Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.02.25 0 0 376
Igazából Sárvárt vagy melyik repteret szeretnék annak megtenni... Megjegyzem azért nem olyan rossz hely az a Ferihegy 1 csak nem kicsit kell felújítani :)
Előzmény: Vinnen (374)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.25 0 0 375
A Ryan által megvásárolt buzz 600 alkalmazottal rendelkezik, és az eddig még nem megerősített tervek szerint közülük mintegy 300-at az egyesítés miatt valószínűleg elbocsát az új ír tulajdonos áprilistól.

Vinnen Creative Commons License 2003.02.24 0 0 374
Az nagyon gáz hogy én szoktam számolgatni az utasokat?:-)))))))))

Egyébként egyre inkább tartok attól, hogy a fapadosok, élükön a Ryan-el Pozsonyba fognak tartani és nem hozzánk. Szerintem a Ryanair Közép-Kelet-Európai HUB-jának (mert ilyen biztos lesz) szerepére is pillanatnyilag esélyesebb Pozsony mint mondjuk Ferihegy I!

Előzmény: Heading370 (365)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.23 0 0 373
A Malév jelenlegi webszolgáltatásáért és internetes jegyNEMeladásáért felelősök figyelmét különösen az utolsó mondatra hívom fel:

"EasyJet, which rates Prague as one of its most profitable routes, also aims to raise the number of Czech passengers on board to 20 per cent from the current 15 per cent by launching a Czech language section on its Web site this spring."

Azért a Prága-London útvonalon produkált 400.000 utas sem semmi. Mennyien is utaznak jelenleg BUD-LHR/LGW viszonylaton? Ki tudja?

Tudjátok, van abban valami, hogy Prága "catchment area"-ja kicsit jóval nagyobb, mint Budapesté....És ami ott már HUB, az nálunk még csak HAB...

Előzmény: Heading370 (370)
trikó Creative Commons License 2003.02.23 0 0 372
Ez masszív!
Előzmény: Heading370 (370)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.23 0 0 371
Beszarás. De komolyan... Áááá ...
Előzmény: Heading370 (370)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.23 0 0 370
Ez is egy erdekes hir:

PRAGUE A MOST PROFITABLE ROUTE

22 February 2003 Source: Reuters

easyJet said it plans to expand the number of flights to the Czech capital Prague this year in a bid to increase the number of passengers flying between Britain and Prague to close to 500,000 this year from more than 400,000 in 2002.
The move will bite further into the market share of state-owned Czech airlines (CSA), Rafael Aragones, easyJet Manager for Southern Europe and the Czech Republic said.
"We want to open more flights and more destinations... we consider connecting Prague with all the (current) places in the UK and the continent," he said.
Aragones declined to say whether the airline plans to establish flights to new destinations across central Europe.
EasyJet, which rates Prague as one of its most profitable routes, also aims to raise the number of Czech passengers on board to 20 per cent from the current 15 per cent by launching a Czech language section on its Web site this spring.

trikó Creative Commons License 2003.02.23 0 0 369
Persze a combos hajtómű és az öt méterrel növelt fesztáv is sokat számít:)))
Előzmény: Heading370 (367)
trikó Creative Commons License 2003.02.23 0 0 368
Azért ugye egy féligrakott féligtankolt gép könnyebben emel, mint egy max felszállósúlyon hajtott madár? A fapad pedig félignél soha nincs jobban terhelve.

Az irányítás szempontjából arról süketelek, hogy ha mondjuk van két reptered egymástól tizenegykét km-re, akkor nem mindegy hogy a nagyreptér rá- és kirepülő forgalma felett át tudod-e emelni a másik reptérről felszállt gépet, ha annak pont arra van dóga:))

