Keresés

Részletes keresés

Vinnen Creative Commons License 2003.01.09 0 0 211
Azon gondolkoztam, hogy az Easyjet vajon csak azért rendelt Airbus-t mert a Ryanair B737NG-t vagy pedig tényleg az tünt nekik gazdaságosabbnak? Végülis lehet, hogy mindkettőnek igaza van és megtalálja a saját számitásait a két különböző flottában. Az amerikai JetBlue is Airbus flottát üzemeltet!
Kiváncsian várom, hogy az Easy a Go bekebelezése után belevág-e a Deutsche BA-ba is! 2003 augusztusáig van opciója rá. Ha ezt a két nagy céget sikeresen olvasztaná magába akkor azon kivül, hogy egy kisebb gazdasági csodát vinne véghez, egy egész komoly konkurenciája lehetne a Ryannak.

Vinnen

privateer Creative Commons License 2003.01.04 0 0 210
Vonat az elvisz Pozsonyig. 4300 Ft bőven megéri az Eurocity kényelmét, utána 61-es busz közvetlenül kivisz a reptérre. Vagyis néhanapján relatíve könyebb elérni mint mondjuk Ferihegyet.
Előzmény: Törölt nick (209)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.04 0 0 209
Na jah. Nekem fájó, hogy POzsonyba még el kell jutni. Az meg nem oly egyszerű...
Előzmény: rDave (204)
rDave Creative Commons License 2003.01.03 0 0 208
sorry, az elöbbi elejét nem fejeztem be:)
Tehát hogy mikor mutattátok hogy enyhén vizes volt hátul a helyzet a repülő ásványvíz miatt akkor nemtünt relatívnak az időjárás :) Meg a pilcsik elött a teljesen jeges ablak :)
Dave
Előzmény: rDave (207)
rDave Creative Commons License 2003.01.03 0 0 207
Mikor mutattátok hogy
A kérdés jó, érdemes egyszer átrágni a topicot. Egyébként szerintem a magas illetékek, adók, stb miatt nem működőképes ez. Nomeg nagy induló tőke is kellene. Pár éve ha jól emlékszem Debrecen-Bp vonalon volt próbálkozás de hamar kudarc lett... :( Ancsával tényleg nem de egy takarékosabb géppel lehet(ne) ráció a dologban. Kiváncsian várom a többiek véleményét is ezügyben :)
üdv, Dave
Előzmény: privateer (205)
Carpy Creative Commons License 2003.01.03 0 0 206
Sopron 50ezres, Nyiregyhaza 100ezres nagysagrendu lakossaggal rendelkezik. Egyik varos sem hasonlithato Pozsonyhoz, de meg Kassahoz sem. Raadasul a ketto kozott nem hinnem, hogy 50-100 embernel tobb utazgatna egy nap alatt, es azok is szepen eloszlanak orankent, es jellemzoen nem is sietnek. Raadasul tobbseguk csoro diak, aki 1000-1500 forintbol eljut egyik varosbol a masikba.
Előzmény: privateer (205)
privateer Creative Commons License 2003.01.03 0 0 205
Sziasztok!

Szerintem is nagyon jól alakult a program. Odafelé úgyis sötétben repültünk, tehát relatív volt a dolog, hogy milyen volt az időjárás, de landolás után azért elhangzott aközös kívánság. Legyen szép idő elsején. :-))

Nem olvastam még végig a topicot, de azért rákérdezek már erre. Maygarországon ilyen légiközlekedés miért nem tud működni? Mondjuk Sopron Nyíregyháza. Az IC árhoz képest 2-3 ezer forintos töblettet azért megengedhetnének páran.

rDave Creative Commons License 2003.01.03 0 0 204
Webberke: Köszi! :) Már csak jó időt kell kifogni és reppeni egyet velük :) Ja és egy régebbi kérdésre: odafele kapitányt kérdeztem hogy mivel repül még erra válasz az volt hogy régen néhány évet 737-esen de már csak Emb120-on. Erről jutott eszembe hogy mivan a 737-esükkel? Annyit mondott hogy tervek szerint februárban érkezik és a nyári menetrendben már lesz Párizs stb. Remélem így lesz és tartják az alacsony árakat mert a SkySpecial Berlin fele meg ilyen helyekre azért nem olyan nagyon olcsó...
Dave

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.03 0 0 203
Gyönyörű képek, öröm nézegetni! :)
Előzmény: rDave (200)
rDave Creative Commons License 2003.01.03 0 0 202
Köszi! :)
Ha jól tudom az Air Slovakia tulajdonában van az a 737-es. Feltételezhetően jó öreg gép és olcsón jutott hozzá a cég így talán ezért nem bajlódtak a fehérre festéssel és a saját logoval.
Dave
Előzmény: HotelQuebec (201)
HotelQuebec Creative Commons License 2003.01.03 0 0 201
gratulalok! nagyon szepek a kepek (a nem repulos jelleguek is!)
Nem mondod komolyan, hogy a southwest 737 Pozsonyban parkol!?
Előzmény: rDave (200)
rDave Creative Commons License 2003.01.03 0 0 200
Sziasztok!
Nocsak, BUÉK mindenkinek az év első hozzászólása alkalmából :)
Ahogy ígértem egy pár fotó és rövid beszámoló a SkyEurope-ról.

