Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 348
Nos, kedves - légiiparban nyilván igen jártas Barátom! (Én csak a fél életemet töltöttem el ebben az iparágban, tehát ideje, hogy valaki felnyissa a szemem, hogy micsoda hülyeségeket hordok össze:)))))))

Tisztázzuk a fogalmakat:

KEDVEZMÉNY= valamely áru, szolgáltatás árából engedményt kapni, olcsóbban megkapni ugyanazt a terméket. Itt erről volt szó! Ugyan olvasd el a 305-öst mielőtt kinyilatkoztatsz jó?

Abban benne van, hogy a leszállási illetékből 50%KEDVEZMÉNYT adnak, ezen felül adnak kedvezményt egyéni megállapodás alapján a kiszolgálási díjból! Ide tartozik a buszok, utascsápok, földi áramforrás, csomagosok...stb.

A fapad irányában elmozduló nemzeti légitársaságok kérdését többször lerágtuk itt is. Csak a Te kedvedért leírom, mégegyszer, hogy egy fapadosodás az jelentené, hoyg a szolgáltatások kb 70%-át kéne megszűntetni, plusz kivonulni a hosszabb járatokról. Felejtsd már el azt a demagóg dumát, hogy két szendviccsel többért kérnek a nemfapad légitársaságok annyit amennyit.

Egyébként az egyre másra megjelenő fapadosokról annyit, hogy már elindult a központosodása a fapadnak, tehát megindult a kisebbek felvásárlása a nagyobbak által, mert a piac hamar telítetté válik.
Földi közlekedésre utalva ismét: Hiába jelenik meg még 30db BKV, ettől még nem fog sem a Volán, sem a taxik forgalma számottevően változni. A gond itt az, hogy a rövidtávú járatok piacán nem volt BKV.

Fog olcsósodni a Malév is a fapadosok hatására, de sosem fog beszállni abba a piacba, mint ahogyan semelyik másik nemzeti cég sem tette ezt meg. Leányvállalat létrehozása jöhetne esetleg szóba, de ahhoz komoly beruházások kellenének az eddigi veszteséges kasszából.

A Malév veszteségeit eddig sem a drágasága okozta, hanem sokkal régebbi politikai-gazdasági okok. Nézz utána bátran.

Előzmény: BoGar (347)
BoGar Creative Commons License 2003.02.15 0 0 347
Talán azt kéne magadban tisztázni, hogy az olcsó légitársaságok miből is élnek, mit fizetnek, és nem csak hülyeségeket összehordani.
Miért is kap kedvezményt a fapados?? Mert nem igénylik ugyanazt a földi kiszolgálást, amit a Malév. Nincs igazán ételszállítás, nem áll be a terminál hídjához. Szóal ezekért a szolgáltatásokért nem kell fizetni, ergo kedvezményt kell kapni a Malévhez képest. De felvetek egy kérdést. A Malév veszteséges, miközben az egyre-másra megjelenő olcsó légitársaságok virágoznak. Mi lenne, ha a Malév is olcsósodna??
Előzmény: trikó (345)
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 346
"csdaodaszerű" = csodaszerű :O
Előzmény: trikó (345)
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 345
Egyetértünk. Egy szóval nem állítom, hogy nem kell a fapad. De nem ártana, ha a tisztességes piaci verseny is megmaradna. Szvsz röhej, hogy a Malév, mint toronymagasan legnagyobb vásárlója a reptér (Budapest Airport Rt.-korábbi LRI) szolgáltatásainak, tízéveken keresztül nem bírt kedvezményt kicsikarni, egy lókoszt pedig elsőre. Kissé büdöske ez így...

Amúgy sem mentes a korrupciógyanús ügyletektől a fapad "csdaodaszerű" terjeszkedése. (A gyenge repterek fizetnek egyeseknek, hogy pörgessék fel az utaslétszámot, mások pedig a reptéri szolgáltatóval "vannak jóban" az olcsó díjakért...:)))

Előzmény: Utas2 (344)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.15 0 0 344
Nahát, hogy neked mik jutnak eszedbe...nem is értem, vajon miért....
:-o

Hát, 3color, függetlenül a mindenkori politikai szellőktől: ha utazni akarok, akkor sajna kemény tény, hogy pl. jóval olcsóbban és jóval nagyobb választékkal tehetem ezt meg Prága viszonylatában, mint mondjuk Budapest viszonylatában.