Előzmény: Heading370 (367)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.23 0 0 367
Szerintem a rate of climb ezeknel a gepeknel nem függ attol, hogy fapad-e vagy sem. Nap mint nap latunk olyan "normalis" legitarsasagokat, akik ugy emelkednek mint a raketa.
Nemreg erintettük a temat az iranyitoknal, es megegyeztünk abban, hogy a 737NG-ket bele lehet kergetni olyan emelkedes megkötesbe, amibe az ember ep esszel,mas tipus eseteben nem menne bele. Alighanem a hajtomüben lehet a titok...
Amit a "besorolasrol" es az "emelökörökröl" irsz nagyon jol hangzik, bar en nem igazan ertem.
Ilyenröl csak olyan esetekben hallottam, amikor a környekbeli hegyek miatt igy kell magassagot gyüjteniük. Sajtfondue kollega biztos megosztja velünk genfi tapasztalatait.
Szerintem csak azert, mert valami istenhata mögötti repterröl szall fel, meg nem kell megzavarni a gepet az emelkedesben.
Előzmény: trikó (366)
trikó Creative Commons License 2003.02.23 0 0 366
Ebben teljesen igazad van. Sajnos ez a megoldás a legkényelmesebb és a legpiszkosabb: "állítólag/ egyes források szerint/ nemhivatalos adatok szerint/ több utas egybahangzó állítása szerint/ szakértői vélemények szerint" - na innentől jön az, ami vagy pletyka, vagy hazugság. Én nagyon sajnálom egyébként a HVG-t, mert talán az volt a legszínvonalasabb magyar lap. Csak valszleg a bulvársajtó sárdobálós stílusa rákényszerítette, hogy kicsit "frissítsen" a stílusán... Szomorú...

Ti tudjátok, hogy nem vagyok túllelkesedve a fapadosokért, de bajnak sem tartom, hogy megjelent egy olcsó lehetőség az utazásra.
Amivel kevesebbek a normál légitársaságoknál, azt már megírtam. De utálom, mikor légbőlkapott ostobaságokat terjeszt róluk a sajtó - pl. Havaria emlékezetes marhaságai az egy hajtóművet járató repülőgépekről és egyebekről... Ahogyan akkor is "kiálltam" a fapad mellett, most sem tudom szó nélkül megállni az ilyen dumákat. Ha ilyen felelőtlenek lennének a pilótáik, folyamatos összetűzésbe keverednének a légiirányítókkal, és annak már lenne híre... :)

Amit viszont az "impresszív emelkedésről" írsz annak már sokban van köze a fapados járatokhoz. Előszöris nincs teheráru a csomagtérben, ami 30-50%-os "könnyítést" is jelenthet a normális járatok terheléséhez képest, tehát javul az emelkedőkészsége a gépnek. Kevesebb terheléshez eleve kevesebbet kell tankolni, ami további súlycsökkenést jelent.
Aztán ha könnyebben emelkedik, hamarabb kerül utazómagasságra a madár, ami miatt viszont megint kevesebbet iszik (merthogy utazón fogyaszt a legkevesebbet a hajtómű).
A gyors emelkedésnek további haszna lehet adott esetben. A Ryan ugyebár a nagyvárosok mellé jár. Ha gyorsan emelkedik a madár, könnyebben "besorolhat" a tényleges útirányra , és nem szükséges akkora "emelőköröket" futni, mielőtt esetleg áthaladna a nagyreptér kismagasságú forgalma felett. (Lehet, hogy ezt értették kanyarlevágás alatt,:))
... Szóval valószínű, hogy nem egyedi eset a gyors emelkedés a fapadosoknál:))

Előzmény: Heading370 (365)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.23 0 0 365
Azt azert hozza kell tennem, hogy az alabbi idezet mar a HVG-ben is idezetkent jelent meg. Ugy latom ez a legkenyelmesebb ujsagiroi megoldas: nem mi irjuk a baromsagot, mi mar csak idezgetünk. Hogy honnan az soha nem derül ki. A legjobb az amikor "egyes velemenyek" illetve "bizonyos forrasok" allitanak valamit, es azt tagadja az erintett.

Annyira azert nem vagyok elvetemült, csak marha kivancsi voltam ra hanyan utaznak szombat kora reggel egy ilyen jaraton. Meg tudod mi van, itt elvarjak a topictarsak a pontos szamadatokat...

A jövöben alighanem nem teszek ilyet...

