Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 342
Bocsi, de most csipkelődős leszek:

Néha halvány mosollyal olvasom a sajtó által túlhevített hangulatú lelkes "hajráfapad" hozzászólásokat, de az az Orbán kérdés mindent üt. Hogy jön az a szerencsétlen ide? :)))) A ciklusok úgy jöttek ki, hogy a reptéri beruházások és szerződékötések szoci érában születtek. (Nagysikerű 2B terminál, koncessziós és kizárólagos jogot biztosító szerződések horror áron, illetve most a 2c- is. )

Remélem azért a mostani Airport-fapadszerződések nem lesznek ordítóan diszkriminatívak a normál légitárasaágokkal szemben (bár a tervezett 50% engedmény már most nagyon csúnyán mutat ...)
Remélem, szért majd még leszállhatnak a rendes légitársaságok is, akik pl 1500 km-nél messzbb is repülnek és teherárut is szállítanak:)))

Más:

Azongya a Busines Travelleres pali a cikkben: "a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet." Nem túl általánosító ez a duma igy?

Előzmény: tede (341)
tede Creative Commons License 2003.02.14 0 0 341
Igen, ébredni kellene és nem pedig unos untalan "Orbánozni"...
Előzmény: Utas2 (340)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.14 0 0 340
1998-ban már szerződést kötöttek a csehek! 1998-ban!!! ÖT ÉVVEL EZELŐTT!

Jó reggelt Magyarország!

Ébredni kellene és nem pedig unos untalan "hajrázni"....

Előzmény: kábelbúvár (339)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.02.14 0 0 339
"Bővíti járatait a szlovák fapados társaság

NSZ • 2003. február 14. • Szerző: Munkatársainktól
Egy nemzetközi konzorcium hárommillió eurót fektet a szlovák SkyEurope Airlines cégbe, Közép-Európa első fapados légitársaságába. A konzorcium tagjai között van az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), az Euroventures Danube BV (amelynek fő részvényese az ABN Amro Bank, az EBRD és az Európai Unió kis- és középvállalkozási programjának közös kockázatitőke-alapja). A befektetett összegből a légitársaság bővíti flottáját, növeli a járatok gyakoriságát, és nyártól új úti célokra – például a horvát tengerpartra – is szállítja utasait.
A SkyEurope – amely rövid fennállása alatt Szlovákia legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát – a pozsonyi és a kassai reptérről indítja menetrend szerinti járatait, többek között Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Milánóba, Dubrovnikba és Splitbe.A The Times írása szerint a tíz új EU-tagország felvétele lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést, hiszen ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után ugyanis a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult eljárás.Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb kelet felé. Budapest és Varsó első tervei között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ban külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy repülőjegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható."
Előzmény: marioo (336)
Vinnen Creative Commons License 2003.02.14 0 0 338
A Virgin Express-nek van egy jó kis Valentin-napi akciója. Ha ma történik a foglalás és 14 napon belül az utazás akkor 14€ a jegy egy szakaszra illetékek nélkül! És ők ugyebár a nagy repterekre járnak.
Utas2 Creative Commons License 2003.02.13 0 0 337
Aviatikai mélyhűtés...ez nagyon találó.

Welcome from the fridge!

Előzmény: marioo (336)
marioo Creative Commons License 2003.02.13 0 0 336
Kelet felé terjeszkednek a fapadosok

NSZ • 2003. február 13. • Szerző: R. Hahn Veronika

A tíz új tagország felvétele az Európai Unióba lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést. A The Times beszámolója szerint hamarosan megszűnik a térség „aviatikai mélyhűtése”, és ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult folyamat.

Tim Jeans, az Egyesült Királyság legújabb fapados társasága, a MyTravelLite igazgatójának nyilatkozata szerint jelenleg valamennyi alacsony költséggel üzemelő társaságnál a földrajzi atlaszokat bújják, új úti célokat keresve. Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb Kelet felé, és Budapest, valamint Varsó az első tervek között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ben külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy jegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható.

Egyelőre az easyJet és a Ryanair sem hajlandó konkrét tervekről nyilatkozni, de utóbbi legalább annyit elárult, hogy több mint ötven európai repülőtérrel áll tárgyalásban. Az ír fapados társaságot – amely e kategóriában Európában a második legnagyobb – nem elégíti ki, hogy a légi közlekedésben az egyik leggyorsabban növekvő szereplő. A Ryanair a héten bevezette saját hitelkártyáját. A kártyatulajdonosok az első tranzakció után a társaság bármely járatára kaphatnak ingyenjegyet, és egy éven belül a plasztiklappal vásárolt minden tizedik Ryanair-utazás után újabb ajándékrepülés jár. A fogyasztókat azonban elkedvetlenítheti a hitelkártya borsos, 15,9 százalékos éves kamata, amely a jelenlegi meghatározó kamat négyszerese, s emiatt használata közel kétszer olyan drága lesz, mint a rivális kártyáké.