Ilyen egyszerű, politikától független (normális helyeken) dolgokban miért kell megint a sor végén kullognunk? Nekünk miért most kell kujtorogni olyanért, amely máshol már természetes és különösebb ráfordítás nélkül működik, akár már Pozsonyban is?

Lehet, hogy erre kéne mondani, hogy "hajrá".

Tudod, hogy legalább legyen egy kis biztatás. Ha egyebünk úgy sincs, és csak a szánk jár............ Hm.

Előzmény: tede (341)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.15 0 0 343
Amúgy ma voltam a Ferihegy 1en, épp hogy benéztem mert az "a" portát kerestem és nem találtam. Szóval azt mondják, hogy 40-50 millió Ftból felújítják pöpecre, hogy jó legyen. Ha azt a lerobbant, szpcialista interiörú lepusztult akármit 40 millióból feéújtják úgy hogy megfeleljen nemzetközi szabályoknak, valahogy kinézzen stb. akkor a kormánymonggyonle :) mert az egészségügyet nem tudja rendbehozni sok száz milliárdból :D De komolyan. Láttátok , hogy néz ki az a terminál?! Siralmas!
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 342
Bocsi, de most csipkelődős leszek:

Néha halvány mosollyal olvasom a sajtó által túlhevített hangulatú lelkes "hajráfapad" hozzászólásokat, de az az Orbán kérdés mindent üt. Hogy jön az a szerencsétlen ide? :)))) A ciklusok úgy jöttek ki, hogy a reptéri beruházások és szerződékötések szoci érában születtek. (Nagysikerű 2B terminál, koncessziós és kizárólagos jogot biztosító szerződések horror áron, illetve most a 2c- is. )

Remélem azért a mostani Airport-fapadszerződések nem lesznek ordítóan diszkriminatívak a normál légitárasaágokkal szemben (bár a tervezett 50% engedmény már most nagyon csúnyán mutat ...)
Remélem, szért majd még leszállhatnak a rendes légitársaságok is, akik pl 1500 km-nél messzbb is repülnek és teherárut is szállítanak:)))

Más:

Azongya a Busines Travelleres pali a cikkben: "a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet." Nem túl általánosító ez a duma igy?

Előzmény: tede (341)
tede Creative Commons License 2003.02.14 0 0 341
Igen, ébredni kellene és nem pedig unos untalan "Orbánozni"...
Előzmény: Utas2 (340)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.14 0 0 340
1998-ban már szerződést kötöttek a csehek! 1998-ban!!! ÖT ÉVVEL EZELŐTT!

Jó reggelt Magyarország!

Ébredni kellene és nem pedig unos untalan "hajrázni"....

Előzmény: kábelbúvár (339)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.02.14 0 0 339
"Bővíti járatait a szlovák fapados társaság

NSZ • 2003. február 14. • Szerző: Munkatársainktól
Egy nemzetközi konzorcium hárommillió eurót fektet a szlovák SkyEurope Airlines cégbe, Közép-Európa első fapados légitársaságába. A konzorcium tagjai között van az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), az Euroventures Danube BV (amelynek fő részvényese az ABN Amro Bank, az EBRD és az Európai Unió kis- és középvállalkozási programjának közös kockázatitőke-alapja). A befektetett összegből a légitársaság bővíti flottáját, növeli a járatok gyakoriságát, és nyártól új úti célokra – például a horvát tengerpartra – is szállítja utasait.
A SkyEurope – amely rövid fennállása alatt Szlovákia legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát – a pozsonyi és a kassai reptérről indítja menetrend szerinti járatait, többek között Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Milánóba, Dubrovnikba és Splitbe.A The Times írása szerint a tíz új EU-tagország felvétele lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést, hiszen ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után ugyanis a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult eljárás.Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb kelet felé. Budapest és Varsó első tervei között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ban külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy repülőjegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható."
Előzmény: marioo (336)
Vinnen Creative Commons License 2003.02.14 0 0 338
A Virgin Express-nek van egy jó kis Valentin-napi akciója. Ha ma történik a foglalás és 14 napon belül az utazás akkor 14€ a jegy egy szakaszra illetékek nélkül! És ők ugyebár a nagy repterekre járnak.
Utas2 Creative Commons License 2003.02.13 0 0 337
Aviatikai mélyhűtés...ez nagyon találó.

