Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
On April 4th 2003 Ryanair will start its twice-daily service Tampere to Stockholm-Skavsta. It will be the first real low cost flight ever between Finland and Scandinavia. Ryanair is very happy that the Finnish population who for decades have been paying incredibly high prices on shorts flights now can start to see a brighter sky.
A Ryanair 7 újabb útvonalat indít május 1.-től Londonból:
BERGERAC, Franciaország napi járat
BLACKPOOL,Anglia napi 2 járat
GRONINGEN,Hollandia napi járat
LEIPZIG, Németorzság napi járat
OSTEND, Belgium napi járat
PALERMO, Olaszország napi járat
RODEZ, Franciaország napi járat
Hát... Ha van egy kis esze akkor valamiféle portálba kezd ezen domainek alatt, ha nincs akkor szívott. Csak mert miért pont 'fapad' lenne a szóhasználat, amikor a low cost vagy olcsó sokkal jobb? :) Én igazából a 'lókoszt' mellett is jobban kiállnék mint a fapad mellett, nekem az nem fekszik (habár az ilyen fajta amerikanizálódást sem szeretem, sőt...) :)
Ryanair said it would launch new routes to Portugal and Spain from Dublin and also expand services to Britain from the Irish capital. Ryanair said it would offer weekend flights to Barcelona and Malaga in Spain, and Faro, Portugal, from Dublin starting on March 30.
The company also said it was starting a new daily service to Blackpool, England, from May 22 and would increase its Newcastle service to twice daily from March 30. It later said it would start a daily service between Malmo and Frankfurt-Hahn on March 30.
Ugy tünik a CSA-nek is gurul a szeker, pedig ök nem is fapadosak.
APPROVAL TO ADD 4 MORE AIRCRAFT
28 February 2003 Source: Reuters
Czech Airlines (CSA) said its board had approved a plan to add four planes by May to serve European and US destinations.
The company, a member of SkyTeam alliance, said in a statement it was leasing one Airbus A310-300 to fly to Newark in New Jersey, two Boeings 737-500 and one Boeing 737-400. These planes will fly to destinations including Budapest and Rome, the company said.
CSA spokesman, Dan Plovajko, said the aircraft were used and were leased under operating leasing, which means the airline will not become their owner. The move will expand the airline's fleet to 35 aircraft.
Újra élet költözik a több mint négy éve bezárt egyes terminál épületébe.
A tervek szerint az idén áprilistól ismét fogad és indít utasokat az idén 60 éves műemlék épület.
Az utóbbi évben a ún. low cost (ismertebb nevén fapados) légitársaságok szinte megállíthatatlanul terjeszkednek, nyereségességük messze fölülmúlja a hagyományos (klasszikus) légitársaságokét. A közeli prágai és salzburgi repülőterekről már elérhetőek ezek a szolgáltatások, de nálunk mindezidáig nem telepedtek meg ezek a rendkívül olcsó jegyárakat kínáló cégek. Az utóbbi pár hónapban azonban komoly érdeklődés mutatkozik ezen légitársaságok részéről egy esetleges magyarországi desztináció és ezen belül is egy budapesti járatnyitás lehetősége iránt.
A BudapestAirport Rt. ez évtől minden új járatónak, és így ezeknek a légitársaságoknak is komoly kedvezményeket ad üzemelésük első éveiben a leszállási illetékből, ezzel is elősegítve újabb és újabb légitársaságok megjelenését Budapesten.
Az előzetes felmérések azt mutatják, hogy az egyes terminál minimális ráfordítással újból üzembe helyezhető a légitársaságok igényeinek megfelelően, amely rendkívül nagy előnyt jelent repülőterünk számára az ugyancsak érdeklődés középpontjába került debreceni és sármelléki repülőterekkel szemben. A tervek szerint a régi érkezési oldalon kerülnek kialakításra az utas- és csomag kiszolgálási rendszerek. Az átalakítás munkálatai január 20-án meg is kezdődtek, melyeket Juhász János úr, a Budapest Airport Rt marketing és értékesítési főosztály vezetője, mint projektvezető koordinál.