Előzmény: Utas2 (335)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 335
Az Aeromagazin legfrissebb számában van egy cikk a JetBlue-ról, amely kicsit más modell szerint működik, mint a Southwest.

Egyébként meg a Ryanair is köszöni, jól van, a cég legutóbbi sajtótájékoztatóján újabb rekordnövekedésről számoltak be. Ja, és Prága környékén már vettek is ingatlant.(Tudjátok, ahonnan az Easy-Go már üzemeltet napi néhány járatot egy ideje. Hm.)

Érdekes, megint nem Magyarországról szól a hír....
:(

Vajon miért is?

Utas2 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 334
Az Easyjet idén januárban 43,5 %-kal nagyobb forgalmat bonyolított le, mint a tavalyi év azonos időszakában. (Persze, időközben bekebelezte a Go-t is, de azért a forgalomnövekedés aránya nem semmi.)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.06 0 0 333
Hmm... Prague - Hahn? :D
Előzmény: Heading370 (332)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 332
Ujabb info a Ryanair terjeszkedesröl: ugy tünik megvettek egy katonai repteret, Praga közeleben.

http://www.diepresse.co.at/default.asp?channel=e&ressort=ec&id=335145

Lehet tippelni a nevre: Praga-City(csak 20 km-re van a varostol), esetleg Berlin-South?

sdragon Creative Commons License 2003.02.05 0 0 331
Ha képeket akarsz az új Malév szerzeményről látogass le a JETfly galériájába.
http://www.jetfly.hu/galeria/fotok/polgari/hungarian_b_737/
Előzmény: Törölt nick (328)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.05 0 0 330
Hát igen ;) A Malév gépe is már rég elrepült, nem csoda az sem már (nem mintha valaha az lett volna NEKIK...)
Előzmény: Törölt nick (328)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.05 0 0 329
Hehe

NSZ • 2003. február 1. • Szerző: R. Hahn Veronika

Frankfurt - Hahn :D :D :D

Előzmény: Abeto (327)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.04 0 0 328
Gondoltam megnezek valamit a Boeing oldalon (www.boeing.com), mikozben gepeltem a cimet, eszembe jutott, hogy lehet, hogy lesz egy kep Ryanair 737-esrol is. Valami kicsire szamitottam az egyik sarokban.... nem ez tortent!
Abeto Creative Commons License 2003.02.03 0 0 327
Itt a hír magyarul is, bár az angolban több az információ:

A Ryanair bagóért veszi meg riválisát

NSZ • 2003. február 1. • Szerző: R. Hahn Veronika

Ünnepi hangulat uralkodott pénteken Európa „első számú” alacsony költségű légitársasága, az ír Ryanair háza táján. A vállalat bejelentette, hogy megállapodásra jutott a holland KLM-mel riválisa, a fapados Buzz megvásárlásáról. A Ryanair vagyoni helyzetét tükrözi, hogy a vételárat gond nélkül kifizette a „párnája alatt” tartott készpénzből, a finanszírozáshoz nem volt szüksége piaci eszközökre.

Michael O’Leary, a Ryanair karizmatikus vezérigazgatója szerint az üzlet „ellenállhatatlan” volt. A Buzz huszonegy útvonalon közlekedik a londoni Stansted repülőtérről, a Ryanair legfontosabb brit bázisáról. Az ír társaság 23,9 millió eurót fizet a Buzzért, de miután annak készpénzállománya az üzlet lezárásakor 19 millió euró lesz, végsó soron mindössze ötmillió euróba kerül, ami várhatóan egy év alatt megtérül. – A Buzz két súlyos strukturális költségproblémával küzd. Az egyik az alkalmatlan, költséges flotta, a másik, hogy drága és túlzsúfolt repülőtereket vesz igénybe. A Ryanair mindezen egy éven belül tud segíteni – jelentette ki O’Leary. A megállapodás részeként a Buzz Bae–146-os flottáját még ebben az évben visszaszolgáltatják a KLM-nek, és lényegesen hatékonyabb Boeing 737-esekkel váltják fel.

Ugyancsak pénteken száz új generációs Boeing 737-800-as repülőgépet rendelt az ír légitársaság, és e „mérföldkő jelentőségű alkalom” örömére százezer jegyet dobott piacra London és tíz európai – osztrák, olasz, svéd, francia és belga – város között egy útra egy fontért (plusz adó) februárra és márciusra. Egyetlen légitársaság sem nyújtott még hasonlóan olcsó tarifát, tág hozzáférhetőséget és az úti célok ilyen széles választékát.