Welcome from the fridge!

Előzmény: marioo (336)
marioo Creative Commons License 2003.02.13 0 0 336
Kelet felé terjeszkednek a fapadosok

NSZ • 2003. február 13. • Szerző: R. Hahn Veronika

A tíz új tagország felvétele az Európai Unióba lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést. A The Times beszámolója szerint hamarosan megszűnik a térség „aviatikai mélyhűtése”, és ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult folyamat.

Tim Jeans, az Egyesült Királyság legújabb fapados társasága, a MyTravelLite igazgatójának nyilatkozata szerint jelenleg valamennyi alacsony költséggel üzemelő társaságnál a földrajzi atlaszokat bújják, új úti célokat keresve. Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb Kelet felé, és Budapest, valamint Varsó az első tervek között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ben külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy jegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható.

Egyelőre az easyJet és a Ryanair sem hajlandó konkrét tervekről nyilatkozni, de utóbbi legalább annyit elárult, hogy több mint ötven európai repülőtérrel áll tárgyalásban. Az ír fapados társaságot – amely e kategóriában Európában a második legnagyobb – nem elégíti ki, hogy a légi közlekedésben az egyik leggyorsabban növekvő szereplő. A Ryanair a héten bevezette saját hitelkártyáját. A kártyatulajdonosok az első tranzakció után a társaság bármely járatára kaphatnak ingyenjegyet, és egy éven belül a plasztiklappal vásárolt minden tizedik Ryanair-utazás után újabb ajándékrepülés jár. A fogyasztókat azonban elkedvetlenítheti a hitelkártya borsos, 15,9 százalékos éves kamata, amely a jelenlegi meghatározó kamat négyszerese, s emiatt használata közel kétszer olyan drága lesz, mint a rivális kártyáké.


Előzmény: Utas2 (335)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 335
Az Aeromagazin legfrissebb számában van egy cikk a JetBlue-ról, amely kicsit más modell szerint működik, mint a Southwest.

Egyébként meg a Ryanair is köszöni, jól van, a cég legutóbbi sajtótájékoztatóján újabb rekordnövekedésről számoltak be. Ja, és Prága környékén már vettek is ingatlant.(Tudjátok, ahonnan az Easy-Go már üzemeltet napi néhány járatot egy ideje. Hm.)

Érdekes, megint nem Magyarországról szól a hír....
:(

Vajon miért is?

Utas2 Creative Commons License 2003.02.07 0 0 334
Az Easyjet idén januárban 43,5 %-kal nagyobb forgalmat bonyolított le, mint a tavalyi év azonos időszakában. (Persze, időközben bekebelezte a Go-t is, de azért a forgalomnövekedés aránya nem semmi.)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.06 0 0 333
Hmm... Prague - Hahn? :D
Előzmény: Heading370 (332)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.06 0 0 332
Ujabb info a Ryanair terjeszkedesröl: ugy tünik megvettek egy katonai repteret, Praga közeleben.

http://www.diepresse.co.at/default.asp?channel=e&ressort=ec&id=335145

Lehet tippelni a nevre: Praga-City(csak 20 km-re van a varostol), esetleg Berlin-South?

sdragon Creative Commons License 2003.02.05 0 0 331
Ha képeket akarsz az új Malév szerzeményről látogass le a JETfly galériájába.
http://www.jetfly.hu/galeria/fotok/polgari/hungarian_b_737/
Előzmény: Törölt nick (328)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.05 0 0 330
Hát igen ;) A Malév gépe is már rég elrepült, nem csoda az sem már (nem mintha valaha az lett volna NEKIK...)
Előzmény: Törölt nick (328)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.05 0 0 329
Hehe

NSZ • 2003. február 1. • Szerző: R. Hahn Veronika

Frankfurt - Hahn :D :D :D

Előzmény: Abeto (327)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.04 0 0 328
Gondoltam megnezek valamit a Boeing oldalon (www.boeing.com), mikozben gepeltem a cimet, eszembe jutott, hogy lehet, hogy lesz egy kep Ryanair 737-esrol is. Valami kicsire szamitottam az egyik sarokban.... nem ez tortent!
Abeto Creative Commons License 2003.02.03 0 0 327
Itt a hír magyarul is, bár az angolban több az információ:

