Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Nézzél be az utazási irodákhoz (akár a neten is), és feltéve, hogy pénteken vagy hétfőn van az eredményhirdetés, nézzél ki egy long weekend-es ajánlatot Londonra, valószinüleg a benne foglalt szállásdijjal együtt is olcsóbb lesz (mert charterjárattal utaznak), mint egy reguler repülőjegy. És közben még meg is nézheted Londont, ha már arra jársz.
Szisztok!
Tanacsra van szuksegem, es nincs idom vegigolvasni a topikot. A helyzet a kovetkezo: csoro magyar diak vagyok Floridaban (PhD, osztondij minimalis, de legalabb az ido jo), es megnyertem egy palyazatot az East London University-n, ahova is szeretnek valahogy eljutni marciusban, a kiosztora. Hogyan lenne a legolcsobb? Szerintetek melyik legitarsasag szallit a legalacsonyabb aron at az oceanon?
kosz
Abban egyetértünk, hogy kellenek az olcsó légitársaságok. De el tudod képzelni milyen botrányt kerekített volna a baloldal, ha Orbánék (bár szerintem ez nem az ő dolguk) el kezdtek volna tárgyalni olcsó légitársaságokkal, hogy vegyék fel a célállomások közé Ferihegyet? Hónapokig azt hallgathattuk volna, hogy az állítólagosan a magyar vállalatokat és vállalkozókat támogatni kívánó kormány tönkre akarja tenni az amúgy is veszteséges Malévet. De hagyjuk a politikát.
Azért ezzel óvatosabban kell bánni, mert nem egy fapadosnak beletört a bicskája a transzatlanti próbálkozásba. Ott már így is nyomottak az árak és másfajta szolgáltatásra van szükség, mint a kontinensen belül. Példának ott van a Lakers, de ha akarod, hozhatok több, balul sikerült példát. Még a Virgin sem a hagyományos fapados szolgáltatást jelenti, hanem egészen mást.
Szóval pl. egy Ryan-nak az üzleti stratégiáját is módosítania kellene a transzatlanti szolgáltatáshoz.
Stanstedet tudom még elképzelni.
Persze fene tudja.
Most azt akartam írni, hogy egy nem igazi bázisreptérről indított hosszútávú járat esetén életveszély lenne a egy járattörlés, mert nincs cseregép, vagy egy komolyabb járathálózatod, amin keresztül átszállással elküldheted az utasodat saját költségeden. De rájöttem, hogy a Ryan amúgy sem foglalkozik a járattörlésekkel:))), így aztán persze könnyebben ugrál...
Én azért bízom benne, hogy egy esetleges tengerentúli járatra már igyekszik valami minimális színvonalú garanciát adni az utasoknak, amit mondjuk egy milánói "bázisról" (de szép szó) nem lenne képes.
Talán egy Ryan már elviseli azt a veszteséget, amit egy teheráru nélkül, olcsó jegyekkel közlekedő járat elvisz. A tengerentúli járatok semmilyen cégnek nem a nyereségét növelik, max az utasjétszámát a továbbmenő járatokon. Low-Cost ban sem lehet más cálja. Tegyük hozzá, mondjuk ból átugrani amerikába lényegesen rövidebb, mint pl. Budapestről egy Malév Fapadnak.
Leányvállalat:
Igen, létrejött egy leányvállalat, amely a nagy cég eddig is meglévő járat és szolgáltatásrendszerébe illeszkedik, pusztán kisebb gépekkel repüli a kifejezett regionális járatokat. Ebben a szegmensben még szélesítheti is az anyacég szolgáltatási körét, járathálóüzatát.
A fapad leányvállalat teljesen más szolgáltatási alapokon nyugszik, és csak igazán nagy nemzeti vállalatok álltak neki ebben az irányban külön céggel kísérletezni.
Miért kéne a hosszú távú utakról lemondani?? Tudtommal a RyanAir most akar Amerikába repülni.
Leányvállalat: A kis távolságokra mégiscsak alapítottak egy társaságot a veszteséges vállalat. Talán ezt is meg tudni csinálni. Csak kicsit át kellene alakítani a stratégiáját.
Nos, kedves - légiiparban nyilván igen jártas Barátom! (Én csak a fél életemet töltöttem el ebben az iparágban, tehát ideje, hogy valaki felnyissa a szemem, hogy micsoda hülyeségeket hordok össze:)))))))
Tisztázzuk a fogalmakat:
KEDVEZMÉNY= valamely áru, szolgáltatás árából engedményt kapni, olcsóbban megkapni ugyanazt a terméket. Itt erről volt szó! Ugyan olvasd el a 305-öst mielőtt kinyilatkoztatsz jó?
Abban benne van, hogy a leszállási illetékből 50%KEDVEZMÉNYT adnak, ezen felül adnak kedvezményt egyéni megállapodás alapján a kiszolgálási díjból! Ide tartozik a buszok, utascsápok, földi áramforrás, csomagosok...stb.
