Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
15,000 Ft-os csak odaút áráért Graz->London és vissza megjárható Ryannel ha jó napot fogsz ki. A drágább 37,000 Ft körüli jegyekkel egy oda-vissza út így már ugyanaz a kategória mintha nem fapaddal utaznék.
Hogy valami pozitívat is mondjak, a B738 viszont jó húzás.
Az első fapados cég Ferihegyen a Snowflake(SAS) lesz!
Március 30-tól heti kettő (kedd,szombat) Stockholm(Arlanda)-Budapest(Ferihegy 2)-Stockholm(Arlanda) járattal, B737-800-as géppel!
A jegyár 15 000Ft-37 000Ft között lesz szakaszonként illetékkel együtt!
Az Easyjet elállt a Deutsche BA megvételétől, mert egyrészt túl merevnek tartja a németországi munkajogi szabályozást, másrészt pedig a német piac rendkívül nyomott árai miatt nem alkalmas az idő a németországi légitársaság bekebelezésére. Ez utóbbihoz a Lufthansa közelmúltban elindított agresszív árcsökkentő akciói járultak hozzá.
Én részemről a D portán kaptam fel tegnap kifelé menet mert kinnt volt. Ára nincs így gondolom újságosoknál ne keresd :) Ha gondolod beszkennelem ezt a cikket!
Sziasztok, már régóta figyelem a fórumot. Nem vagyok Maléves, sem képzett pilóta vagy ilyesmi. Egy egyszerű egyetemi hallgató vagyok, de a polgári repülés szerelmese.
Webberke! A Follow me-t lehet kapni bolti forgalomban esetleg a neten vhol, vagy ez csak afféle belső, munkahelyi szaklap?
Érdemes beszerezni a Follow Me márciusi számát, amiben beszámol egy cikk a felújításról (Ferihegy 1) és nagyjából arról, hogy milyen körülmények lesznek... Érdekes! Továbbá mellette, hogy ismét fizetős lesz az egyesnél a parkoló, konkrétan - mint ahogyan a fejlécben is szerepel - a fapadosok miatt :)
Ez egy kivalo hir!
En csak azt szeretnem tudni, hogy MELYIK lesz az a legitarsasag amelyik elindulhat (vegyük eszre a felteteles modot! igy vedi le magat egy ujsagiro?), es HOVA indulhat el, azonkivül hogy nem Ausztraliaba, hanem europai uticelok fele?
A hónap végén elindulhat az első magyarországi fapados légitársaság, az európai úticélok várhatóan tízezer forint körüli összegből jönnek majd ki
A hónap végén elindulhat az első magyarországi, úgynevezett fapados légitársaság, amely a nagyobb cégek árainak töredékéért kínál majd repülőjegyeket. Ekkorra lesznek meg a feltételei annak, hogy a csak kisgépeket kiszolgáló Ferihegy 1-es terminál fogadni tudja az utasokat. Az épület átalakítása már elkezdődött, bár a Budapest Airport hivatalosan még egyetlen társasággal sem tárgyalt.
A lehetőség már adott. Ezek az úticélok akár a hónap végétől repülővel is elérhetőek lennének tízezer forint körüli összegből. Az úgynevezett "fapados légitársaságok" ugyanis ennyiért kínálják jegyeiket. Az egyik legnagyobb ilyen társaság, az ír RyanAir például tíz fontot, vagyis kevesebb mint ötezer forintot kér egy Grazból Londonba tartó járat üléséért. A Ferihegyi repülőtér egyes terminálja néhány héten belül fogadni tudja az olcsó járatok utasait.
- A hónap vége már azt fogja mutatni, hogy a terminál már készen van, és elviekben hogyha lesznek olyan légitársaságok, amelyek ide szeretnének jönni, akkor tudják is itt a munkájukat végezni - mondta el Pető György, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTV Híradójának
(Korridor)
„Fapados” szolgáltatást indít április 12-től Stockholmból Budapestre és további kilenc európai városba a SAS légitársaság. Az ajánlat lényege, hogy egyes napokon a SAS olyan járatokat is közlekedtet a két város között, melyeken nincs fedélzeti kiszolgálás, az étel-ital fogyasztásért külön kell fizetni. A turistaosztályon öt árkategóriát vezetnek be – a legolcsóbb, egy útra szóló jegy 14100 forintba kerül majd – az egyes kategóriákban eladható jegyek számát pedig korlátozzák. További feltétel, hogy a jegyet nem lehet félretetetni, azonnal, készpénzben kell érte fizetni, és nem is váltható vissza. (Munkatársunktól)
Most mondta be a Juventus a két órai hírekben, hogy ősztől beindul az első magyar diszkont légitársaság. Nevet nem mondott, szerintem ez lesz az Arcair. A szomszédos országokba 7000, Európába 10-15000 lesz a jegy. Azt nem mondták, hogy oda-vissza vagy csak egy útra.
Félreértettél. Nem arról van szó, hogy Szlovéniát lesajnálnám, sőt. Kifejezetten az volt az érzésem, amikor ott jártam, mintha Ausztriában lennék és irigylem is szlovén barátaimat az ottani magasabb életszínvonalért és gazdaságért.
