Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Az én híremet az SN-ről az atwonline.com-ról vettem.
Vinnen,
igen, például 1998-tól repültek Riminibe, de amikor 2000-ben az ottani reptér meg akarta változtatni a szerződési feltételeket (hogy ne csak a Ryan, hanem ők is jobban keressenek a bolton), a Ryan kivonult onnan és a szomszédos Forli repterére kezdett repülni.
Vagy pl. a buzz átvételével megszűntetnek egy rakás buzzos útvonalat, lásd pl. AMS.
Az Airways májusi számában (ma vettem!) van egy jó kis cikk a szlovák SkyEurope-ról.
Az SN Brussels ugyan tavolrol sem low-cost, de lattam emlitetted a tavalyi eredmenyüket a szomszed topicban. Az az erdekes, hogy a 36.8 millio euros veszteseget pozitiv eredmenykent talaljak, eredetileg 38.5-re szamitottak! A load factor-rol nem nyilatkoztak, de a pontossagi mutatojuk nem rossz: 92.7%.
Bövebben:
http://www.luchtzak.be/modules.php?name=News&file=article&sid=515
Hát az biztos, hogy jön, ezért építették át a ferihegy 1et... Ez tény, eredetileg nyár elejére akarták de csak nyár közepe lesz belőle. Meglátjuk, hogy hogy lesz...
Állitólag folyosói pletyka Ferihegyen, hogy nem véletlenül épitették át az 1-es teminált ilyen gyorsan ugyanis június-júliustól itt a Ryanair!!!
Viszont állitólag egy pár héttel hamarabb inditja be a pozsonyi járatát!
Sziasztok! A belvárosi SAS irodában jártam ma és term. rákérdeztem a Flysnowflake-re. A hölgyemény rögtön visszaszolt hogy ez rendes SAS és nemjelent semmit:) Akkor kezdtem kicsit nyugtalan lenni mikor nagy nehezen elárultha hogy a kedvezőbb árú jegyből 10, a következő kategóriából 20, 40 ill 60 eladható van + valami még (nem jegyeztem meg, csak azt hogy a 10 elég kevés még elsőre is egy 738-hoz, a sky europe 30 személyes gépre számol sztem így:) de a SAS szerinte a legolcsóbból indulás elött nemsokkal fog nyitni még mert így úgysem fog fogyni (júliusi járatot kérdeztem, azon néhány volt már csak a legolcsóbb jegyből). Node az igazán meglepő ezután jött: oda-vissza 38800ft-ért vihettem volna el ma a jegyet, mellesleg a hölgyemény határozottan állította hogy a netes árak biztos tax nélküliek... Szóval még van mit csiszolni az északi fapadon vagy pedig az iroda alkalmazottján vagy az én fülemen:))) (kicsit off: a malév szintén kedd és szombati napra, azonos időre 39ezer+tax áron kínált jegyet stockholmba, CSA 43-ért)
Dave
Nehany erdekesnek tünö szamadat:
2002-ben Nagy-Britanniaban a belföldi "budget" jaratok szama 129 %-kal, az orszagba iranyulo hasonlo kategoriaju jaratok szama 79%-kal nött.
Ugyanigy, az europai low cost jaratok szama 119%-kal nött a tavalyi evben.
(Forras: Aviation News)
Persze mindenki tudja, hogy ez a hatalmas növekedes nem tarthato fenn örökre, 2003-ra mar a fentieknel joval alacsonyabb szamokat josolnak. Az is erdekes, hogy a Ryanair nagy november-decemberi akciojaban, melyet ezen topicon is emlitettünk, a felmillio felajanlott ingyenjegyböl 100000-nek nem sikerült gazdara talalnia!
Azt írja az újság, hogy a tavaly év végén alakult Air Italy (egy olasz művész alapította négy darab, volt Alitalia Express ATR-42-ből álló flottával) az olaszországon belüli desztinációkat még az idén ki kívánja terjeszteni ATR-72-esek segítségével Magyarországra, Romániára és a volt Jugoszlávia országaira.
Ismet ujabb lokoszt elmennyel lettünk gazdagabbak a mult heten, amikor HQ szaktarssal vallalkoztunk Charleroi-Dublin tavolsag Ryanair segitsegevel törtenö athidalasara.
