ha meg kiszereled, akkor azt már nem tanácsolják visszarakni :)
a Zsigulihoz még lehetett kapni külön réz tömítőgyűrűket, ha kiszedted a gyertyát új tömítőgyűrűkkel mehetett vissza,
a mostaniaknál már rá van gyógyítva a tömítőgyűrű a gyertyára, ha ugyanazzal rakod vissza, az előírt nyomatékkal meghúzva nem biztos hogy ellátja a feladatát, ha meg túlhúzod, károsodhat a hengerfejben a menet, és a következő gyertyacserénél esetleg már hengerfejet is kell cserélni :(
Ha annyira beteg a gyertya, hogy nem megy az egyik henger, azt kiszerelés nélkül is meg tudják mondani, de egyébként csak valami spéci műszerrel (pl. stroboszkóp) lehet ellenőrizni.
Ma letoltam 190km főúton és észrevettem hogy kopog a kormány. Hallani is lehet halkan, de az érzés zavaróbb. Olyan mint ha a műszerfal mögül valaki fakanállal kopogtatná folyamatos egyenletes ütemben a kormányt. A viselkedésén nem érzek különbséget de idegesít hogy mi lehet? R45 1.6
Köszönöm a választ! Lesz amikor arrafelé fogok járni a járgánnyal akkor beugrok,persze majd előtte egyeztetünk pl.:telefonon. Ha jól olvastam volt róla szó hogy tudsz egy kis tuningot is programozni? (R75 cdt)
Én úgy szoktam hogy lekötöm a vezetéket a az izzítógyertyáról, majd egy vezetéket melyben direkt áram van hozzá érintem s ha szikrázik akkor jó a gyertya!
1.a., hidegen az összes olaj a karterban (kivéve, ami itt-ott valahol apró mélyedésekben fennmarad), tehát pontos értéknek tekinthető a pálca látványa
1.b., melegen (közvetlenül használat után) még elég sol olaj csordogálgat visszafelé a gravitáció segítségét igénybe véve a karterba, és nem pontos a pálca
1.c., melegen, (kb. 5 perccel a leállítás után) nagyjából helyes értéket mutat a pálca, csak a még nagyon folyós olaj kicsit nehézzé teheti a pálca leolvasását
Amúgy - tudtommal - általában a gyárak hidegen történő ellenőrzést javasolnak! A motorolaj olyan sokat nem tágul a hideg és üzemmeleg állapotok között, ami érdemi eltérést eredményezne!
2., Teljesítménytől (motor/klíma) függően kb. 1-1,5 liter.
1. 45-nél (1.6) az olajszintet melegen vagy hidegen nézzük? Eddig mindig hideg motornál néztem az autóimon de egy másik fórumon mindenki mást mond a sajátjáról, így kíváncsiságból megkérdezem hogy itt is jó-e így?
2. Kb mennyivel eszik többet klímával városba 100-on?
Sziasztok! 75-ös kombihoz lenne szükségem hátsó lámpaburára mindkét oldalra! Ma izzót kellett cserélnem, és amikor megláttam micsoda gányolással lett mindkét oldal visszatéve, hát elszörnyülködtem! Minden rögzítő fül le van törve, és valami gyurmaszerű ragasztóval vannak feltéve. Mindkét oldalon csak az egyik csavar tartja, az is alig.
Amikor én kérdeztem ezt akkor asszem azt mondták hogy a légzsák miatt nem jó. Az enyém is kopottabb. Darabok nem hiányoznak de kopott. Amúgy bőröset keress mert jóval keskenyebb a fogásuk és kényelmesebben illik az autóhoz vezetésre is.
Kormányt azért szerettem volna a 45-ösömön cserélni mert elég kopott az enyém, és láttam egy jobb állapotút csak nem ehhez a típushoz való volt!Azért kérdeztem meg hogy csere szabatosak-e?
Miért akarsz kormányt cserélni? Nekem van egy 45 kormányom ami nem kell. Nem egy új darab de a célnak megfelel. Én bőrösre cseréltem, ingyen odaadom ha arra van szükséged.
Van egy garnitúra 200asról való lemezfelnim, nincsenek szétütve, nem rozsdásak, illetve 400ashoz középső kipufogó és egy elektromos tükröm elfekvőbe ha valakit mozgatna.
amugy ez a kuplung munkahenger felujitas javitja azt a hibat is, hogy pl uresben hangos a kuplung (csapagy?), viszont ha benyomom a kuplungpedalt, akkor csendesebb valamivel...
