Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Ez egy kivalo hir!
En csak azt szeretnem tudni, hogy MELYIK lesz az a legitarsasag amelyik elindulhat (vegyük eszre a felteteles modot! igy vedi le magat egy ujsagiro?), es HOVA indulhat el, azonkivül hogy nem Ausztraliaba, hanem europai uticelok fele?
A hónap végén elindulhat az első magyarországi fapados légitársaság, az európai úticélok várhatóan tízezer forint körüli összegből jönnek majd ki
A hónap végén elindulhat az első magyarországi, úgynevezett fapados légitársaság, amely a nagyobb cégek árainak töredékéért kínál majd repülőjegyeket. Ekkorra lesznek meg a feltételei annak, hogy a csak kisgépeket kiszolgáló Ferihegy 1-es terminál fogadni tudja az utasokat. Az épület átalakítása már elkezdődött, bár a Budapest Airport hivatalosan még egyetlen társasággal sem tárgyalt.
A lehetőség már adott. Ezek az úticélok akár a hónap végétől repülővel is elérhetőek lennének tízezer forint körüli összegből. Az úgynevezett "fapados légitársaságok" ugyanis ennyiért kínálják jegyeiket. Az egyik legnagyobb ilyen társaság, az ír RyanAir például tíz fontot, vagyis kevesebb mint ötezer forintot kér egy Grazból Londonba tartó járat üléséért. A Ferihegyi repülőtér egyes terminálja néhány héten belül fogadni tudja az olcsó járatok utasait.
- A hónap vége már azt fogja mutatni, hogy a terminál már készen van, és elviekben hogyha lesznek olyan légitársaságok, amelyek ide szeretnének jönni, akkor tudják is itt a munkájukat végezni - mondta el Pető György, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTV Híradójának
(Korridor)
„Fapados” szolgáltatást indít április 12-től Stockholmból Budapestre és további kilenc európai városba a SAS légitársaság. Az ajánlat lényege, hogy egyes napokon a SAS olyan járatokat is közlekedtet a két város között, melyeken nincs fedélzeti kiszolgálás, az étel-ital fogyasztásért külön kell fizetni. A turistaosztályon öt árkategóriát vezetnek be – a legolcsóbb, egy útra szóló jegy 14100 forintba kerül majd – az egyes kategóriákban eladható jegyek számát pedig korlátozzák. További feltétel, hogy a jegyet nem lehet félretetetni, azonnal, készpénzben kell érte fizetni, és nem is váltható vissza. (Munkatársunktól)
Most mondta be a Juventus a két órai hírekben, hogy ősztől beindul az első magyar diszkont légitársaság. Nevet nem mondott, szerintem ez lesz az Arcair. A szomszédos országokba 7000, Európába 10-15000 lesz a jegy. Azt nem mondták, hogy oda-vissza vagy csak egy útra.
Félreértettél. Nem arról van szó, hogy Szlovéniát lesajnálnám, sőt. Kifejezetten az volt az érzésem, amikor ott jártam, mintha Ausztriában lennék és irigylem is szlovén barátaimat az ottani magasabb életszínvonalért és gazdaságért.
Csak hát az abszolút számok akkor is elkeserítőek: Manapság egy 350ezres nagyobb falu is több csábítóerővel bír külföldön a fapad számára, mint a mi 2 milliós "világvárosunk" reptere (ahol se egy szálloda, se egy normális közlekedési mód, se egy megfelelő út nincsen a város fele, hogy csak a legfontosabbakat említsem).
Ja, és persze a mi kis viszonyaink is jóval rendezettlenebbek, mint a szlovéneké.
Kedves Heaing,
Hogy miért van ez? Talán egy példa Lutonból. (De Frankfurt-Hahn vagy akármelyik másodvonalbeli fapados repteret üzemeltető olaszországi vagy franciaországi városi/regionális önkormányzat esete is megteszi.) Az ottani reptér felvirágoztatását (szép szó, de mit is jelent: új beruházásokat, új munkahelyeket, az utazóközönség/befektetők csábítását, magasabb színvonalú szolgáltatásokat, egyszóval nagyobb utazóközönséget és ezáltal több bevételt) célként kitűző helyi hatóságok aktívan lobbiztak és tárgyaltak a fapados légitársaságokkal. Az eredmény ismert; az üzleti vállalkozások sikeresek, több munkahely jött létre, fejlődik az infrastruktúra, nagyobb a forgalom és az utasok több pénzt költenek a reptéren (ez az a tevékenység, amit mondjuk Ferihegy összesen 7 boltjában kicsit nehezebben tehetsz meg...)
