Egyébként időutazás esetén nem feltétlenül teszünk meg semmilyen távolságot. Ugyanazon a helyen vagyunk, csak előbbi vagy későbbi időkben. Ennek is nézz azért utána, ha ráérsz... ;-)
Aha, értem... Biztosan ezért írta, és neked van igazad természetesen. ;-) Én azt gondoltam (meg valószínűleg ő maga is), hogy az utazása során csak az idő telik, a távolság nem...
A régi elvira is alapban ugyanabból az adatbázisból dolgozik.
Tudtommal nem (talán nem véletlenül, hogy ki akarják vezetni ezt a másik rendszert).
Innentől kezdve a következtetéseid nem valósak, szerintem engedd el, lassan úgyis mindenki mindenhol "ingyen" vagy valamilyen minimál jeggyel / bérlettel utazik már....
(Vélhetően, amikor az "ősi" Elvirát programozták nem gondolták, hogy ennyire szétszabdalt díjszabások lesznek, mint pl. a regionális - ehhez jó eséllyel a régi adatbázis és a régi útvonalkereső stb. komplett logikáját is át kellene dolgozni, hogy továbbra is életképes legyen.)
.....Nem tudom, ez a régi elvira mennyire hiteles még, lévén a start honlapról nem elérhető, kérdés mennyire frissítik még......
NÉZZÜK a TÉNYEKET:
A régi elvira is alapban ugyanabból az adatbázisból dolgozik. Azaz az adott vonat adatait (VPE, vonatszám, dátum, és egyéb - folyamatosan - változó(!!) adatokat közli.
De a km távolság semmiképpen sem változó, úgy meg főképp nem, hogy Dunaújvárosból Simontornya már 42 km! Ez a távolság - km-es léptékben - amióta van a két város között KÖZVETLEN(!) közlekedés 1435 mm-en pontosan 42 km.
Sajnos a szakmai igénytelenség, és a TUDATLANSÁG, egyre nagyobb számban tapasztalható a cégnél.
Csütörtökön Tiszakécskéről kellett Pestre hoznom egy biciklit. Odafele Civis Szolnokig, majd a vici. Amire egyébként 3/4 órát kellett várnom. Bz+mellék.
Tiszakécskéig még úgy ahog hatvannal mentünk. A közbenső állomások, megállók szörnyű állapotban voltak, kivéve ott, ahol volt szolgálat.
Visszafelé Kecskemét felé mentem. Bz+2mellék
Ez egy nagyon megrázó élmény volt. Nagyrészt 30-al, kisebb részt 40-nel mentünk. A pálya szörnyű állapotban van.
Lakiteleken nagy pft telep van, ahol sok embert láttam serényen dolgpzni. Miért nem a pályán dolgoztak?
Összegezve: a XXI. században ilyen állapotú szolgáltatás - nem is értem.
Felháborodtak a magyar kerékpárosok, miután a MÁV pénteken drasztikusan megemelte a kerékpárjegyek árát. A Magyar Kerékpárosklub levelet írt a vasúttársaságnak, a MÁV pedig válaszában jelezte, hogy a felmerült aggályok miatt nyitottak
„a kerékpáros országbérlet árának módosítására 4950 Ft-ra, azt március 1-jétől a Megrendelő ÉKM-mel egyeztetve így alkalmazzuk.”
A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak.
Pénteken peren kívül megegyezett a vállalattal a GYSEV (Raaberbahn) november elején menesztett vezérigazgató-helyettese, akit Lázár János építési és közlekedési miniszter rúgott ki – írja az osztrák közszolgálati média cikke alapján a Telex.
Hana Dellemannt, aki egyúttal a cég ausztriai kirendeltségének vezetője is volt, Lázár azért tudta elküldeni, mert a cégben a magyar állam a többségi tulajdonos. Ezt követően azonban Ausztria magyar bírósághoz fordult, mert az ügyben illetékes osztrák klímavédelmi minisztérium szerint Dellemannt érdemi indoklás nélkül bocsátották el.
Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Onnan, ahonnan azt is hogy a MÁV-ot kiszorította a Regiojet Hamburgból, a Schileren kocsik csak 140-re lettek engedélyeztetve és társai. Homályos félinfókból költött mondavilággal, rosszhiszeműséggel bennfenteskednek.
Az 50%-os START Klub kártya megmarad, mivel számos helyzetben még mindig ez nyújtja a legjobb ajánlatot.
A 26 év alattiaknak szóló változat értékesítése 2024. március 1-jétől megszűnik. A MÁV-START változatlan formában nyújtja azokat a szolgáltatásokat, amiket a kártyabirtokosok megvásároltak. Az, hogy időközben más, kedvezőbb ajánlatok is elérhetővé váltak, máshol sem teremtenek alapot a korábban megvásárolt termék/szolgáltatás visszaválthatóságára. A MÁV-START ennek ellenére lehetővé teszi a március 1-je előtt vásárolt START Klub kártyák visszaváltását, a pontos feltételeket március 1-jéig tesszük közzé.
A gyorsvonati kocsikban érvényes a vármegyebérlet, csak az IC kocsikban nem.
Ha másik megyébe utazunk vármegyebérlettel: erről egyszer beszéltem egy jegyvizsgálóval, hogy elég a megyehatár előtti utolsó megállótól venni jegyet. Megkérdeztem tőle, hogy akkor is így van-e, ha ott nem áll meg a vonat és azt válaszolta, hogy igen.