Leginkább hibát. A műszerfal egységben elég komoly elektronika van. Én beszélnék a Pixelfix-el, nekem egy jót, adtak, amibe átforrasztották az eredeti chipet.
D1-150 15.90M/LAFŐFÉKHENG.JAV.GARN. Autofren seinsa 1 db0 db / 1 db786 Ft
D3-435 17.50M/LAFÉKH.JAV.GARN.H.LOC Autofren seinsa 1 db0 db / 1 db1 014 Ft
Ezeket vettem, ha a cikszámot beírod a Bárdiba úgy kiadja.
Fékolajból a Tescoba vettem akciósan Favorit DOT4-et kb 700 forintért, de a fele se kelett, szerintem abból vegyél valami normálisabbat.
De azért kérdezz meg valami szerelőt, hogy jó ez e így, mert ezt én találtam ki, hogy a 800-asé jó hozzá. Nekem működik így, majdnem 1hete hibátlan, remélem így is marad hosszútávon.
Én úgy kerstem, a Kovács Autó oldalán, hogy a kereséskor beállítottam a Rover 600 as tipust amink van és ott megkerstem a kuplung munkahengert, de nem volt készleten és felajánlotta a Rover 800-as hoz valót. Ezután beállítottan a kersőbe azt a 800-as tipust amihez ajánlott munkahengert és annál volt a választási lehetőségeknél felujító készlet is. Megnéztem a dugattyú átmérőket és megegyezett a 600-as és a 800-aséval így megrendeltem a 800-ashoz valótt és jó lett. Nehéz volt a dugattyúra rárakni, de sikerült. A doboza lent van a kocsiba, a kovács autó oldalát, meg most valamiért nem tölti be, hogy megtudnám nézni a rendelések között, de miest betölti bemásolom. Van a Bárdinál is azt hiszem.
Tudnál mondani pontos cikkszámot bárdiból vagy unixból, hogy miket kellene vennem a 2 henger felújításához, illetve mennyi olajat? Én nem találok olyat, hogy munkahenger javítószett, lehet rosszul keresem...
Üdv! 1996-os Rover 620 sd-hez vettünk az első lökhárítóhoz alumínium grill rácsot, hogy megvédjük a hűtőt a kavicsoktól. Valaki szerelt már fel ilyet? Ragasztani vagy csavarozni szokták inkább? Valakinek van ötlete, hogy hogyan kezdjek majd hozzá?
Egy másik kérdés: ha Lucas fékrendszerrel szerelt a kocsi, akkor 14 col keréktárcsa méretű féktárcsa kell hozzá(ezt ajánlották)? Csak most azért bizonytalanodtam el, mert 195/65/15-ös kerék van rajta. Vagy a kettőnek nincs köze egymáshoz?
Ezt rendeltem: https://alkatreszek.hu/delphi_fektarcsa_delphi?cikkkod=BG2798%7CLA#.VUEKrbNV9J9
Van olyan is ami 15 colos, de ahoz meg az volt írva, hogy Akebono fékrendszerhez.
Üdv! Nekünk is 620 SD-nk van. Épp a hétvégén csináltuk meg a kuplung munkahngerek felujítását. 3000 Ft volt kb a gumigyűrűk, olajjal együtt.(nem a legdrágább olajat vettük, mert nem bíztam benne hogy jó lesz) Tökéletes lett. Idáig azt csinálta, hogy nagyon lent fogott a kuplung (kb 1cm), induláskor rezonált kicsit a kasztni, mert egyből fogott ahogy elkezdtem felngedni. Ha több napot állt, akkor az első induláskor alig akarta bevenni a sebességet, mert le levegősödött. Az alsó munkahengeren el volt szakadva a gumi porvédő és az ott bekerülő homok eldörzsölte benne a gumigyűrűt és ott csöpögött is az olaj kicsit. A felső munkhengerből meg az utastérbe volt egy kis olajszivárgás. A folyadék sötét szürkés volt már a tartályban az alulról bekerülő kosztól. Ha csak folyadékot akarsz cserélni az egy ezresből megvan, vagy attól függ milyen fajtát veszel. De szerintem érdemes felujítani, mert ha "vizes" benne a folyadék akkor rozsdás lesz a belseje a munkahengereknek és a rozsda kikezdi a gumigyűrűket és le fog állandóan levegősödni. Mi így csináltuk meg http://users.atw.hu/hyundaiaccent/temp/szereles/henger/index.html
Szinte mindenben megegyzik kivéve azt, hogy 12-es kulcs kell hozzá, meg én a felsőt nem légtelenítettem külön, mert az alsó légteleníti szerintem az egész rendszert. (Érdemes a csövet is átöblítni fékfolyadékkal mielőtt összerakod)
Mostmár nem csöpög az olaj alul, a kuplung is feljebb fog úgy ahogy kell, a sebességeket meg úgy veszi, hogy szinte beszippantja :D , nem belökdösni kell. A kasztni se rezonál annyira induláskor. A belinkelt oldal alapján megtudod csinálni a légtelenítést is. Remélem jó lesz. Sok sikert hozzá!
