvezheted a főként Ryanair gépek látványát, ott parkolnak az orrod előtt.

4 darab indulási váró és kapu van. A futópálya (amelyet mindkét végén keresztez egy út) 2 irányból használatos. Nagyon klassz spotterkedési helyek vannak....

A parkolásért a reptér majd egy kilométeres körzetében fizetni kell (rohadt sok autó parkolt mindenütt), ráadásul gőzerővel folyik új létesítmények építése - állítólag hatalmas üzlet ott földtulajdonnal rendelkezni, napról napra többet ér. A közvetlen közelben cargóbázis (ha jól láttam, Aeroflot!) éttermek, és hatalmas parkolók.

Az adatok szerint most évente 1.4 millió utas fordul meg ott, jövőre ez a szám várhatóan megduplázódik és 4 éven belül 5 millióra számítanak. Van valóságalapja, mert láthatóan óriási pénzekért mennek ott fejlesztések. A legnagyobb üzemeltető a Ryanair, főként Angliából, Olaszországból vannak járatok, napi 15-20 reggel 6-tól este 11-ig bezárólag. De más kisebb regionális légitársaság is repül oda.

Azért valami hasonlót el tudnék képzelni mondjuk Debrecenben. Jót tenne nekünk...."

Egyébként a Germawingsről az jut eszembe, hogy a Go-t is a BA leányvállalataként hozták létre, aztán idővel - vezérváltás a BA élén - feszültségek keletkeztek az anyavállalat és a Go között a termék (mármint a szolgáltatás) miatt, mondván, hogy nem fér bele a BA szolgáltatói koncepciójába. Ezért is adták el. Kiváncsi vagyok, a Lufi hogyan kezeli majd a belső konkurrenciát.

Hahn-on egyébként kocsival jártam, de beszélgettem olyannal is, aki Ryanairrel érkezett oda.

Az Easyjetes történet Steliosról igaz, most
igazándiból Ray Webster a főnök ott. Két kérdés most mindenképpen érdekes:
- Nem terjeszkedte-e túl magát a cég a Go bekebelezésével?
- Az Airbusokkal kötött igencsak előnyösnek tűnő (gyakorlatilag a listaár feléért, kétharmadáért vesznek gépeket NAGYON NAGY tételben) üzletnek mi lesz az igazi ára?

Előzmény: Vinnen (101)
parajesus Creative Commons License 2002.11.28 0 0 107
juteszembe, szombaton megyek Zurichbe Eloszor az Easy-vel :)))) majd irok rola.
parajesus Creative Commons License 2002.11.28 0 0 106
Teganap nyilatkozott a faszi a BBC-n. Aztat mondta, hogy azert lep le mert a ceg vezeteshez nem ert, o csak 0-rol indulva ceg beiinditashoz ert. Azt is mondta hogy az easyjet kivetelevel az osszes tobbi "easy" ceg eddig bukta!!! Nem is kicsi az easyjet tartja el a tobbit.
Előzmény: marioo (104)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 105
Visszaterve a Germanwings-re: ez tulajdonkeppen a Lufthansa fapad agazata. A Eurowings 5 A319-esevel kezdtek el repulni, oktober 27-tol Koln/Bonn bazissal. Barcelona, Stansted, Madrid, Malaga, Parizs, Roma, Zurich voltak a kezdeti desztinaciok, de azota beindult Berlin, Milano, es Becs is. Pillanatnyilag 19 euro mindenhova az egyseges reklamar. Normalisan azert ennel joval dragabb az altaluk kinalt jegy.
Előzmény: Vinnen (101)
marioo Creative Commons License 2002.11.27 0 0 104
EasyJet: látványos nyereségnövekedés

NSZ • 2002. november 27. • Szerző: R. Hahn Veronika

A piaci körülményekkel és várakozással dacolva a szeptember végéig tartó pénzügyi évben 71 millió fontos nyereséget könyvelt el a legnagyobb európai fapados légitársaság, az EasyJet. A kiugró, 78 százalékos adózás előtti nyereségnövekedés mögött radikális terjeszkedés húzódik. A vállalat 83 útvonalon 35 európai és brit repülőtérre közlekedik. Az egy repülőgép- ülésre számított nyereség viszont csak 0,4 százalékkal emelkedett, miután a légitársaság költségei az új útvonalak bevezetése, reklámozása következtében jócskán megnőttek. Az utasok száma 43 százalékkal emelkedett. Az EasyJet vezérigazgatója, Ray Webster ugyanakkor óvatosan nyilatkozott: egy esetleges közel-keleti háborúnak katasztrofális hatása lehet a turizmusra, mint ahogy az is kétséges, meddig tart a brit fogyasztói konjunktúra.