Előzmény: Utas2 (362)
trikó Creative Commons License 2003.02.22 0 0 364
A HVG sajnos már rég bulvárlap lett. Politikai köpködésre ugyanolyan hajlamos, mint eféle baromságokat írni....
Előzmény: Heading370 (361)
trikó Creative Commons License 2003.02.22 0 0 363
Épp a Jetfly-jal veszekszem a "legnagyobb repülős élményem topicban" - szakújságírástudatlanság miatt:))
Előzmény: Utas2 (362)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.22 0 0 362
Ez biztos egy újabb "szakértő" újságíró tollából fröccsenhetett a papírra. 3color, hol vagy???

Heading,

remélem, jól sieltél...
Te tényleg megszámolod az utasokat?
:)

Egyébként csődbe ment a svéd GoodJet. A Ryan pedig cashből megvette a buzz-t.

Előzmény: Heading370 (361)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.22 0 0 361
Ja, es meg kifelejtettem azt, hogy utam soran nem tapasztaltam azt, bar kisse tartottam töle, amiröl a HVG februar 1. szamaban olvastam, miszerint:

"... a fapados jaratok pilotai levagjak a kanyarokat, tul nagy sebesseggel erkeznek a leszallashoz, felszallaskor pedig az ut röviditese erdekeben keszek a lakonegyedek fölött is alacsonyan elhuzni."

Szoval ilyen gonosztettekkel nem talalkoztam. Biztos csak szerencsem volt. (Nekem föleg a levagjak a kanyarokat tetszik...)