Ha Aleko tanácsa nem válik be, azért gondolkozzál majd el egy új kuplungon! 80e km. csak a Te használatodban csere nélkül, és ki tudja mennyit tett bele az előző tulaj!
Ha nagyon felhevül nyáron a motor és a váltó, néha előfordul, hogy a végét járó nyelestengely szimmering átereszt némi olajat, és azon bizony megcsúszhat a tárcsa...
De ezeknek általában valami szaguk van!
Csak a sima megcsúszásnak is. Azt mondtad nem érzel semmi ilyet, amin csodálkozom.
Rover 620SDI-ről lenne szó amúgy, a kuplung főhengerben és a kuplung munkahengerben is cseréltessek olajat? Milyen olajat vegyek, és kb mennyit? Bejelentkezek a szerelőhöz holnap. Ezekben a hengerekben gyorsan ki lehet cserélni, nem nagy meló, csak hogy tudjam kb. mire számíthatok? :) Amúgy ma reggel odaléptem neki, és húzott rendesen, még 5-ben sem csúszott a kuplung, a pedál jó, nem esik be, bár ezzel eddig sem volt gond.
Hatalmas problémám lenne, van egy rover 214 si (76 Kw, 16v) babym... Nem rég vásároltam, és sajnos generátorom tönkre ment, viszont nagyon sürgősen győrbe kéne utaznom, cimborám kórházba került.
Nem tudna esetleg valaki szuper gyorsan javaslatott adni hogy hol tudok venni vagy ilyesmi.... Bármilyen ötlet jól jön. Köszönöm
Szagot nem nagyon érezni, és biztos, hogy csak melegben csinálja, mert mostanában nem csinálta csak tavaly nyáron, de jön a meleg és szeretnék felkészülni rá.
Amióta nálam van az autó kb80e km óta nem volt kuplung csere, és ki tudja, hogy előtte is mikor volt, most 220e km van benne. Akkor egyelőre ne vegyek kuplung szettet, mert lehet, hogy nem is az a baja?
Sziasztok,szia Bálint!! Szereztem kettő szilentet,Unix száma: 10779206,de ez,ahogy méregettem,a lengéscsillapító alsó szilent. Ez 40 hosszú,35 az átmérő,és 10.2 a furat.
Nekem 620i-n volt ilyen problémám. A tünetekhez még hozzá jött az is, hogy ahogy melegedett (üzemi hőfokra), fokozatosan eltűnt a kuplung pedál holtjátéka is, aztán csúszott. Nálam a kuplung főhenger (felső) cseréje oldotta meg a problémát.
Egy jó lambdaszonda is hozhat 5-6 decit a fogyasztáson,
hogy mit kell rajta mérni azt nem tudom, de állítani nem lehet csak cserélni,
ha nagyon sokat jársz az autóval, akkor talán úgy lehet "költséghatékonyan" ellenőrizni, hogy fönt az injektor mellett széthúzod a csatlakozó vazatékét, és úgy jársz az autóval... ha ettől megnő a fogyasztás, akkor jó volt, ha nem változik, akkor valószínű rossz... (ha nem működik a lambdaszonda, akkor a motorvezérlő valami alapértéket használ, tehát ugyanolyan keveréket csinál akár be van dugva, akár nincs)
Honnan tudom, hogy a lambda szonda rossz, vagy el van állítódva? Esetleg azt is ki lehet takarítani, vagy azt csak cserével tudom meg, hog yjobb lesz-e tőle? Ugyanez a kérdés a vízhőfokjeladóval kapcsolatosan is.