A Ryanair bagóért veszi meg riválisát

NSZ • 2003. február 1. • Szerző: R. Hahn Veronika

Ünnepi hangulat uralkodott pénteken Európa „első számú” alacsony költségű légitársasága, az ír Ryanair háza táján. A vállalat bejelentette, hogy megállapodásra jutott a holland KLM-mel riválisa, a fapados Buzz megvásárlásáról. A Ryanair vagyoni helyzetét tükrözi, hogy a vételárat gond nélkül kifizette a „párnája alatt” tartott készpénzből, a finanszírozáshoz nem volt szüksége piaci eszközökre.

Michael O’Leary, a Ryanair karizmatikus vezérigazgatója szerint az üzlet „ellenállhatatlan” volt. A Buzz huszonegy útvonalon közlekedik a londoni Stansted repülőtérről, a Ryanair legfontosabb brit bázisáról. Az ír társaság 23,9 millió eurót fizet a Buzzért, de miután annak készpénzállománya az üzlet lezárásakor 19 millió euró lesz, végsó soron mindössze ötmillió euróba kerül, ami várhatóan egy év alatt megtérül. – A Buzz két súlyos strukturális költségproblémával küzd. Az egyik az alkalmatlan, költséges flotta, a másik, hogy drága és túlzsúfolt repülőtereket vesz igénybe. A Ryanair mindezen egy éven belül tud segíteni – jelentette ki O’Leary. A megállapodás részeként a Buzz Bae–146-os flottáját még ebben az évben visszaszolgáltatják a KLM-nek, és lényegesen hatékonyabb Boeing 737-esekkel váltják fel.

Ugyancsak pénteken száz új generációs Boeing 737-800-as repülőgépet rendelt az ír légitársaság, és e „mérföldkő jelentőségű alkalom” örömére százezer jegyet dobott piacra London és tíz európai – osztrák, olasz, svéd, francia és belga – város között egy útra egy fontért (plusz adó) februárra és márciusra. Egyetlen légitársaság sem nyújtott még hasonlóan olcsó tarifát, tág hozzáférhetőséget és az úti célok ilyen széles választékát.

A Ryanair–Buzz fúzió újabb lépés a fapados légitársaságok koncentrációjában. Tavaly a brit EasyJet 374 millió fontért szerezte meg a British Airways által 1998-ban létrehozott Gót.


Előzmény: Abeto (325)
romeovictor Creative Commons License 2003.02.03 0 0 326
HQ: megertem a felhaborodasodat a kulonbozo adok meg miegyebek miatt, de gondold el, hogy amikor en foglalok egy jegyet akkor van kb $10 sept. 11 ado is! Nem hulyeskedek
Előzmény: Törölt nick (313)
Abeto Creative Commons License 2003.02.03 0 0 325
Egy érdekesnek túnő friss hír a sajtóból:

Ryanair orders more 737-800s, will buy buzz from KLM
Dateline: Monday February 03, 2003

Ryanair placed an order for 100 additional 737NGs and announced an agreement to purchase KLM's unprofitable low-fare carrier buzz.

The order encompasses 22 firm CFM56-7-powered 737-800s and options for 78 more. It comes on top of Ryanair's order last year for 100 737-800s with an option to buy 50 more. It since has exercised three of those options.
"This means the European low-fare carrier has committed to 250 737-800s since January 2002," Ryanair and Boeing said in a joint statement. "Of those commitments, 125 are orders and 125 are options." The airline said the 22 newly ordered aircraft are scheduled for delivery in 2004-05.

The Dublin-based budget carrier also announced that it reached agreement with KLM to buy buzz for a total of eur23.9 million ($25.7 million). However, since buzz will have eur19 million in cash on completion of the purchase, the net cost is less than eur5 million. The acquisition will be funded from Ryanair's existing cash deposits that presently exceed eur1.05 billion, the airline said.

Buzz's BAe 146 fleet will be redelivered “without cost” to KLM within 14 months and will be replaced by 737s. The airline will operate a fleet in summer 2003 of six BAe 146s and six 737-300s. A number of buzz's unprofitable routes will be closed while frequencies will be increased on remaining routes, O'Leary said.