Előzmény: Heading370 (360)
Heading370 Creative Commons License 2003.02.22 0 0 360
Egy hete, eletemben elöször megtapasztaltam milyen az a "low-cost experience", Charleroi es Bergamo között, ezert gondoltam megosztom veletek az elmenyeimet.
Az egesz ugy kezdödött, hogy a Ryanair fondorlatos modon lepre csalt: tökeletesen müködö honlapjukon (ahol a gyanutlan, a szolgaltatasok hianyara felkeszült latogato 11 nyelv közül valaszthat - a magyar meg nincs közöttük, de mindazon orszagoke igen, ahova mar jarnak) mitteszisten, mod nyilt online booking-ra, melyet 5 percen belül az email cimemre erkezett üzenet erösitett meg.
Erdekes volt a jegyvasarlas: kb 3 hettel az utazas elött kezdtem el nezelödni. Az altalam kivalasztott szombati napon 2 jarat is van, egy reggel, egy este. Amikor elsö alkalommal megneztem a lehetösegeket, mindket esetben 29 eurocent volt a felkinalt ar! Sajnos akkor eppen nem tudtam lefoglalni a jegyet, csak nehany ora mulva, addigra a reggeli jarat ara "felment 39.99-re, ami illetekek kifizetese utan 50 euro lett. Ugy döntöttem, hogy meg ez sem tul rossz ar. (Erdekessegkent meg hozzateszem, hogy az esti jaratra meg hetekkel kesöbb is a 29 centes arat adta meg.)
Kaptam egy referencia szamot, amit a kiindulo repteren közöltem a check-in-nel, erre kaptam meg a beszallo kartyat. Miutan kisse koran ertem ki a repterre, az en beszallo kartyamra kezzel rairtak hogy priority, kesobb az ilyennel illetve gyerekkel rendelkezök szalhattak be a gepbe elöször.
Charleroi repteren is most jartam elöször. Nagyon kis, mondhatni tipikus regionalis repter, de mindennel fel van szerelve, ami egy repterhez tartozik. Van 12 check-in desk, futoszalaggal, van rövid es hosszu tavu parkolo, az uobbi ingyenes busszal, ami a terminalhoz viszi az utasokat, az epületben etterem, bank, autokölcsönzök, tiszta WC-k, ujsagos.
A check-in utan atsetaltam a biztondagi ellenörzesen: ezt csak a hatizsakomban levö körömvago ollo banta, mert ezt elkoboztak.
2 varoterem egyikeben vartam hogy vajon en leszek-e az egyetlen utas. A varo nagy ablakai pont a palyara neznek, de ott sem volt latnivalo, mert egyetlen gep sem tartozkodott a repteren addig, amig egy Piper le nem szallt.
Közben szepen szallingoztak az utasok, lassan megtelt a varo.
Az elsö utasszallito a Bergamobol erkezo Ryanair jarat volt, a tajekoztato kepernyön 0830-ra volt kiirva az erkezese. A gep, egy B738-as (EI-CTB, http://www.airliners.net/open.file/311306/S/) le is szallt 0823-kor majd begurult egeszen az utasforgalmi epület ele. Az erkezö utasok (en 105-öt szamoltam meg belölük) szepen besetaltak az erkezö kapun, majd az indulo utasok beszallasa következett. Ez olyan jol sikerült, hogy a menetrend szerinti 0855 helyett 0852-es EOBT-val indulhattunk. A tornyos kollega örömere mas gep nem zavarta a gurulasunkat, ugyhogy rögtön fel is szalltunk: a 738-as impressziv emelkedessel örvendeztette meg a ilyesminek örülni tudokat. Kivalo idö volt, felhö egy darab sem, ezert jol megfigyelheto volt emelkedes közben az UL607 jelentös forgalma. Utunk Nattenheim es Karlsruhe VOR-okon keresztül az UN850-es utvonalon, Maastrich Luxemburg szektoran, Rhein UAC-n, Genf es Milano ACC-k legteren keresztül vezetett. A kert es kapott utazomagassag FL390 volt. Genf-ben ervenyben volt egy korlatozas is, de szerencsere mi emiatt nem kestünk.
A fedelzeten az elsö 3 sor ülesbe nem engedtek leülni senkit, de körbenezve ugy lattam, hogy a 189 szemelyes gep majdnem tele volt, itt-ott lattam csak szabad üleseket. Az utazoközönseg megitelesem szerint 75 %-ban 25 even alattiakbol allt. Volt köztük mindenfele nacio.
1 ir es 3 olasz nemzetisegü utaskiserö dolgozott. A fedelzeten a szokasos biztonsagi bemutaton kivül italokat es szendvicseket kinaltak, a kave es az üditöitalok egyarant 2.50 euroba kerültek, a szendvics arara mar nem emlekszem. A kitünö idö kepes volt feledtetni a fedelzeti ellatmany es a bonuszpontok hianyat, csak az Alpok föle erve volt egy kis turbulencia. Az uj-zelandi nemzetisegü kapitany haromszor szolt az utasokhoz, mindannyiszor angolul. Olaszul az egyik utaskisero tajekoztatott. A repüles 1 ora 19 percre volt tervezve, ehhez kepest a gep 1002-kor leszallt Bergamoban.
Bergamo erdekes repülöter, Charleroi-nal joval forgalmasabb. 1 palya van itt is, a modern utasforgalmi epület mellett komoly cargo bazis is van itt, a DHL elosztoközpontja. (Innen szallt fell a tavaly juliusi katasztrofa egyik resztvevöje is ).
Ott tartozkodasom (kb 3 ora) alatt kb 8 Ryanair gep fordult meg, de nagyon aktiv volt a Nagy Britanniabol ide iranyulo, alighanem sielöket szallito forgalom: volt ott Air2000 B757, bmibaby B737-es, Britannia B757-es, MyTravel A320-as, Monarch A300-as. Lattam meg Air Berlin-t söt Carpathian Air Saab 340-est is Temesvarrol.
A cargo bazison allt DHL B727 es A300 is, IcelandFlug Cargo, meg egy Orion(?) AN12-es is.
A repter roppant mozgalmas volt, nyilvan a heti csoportvaltasnak köszönhetöen, a parkoloban vagy 50 turistabusz hozta vitte a turista csoportokat.
Ez a repter is jol felszerelt, modern letesitmeny, 36 check-in pulttal, es minden egyebbel. Az egyetlen altalam eszlelt hianyossag a WC-k elegtelen szama volt.
A bergamoi repter, csakugy mint a charleroi-i, közvetlenül az autopalya mellett van, es bar mindkettö viszonylag tavol van a környezö nagyvarosoktol, a közlekedes kitünö, sürün indulnak a repteri buszok.
Összessegeben azt kaptam amire szamitottam: megfizethetö, biztonsagos es abszolut sallang es kesesmentes repülöutat. Kivanom mindenkinek, sose legyen rosszabb repülöelmenye.
Vgyuri Creative Commons License 2003.02.19 0 0 359
Nézzél be az utazási irodákhoz (akár a neten is), és feltéve, hogy pénteken vagy hétfőn van az eredményhirdetés, nézzél ki egy long weekend-es ajánlatot Londonra, valószinüleg a benne foglalt szállásdijjal együtt is olcsóbb lesz (mert charterjárattal utaznak), mint egy reguler repülőjegy. És közben még meg is nézheted Londont, ha már arra jársz.