ötletet, tanácsot szeretnék kérni az alábbi problémához. (Rover 75 CDT)
Tegnap egyik pillanatról a másikra eltűnt belőle az erő, ha sebességben van, 1700-as fordulat felé alig akar menni, sík terepen lassan begyorsul, akkor akár 2500-at is eléri a fordulatszám és már 3. fokozatban megy akár 60 Km/h-val (1500-1700-ig és elinduláskor van benne erő) Nem kormol, üresjáratban is alig akar felpörögni, kell kb. 15-20 másodperc, mire eléri a 4000-es fordulatot. Így voltam kénytelen menni kb. 5-8 km-t, aztán egyszer csak elindult és normálisan, megszokottan húzott. Ma reggel mentem 5 km-t, majd 10 perc múlva indítottam és a tegnapi jelenség újra visszatért, megint mentem 3 km-t vészvillogva, aztán megint visszatért az erő remélem haza is tudok vele menni, reggel vettem üa. szűrőt, kicserélem délután.
Találkozott már valaki ilyen problémával? Tankban lévő szivattyú okozhat ilyet, hol működik, hol nem?
Kb. 2 éve cseréltem a motortéri üzemanyag pumpát, akkor 2000 felé üresben sem ment.
1000 km és 2 hét van a jelenlegi üzemanyag szűrőben, ekkor volt olajcsere.
Másik, de ez régebbi, szerintem nincs köze a fenti problémához: Fékezéskor, mikor már piros lámpánál kinyomod a kuplungot leesik a fordulatszám alapjárat alá 10-15 %, picit megrázza magát, majd felengedem a féket helyreáll minden. Érdekes, hogy második fékezésre már nem csinálja. Fékhatás jó, mind a 4 munkahenger normálisan működik.
Ezen a gumi dolgon én is eltűnődtem! A téliek nekem is Sava, a nyáriak meg Sportiva... Tudja a fene, hogy ennyit számítha-e! Azér 3 liter csak 3 liter 100 km-re.
Gyakorlatilag ami adatot szolgáltat a vezérlőbe, vagy ellenőrzést végez a motoron az mind lehet!
Én cseréltem vízhőfok jeladót, lamda szondát, gyertyát, szívósor tömítést, üza. szűrőt. Padon állítgattak gázpedál értéket, és valamit, aminek nem tudom a nevét, de a pillangószelep melletti csavar, és a pill. szelep alap nyílását szabályozza! (szerintem)
Így lejjebb ment a fogyasztás, de még nincs ott, ahol szeretném!
Hát!?! Nekem a 22 éves 214 GSI-m fogyasztott kb. 70/30 % város országút viszonylatban nyáron 5,8 l. körül!
A mostani 1,6 motorú Streetwise-om egész múlt nyáron evett 6,3 litert. 8érdekes, hogy ezt városban és pályán is hozta) Október végétől egy csapásra 9,5 körüli lett, majd elég sok beavatkozást követően most eszik 7,3 litert vegyesben! Amit sokallok! Gyári érték 6,8 l/100 km. vegyes.
Sziasztok! Egy kéréssel fordulnék a napfénytetős 200 as tulajokhoz. Legyen szives valaki feltenni nekem egy fotót arról,hogy hogyan kapcsolódik a mechanikához az a kis kar,ami arra hivatott,hogy a kis áthidaló tálcát behúzza a napfénytető hátsó része alá,amikor záródik. Sajnos nekem mindkét oldalon el van törve. Buktatott ablaknál kívülről látszik! Előlre is köszönöm annak aki ezt megtenné nekem.
Egy hozzáértő szerelő megtekintés után megmondja, hogy mi a konkrét gond, mer valami kell legyen a kuplunggal is, persze. Gondolom kopott, de nem vagyok szerelő. Van itt szerencsére hozzáértő! Esetleg nem azért kötöd össze a két hibajelenséget, mert amíg hideg a motor, addig nem kínzod? Mert ha óvatosan mész, hogy ne erőltesd míg nem meleg, attól még ugye a hiba ott van ugyanúgy.
