Sziasztok... Aki nem ismerné ezeket a kis sárga jószágokat, néhány kép róluk.
Sajnos kevés szó esik a fórumokban róluk, így gondoltam megérdemelnek egy külön fórumot is.
Szerintem a kisforgalmú vonalakra tökéletes lenne kb 15-18 embert kényelmesen, olcsón (kevés fogyasztás, olcsó karbantartás) és gyosabban el tudnának szállítani, mint a jelenleg ritkán közlekedő és kissé költséges üzembentartású BZ-k.
Szerintem az alábbi vonalakra tökéletesen megfelelnének:
Az F1-esből én is erre következtetnék, de ismerek olyan útátjárót, ahol állomásról kezelt fedezőjelzővel függésben levő fénysorompó ellenére a rálátás hiánya miatt alkalmaznak lassújelet.
A fénysorompó minek számít? Eddig azt hittem a Rácalmás páros végén és Adony-Pusztaszabolcs közötti egyik fénysorompós kereszteződésben a páratlen vonatokra kitűzött 50 illetve 60 km/h-ás lassúmenet ilyen ok miatt létezik.
Útátjáró témában kérnék segítséget. Az érdekelne, hogy a rálátás hiánya miatt alkalmazott lassújelet az útátjáró milyen fokú biztosítottságával (pl. fénysorompó, teljes sorompó) lehet megszüntetni? Esetleg hol találok ezzel kapcsolatos szakirodalmat?
Talán pályafenntartás ez is, de ha nem, zavarjatok át a Szergej-topicba: szombat délután a 003-as Hajdú-Szergej Városliget elágazásbnál várta a szabad jelzést egy kővonattal.
Lehetnek olyan vontatási mérések, amikor a menet elején a mérőkocsinak kell elhelyezkedni. Erre az eshetőségre valók ezek a kellékek, meg a kocsiban a fékezőszelep is. Ha netán a mozdony működtetése szükséges, az távközlési kapcsolaton keresztül, közvetett vezérléssel történik, tehát a menetszabályozáshoz nincsenek kezelőelemek.
Ő meg ma volt ott... De legalább volt nálam normál fotógép! :)
Vele kapcsolatban:
Az utolsó álló képen látszik hogy van rajta kürt és normál fényszóró is... Ezt azt jelenti h lehet vezérlőkocsiként üzemeltetni? Ha igen akkor milyen típusokhoz csatolható? Ha nem akkor meg mi célt szolgálnak rajta ezek a "kellékek"?