A fapad irányában elmozduló nemzeti légitársaságok kérdését többször lerágtuk itt is. Csak a Te kedvedért leírom, mégegyszer, hogy egy fapadosodás az jelentené, hoyg a szolgáltatások kb 70%-át kéne megszűntetni, plusz kivonulni a hosszabb járatokról. Felejtsd már el azt a demagóg dumát, hogy két szendviccsel többért kérnek a nemfapad légitársaságok annyit amennyit.
Egyébként az egyre másra megjelenő fapadosokról annyit, hogy már elindult a központosodása a fapadnak, tehát megindult a kisebbek felvásárlása a nagyobbak által, mert a piac hamar telítetté válik.
Földi közlekedésre utalva ismét: Hiába jelenik meg még 30db BKV, ettől még nem fog sem a Volán, sem a taxik forgalma számottevően változni. A gond itt az, hogy a rövidtávú járatok piacán nem volt BKV.
Fog olcsósodni a Malév is a fapadosok hatására, de sosem fog beszállni abba a piacba, mint ahogyan semelyik másik nemzeti cég sem tette ezt meg. Leányvállalat létrehozása jöhetne esetleg szóba, de ahhoz komoly beruházások kellenének az eddigi veszteséges kasszából.
A Malév veszteségeit eddig sem a drágasága okozta, hanem sokkal régebbi politikai-gazdasági okok. Nézz utána bátran.
Talán azt kéne magadban tisztázni, hogy az olcsó légitársaságok miből is élnek, mit fizetnek, és nem csak hülyeségeket összehordani.
Miért is kap kedvezményt a fapados?? Mert nem igénylik ugyanazt a földi kiszolgálást, amit a Malév. Nincs igazán ételszállítás, nem áll be a terminál hídjához. Szóal ezekért a szolgáltatásokért nem kell fizetni, ergo kedvezményt kell kapni a Malévhez képest. De felvetek egy kérdést. A Malév veszteséges, miközben az egyre-másra megjelenő olcsó légitársaságok virágoznak. Mi lenne, ha a Malév is olcsósodna??
Egyetértünk. Egy szóval nem állítom, hogy nem kell a fapad. De nem ártana, ha a tisztességes piaci verseny is megmaradna. Szvsz röhej, hogy a Malév, mint toronymagasan legnagyobb vásárlója a reptér (Budapest Airport Rt.-korábbi LRI) szolgáltatásainak, tízéveken keresztül nem bírt kedvezményt kicsikarni, egy lókoszt pedig elsőre. Kissé büdöske ez így...
Amúgy sem mentes a korrupciógyanús ügyletektől a fapad "csdaodaszerű" terjeszkedése. (A gyenge repterek fizetnek egyeseknek, hogy pörgessék fel az utaslétszámot, mások pedig a reptéri szolgáltatóval "vannak jóban" az olcsó díjakért...:)))
Nahát, hogy neked mik jutnak eszedbe...nem is értem, vajon miért....
:-o
Hát, 3color, függetlenül a mindenkori politikai szellőktől: ha utazni akarok, akkor sajna kemény tény, hogy pl. jóval olcsóbban és jóval nagyobb választékkal tehetem ezt meg Prága viszonylatában, mint mondjuk Budapest viszonylatában.
Ilyen egyszerű, politikától független (normális helyeken) dolgokban miért kell megint a sor végén kullognunk? Nekünk miért most kell kujtorogni olyanért, amely máshol már természetes és különösebb ráfordítás nélkül működik, akár már Pozsonyban is?
Lehet, hogy erre kéne mondani, hogy "hajrá".
Tudod, hogy legalább legyen egy kis biztatás. Ha egyebünk úgy sincs, és csak a szánk jár............ Hm.
Amúgy ma voltam a Ferihegy 1en, épp hogy benéztem mert az "a" portát kerestem és nem találtam. Szóval azt mondják, hogy 40-50 millió Ftból felújítják pöpecre, hogy jó legyen. Ha azt a lerobbant, szpcialista interiörú lepusztult akármit 40 millióból feéújtják úgy hogy megfeleljen nemzetközi szabályoknak, valahogy kinézzen stb. akkor a kormánymonggyonle :) mert az egészségügyet nem tudja rendbehozni sok száz milliárdból :D De komolyan. Láttátok , hogy néz ki az a terminál?! Siralmas!
Néha halvány mosollyal olvasom a sajtó által túlhevített hangulatú lelkes "hajráfapad" hozzászólásokat, de az az Orbán kérdés mindent üt. Hogy jön az a szerencsétlen ide? :)))) A ciklusok úgy jöttek ki, hogy a reptéri beruházások és szerződékötések szoci érában születtek. (Nagysikerű 2B terminál, koncessziós és kizárólagos jogot biztosító szerződések horror áron, illetve most a 2c- is. )
Remélem azért a mostani Airport-fapadszerződések nem lesznek ordítóan diszkriminatívak a normál légitárasaágokkal szemben (bár a tervezett 50% engedmény már most nagyon csúnyán mutat ...)