Utazómagasságon Pozsony feléFelszállás utánPoprádon felszállás elöttindulás elött

Pozsonyi reptér: átlagos felszereltségű és színvonalú, ellenben meglehetősen kihalt tud lenni. A személyzet udvariatlan, nemtúl segítőkész, tájékoztatás hagy némi kivánnivalót... Esetünkben a check-in-es hölgy meglehetősen kelletlenül végezte a munkáját.

Poprádi reptér: Egy jó kis sétával közelíthető meg legjobban. Az épület kicsi de jól felszerelt, hangulatos. Személyzet korrekt a nyelvtudás jó. Mondhatni, olyan családias hangulatú.

Út odafele: az OM-SPY üzemképtelenné vált így 1 géppel dolgoztak, esetünkben ez 2 órás késést eredményezett mivel megkellet várni amíg megérkezik Zürichből majd gyorsan fordul egyet Kassán az OM-SKY. Az idő viharos, havas-esős volt. A pilóták ennek ellenére profi munkát végeztek (meglátogatva őket szemet szúrt az ellenörző panelen a piros és narancssárga villogás amire a válasz "moderate icing" volt ami rögtön javítva lett "heavy icing"-ra :) a repülő ásványvizet leszámítva nemvolt gond, Kellemes út volt, perfekt tájékoztatással. Az utaskisérő rendkívűl udvarias és segítőkész volt. Az ellátás kávé, tea, ásványvíz. Ingyenesen járt újság, magazin. A gép belső felszereltsége is jó volt, kényelmes bőr ülések, karácsonyi hangulatú díszek stb...

Út visszafele: Immáron precíz, pontos indulás, Prágából jött az OM-SKY és gyors tankolás után már mentünk is. Jópár üres hely volt a gépen. Az idő baromi gyönyörű volt, a pilóták nagyon jó fejek voltak. Jól ellehetett beszélgetni velük annak ellenére hogy kb 40 perc volt az egész út. Az utaskisérő itt is nagyon udvarias, segítőkész volt. A kapitánnyal együtt szintén repülős-fotó kedvelő így a leszállás után gyors emailcímcsere:)

Ennyi dióhéjban. Azt a kb. 8,5 ezer forintot nagyon megérte és remélem hogy hamarosan Kassára vagy Prágába is mehetek velük.

üdv, Dave

Utas2 Creative Commons License 2002.12.30 0 0 199
Kiváncsi vagyok, hogy ekkor a Ryan hogyan hirdetné az új desztinációt. Mert az tuti, hogy nem Maastricht-Aachennek, hanem mondjuk Liege North, vagy esetleg Bruxelles (nagyon) North...
:)
Előzmény: Heading370 (194)
Carpy Creative Commons License 2002.12.30 0 0 198
Koszonom!
Előzmény: Heading370 (195)
HotelQuebec Creative Commons License 2002.12.30 0 0 197
http://www.scramble.nl/combined/icao/database.htm
Előzmény: HotelQuebec (196)
HotelQuebec Creative Commons License 2002.12.30 0 0 196
elnezest, ha nem voltam vilagos: itt egy dekodolo:

Előzmény: Heading370 (195)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.30 0 0 195
A 4 betusok ICAO kodok, a 3 betusok meg IATA kodok. A kereskedelmi eletben, igy a legitarsasagoknal is szinte kizarolag az utobbit hasznaljak. Az iranyitasban pl meg szinte kizarolag az ICAO kodot, leven ott szinte soha nem talalkozik az ember a munkaja soran a IATA kodokkal. Erdekes hogy pl a pilotak hasznaljak mindkettot, gondolom nemelyik dokumentumon ez van, a masikon az.
Előzmény: Carpy (193)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.30 0 0 194
Hat ott beszeljuk meg ahol tudjuk...
Azt olvastam itt-ott, hogy Eindhoven a zajkorlatozas miatt nem akarja tovabb engedelyezni a B732-esek mukodeset, viszont itt a B738-as mar "large aircraft"-nak minosul, amire viszont nem igazan lenne slot. (Vagy lehet hogy csak a RYR-nek nem jutna slot, hogy pontosan miert nem tudom). Szoval a bovites akadalyokba utkozne. Maastricht-Aachennel, meg ugye kozelebb is kerulnenek egy kisse, a repter szempontjabol nem tul jol ellatott Ruhr videkhez is.(meg Limburghoz, meg Liege-hez, stb.) De mindez meg ugy tunik nincs megkonfirmalva...
Előzmény: HotelQuebec (192)
Carpy Creative Commons License 2002.12.30 0 0 193
Bocs, de mar sokszor felmerult bennem a dolog: Ezek a 4-betus roviditesek ugye reptereket jelolnek? Miert nem a harombetus kodokat hasznaljatok?
Előzmény: HotelQuebec (192)
HotelQuebec Creative Commons License 2002.12.30 0 0 192
igen errol en is hallottam! kicsit hulyen erzem magam, hogy ezt itt beszeljuk meg... Szoval EHEH tul kicsi es bovithetetlen, EHBK-is viszont itt hamarosan elkezdik epiteni az uj terminalt. Egyebkent ez a repter masik oldalan lesz, azaz azon az oldalon ahol a MUAC is van, itt talaltak helyet egy uj epuletnek. Epitenek meg egy 500m-es kiegeszitest is a futopalya deli kuszobehez (arra az esetre, ha a palya nem eleg hosszu a megallashoz) es felszerelik a masik iranyt is ILS-sel.
Akkor holnap talalkozunk!
Előzmény: Heading370 (191)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.30 0 0 191
Tud arrol esetleg valaki bovebbet, hogy a Ryanair athelyezne az eindhoveni bazisat Maastricht-Aachen-re?
Utas2 Creative Commons License 2002.12.24 0 0 190
Annak reményében, hogy 2003-ban az EasyJetet Ferihegyen köszönthetjük majd, minden topiclátogatónak Békés Karácsonyt kívánok.

Utas2

Vinnen Creative Commons License 2002.12.24 0 0 189
Boldog Karácsonyt kívánok minden Kedves Topiclátogatónak!!
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.24 0 0 188
Boldog Karácsonyt szeretnék kívánni minden kedves topiclakónak!
trikó Creative Commons License 2002.12.24 0 0 187
Ahhoz rövidebb pengéjű kaszát kéne használnia a Budapest Airport Rt-nek.
Ott is ugyanannyi minden díj, mint a 2-esen...
Előzmény: marioo (185)
Vgyuri Creative Commons License 2002.12.20 0 0 186
Mi barátok vagyunk??

Remélem. Szerintem az ellenségek a "Polgári repülés helyzete..." topicban vannak, ha vannak. De lehet, hogy ők is csak ellenfelek, azaz ellenérdekelt(?) felek.

Előzmény: Bátori László (174)
marioo Creative Commons License 2002.12.20 0 0 185
Es mi van Ferihegy 1-el? Tudom, elvileg most cargo-zik és a magángépeket fogadja. De a jovoben mit szannak neki? Szerintem idealis lenne a Ryanair-nek:-)
Előzmény: trikó (183)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.19 0 0 184
Bizony, mekkora felfordulást okozott, mikor a helsinki gép késett egy órát és akkor indult mikor a krétai charternek kellett volna... Mint a szardíniás dobozban...
Előzmény: trikó (183)
trikó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 183
Részben igazad van, de igazán egy nyári csúcsidőszakban derül ki a valódi forgalomáteresztő képesség. Azzal már most is akadtak problémák, hátmég ha komolyabban megnő a forgalom (ami várható...).
Előzmény: Heading370 (182)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.19 0 0 182
Biztos jobban latod a helyzetet mint en, megis nehezemre esik elhinni, hogy Ferihegy kapacitasproblemakkal kuzd! Van hogy az ember odateved es alig lezeng valaki...
Na mindegy, en azt gondolom, hogy a legtobb ember akkor jarna jol, ha Ferihegyre sikerulne valamelyik fapadnak betennie a labat...
Egyebkent talan egy kicsit ide tartozik az a mai hir is, hogy a SAS bejelentette, a jovo ev marcius 30-tol ok is beinditjak a sajat fapadjukat. Neve meg nincs a cegnek, de Koppenhagabol ezeket a desztinaciokat tervezik: Alicante, Athens, Bologna, Lisbon, Malaga, Palma de Mallorca, Pristina es Sarajevo.
Erdekesseg, hogy Stockholm Arlandarol tobbek kozott budapesti jarat nyitasat is tervezik.
Egyebkent a recept a "szokasos": one-way-fare, one-class onboard, no-advance booking rules. Az arakrol egyelore annyit arultak el, hogy a one way ar kb 32 USD-tol indul (termeszetesen airport tax nelkul, ahogy az mar lenni szokott).
Előzmény: trikó (180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!