412-ről jut eszembe, a 194-essel is rengeteget járok, és ahhoz képest hogy milyen fiatalok, hát eléggé rohad némelyik...
Lehet hogy itt is bevett szokás már az, amit Kelenföldről hallottam, hogy a garázsban a minusz akárhány fokban nyitva hagyják az ajtókat, aztán reggel csodálkoznak ha nem indul el...
Én meg pont azt vettem észre,hogy elkezdték szépen felújítgatni őket! Legalábbis itt a 19-esen (pl.:BPO,vagy BPI 602.)
viszont ami nincs felújítva az valóban eléggé szakadék! :o(
Ha hó valóban jó hangtompító,meg ad egy kis fíílinget a buszozáshoz...Pörög a motor...pörög a kerék...stb
A kedvencedet meg nézni fogom,igy rendszámról nem ugrik be.
Az én kedvencem a BPI-519(-asszem)régebben BU-0928.Az egy jó kis 260-as pont ma láttam ,néminemű átfestést is eszközöltek rajta. Meg tele van PIROS jelzőgombokkal,az a kedvencem!
és ami még jellegzetessége,hogy oldalt elméretezték a tábla tartót,mert csak a tábla fele látszik ki a keret alól :o) Nagytudású matektudós békávésok :o)
Nameg a 48-as (kedvencem, a BPI791, lánykori nevén 62-37, a legjobb kocsi volt annak idején) pár éve egyszer az Erzsébet téri megállóból indulva olyan profizmussal jött ki, hoyg csak na:)
Padlógáz, de csak PONT addig, amig megmoccant a gép, aztán szépen kicsurgott:)
Akkor van egyébként a legjobb hangjuk a buszoknak, amikor nagy hóban mennek (a hó hangtompitóként funkcionál:)
Ikarus 435 Gti Super 1600 2x2WD :))))
Én hasonlót Csillagtelepen egy 412-esen éltem meg(59-es vonal)
Fordultunk be egy utcába és a sofőr kicsit ráhuzta a járdára,mivel alig látszódott a hótól ,és hát megvezette a hátsó kerekeket.Namost sofőrpajtás minden rally-s tudását kiélve ,nem elvette a gázt,ha nyomott egy padlót.ZSÍÍÍR volt!Mintha egy zsigával fordultunk volna.Csak ez egy kicsit nehezebb gép! :o)
Nemtom itt irtam-e vagy a Volán-topicban, hogy amikor a januári első nagy havazás volt, utána pár nappal az Árpád hídnál mit láttam.
Ahol a buszok fordulnak vissza, a Volán-pu-ra menet, ott próbálkozott egy 435-ös, de hogyan! Kicsit nagy svunggal jött, és ahogy fordult, akkorát farolt, hogy a csukló utáni rész "átment" a soksávos út túloldalára, majdnem föl a járdára. A sofőr "ellenkormányzott" (ami ugye rossz kifejezés), így nem lett nagy gond, látványnak is jó volt, a rallisokat is megszégyenítette, de veszélyes is lehetett volna...
A gumi (szvsz) még Miskolcon lett rá feltéve,ezért elképzelhető hogy azon valóban téli gumi van! Bár állítólag a BKV is Téli gumival szereli a járműveit! Hát ezt én nem tudhatom,de...
Mikor az a nagy hó volt ...akkor reggel volt szerencsém egy 138-ashoz...mikor megállóba ráhuzással be akart állni,és csak ránézett a fékre az utánfutó már az út közepén volt!!!!És ezt túlzás nélkül mondom (mármint az út közepét :o))
A múltkor a Határ úton fölszálltam az egyikre és végigrohantam, hogy körülnézzek, majdnem elvitt:)
Hát, nem sok különbséget látok, talán egy hajszállal vannak jobb állapotban, mint a BKV hasonló korú gépei. (Meg jobban néznek ki.)
Ami érdekes, hogy ezeknek más a gumijuk (elvileg a BKV-sok is téli gumival járnak ilyenkor vagy nem? Bár pár éve hallottam olyat, hogy a cég azon spórolt, hogy a 22-es egész télen nyári gumikkal ment...)
Ez így van. 48-as volt és forgalomba állt éppen!
Egyébként a AKD666-ot a 66Gy-n én is minden reggel látom!
Ezt amit ma láttam bolygóajtós volt,és 2 kapaszkodó volt párhuzamosan 1 ajtószárnyon.Jól nézett ki!
Tavaly a Triatlon EB alatt volt szerencsém Őket megcsodálni közelről is... Ami megragadt némelyik példányban: A bolygóajtó-MVG hidak és izzós teremvilágítás hármasa.
Apropó, a GNX 365 (Vagy 375?) nem egy ex -BKV példány? Azért következtetek erre, mert az utánfutón a szoknyalemezről kissé le volt peregve a beige szín, és alatta a sötétkéket lehetett látni...
NOLAN: ha olvasod és ráérsz, 14:30-kor láttam döngetni a Jahn Ferenc kórháznál egy AKD???-s 280-ast.És melyikre volt feltáblázva????Találd ki.Hozzád elég közel áll:)