Nem akarom tul hosszura nyujtani az utibeszamolot, csak a leglenyegesebb adatok: a jegy ara oda-vissza adokkal együtt 52 euro. Az odauton 15, a visszauton 10 perccel a menetrendi erkezesi idö elött ertünk földet. Ezuttal B732-vel mentünk, mint kiderült ezen a jaraton csak a 200-sal repülnek egyenlöre. Odafele kb 5 szabad ülest lattam, visszafele egyet sem. A purser-töl hallottuk, 129 utas volt! Ez mar csak azert is erdekes informacio volt a szamomra, mert nem tudtam, hogy a 200-asnal van ilyen feröhelyszam. Mindenesetre nekem nem tünt annyira zsufoltnak mint a 800-asnal a 189-es elrendezes.
Itt persze mar sz sem volt lenyügözö emelkedesröl! :)
Es hat ugye Dublin eseteben sem beszelhetünk regionalis repter hatranyairol, ez a szolgaltatasok szinvonalan kivül abban is megnyilvanult, hogy visszafele rögtön 6.-ak voltunk a sorban a felszallashoz.
Erdekessegkent meg megemlitenem, hogy kaptunk Inflight Menu-t is. Na nem kell valami konyhamüveszeti remekre szamitani, a menün az egysegesen 4 euroert vasarolhato szendvicsek voltak felsorolva: a mi esetünkben 5 fajta. Azt mar a multkor irtam, hogy a kave tea üditö 2.50 a fedelzeten.
Ismet csak azt mondhatom, nem csalodtunk: pontosan azt kaptuk a penzünkert amire szamitottunk.
A latottak utan könnyebben hihetö az az adat is, miszerint a mult ev utolso negyedeveben a profit 50 %-kal nött, 28.8 millio eurorol 43.2-re, az utasszam 46%-kal 3.9 milliora, az atlag load factor pedig 79%-rol 86%-ra.
Igazából ez annyiban lesz csak fapados, hogy nem lesz kaja a gépen és nincsenek átszálló járatok. Pontosabban kaja lesz csak pénzért.
A 16 000-es szakaszárral számolva kb. a mostani árak fele jön ki, a legmagasabb ár pedig egy mostani legolcsóbb turista jegy árában van. Ne felejtsétek, hogy ezek az árak tartalmazzák az összes illetéket! A jegyek utazási irodákban is foglalhatóak!
Valóban nem egy Ryanair árszint de azért kezdetnek nem rossz!
15,000 Ft-os csak odaút áráért Graz->London és vissza megjárható Ryannel ha jó napot fogsz ki. A drágább 37,000 Ft körüli jegyekkel egy oda-vissza út így már ugyanaz a kategória mintha nem fapaddal utaznék.
Hogy valami pozitívat is mondjak, a B738 viszont jó húzás.
Az első fapados cég Ferihegyen a Snowflake(SAS) lesz!
Március 30-tól heti kettő (kedd,szombat) Stockholm(Arlanda)-Budapest(Ferihegy 2)-Stockholm(Arlanda) járattal, B737-800-as géppel!
A jegyár 15 000Ft-37 000Ft között lesz szakaszonként illetékkel együtt!
Az Easyjet elállt a Deutsche BA megvételétől, mert egyrészt túl merevnek tartja a németországi munkajogi szabályozást, másrészt pedig a német piac rendkívül nyomott árai miatt nem alkalmas az idő a németországi légitársaság bekebelezésére. Ez utóbbihoz a Lufthansa közelmúltban elindított agresszív árcsökkentő akciói járultak hozzá.
Én részemről a D portán kaptam fel tegnap kifelé menet mert kinnt volt. Ára nincs így gondolom újságosoknál ne keresd :) Ha gondolod beszkennelem ezt a cikket!
Sziasztok, már régóta figyelem a fórumot. Nem vagyok Maléves, sem képzett pilóta vagy ilyesmi. Egy egyszerű egyetemi hallgató vagyok, de a polgári repülés szerelmese.
Webberke! A Follow me-t lehet kapni bolti forgalomban esetleg a neten vhol, vagy ez csak afféle belső, munkahelyi szaklap?
Érdemes beszerezni a Follow Me márciusi számát, amiben beszámol egy cikk a felújításról (Ferihegy 1) és nagyjából arról, hogy milyen körülmények lesznek... Érdekes! Továbbá mellette, hogy ismét fizetős lesz az egyesnél a parkoló, konkrétan - mint ahogyan a fejlécben is szerepel - a fapadosok miatt :)