Várakozásaink szerint ezzel a lépéssel új fejezet kezdődik nemcsak az egyes terminál, hanem az egész repülőtér életében, mely remélhetőleg egy sikeres, hosszú távú fejlődés kezdetét is jelenti egyben.
Például! De magára az épületre is értettem. Jó, kisebb mint a II, rondább is, alig van parkolóhelye. De az alap megvan... Remélem, hogy ezt használják ki!
Bár munkálatok nyomát én nem láttam még Ferihegy 1-en...
Még nem. Sokszor volt már róla szó, hogy felújítják. Csakhogy 500.000.000 (500 millió :) Ftokról beszélnek, míg Ferihegy 1 kérdéskörben maximum 50.000.000-ről.
Sárvár? Lehet, hogy alap dolgot kérdezek, de: van itt betonos kifutópálya? Nem túl közel van Grazhoz? Szerintem az elérhetősége (közút) se túl jó .....
Igazából Sárvárt vagy melyik repteret szeretnék annak megtenni... Megjegyzem azért nem olyan rossz hely az a Ferihegy 1 csak nem kicsit kell felújítani :)
A Ryan által megvásárolt buzz 600 alkalmazottal rendelkezik, és az eddig még nem megerősített tervek szerint közülük mintegy 300-at az egyesítés miatt valószínűleg elbocsát az új ír tulajdonos áprilistól.
Az nagyon gáz hogy én szoktam számolgatni az utasokat?:-)))))))))
Egyébként egyre inkább tartok attól, hogy a fapadosok, élükön a Ryan-el Pozsonyba fognak tartani és nem hozzánk. Szerintem a Ryanair Közép-Kelet-Európai HUB-jának (mert ilyen biztos lesz) szerepére is pillanatnyilag esélyesebb Pozsony mint mondjuk Ferihegy I!
A Malév jelenlegi webszolgáltatásáért és internetes jegyNEMeladásáért felelősök figyelmét különösen az utolsó mondatra hívom fel:
"EasyJet, which rates Prague as one of its most profitable routes, also aims to raise the number of Czech passengers on board to 20 per cent from the current 15 per cent by launching a Czech language section on its Web site this spring."
Azért a Prága-London útvonalon produkált 400.000 utas sem semmi. Mennyien is utaznak jelenleg BUD-LHR/LGW viszonylaton? Ki tudja?
Tudjátok, van abban valami, hogy Prága "catchment area"-ja kicsit jóval nagyobb, mint Budapesté....És ami ott már HUB, az nálunk még csak HAB...
easyJet said it plans to expand the number of flights to the Czech capital Prague this year in a bid to increase the number of passengers flying between Britain and Prague to close to 500,000 this year from more than 400,000 in 2002.
The move will bite further into the market share of state-owned Czech airlines (CSA), Rafael Aragones, easyJet Manager for Southern Europe and the Czech Republic said.
"We want to open more flights and more destinations... we consider connecting Prague with all the (current) places in the UK and the continent," he said.
Aragones declined to say whether the airline plans to establish flights to new destinations across central Europe.
EasyJet, which rates Prague as one of its most profitable routes, also aims to raise the number of Czech passengers on board to 20 per cent from the current 15 per cent by launching a Czech language section on its Web site this spring.
Azért ugye egy féligrakott féligtankolt gép könnyebben emel, mint egy max felszállósúlyon hajtott madár? A fapad pedig félignél soha nincs jobban terhelve.
Az irányítás szempontjából arról süketelek, hogy ha mondjuk van két reptered egymástól tizenegykét km-re, akkor nem mindegy hogy a nagyreptér rá- és kirepülő forgalma felett át tudod-e emelni a másik reptérről felszállt gépet, ha annak pont arra van dóga:))
Szerintem a rate of climb ezeknel a gepeknel nem függ attol, hogy fapad-e vagy sem. Nap mint nap latunk olyan "normalis" legitarsasagokat, akik ugy emelkednek mint a raketa.
