1.6HDi, 170E km, minden gyári az üzemanyagellátásban, ill. a turbo is.
Következő jelenséggel találkoztam:
Mostanában nem hajtottam meg rendesen. 1-2 sebességben közlekedek, és az autó úgy indul, mintha hegynek mennék tele utassal, csomagokkal. Aztán ~1700 fordulatnál úgy megindul, hogy "belenyom" az ülésbe (értsd: ami az 1.6-tól elvárható :-) ).
Magasabb sebességekben 2000 fordulat közül ha egy normális előzésnél gyorsítani szeretnék, vissza kell váltani, mert szinte nem is reagál a gázadásra!
Nem tudom, mire lehet ilyenkor gyanakodni (turbo, EGR, stb... ).
Arra gondoltam, hazafele magas fordulaton meghajtom, remélem elmúlik a lomhaság.
Ötlet, tanács? Csináljam, ne csináljam? (Az olaj 2 hetes a motorban.)
Ha a "betegség" nem múlik, diagos segítséget szeretnék kérni, lehetőleg olyantól, aki nincs messze.
Győr-Székesfehérvár-Tatabánya háromszög ill. ezek 10-20-x km-es körzetében valaki, aki ki tudja olvasni?
Létezik hogy nincs a projektoros fényszórónak és az állító motornak semmilyen biztosítéka? Bármerre tekerem a magasság állítót, a fényszóró meg sem moccan. Illetve ha van elfekvőben fényszóróhoz az a közös csatlakozófej valakinek, azért elmennék. Valami okos eltörte a rögzítőjét, és mindíg kicsúszik.
Ezek a képek mik? :) :P utólag beszerelt kijelző, hogy ilyen szép, vagy újabb 407-ekben ilyen van? ránézésre szebb, mint a gyári pl ami nekem van :P vagy ez tablet vagy okostelefon kijelzője?
bocs a hülye kérdésekért, de nem látok előzményt :)
Elmeletileg van a sima ami nem tud sebesseget limitalni, meg van amelyik tud. Kulsore csak a jeloles mas ha jol emlekszem. Meretre es formasa egyforma mindketto.
Attól, hogy V motorról beszélünk még 1 szíj hajtja a vezérlést, bár eléggé hosszú és tekereg mindenfelé... :-) A vízpumpát is a vezérműszíj forgatja. Általánosságban elmondható, hogy vízpumpát minden vezérléscserekor cserélünk én is így tettem 115e-nél (benzines csereperiódusa 8 év/120e km) bár a régi gyári vízpumpa még tökéletesen simán forgott, lehet, hogy kibírt volna még egy ciklust, de inkább nem kockáztattam...
Ha nem vagy benne 100%-ig biztos, hogy nem tekerték a km óráját az autódnak, akkor azért javasolt lenne cserélni sztem...
Lehet olaj norma probléma is, de ha javában városban használod az autót, akkor eleve 6-8ezer km-nél többet nem fog bírni a computer szerint! Tehát ha jó olajat tettél bele és csak a városozás miatt írja , akkor simán 10-15öt én elmennék vele, ha meg szar az olaj valszeg, akkor minél előbb csere!!! Bár totálból nem igazán értem, hogy lehet szart találni, max más normát, mert javában magyar forgalmazótól származóak vannak a piacon!..
megj.: hogy a fenébe van az, hogy más hdi kocsikba 100-120e km-kor kell cserélni vezérlét szíjas a rendszer ugye... és ebben a v6-ban is szíjas! akkor hogy a fenébe, hogy 240-nél kell cserélni? mitől bír ennyivel többet? azért mert V motor és két szíj van? (ha jól tudom!..)
Annyira szar olajat raktatok bele, hogy a kocsi onkenyesen elorebb hozta a kovetkezo szerviz idejet! :-) Viccet felreteve fingom sincs, sosem hallottam meg ilyenrol meg mas gyartonal sem.