A hangzatos szólamok ellenére: ha igazán olyan csábító feltételek - és egyértelmű viszonyok - állnának rendelkezésre a mi kis Ferihegyünkön (vagy akár másik repterünkön), akkor már régen üzemelne tőlünk is fapad. De sajna erre még várni kell.
Pedig ez lehet, hogy így van! :)
Elképzelhető igen, hogy ott nincsenek elbaltázva a dolgok annyira mint itt. Ott nincs azért egy akkora jelentőségű légitársaság mint itt, hisz az Adria Airways nem mondhatni hogy olyan világi cég lenne (habár a Malév sem az, de mégis azért elég nagy hozzá képest).
Es vajon ez miert van? Olcsobb a repter, vagy egyszerüen egyszerübb volt megkapni az engedelyeket? Azt nem hiszem hogy nagyobb lenne a potencialis vevökör mint Magyaro.-on...
Nem kell lebecsülni Szlovéniát! Sokkal fejlettebb ország mint Magyarország, sokkal magasabb az élet színvonal is, és a ljubljanai reptér kb. olyan jelentőségű mint egy akármilyen vidéki francia reptér.
Persze értem a felvetést, de azért nem olyan nagyon rossz hely az... Főleg nem Magyarországhoz (Budapesthez) képest!
Ismet csak avval kezdenem, amit mar sokszor kijelentettem: nekem nem lesz több a fizetesem attol ha a Ryanair-nek jobban megy, es en sem esem különösebben hasra ezektöl a reklamoktol, de amit Finnorszagrol irnak az speciel igaz. Low-cost szempontjabol az egyik legelhanyagoltabb orszag. Pedig fizetökepes keresletben nincs hiany! Erdemes pl beleolvasgatni az airliners.net forumba, ott van böven hozzaszolo aki ezt kifogasolja. Nekem is van finn kollegam aki sztoikus nyugalommal fizeti ki a szamomra horribilisnek tünö jegyarakat.
De ami a legfontosabb: amellett hogy nagy a pofajuk, csinalnak is valamit. Peldaul van informativ, müködö weboldaluk, az online jegyvasarlas ugye mint tudjuk nem akadaly, stb...
Hoppa, vigyaznom kell a szavaimra, mert mindjart lehülyez egy malevos rendszergazda, vagy marketinges...
Ide is beírom, dühöngjetek ti is egy picinykét...
A hírek szerint a Ryan Ljubljanát is hamarabb veszi fel a célállomások sorába, mint Magyarországon bármelyik repteret, lévén, hogy még idén tavasszal megkezdi onnan az üzemeltetést.
Nem hiszem, hogy ez emiatt lenne. Jóval lejjebb már beszéltünk erről. Rühellem azokat a reklámokat amelyek más cégeket, vagy másvalakiket magaláznak, leszólnak.
Én elhiszem, hogy nincs reklámosznivaló szolgáltatás a fapadon, de akkor tessék megelégedni azzal, hogy "mi vagyunk a legolcsóbbak" és kész. Nem kell itt drámázni az árakkal, mikor nem ugyanolyan szintű áruról beszélünk.
Ez kb. olyan, mintha egy maszektaxis a limuzinszolgálatokhoz mérné magát, és fellengzősen bejelentené, hogy örömmel hozta el az olcsó árakat a népnek. Meglehetősen buta húzás lenne...
Hmmm... Kicsit bunkó marketing, de kétségtelenül jellemző (ld. korábban szintén náluk: "viszlát Lufthansa"...)
Nem tudom, hogy ez feltétlenül jót tesz-e egy légitársaság presztizsének, de ők a szakemberek:)))) Szvsz ez a fajta dafkereklám főként a nép igen egyszerű gyermekeit fogja meg. Én még egy fapados cég esetében sem tolnám magam ennyire alsó fiókba...
Nekem kifejezetten unszimpatikus. Kb. olyan szöveg, mint ami nálunk a pártok között dívik. Persze sokan azt is megeszik...
On April 4th 2003 Ryanair will start its twice-daily service Tampere to Stockholm-Skavsta. It will be the first real low cost flight ever between Finland and Scandinavia. Ryanair is very happy that the Finnish population who for decades have been paying incredibly high prices on shorts flights now can start to see a brighter sky.