Remélem, szért majd még leszállhatnak a rendes légitársaságok is, akik pl 1500 km-nél messzbb is repülnek és teherárut is szállítanak:)))
Más:
Azongya a Busines Travelleres pali a cikkben: "a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet." Nem túl általánosító ez a duma igy?
NSZ • 2003. február 14. • Szerző: Munkatársainktól
Egy nemzetközi konzorcium hárommillió eurót fektet a szlovák SkyEurope Airlines cégbe, Közép-Európa első fapados légitársaságába. A konzorcium tagjai között van az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), az Euroventures Danube BV (amelynek fő részvényese az ABN Amro Bank, az EBRD és az Európai Unió kis- és középvállalkozási programjának közös kockázatitőke-alapja). A befektetett összegből a légitársaság bővíti flottáját, növeli a járatok gyakoriságát, és nyártól új úti célokra – például a horvát tengerpartra – is szállítja utasait.
A SkyEurope – amely rövid fennállása alatt Szlovákia legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát – a pozsonyi és a kassai reptérről indítja menetrend szerinti járatait, többek között Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Milánóba, Dubrovnikba és Splitbe.A The Times írása szerint a tíz új EU-tagország felvétele lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést, hiszen ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után ugyanis a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult eljárás.Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb kelet felé. Budapest és Varsó első tervei között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ban külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy repülőjegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható."
A Virgin Express-nek van egy jó kis Valentin-napi akciója. Ha ma történik a foglalás és 14 napon belül az utazás akkor 14€ a jegy egy szakaszra illetékek nélkül! És ők ugyebár a nagy repterekre járnak.
NSZ • 2003. február 13. • Szerző: R. Hahn Veronika
A tíz új tagország felvétele az Európai Unióba lényegesen olcsóbbá teszi majd a Kelet-Közép-Európába irányuló légi közlekedést. A The Times beszámolója szerint hamarosan megszűnik a térség „aviatikai mélyhűtése”, és ezek az országok is felkerülnek az alacsony költségű repülés térképére. A csatlakozás után a légitársaságoknak nem kell többé különleges engedélyt kérniük, ami ma még hosszadalmas, költséges és bonyolult folyamat.
Tim Jeans, az Egyesült Királyság legújabb fapados társasága, a MyTravelLite igazgatójának nyilatkozata szerint jelenleg valamennyi alacsony költséggel üzemelő társaságnál a földrajzi atlaszokat bújják, új úti célokat keresve. Várhatóan a Ryanair és az easyJet indul el leghamarabb Kelet felé, és Budapest, valamint Varsó az első tervek között szerepel. Alex McWhirter, a Business Traveller című szakmai lap munkatársa szerint a tíz új tagországba irányuló repülőutak költsége akár hetven százalékkal is csökkenhet. Erre a Nagy-Britanniával már 1998-ben külön szerződést kötött Cseh Köztársaság példája szolgál bizonyságul: Prágába korábban akár háromszáz fontba is belekerült egy jegy, ma viszont a cseh főváros 76 fontért oda-vissza megjárható.
Egyelőre az easyJet és a Ryanair sem hajlandó konkrét tervekről nyilatkozni, de utóbbi legalább annyit elárult, hogy több mint ötven európai repülőtérrel áll tárgyalásban. Az ír fapados társaságot – amely e kategóriában Európában a második legnagyobb – nem elégíti ki, hogy a légi közlekedésben az egyik leggyorsabban növekvő szereplő. A Ryanair a héten bevezette saját hitelkártyáját. A kártyatulajdonosok az első tranzakció után a társaság bármely járatára kaphatnak ingyenjegyet, és egy éven belül a plasztiklappal vásárolt minden tizedik Ryanair-utazás után újabb ajándékrepülés jár. A fogyasztókat azonban elkedvetlenítheti a hitelkártya borsos, 15,9 százalékos éves kamata, amely a jelenlegi meghatározó kamat négyszerese, s emiatt használata közel kétszer olyan drága lesz, mint a rivális kártyáké.
Az Aeromagazin legfrissebb számában van egy cikk a JetBlue-ról, amely kicsit más modell szerint működik, mint a Southwest.
Egyébként meg a Ryanair is köszöni, jól van, a cég legutóbbi sajtótájékoztatóján újabb rekordnövekedésről számoltak be. Ja, és Prága környékén már vettek is ingatlant.(Tudjátok, ahonnan az Easy-Go már üzemeltet napi néhány járatot egy ideje. Hm.)
Érdekes, megint nem Magyarországról szól a hír....
:(
Az Easyjet idén januárban 43,5 %-kal nagyobb forgalmat bonyolított le, mint a tavalyi év azonos időszakában. (Persze, időközben bekebelezte a Go-t is, de azért a forgalomnövekedés aránya nem semmi.)