A Ryanair–Buzz fúzió újabb lépés a fapados légitársaságok koncentrációjában. Tavaly a brit EasyJet 374 millió fontért szerezte meg a British Airways által 1998-ban létrehozott Gót.


Előzmény: Abeto (325)
romeovictor Creative Commons License 2003.02.03 0 0 326
HQ: megertem a felhaborodasodat a kulonbozo adok meg miegyebek miatt, de gondold el, hogy amikor en foglalok egy jegyet akkor van kb $10 sept. 11 ado is! Nem hulyeskedek
Előzmény: Törölt nick (313)
Abeto Creative Commons License 2003.02.03 0 0 325
Egy érdekesnek túnő friss hír a sajtóból:

Ryanair orders more 737-800s, will buy buzz from KLM
Dateline: Monday February 03, 2003

Ryanair placed an order for 100 additional 737NGs and announced an agreement to purchase KLM's unprofitable low-fare carrier buzz.

The order encompasses 22 firm CFM56-7-powered 737-800s and options for 78 more. It comes on top of Ryanair's order last year for 100 737-800s with an option to buy 50 more. It since has exercised three of those options.
"This means the European low-fare carrier has committed to 250 737-800s since January 2002," Ryanair and Boeing said in a joint statement. "Of those commitments, 125 are orders and 125 are options." The airline said the 22 newly ordered aircraft are scheduled for delivery in 2004-05.

The Dublin-based budget carrier also announced that it reached agreement with KLM to buy buzz for a total of eur23.9 million ($25.7 million). However, since buzz will have eur19 million in cash on completion of the purchase, the net cost is less than eur5 million. The acquisition will be funded from Ryanair's existing cash deposits that presently exceed eur1.05 billion, the airline said.

Buzz's BAe 146 fleet will be redelivered “without cost” to KLM within 14 months and will be replaced by 737s. The airline will operate a fleet in summer 2003 of six BAe 146s and six 737-300s. A number of buzz's unprofitable routes will be closed while frequencies will be increased on remaining routes, O'Leary said.

Buzz currently operates a network of 21 routes from London Stansted to points in Germany, Holland, France and Spain, as well as two French domestic routes. In the year to March 31 it will transport just under 2 million passengers, generating revenues of eur140 million. Ryanair intends to double this to 4 million within the year.

The new order is a major boost for Boeing, which last year lost out to Airbus in a major order for 120 aircraft plus options for a further 120 from easyJet, which previously had only operated 737s.

Heading370 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 324
Es meg mondja valaki, hogy mara mar kivesztek a polihisztorok...:-)
Előzmény: Törölt nick (318)
trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 323
305-ös hozzászólás:))

Ebben amúgy lehet bolt, mert a turbolégcsavarosok olcsóbban üzemelnek a jeteknél. A megcélzott régióban ráadásul kevésbé finnyásak az utasok a légcsavarra, mint a nyugati úri közönség:))

Előzmény: zsoltk (322)
zsoltk Creative Commons License 2003.01.31 0 0 322
És ezt olvastátok már? :-)

http://origo.hu/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030131indul.html

"Indul az els? magyar fapados légitársaság

2003. január 31., péntek, 18:08
Hamarosan megkezdi m?ködését az els? magyar diszkont légitársaság, az egykori Carpathian Air Transport Kft. tulajdonosai által alapított Arc Air. A társaság a tervek szerint Európa közép-keleti részét szolgálja majd a Ferihegyi repül?tér 1-es Termináljáról - derül ki a társaság [origo]-hoz eljuttatott közleményéb?l.  

A tervezett teljes m?ködés elérésekor az Arc Air közel 25 várost szolgál majd ki 40-45 járattal naponta, melyhez 12 repül?gépet fog használni, f?ként 40-50 f?s turbó-légcsavaros gépeket.

Az Arc Air többek közt Marosvásárhelyre, Temesvárra, Belgrádba, Szarajevóba, Velencébe és Lipcsébe indít majd járatokat. A naponta szállított retúr utasok száma becslések szerint eléri az 1700-at, azaz évente az 500 ezer f?t. A retúr utasokra számított átlagos árbevétel mértéke 130 euró.
A társaság szerinta piac legérdekesebb részei Közép-Európa alulfejlett területei, különösen a korábbi szovjet tagköztársaságok. Lényegében a verseny ezeken a területeken korlátozott mind min?ségben, mind hatékonyságban, és a legtöbb esetben ezen területek lakosai csak korlátozott utazási lehet?séggel rendelkeznek. A cég által megcélzott 25 városból csupán 9-nek van jelenleg összeköttetése Budapesttel - áll a társaság közleményében.
[origo]"

trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 321
6.000.000.000:100=60.000.000 dollár. Ennyi kb. az ára a boeing.com-on is, bár nyilván van ebben flottakedvezmény is.