Nemreg erintettük a temat az iranyitoknal, es megegyeztünk abban, hogy a 737NG-ket bele lehet kergetni olyan emelkedes megkötesbe, amibe az ember ep esszel,mas tipus eseteben nem menne bele. Alighanem a hajtomüben lehet a titok...
Amit a "besorolasrol" es az "emelökörökröl" irsz nagyon jol hangzik, bar en nem igazan ertem.
Ilyenröl csak olyan esetekben hallottam, amikor a környekbeli hegyek miatt igy kell magassagot gyüjteniük. Sajtfondue kollega biztos megosztja velünk genfi tapasztalatait.
Szerintem csak azert, mert valami istenhata mögötti repterröl szall fel, meg nem kell megzavarni a gepet az emelkedesben.
Ebben teljesen igazad van. Sajnos ez a megoldás a legkényelmesebb és a legpiszkosabb: "állítólag/ egyes források szerint/ nemhivatalos adatok szerint/ több utas egybahangzó állítása szerint/ szakértői vélemények szerint" - na innentől jön az, ami vagy pletyka, vagy hazugság. Én nagyon sajnálom egyébként a HVG-t, mert talán az volt a legszínvonalasabb magyar lap. Csak valszleg a bulvársajtó sárdobálós stílusa rákényszerítette, hogy kicsit "frissítsen" a stílusán... Szomorú...
Ti tudjátok, hogy nem vagyok túllelkesedve a fapadosokért, de bajnak sem tartom, hogy megjelent egy olcsó lehetőség az utazásra.
Amivel kevesebbek a normál légitársaságoknál, azt már megírtam. De utálom, mikor légbőlkapott ostobaságokat terjeszt róluk a sajtó - pl. Havaria emlékezetes marhaságai az egy hajtóművet járató repülőgépekről és egyebekről... Ahogyan akkor is "kiálltam" a fapad mellett, most sem tudom szó nélkül megállni az ilyen dumákat. Ha ilyen felelőtlenek lennének a pilótáik, folyamatos összetűzésbe keverednének a légiirányítókkal, és annak már lenne híre... :)
Amit viszont az "impresszív emelkedésről" írsz annak már sokban van köze a fapados járatokhoz. Előszöris nincs teheráru a csomagtérben, ami 30-50%-os "könnyítést" is jelenthet a normális járatok terheléséhez képest, tehát javul az emelkedőkészsége a gépnek. Kevesebb terheléshez eleve kevesebbet kell tankolni, ami további súlycsökkenést jelent.
Aztán ha könnyebben emelkedik, hamarabb kerül utazómagasságra a madár, ami miatt viszont megint kevesebbet iszik (merthogy utazón fogyaszt a legkevesebbet a hajtómű).
A gyors emelkedésnek további haszna lehet adott esetben. A Ryan ugyebár a nagyvárosok mellé jár. Ha gyorsan emelkedik a madár, könnyebben "besorolhat" a tényleges útirányra , és nem szükséges akkora "emelőköröket" futni, mielőtt esetleg áthaladna a nagyreptér kismagasságú forgalma felett. (Lehet, hogy ezt értették kanyarlevágás alatt,:))
... Szóval valószínű, hogy nem egyedi eset a gyors emelkedés a fapadosoknál:))
Azt azert hozza kell tennem, hogy az alabbi idezet mar a HVG-ben is idezetkent jelent meg. Ugy latom ez a legkenyelmesebb ujsagiroi megoldas: nem mi irjuk a baromsagot, mi mar csak idezgetünk. Hogy honnan az soha nem derül ki. A legjobb az amikor "egyes velemenyek" illetve "bizonyos forrasok" allitanak valamit, es azt tagadja az erintett.