A sikerek ellenére a tervezettnél egy évvel korábban vonul vissza tisztségéből a társaság alapító elnöke, Stelios Haji-Ioannou. A 35 éves dinamikus, karizmatikus, egyben titokzatos üzletember megtartja 22 százalékos részesedését a vállalatban. Hihetetlen energiáját a jövőben az EasyJet sikere nyomán, annak receptjét követve alapított EasyInternet Café, EasyCinema, EasyMoney, EasyDotCom, EasyValue és EasyCar vállalkozásainak szenteli. A személyi változás a City nyomására történt, amely tartott attól, hogy a ciprusi görög üzleti zseni hűbérbirtokként kezeli az EasyJetet, illetve állandóan új ötletekben gondolkozó szelleme árt a légitársaságnak.


Előzmény: Vinnen (101)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.26 0 0 103
m1, déli hiradó. A P-Air elnöke beszélt.
Nomeg a pállfy :D
Előzmény: tjsz (102)
tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 102
Szia!

Melyik tv csatornán volt erről szó? Ki nyilatkozott?

Üdv: Szabi

Előzmény: Törölt nick (100)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.26 0 0 101
Olvastam, hogy a Ryanair után a második legnagyobb fapados légitársaság, az Easyjet-Go duó is rekord eredménnyel zárta az elmúlt üzleti évet. Ők 60 millió angol fontos (kb. 24 milliárd forintos) nyereséget értek el. A két cég 2003 márciusára teljesen egyesülni fog és a Go név el fog tünni a piacról.
Tudja valaki, hogy a német Germanwings hogyan kezdte meg müködését? Én még semmit sem hallottam róluk.

Érdemes elolvasni Utas2 topictárs helyszíni beszámolóját a Frankfurt-Hahn reptérről és annak fejlesztéséről a Melyik reptéren jártatok már topicban. Ez ugyebár a Ryanair németországi bázisa!
Esetleg Utas2 ide is berakhatod az írást!
Repültél is onnan valamerre vagy csak körbenéztél?

Vinnen

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.26 0 0 100
Épp tegnap volt erről szó a tvben.

Elkészül legkésöbb augusztusra hogy valami sporteseményre már ide jöhessenek a sportolók.

Aztán ha annak vége fejlesztik tovább és egy nagyobb épület majd egy nagyobb, modernebb irányítótorony is épül, hogy nagyobb gépek is jöhessenek.

Épül majd még egy 3 kmes pálya is.

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 99
Sziasztok!

Na végre megtaláltam azt az ominozus Kisalföld cikket, ami alapján irtam azt, hogy az épületnek is készen kell lenni júliusra + nemcsak 1 milliárd jut a fejlesztésre:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=194&cid=32828

Idézet:

"A döntés után Szakács Imre megyei elnök lapunk érdeklődésére elmondta, az átvétel csak az ingatlanra vonatkozik, a két érintett önkormányzat nem tudja és nem is akarja egyedül működtetni a repteret. Ezt továbbra is a P-Air Győr–Pér Repülőtér Fejlesztési Kft. viszi tovább, amely – mint ismeretes – a Phare CBC pályázaton nyert 1,23 millió euró támogatást, amit a szaktárca és az Audi is kiegészít. Ebből a pénzből épül a szilárd burkolatú pálya és a hozzá kapcsolódó épületegyüttes, amelynek tervezett üzembe helyezési határideje 2003. június 30-a.
Némi meglepetést keltett, hogy Győr, amely Pérrel és a megyével együtt szintén tagja a kft.-nek, az ingatlanátadásból kimaradt. Ezzel kapcsolatban Balogh József győri polgármester azt nyilatkozta, a földtulajdon kérdése még nem zárult le. "

Üdv: Szabi

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 98
Sziasztok!

Újabb cikkek a péri reptérrel kapcsolatban:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=190&cid=32885#

Ha a Kisalföld oldalán rákerestek a "reptér" szóra, akkor további cikkeket is találhattok.

http://gyor.index.hu/main.php?hirid=359

http://gyor.index.hu/main.php?hirid=1056

http://www.gyor-online.hu/cgi-bin/hir/read.cgi?temakor=kezdooldal&hir=021122101628.html

Üdv: Szabi

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 97
Sziasztok!