Előzmény: Brutalis Harmonia (357)
Vinnen Creative Commons License 2003.02.19 0 0 358
Szerintem a Virgin Atlantic. Bár ez csak egy tipp!
Előzmény: Brutalis Harmonia (357)
Brutalis Harmonia Creative Commons License 2003.02.18 0 0 357
Szisztok!
Tanacsra van szuksegem, es nincs idom vegigolvasni a topikot. A helyzet a kovetkezo: csoro magyar diak vagyok Floridaban (PhD, osztondij minimalis, de legalabb az ido jo), es megnyertem egy palyazatot az East London University-n, ahova is szeretnek valahogy eljutni marciusban, a kiosztora. Hogyan lenne a legolcsobb? Szerintetek melyik legitarsasag szallit a legalacsonyabb aron at az oceanon?
kosz
trikó Creative Commons License 2003.02.18 0 0 356
Ebben viszont van valami:)))
Félreértettem az előző beszólásodat a témában:))
Előzmény: tede (355)
tede Creative Commons License 2003.02.16 0 0 355
Abban egyetértünk, hogy kellenek az olcsó légitársaságok. De el tudod képzelni milyen botrányt kerekített volna a baloldal, ha Orbánék (bár szerintem ez nem az ő dolguk) el kezdtek volna tárgyalni olcsó légitársaságokkal, hogy vegyék fel a célállomások közé Ferihegyet? Hónapokig azt hallgathattuk volna, hogy az állítólagosan a magyar vállalatokat és vállalkozókat támogatni kívánó kormány tönkre akarja tenni az amúgy is veszteséges Malévet. De hagyjuk a politikát.
Előzmény: Utas2 (344)
Utas2 Creative Commons License 2003.02.15 0 0 354
Azért ezzel óvatosabban kell bánni, mert nem egy fapadosnak beletört a bicskája a transzatlanti próbálkozásba. Ott már így is nyomottak az árak és másfajta szolgáltatásra van szükség, mint a kontinensen belül. Példának ott van a Lakers, de ha akarod, hozhatok több, balul sikerült példát. Még a Virgin sem a hagyományos fapados szolgáltatást jelenti, hanem egészen mást.

Szóval pl. egy Ryan-nak az üzleti stratégiáját is módosítania kellene a transzatlanti szolgáltatáshoz.

Előzmény: BoGar (352)
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 353
Stanstedet tudom még elképzelni.
Persze fene tudja.

Most azt akartam írni, hogy egy nem igazi bázisreptérről indított hosszútávú járat esetén életveszély lenne a egy járattörlés, mert nincs cseregép, vagy egy komolyabb járathálózatod, amin keresztül átszállással elküldheted az utasodat saját költségeden. De rájöttem, hogy a Ryan amúgy sem foglalkozik a járattörlésekkel:))), így aztán persze könnyebben ugrál...
Én azért bízom benne, hogy egy esetleges tengerentúli járatra már igyekszik valami minimális színvonalú garanciát adni az utasoknak, amit mondjuk egy milánói "bázisról" (de szép szó) nem lenne képes.
Előzmény: BoGar (352)
BoGar Creative Commons License 2003.02.15 0 0 352
Amennyiben Íroszágból megy, és nem más országból nyit oda utat.
Előzmény: trikó (351)
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 351
mondjuk ból átugrani =>mindjuk Írországból :))
Előzmény: trikó (350)
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 350
Talán egy Ryan már elviseli azt a veszteséget, amit egy teheráru nélkül, olcsó jegyekkel közlekedő járat elvisz. A tengerentúli járatok semmilyen cégnek nem a nyereségét növelik, max az utasjétszámát a továbbmenő járatokon. Low-Cost ban sem lehet más cálja. Tegyük hozzá, mondjuk ból átugrani amerikába lényegesen rövidebb, mint pl. Budapestről egy Malév Fapadnak.