A Ryanair 7 újabb útvonalat indít május 1.-től Londonból:
BERGERAC, Franciaország napi járat
BLACKPOOL,Anglia napi 2 járat
GRONINGEN,Hollandia napi járat
LEIPZIG, Németorzság napi járat
OSTEND, Belgium napi járat
PALERMO, Olaszország napi járat
RODEZ, Franciaország napi járat
Hát... Ha van egy kis esze akkor valamiféle portálba kezd ezen domainek alatt, ha nincs akkor szívott. Csak mert miért pont 'fapad' lenne a szóhasználat, amikor a low cost vagy olcsó sokkal jobb? :) Én igazából a 'lókoszt' mellett is jobban kiállnék mint a fapad mellett, nekem az nem fekszik (habár az ilyen fajta amerikanizálódást sem szeretem, sőt...) :)
Ryanair said it would launch new routes to Portugal and Spain from Dublin and also expand services to Britain from the Irish capital. Ryanair said it would offer weekend flights to Barcelona and Malaga in Spain, and Faro, Portugal, from Dublin starting on March 30.
The company also said it was starting a new daily service to Blackpool, England, from May 22 and would increase its Newcastle service to twice daily from March 30. It later said it would start a daily service between Malmo and Frankfurt-Hahn on March 30.
Ugy tünik a CSA-nek is gurul a szeker, pedig ök nem is fapadosak.
APPROVAL TO ADD 4 MORE AIRCRAFT
28 February 2003 Source: Reuters
Czech Airlines (CSA) said its board had approved a plan to add four planes by May to serve European and US destinations.
The company, a member of SkyTeam alliance, said in a statement it was leasing one Airbus A310-300 to fly to Newark in New Jersey, two Boeings 737-500 and one Boeing 737-400. These planes will fly to destinations including Budapest and Rome, the company said.
CSA spokesman, Dan Plovajko, said the aircraft were used and were leased under operating leasing, which means the airline will not become their owner. The move will expand the airline's fleet to 35 aircraft.
Újra élet költözik a több mint négy éve bezárt egyes terminál épületébe.
A tervek szerint az idén áprilistól ismét fogad és indít utasokat az idén 60 éves műemlék épület.
Az utóbbi évben a ún. “low cost” (ismertebb nevén “fapados”) légitársaságok szinte megállíthatatlanul terjeszkednek, nyereségességük messze fölülmúlja a hagyományos (klasszikus) légitársaságokét. A közeli prágai és salzburgi repülőterekről már elérhetőek ezek a szolgáltatások, de nálunk mindezidáig nem telepedtek meg ezek a rendkívül olcsó jegyárakat kínáló cégek. Az utóbbi pár hónapban azonban komoly érdeklődés mutatkozik ezen légitársaságok részéről egy esetleges magyarországi desztináció és ezen belül is egy budapesti járatnyitás lehetősége iránt.
A BudapestAirport Rt. ez évtől minden új járatónak, és így ezeknek a légitársaságoknak is komoly kedvezményeket ad üzemelésük első éveiben a leszállási illetékből, ezzel is elősegítve újabb és újabb légitársaságok megjelenését Budapesten.
Az előzetes felmérések azt mutatják, hogy az egyes terminál minimális ráfordítással újból üzembe helyezhető a légitársaságok igényeinek megfelelően, amely rendkívül nagy előnyt jelent repülőterünk számára az ugyancsak érdeklődés középpontjába került debreceni és sármelléki repülőterekkel szemben. A tervek szerint a régi érkezési oldalon kerülnek kialakításra az utas- és csomag kiszolgálási rendszerek. Az átalakítás munkálatai január 20-án meg is kezdődtek, melyeket Juhász János úr, a Budapest Airport Rt marketing és értékesítési főosztály vezetője, mint projektvezető koordinál.
Várakozásaink szerint ezzel a lépéssel új fejezet kezdődik nemcsak az egyes terminál, hanem az egész repülőtér életében, mely remélhetőleg egy sikeres, hosszú távú fejlődés kezdetét is jelenti egyben.
Például! De magára az épületre is értettem. Jó, kisebb mint a II, rondább is, alig van parkolóhelye. De az alap megvan... Remélem, hogy ezt használják ki!
Bár munkálatok nyomát én nem láttam még Ferihegy 1-en...