Most találtam egy cikket a péri repülőtér fejlesztéséről:

http://www.sportrepules.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=598

A cikk szerint:

- a repülőtér 70-80 személyes utasszállító gépek fogadására lesz alkalmas

- a közel l milliárd forintos összegből 1.450 méter hosszú és 30 méter széles kifutópálya épül gurulóutakkal

- már készülnek egy utasterminál - utasforgalmi épület - tervei irányítótoronnyal

Tudomásom szerint:

- nem "csak" 1 milliárdos befektetésről van szó

- az utasterminál tervei készen vannak és annak is
készen kell lenni júliusig

(információim a Kisalföldből származnak)

Egyebként megmondom öszintén én nagyon számítok ennek a repülőtérnek a beindulására egyrészt mivel kb. 20 km-re lakok onnan, másrészt gazdaságilag további jelentős fejlődést eredményezne (igaz, nekünk GYMS megyeieknek így sem lehet okunk panaszkodni), harmadrészt szeretnék szakmát váltani .....

Üdv: Szabi

Előzmény: Heading370 (95)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.26 0 0 96
Latom figyelsz!
Előzmény: HotelQuebec (94)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.26 0 0 95
Fontos reszletkerdes: milyen hosszu lesz a palya, es milyen leszallito rendszert telepitenek?
Előzmény: tjsz (93)
HotelQuebec Creative Commons License 2002.11.26 0 0 94
Es tudunk valamit a futopalya mereteirol?
Előzmény: tjsz (93)
tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 93
Sziasztok!

Valaki emlegette ebben a fórumban a péri repülőteret.
Info: a péri és a győri önkormányzat most már a tulajdonos, a Strabag elkezdte a kifutó pálya építését, a Kisalföld szerint (Győr-Moson-Sopron megyei napilap) 2003. júliusáig (!!!!) a munkálatoknak be kell fejeződni. A repülőtér épülete kb. 200-250 m2-es lesz.
Az M1-estől kb. 10-15 km-re van, a 81-es főútról
közelíthető meg, tehát az elérése gyors. Nagyjából Bp. és Bécs között félúton van, Pozsony kb. 90 km-re, tehát nem csodálkoznék, ha egy olcsó légitársaság idetelepülne......
Ja igen, ez most jutott eszembe: az Audi 2 milliárd Ft-tal járul(t) hozzá a reptér építéséhez, mivel a bécsi reptér nekik drága. Tehát egy olcsó légitársaságnak is viszonylag ideális célpont lenne: gyors megközelíthetőség, 3 nagy város a közelben, olcsó, kicsi forgalom stb.

Üdv: Szabi

Utas2 Creative Commons License 2002.11.24 0 0 92
Neked sem mondtam még?

A könyvet Simon Calder írta, címe: No Frills, The Truth Behind The Low-Cost Revolution In The Skies.

És sajna kerek perec leírja, hogy Prága Közép-Európa legszebb városa, de viszont azt is, hogy 2004 után (amikor is a szabadkereskedelmi megállapodások részévé válunk) valszeg Magyarország, Lengyelország és Szlovénia lesznek a következő célpontok, mert ott már kialakulóban van megfelelő méretű fizetőképes és utazni vágyó piac. Addig viszont nem valószínű, hogy repülnének errefele - kivéve Prága, ahol éppen most bővíti heti 13 járatra a Go/bmibaby a londoni (asszem Luton) desztinációt. Ja, mellette persze ott is repül a British, meg a CSA is ezen az úton (Heathrow és Gatwick).

Előzmény: Heading370 (90)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.23 0 0 91
Bizony nem ártana :D
Heading370 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 90
Ne hezitalj, tedd kozkinccse a szerzo nevet, meg a cimet!
Előzmény: Utas2 (89)
Utas2 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 89
Na szóval, ahogy Headingnek is említettem, átrágtam magam egy nagyon tanulságos és érdekes könyvön, amely a low cost légitársaságok kialakulásáról és működésükről szól. Vannak benne részletes információk a Lakers, Ryanair, Debonair, Easyjet, Go, Buzz, és persze a Southwest légitársaságokról, meg sok minden más. Van benn információ az általuk használt repterekről is, szóval hasznos könyv azoknak, akiket a téma érdekel. Elég friss kiadás, 2002 tavaszán adták nyomdába. Mindenkinek ajánlom, ha van kérdés, szívesen válaszolok.
Vinnen Creative Commons License 2002.11.20 0 0 88
Én speciel üzleti ügyben. Igy is elmentem csak 60.000-ért.
De úgy néz ki rajtam kivül sokan mások is mennek arrafelé...:-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!