Buzz currently operates a network of 21 routes from London Stansted to points in Germany, Holland, France and Spain, as well as two French domestic routes. In the year to March 31 it will transport just under 2 million passengers, generating revenues of eur140 million. Ryanair intends to double this to 4 million within the year.

The new order is a major boost for Boeing, which last year lost out to Airbus in a major order for 120 aircraft plus options for a further 120 from easyJet, which previously had only operated 737s.

Heading370 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 324
Es meg mondja valaki, hogy mara mar kivesztek a polihisztorok...:-)
Előzmény: Törölt nick (318)
trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 323
305-ös hozzászólás:))

Ebben amúgy lehet bolt, mert a turbolégcsavarosok olcsóbban üzemelnek a jeteknél. A megcélzott régióban ráadásul kevésbé finnyásak az utasok a légcsavarra, mint a nyugati úri közönség:))

Előzmény: zsoltk (322)
zsoltk Creative Commons License 2003.01.31 0 0 322
És ezt olvastátok már? :-)

http://origo.hu/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030131indul.html

"Indul az els? magyar fapados légitársaság

2003. január 31., péntek, 18:08
Hamarosan megkezdi m?ködését az els? magyar diszkont légitársaság, az egykori Carpathian Air Transport Kft. tulajdonosai által alapított Arc Air. A társaság a tervek szerint Európa közép-keleti részét szolgálja majd a Ferihegyi repül?tér 1-es Termináljáról - derül ki a társaság [origo]-hoz eljuttatott közleményéb?l.  

A tervezett teljes m?ködés elérésekor az Arc Air közel 25 várost szolgál majd ki 40-45 járattal naponta, melyhez 12 repül?gépet fog használni, f?ként 40-50 f?s turbó-légcsavaros gépeket.

Az Arc Air többek közt Marosvásárhelyre, Temesvárra, Belgrádba, Szarajevóba, Velencébe és Lipcsébe indít majd járatokat. A naponta szállított retúr utasok száma becslések szerint eléri az 1700-at, azaz évente az 500 ezer f?t. A retúr utasokra számított átlagos árbevétel mértéke 130 euró.
A társaság szerinta piac legérdekesebb részei Közép-Európa alulfejlett területei, különösen a korábbi szovjet tagköztársaságok. Lényegében a verseny ezeken a területeken korlátozott mind min?ségben, mind hatékonyságban, és a legtöbb esetben ezen területek lakosai csak korlátozott utazási lehet?séggel rendelkeznek. A cég által megcélzott 25 városból csupán 9-nek van jelenleg összeköttetése Budapesttel - áll a társaság közleményében.
[origo]"

trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 321
6.000.000.000:100=60.000.000 dollár. Ennyi kb. az ára a boeing.com-on is, bár nyilván van ebben flottakedvezmény is.

A malévnek a különböző típusú 18 db NG összesen 750.000.000 dollárért jön, ami átlagban csak durván 42.000.000 dollár/darab, bár ezek többsége 600-as és 700-as lesz, és csak 5db 800-as.

Nem értem a lelkesedést a Ryannél. Vagy rosszul számoltam? :)

Előzmény: Utas2 (320)
Utas2 Creative Commons License 2003.01.31 0 0 320
Egy közelmúltbeli felmérés szerint a Schipholról induló utasok lényegesen több reptéri illetéket fizetnek, mint az átszálló utasok. Ez utóbbiak csupán mintegy 9 EUR összegnyit, míg az onnan indulók minimum 28 EUR-t fizetnek.

Akkor tudom, melyik nap utaztál! Dec.18, ugye? Csak azért, mert a szívinfarktusos esetről én is hallottam. Egyébként saját megfigyeléseim szerint a budapesti gépek rendszeresen korábban érkeznek meg AMS-ba, mint a menetrend.

Ja, ha a Ryan 6 milliárdot fizet 100 gépért, akkor EGY géphez mennyiért is jut hozzá? Ez azért nem semmi üzlet!!! Nem kéne a Malévnak is venni vagy 60-80 gépet ilyen diszkont áron, aztán meg jó pénzért haszonnal eladni a felesleges 50-60-at?

Előzmény: Törölt nick (313)
trikó Creative Commons License 2003.01.31 0 0 319
Nem hülyéztelek le, csak gondoltam, ha akarsz bosszankodni, ám tedd, de nem muszáj! :)))
Előzmény: Törölt nick (318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!