Annyira azert nem vagyok elvetemült, csak marha kivancsi voltam ra hanyan utaznak szombat kora reggel egy ilyen jaraton. Meg tudod mi van, itt elvarjak a topictarsak a pontos szamadatokat...
Ja, es meg kifelejtettem azt, hogy utam soran nem tapasztaltam azt, bar kisse tartottam töle, amiröl a HVG februar 1. szamaban olvastam, miszerint:
"... a fapados jaratok pilotai levagjak a kanyarokat, tul nagy sebesseggel erkeznek a leszallashoz, felszallaskor pedig az ut röviditese erdekeben keszek a lakonegyedek fölött is alacsonyan elhuzni."
Szoval ilyen gonosztettekkel nem talalkoztam. Biztos csak szerencsem volt. (Nekem föleg a levagjak a kanyarokat tetszik...)
Egy hete, eletemben elöször megtapasztaltam milyen az a "low-cost experience", Charleroi es Bergamo között, ezert gondoltam megosztom veletek az elmenyeimet.
Az egesz ugy kezdödött, hogy a Ryanair fondorlatos modon lepre csalt: tökeletesen müködö honlapjukon (ahol a gyanutlan, a szolgaltatasok hianyara felkeszült latogato 11 nyelv közül valaszthat - a magyar meg nincs közöttük, de mindazon orszagoke igen, ahova mar jarnak) mitteszisten, mod nyilt online booking-ra, melyet 5 percen belül az email cimemre erkezett üzenet erösitett meg.
Erdekes volt a jegyvasarlas: kb 3 hettel az utazas elött kezdtem el nezelödni. Az altalam kivalasztott szombati napon 2 jarat is van, egy reggel, egy este. Amikor elsö alkalommal megneztem a lehetösegeket, mindket esetben 29 eurocent volt a felkinalt ar! Sajnos akkor eppen nem tudtam lefoglalni a jegyet, csak nehany ora mulva, addigra a reggeli jarat ara "felment 39.99-re, ami illetekek kifizetese utan 50 euro lett. Ugy döntöttem, hogy meg ez sem tul rossz ar. (Erdekessegkent meg hozzateszem, hogy az esti jaratra meg hetekkel kesöbb is a 29 centes arat adta meg.)
Kaptam egy referencia szamot, amit a kiindulo repteren közöltem a check-in-nel, erre kaptam meg a beszallo kartyat. Miutan kisse koran ertem ki a repterre, az en beszallo kartyamra kezzel rairtak hogy priority, kesobb az ilyennel illetve gyerekkel rendelkezök szalhattak be a gepbe elöször.
Charleroi repteren is most jartam elöször. Nagyon kis, mondhatni tipikus regionalis repter, de mindennel fel van szerelve, ami egy repterhez tartozik. Van 12 check-in desk, futoszalaggal, van rövid es hosszu tavu parkolo, az uobbi ingyenes busszal, ami a terminalhoz viszi az utasokat, az epületben etterem, bank, autokölcsönzök, tiszta WC-k, ujsagos.
A check-in utan atsetaltam a biztondagi ellenörzesen: ezt csak a hatizsakomban levö körömvago ollo banta, mert ezt elkoboztak.
2 varoterem egyikeben vartam hogy vajon en leszek-e az egyetlen utas. A varo nagy ablakai pont a palyara neznek, de ott sem volt latnivalo, mert egyetlen gep sem tartozkodott a repteren addig, amig egy Piper le nem szallt.
Közben szepen szallingoztak az utasok, lassan megtelt a varo.