Csak hát az abszolút számok akkor is elkeserítőek: Manapság egy 350ezres nagyobb falu is több csábítóerővel bír külföldön a fapad számára, mint a mi 2 milliós "világvárosunk" reptere (ahol se egy szálloda, se egy normális közlekedési mód, se egy megfelelő út nincsen a város fele, hogy csak a legfontosabbakat említsem).
Ja, és persze a mi kis viszonyaink is jóval rendezettlenebbek, mint a szlovéneké.
Kedves Heaing,
Hogy miért van ez? Talán egy példa Lutonból. (De Frankfurt-Hahn vagy akármelyik másodvonalbeli fapados repteret üzemeltető olaszországi vagy franciaországi városi/regionális önkormányzat esete is megteszi.) Az ottani reptér felvirágoztatását (szép szó, de mit is jelent: új beruházásokat, új munkahelyeket, az utazóközönség/befektetők csábítását, magasabb színvonalú szolgáltatásokat, egyszóval nagyobb utazóközönséget és ezáltal több bevételt) célként kitűző helyi hatóságok aktívan lobbiztak és tárgyaltak a fapados légitársaságokkal. Az eredmény ismert; az üzleti vállalkozások sikeresek, több munkahely jött létre, fejlődik az infrastruktúra, nagyobb a forgalom és az utasok több pénzt költenek a reptéren (ez az a tevékenység, amit mondjuk Ferihegy összesen 7 boltjában kicsit nehezebben tehetsz meg...)
A hangzatos szólamok ellenére: ha igazán olyan csábító feltételek - és egyértelmű viszonyok - állnának rendelkezésre a mi kis Ferihegyünkön (vagy akár másik repterünkön), akkor már régen üzemelne tőlünk is fapad. De sajna erre még várni kell.
Pedig ez lehet, hogy így van! :)
Elképzelhető igen, hogy ott nincsenek elbaltázva a dolgok annyira mint itt. Ott nincs azért egy akkora jelentőségű légitársaság mint itt, hisz az Adria Airways nem mondhatni hogy olyan világi cég lenne (habár a Malév sem az, de mégis azért elég nagy hozzá képest).
Es vajon ez miert van? Olcsobb a repter, vagy egyszerüen egyszerübb volt megkapni az engedelyeket? Azt nem hiszem hogy nagyobb lenne a potencialis vevökör mint Magyaro.-on...
Nem kell lebecsülni Szlovéniát! Sokkal fejlettebb ország mint Magyarország, sokkal magasabb az élet színvonal is, és a ljubljanai reptér kb. olyan jelentőségű mint egy akármilyen vidéki francia reptér.
Persze értem a felvetést, de azért nem olyan nagyon rossz hely az... Főleg nem Magyarországhoz (Budapesthez) képest!
Ismet csak avval kezdenem, amit mar sokszor kijelentettem: nekem nem lesz több a fizetesem attol ha a Ryanair-nek jobban megy, es en sem esem különösebben hasra ezektöl a reklamoktol, de amit Finnorszagrol irnak az speciel igaz. Low-cost szempontjabol az egyik legelhanyagoltabb orszag. Pedig fizetökepes keresletben nincs hiany! Erdemes pl beleolvasgatni az airliners.net forumba, ott van böven hozzaszolo aki ezt kifogasolja. Nekem is van finn kollegam aki sztoikus nyugalommal fizeti ki a szamomra horribilisnek tünö jegyarakat.
De ami a legfontosabb: amellett hogy nagy a pofajuk, csinalnak is valamit. Peldaul van informativ, müködö weboldaluk, az online jegyvasarlas ugye mint tudjuk nem akadaly, stb...
Hoppa, vigyaznom kell a szavaimra, mert mindjart lehülyez egy malevos rendszergazda, vagy marketinges...
Ide is beírom, dühöngjetek ti is egy picinykét...
A hírek szerint a Ryan Ljubljanát is hamarabb veszi fel a célállomások sorába, mint Magyarországon bármelyik repteret, lévén, hogy még idén tavasszal megkezdi onnan az üzemeltetést.
Nem hiszem, hogy ez emiatt lenne. Jóval lejjebb már beszéltünk erről. Rühellem azokat a reklámokat amelyek más cégeket, vagy másvalakiket magaláznak, leszólnak.
Én elhiszem, hogy nincs reklámosznivaló szolgáltatás a fapadon, de akkor tessék megelégedni azzal, hogy "mi vagyunk a legolcsóbbak" és kész. Nem kell itt drámázni az árakkal, mikor nem ugyanolyan szintű áruról beszélünk.
Ez kb. olyan, mintha egy maszektaxis a limuzinszolgálatokhoz mérné magát, és fellengzősen bejelentené, hogy örömmel hozta el az olcsó árakat a népnek. Meglehetősen buta húzás lenne...
Hmmm... Kicsit bunkó marketing, de kétségtelenül jellemző (ld. korábban szintén náluk: "viszlát Lufthansa"...)
Nem tudom, hogy ez feltétlenül jót tesz-e egy légitársaság presztizsének, de ők a szakemberek:)))) Szvsz ez a fajta dafkereklám főként a nép igen egyszerű gyermekeit fogja meg. Én még egy fapados cég esetében sem tolnám magam ennyire alsó fiókba...
Nekem kifejezetten unszimpatikus. Kb. olyan szöveg, mint ami nálunk a pártok között dívik. Persze sokan azt is megeszik...