Leányvállalat:

Igen, létrejött egy leányvállalat, amely a nagy cég eddig is meglévő járat és szolgáltatásrendszerébe illeszkedik, pusztán kisebb gépekkel repüli a kifejezett regionális járatokat. Ebben a szegmensben még szélesítheti is az anyacég szolgáltatási körét, járathálóüzatát.
A fapad leányvállalat teljesen más szolgáltatási alapokon nyugszik, és csak igazán nagy nemzeti vállalatok álltak neki ebben az irányban külön céggel kísérletezni.

Előzmény: BoGar (349)
BoGar Creative Commons License 2003.02.15 0 0 349
Miért kéne a hosszú távú utakról lemondani?? Tudtommal a RyanAir most akar Amerikába repülni.

Leányvállalat: A kis távolságokra mégiscsak alapítottak egy társaságot a veszteséges vállalat. Talán ezt is meg tudni csinálni. Csak kicsit át kellene alakítani a stratégiáját.

Előzmény: trikó (348)
trikó Creative Commons License 2003.02.15 0 0 348
Nos, kedves - légiiparban nyilván igen jártas Barátom! (Én csak a fél életemet töltöttem el ebben az iparágban, tehát ideje, hogy valaki felnyissa a szemem, hogy micsoda hülyeségeket hordok össze:)))))))

Tisztázzuk a fogalmakat:

KEDVEZMÉNY= valamely áru, szolgáltatás árából engedményt kapni, olcsóbban megkapni ugyanazt a terméket. Itt erről volt szó! Ugyan olvasd el a 305-öst mielőtt kinyilatkoztatsz jó?

Abban benne van, hogy a leszállási illetékből 50%KEDVEZMÉNYT adnak, ezen felül adnak kedvezményt egyéni megállapodás alapján a kiszolgálási díjból! Ide tartozik a buszok, utascsápok, földi áramforrás, csomagosok...stb.

A fapad irányában elmozduló nemzeti légitársaságok kérdését többször lerágtuk itt is. Csak a Te kedvedért leírom, mégegyszer, hogy egy fapadosodás az jelentené, hoyg a szolgáltatások kb 70%-át kéne megszűntetni, plusz kivonulni a hosszabb járatokról. Felejtsd már el azt a demagóg dumát, hogy két szendviccsel többért kérnek a nemfapad légitársaságok annyit amennyit.

Egyébként az egyre másra megjelenő fapadosokról annyit, hogy már elindult a központosodása a fapadnak, tehát megindult a kisebbek felvásárlása a nagyobbak által, mert a piac hamar telítetté válik.
Földi közlekedésre utalva ismét: Hiába jelenik meg még 30db BKV, ettől még nem fog sem a Volán, sem a taxik forgalma számottevően változni. A gond itt az, hogy a rövidtávú járatok piacán nem volt BKV.

Fog olcsósodni a Malév is a fapadosok hatására, de sosem fog beszállni abba a piacba, mint ahogyan semelyik másik nemzeti cég sem tette ezt meg. Leányvállalat létrehozása jöhetne esetleg szóba, de ahhoz komoly beruházások kellenének az eddigi veszteséges kasszából.

A Malév veszteségeit eddig sem a drágasága okozta, hanem sokkal régebbi politikai-gazdasági okok. Nézz utána bátran.

Előzmény: BoGar (347)
BoGar Creative Commons License 2003.02.15 0 0 347
Talán azt kéne magadban tisztázni, hogy az olcsó légitársaságok miből is élnek, mit fizetnek, és nem csak hülyeségeket összehordani.
Miért is kap kedvezményt a fapados?? Mert nem igénylik ugyanazt a földi kiszolgálást, amit a Malév. Nincs igazán ételszállítás, nem áll be a terminál hídjához. Szóal ezekért a szolgáltatásokért nem kell fizetni, ergo kedvezményt kell kapni a Malévhez képest. De felvetek egy kérdést. A Malév veszteséges, miközben az egyre-másra megjelenő olcsó légitársaságok virágoznak. Mi lenne, ha a Malév is olcsósodna??
Előzmény: trikó (345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!