Az elsö utasszallito a Bergamobol erkezo Ryanair jarat volt, a tajekoztato kepernyön 0830-ra volt kiirva az erkezese. A gep, egy B738-as (EI-CTB, http://www.airliners.net/open.file/311306/S/) le is szallt 0823-kor majd begurult egeszen az utasforgalmi epület ele. Az erkezö utasok (en 105-öt szamoltam meg belölük) szepen besetaltak az erkezö kapun, majd az indulo utasok beszallasa következett. Ez olyan jol sikerült, hogy a menetrend szerinti 0855 helyett 0852-es EOBT-val indulhattunk. A tornyos kollega örömere mas gep nem zavarta a gurulasunkat, ugyhogy rögtön fel is szalltunk: a 738-as impressziv emelkedessel örvendeztette meg a ilyesminek örülni tudokat. Kivalo idö volt, felhö egy darab sem, ezert jol megfigyelheto volt emelkedes közben az UL607 jelentös forgalma. Utunk Nattenheim es Karlsruhe VOR-okon keresztül az UN850-es utvonalon, Maastrich Luxemburg szektoran, Rhein UAC-n, Genf es Milano ACC-k legteren keresztül vezetett. A kert es kapott utazomagassag FL390 volt. Genf-ben ervenyben volt egy korlatozas is, de szerencsere mi emiatt nem kestünk.
A fedelzeten az elsö 3 sor ülesbe nem engedtek leülni senkit, de körbenezve ugy lattam, hogy a 189 szemelyes gep majdnem tele volt, itt-ott lattam csak szabad üleseket. Az utazoközönseg megitelesem szerint 75 %-ban 25 even alattiakbol allt. Volt köztük mindenfele nacio.
1 ir es 3 olasz nemzetisegü utaskiserö dolgozott. A fedelzeten a szokasos biztonsagi bemutaton kivül italokat es szendvicseket kinaltak, a kave es az üditöitalok egyarant 2.50 euroba kerültek, a szendvics arara mar nem emlekszem. A kitünö idö kepes volt feledtetni a fedelzeti ellatmany es a bonuszpontok hianyat, csak az Alpok föle erve volt egy kis turbulencia. Az uj-zelandi nemzetisegü kapitany haromszor szolt az utasokhoz, mindannyiszor angolul. Olaszul az egyik utaskisero tajekoztatott. A repüles 1 ora 19 percre volt tervezve, ehhez kepest a gep 1002-kor leszallt Bergamoban.
Bergamo erdekes repülöter, Charleroi-nal joval forgalmasabb. 1 palya van itt is, a modern utasforgalmi epület mellett komoly cargo bazis is van itt, a DHL elosztoközpontja. (Innen szallt fell a tavaly juliusi katasztrofa egyik resztvevöje is ).
Ott tartozkodasom (kb 3 ora) alatt kb 8 Ryanair gep fordult meg, de nagyon aktiv volt a Nagy Britanniabol ide iranyulo, alighanem sielöket szallito forgalom: volt ott Air2000 B757, bmibaby B737-es, Britannia B757-es, MyTravel A320-as, Monarch A300-as. Lattam meg Air Berlin-t söt Carpathian Air Saab 340-est is Temesvarrol.
A cargo bazison allt DHL B727 es A300 is, IcelandFlug Cargo, meg egy Orion(?) AN12-es is.
A repter roppant mozgalmas volt, nyilvan a heti csoportvaltasnak köszönhetöen, a parkoloban vagy 50 turistabusz hozta vitte a turista csoportokat.
Ez a repter is jol felszerelt, modern letesitmeny, 36 check-in pulttal, es minden egyebbel. Az egyetlen altalam eszlelt hianyossag a WC-k elegtelen szama volt.
A bergamoi repter, csakugy mint a charleroi-i, közvetlenül az autopalya mellett van, es bar mindkettö viszonylag tavol van a környezö nagyvarosoktol, a közlekedes kitünö, sürün indulnak a repteri buszok.
Összessegeben azt kaptam amire szamitottam: megfizethetö, biztonsagos es abszolut sallang es kesesmentes repülöutat. Kivanom mindenkinek, sose legyen rosszabb repülöelmenye.