A malévnek a különböző típusú 18 db NG összesen 750.000.000 dollárért jön, ami átlagban csak durván 42.000.000 dollár/darab, bár ezek többsége 600-as és 700-as lesz, és csak 5db 800-as.

Nem értem a lelkesedést a Ryannél. Vagy rosszul számoltam? :)

Előzmény: Utas2 (320)
Utas2 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 320
Egy közelmúltbeli felmérés szerint a Schipholról induló utasok lényegesen több reptéri illetéket fizetnek, mint az átszálló utasok. Ez utóbbiak csupán mintegy 9 EUR összegnyit, míg az onnan indulók minimum 28 EUR-t fizetnek.

Akkor tudom, melyik nap utaztál! Dec.18, ugye? Csak azért, mert a szívinfarktusos esetről én is hallottam. Egyébként saját megfigyeléseim szerint a budapesti gépek rendszeresen korábban érkeznek meg AMS-ba, mint a menetrend.

Ja, ha a Ryan 6 milliárdot fizet 100 gépért, akkor EGY géphez mennyiért is jut hozzá? Ez azért nem semmi üzlet!!! Nem kéne a Malévnak is venni vagy 60-80 gépet ilyen diszkont áron, aztán meg jó pénzért haszonnal eladni a felesleges 50-60-at?

Előzmény: Törölt nick (313)
trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 319
Nem hülyéztelek le, csak gondoltam, ha akarsz bosszankodni, ám tedd, de nem muszáj! :)))
Előzmény: Törölt nick (318)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.31 0 0 318
na megint lehulyeztel! :-)
vegulis csak egy lelkes amatornek szamitok a Te tudasos mellett. szerintem kolcsonosen felreertjuk egymast folyamatosan, amellett, hogy a velemenyunk is kulonbozik. Sajnos a termeszetembol inkabb az kovetkezik, hogy nem tudom magam felhuzni ezeken a forumos vitakon, de a tobbieken nagyon jol szorakozom.
Előzmény: trikó (317)
trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 317
Ha valóban úgy látod, hogy csak a szendvics a különbség a fapad és a nem fapad között, akkor bosszankodj bátran.... :)))
Ha nyitott szemmel és higgadtan elolvasod amit írtam, akkor rájössz, hogy nem alégitársaságot szapultam, hanem az újságírót, aki ekkora marhaságot leír Tudod miután szakmai szemmel nézem a dolgokat, 'nem mindegy nekem, hogy mennyibe kerul egy jegy es mennyit veszit/keres a diszkont tarsasag'!

És főleg nem mindegy, hogy a jónép képes e megharagudni a nagyokra az ilyen állat cikkek miatt, mondván: a nagyok rabolnak...

Ha ez ilyen egyszerű lenne, már rég átállt volna mindenki a fapadra.

Már kiveséztük párszor, de néhány apróság:

A fapadosok nem vállalnak felelősséget a törlésekért, nincs szálloda, átírás, nyalom a száját a kedves pórul járt utasnak. Nincs lépten nyomon iroda, ahova szaladhatsz, ha bajod van. Nem adhatsz fel tisztességes poggyászt, nincs hosszútávú járat, nincs kereskedelmi világhálózatuk, nincs Cargo, vagyis az áruszállításból, mint egyre alapvetőbb, világméretű szolgáltatásból tehát nem veszi ki a részét a fapad, mert az munka, eszköz, idő és személyzetigényes, ahogyan az összes felsorolt dolog, amiben nem számíthatsz rájuk...

Ezek a szolgáltatások akkor is megvannak a többi légitársaságnál, ha te belefutottál egy hibás KLM szolgáltatásba. Ugye nem akarod elhitetni velünk, hogy minden légitársaság minden járata ilyen? ...Merthogy elég buta általánosítást sugall, amit írtál!
Viszont kérdezd meg mi történt volna a KLM vagy a Ryan járatán, ha ez a szerencsétlen eset törlésig fajul? Ott mindjárt fordult volna az állás.

A fapad egy rövidtávú tömegárú amire szükség van!
De kéretik nem összehasonlítani a BKV-t egy luxusbuszos céggel....

Előzmény: Törölt nick (313)
Heading370 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 316
Azert az a 23.9 millio euro marha keves penznek tünik egy legitarsasagert! Manapsag egy focistaert is kifizetnek többet! :)
Persze egy focista neha több profitot termel mint egy legitarsasag...
Azert kivancsi vagyok en is, meddig er az a takaro...
Előzmény: marioo (311)
trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 315
"Január végén az új német légitársaság és írországi vetélytársa, a Ryanair árháborút indított a német utasok megnyerése érdekében. A német cég január 29-én 1 fontért - alig több mint 350 forintért - kínált egy jegyet a Köln-London Stansted járatra. Válaszképpen a Ryanair 50 pennyért adta a jegyeket a Frankfurt és London közötti útvonalra. "

Ebből nekem az derül ki, hogy a németek indították a háborút. Legfeljebb rácsesznek. Mindenesetre a tiszességtelen árverseny látszatát úgy kerülhetné el a német, ha ezután mindig ennyiért adná a jegyet:)))))


Előzmény: marioo (311)
Heading370 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 314
Kevesbe magyarosan, de talan akkuratusabb adatokkal, azoknak, akik a szamokra is kivancsiak:

http://www.ryanair.com/press/2003/jan/ops-en-310103.html

Erdekes, hogy ha nem is hosszu ideig, de a jovo ev tavaszaig a Ryanair is azt fogja tenni, ami alapvetöen ellenkezik az eddig hirdetett alapelveivel: vegyes flottat üzemeltet majd.

Előzmény: marioo (311)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.31 0 0 313
nem tudom mi bajod van???? nem mindegy Neked, hogy mennyibe kerul egy jegy es mennyit veszit/keres a diszkont tarsasag? erdekes, hogy a fapadosok hatalmas nyeresegeket kepesek konyvelni (amelett, hogy az araikat ossze sem lehet hasonlitani meg a vonatjegyek araval sem) viszont a sokat altal ugy dedelgetett es istenitett hagyomanyos legitasasagok csak a deficitet termelik. Ja elnezest, ott adnak szendvicset az uton....

Inkabb azt nem ertem, hogy az ujsagirok miert hozzak fel peldanak, hogy ugyan a jegyek olcsok, de az utasnak kell kifizetni a kulonbozo extra koltsegeket, pl. repteri adok. Talan ez a "hagyomanyos" tarsasagok esetben nem igy van????? Csak ott meg a repjegy resz is tizszer annyi. Egy kis pelda, sajat tapasztalatombol:

a KLM most 249€-ert arulja akciosan (!) a budapesti jegyet (Amszterdambol persze). Ez nagyon jol hangzik eddig. Erre az osszegre 3 kulonbozo ado jon meg ra (fogalmam sincs micsoda) 1,6€ + 5,35€ + 28.22 €. Amit en kicsit felhaboritonak talaltam az az ugynevezett "booking fee" ami meg pluszban 25€. OK nem erdekel ez van es kesz, ezert nem fogok agyverzest kapni, csak csalodtam. Karacsony elott mentem haza, igy es Amszterdamban varakozva vettem eszre, hogy eloszor 1 oras majd kesobb 1,5 , 2,5 majd 3 oras kesest jeleztek a monitorok. Ez egyebkent az esti kozos klm/mah jarat volt. haza is szoltam azonnal, hogy ne nagyon varjanak mert nagy keses varhato (ez meg akkor tortent amikor csak kissebb 1 ora koruli kesest josoltak). Vissza is szoltak otthonrol, hogy sajna le kellett szallni Frankfurtban mert valaki szivrohamot kapott. OK elofordul, legalabb tudtam mi tortent, nem ugy, mint a tobbi 110 utas akik semmilyen tajekoztatast nem kaptak az eg vilagon. Kicsit kesobb (tobb, mint 2 ora varakozas utan) megkerdeztem a KLM szemelyzetet (a gate-nel senki nem volt, ezert jo messzire a transzfer pulthoz kellett menni), hogy esetleg egy italt vagy szendvicset nem tudnanank-e felajanlani, ha mar ilyen hosszu a varakozas es meg mindig se hire se hamva a gepnek. Nem is szamitottam masra, ok meg azt sem tudtak mi tortent, miert nincs sehol a gep. Persze etel/ital sem volt, lehet, hogy azert mert este 10-kor bezarnak az ettermek??? Na mindegy 20:40 helyett ugy 1 korul mar el is indultunk. Most akkor az a kerdesem, hogy mi a kulonbseg a fapados es a hagyomanyos kozott? Az, hogy sorryztak az utaskiserok? Vagy az, hogy eggyel tobbszor kaptam narancslevet?
Elnezest, ha hosszu voltam.

Előzmény: trikó (309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!