Sziasztok. Egy két hőmérsékleti kérdés. Ma reggel rádugtam a kis odb-t hogy lássam mennyi a turbó nyomásom, mert cserélve lett az o-gyűrű az intercoolernél ahol csepegtette az olajat. Erre látom a hőmérsékletet is hogy kúszik felfele, 14 fok volt reggel, de 2km után már majdnem bemelegedett. Eddigi max amit láttam mikor a diag cucc rajta volt max 82, most megálltam a pirosnál, majd parkoló, és 90-94-96 fok. Mi az üzemi hőfoka a 75 dieselnek? Tényleg ilyen hőmérsékleteknél kapcsolna be a venti mint itt írják: forums.mg-rover.org/showthread.php?t=137032 Hihetetlen hogy egy diesel ilyen hőmérsékleten üzemeljen, az ezres mocim ecu-ja 115-nél letiltja a gyujtást. Valamint a másik érdekes hogy a mutató semmit nem ment feljebb, megállt vízszintesen 80 foknál és még 96-nál is ugyanúgy fekve. ??? A dashboard teszt is ugyanezeket a hőfokokat mutatta. Köszi előre is
Ha a kilóméter még messze nincs meg, de az évek annál inkább összegyűltek a vezérműszíjban, akkor hány év után érdemes cserélni?
2.0 sdi 105ló
Nem szeretnék kockáztatni!
Aleko? :)
Olvastam, hogy ilyenkor adagolót is állítani kell és látom nálad a szakértelem nagyon ott van a toppon úgyhogy mindenképpen elvinném majd, ha bármit is szervizelek rajta.
a vizhofok mutato nem megy a pirosba, es nincs mas tunete sem, csak az, hogy ilyenkor ha pl erosebben gyorsulok, akkor csuszik, es nem ugy gyorsul ahoyg kellene, es felporog a motor.
Azert gyanakszom, hogy nem lehet a kuplungnak valam baja?
Rover 75, el. ablakhoz értő szaki segítsége kellene. Le akartam húzni, de valami történt és megszorult majd nagy robajjal beesett a bal hátsó ablakom. megnéztem, kijött a bovden is. Miket nézzek meg és hogy lehet visszarakni?
Az a motor nem melegíti fel a hűtővizet az üzemi hőfok fölé, ha minden rendben. Nekem egyszer sikerült, mikor kilyukadt a cső és elfolyt a víz... Tehát ha melegszik, akkor valami gond van. Ha termosztát bajom volt annak is csak az lett az eredménye, hogy vagy fel sem melegedett vagy visszament a mutató amint gyorsan mentem és jött a légellenállásból adódó hűtés. A kuplungos összefüggést nem tudom, csak azt, hogy a vetőkártya szerint nem melegedhet a hűtővíz, ha minden ok.
Szóval akkor összességében azt mondjátok, hogy sok ez az olajfogyás? Egy nívójelölésnyit tippelek 10.000km-re, hallottam ennél sokkal durvábbakról is ahol az olajfogyás ellenére problémamentesen ment az autó még sokáig. Gyűjtöm a dolgokat amiket rázúdíthatok a szerelőmre, hogy nézze át mindenképp:)
10W40 -es olajjal nekem max 1-2 decit keleltt utántölteni 10.000km alatt, de csak akkor, ha azt akartam, hogy mindíg a 100% -os legyen az olajszint, a jelölés feléig még soha nem ment le, akkor sem, mikor hengerfejes volt.. akkor csak a víz fogyott :)
Az mitol lehet, hogy Rover620SDI-nel ha nagyon sokat allok pl dugoban, es nagyon felmelegszik a motor, akkor a kuplung csuszik, tehat pl gyorsitok es alig gyorsul az auto, kozben a fordulatszamot nagyon megemeli, mintha benyomnam a kuplungot. De ezt csakis akkor csinalja ha nagyon meleg a motor, hidegen illetve ha kozepen van a hofok mutato, akkor teljesen jol megy.
Mindenképp az lesz belerakva, egy próbát tettem azért ezzel is ha már meg lett csinálva a motor, nem is a létező legolcsóbb alkatrészekből:) Egyébként mikor töltöttem fel olajjal az egy nívó jelzésnyi olaj mintha 7 deci körül lett volna, szóval nem tűnik olyan vészesnek a fogyás ezzel se. A füstölésre valami ötlet? Normális lehet? Szeretem ha rendben van az autóm, inkább időben elrendezem a dolgokat ha van valami gond, május eleje-közepe felé megy mindenképp a szerelőhöz egy átvizsgálásra, de addig is ötletelek.
Szia! A jel 2/3-a igen! Másodszor vettem észre ezt a jelenséget, egyiknél 2 hetet állt kb, a másiknál 2 napot most. Egy füstpamacs a hosszabb állás után és utána semmi, ha naponta használom akkor nem vettem észre ilyet. Nekem még normálisnak is tűnhet ez, de inkább rákérdeztem itt is hátha tud mondani valaki valami okosat. Az olaj fogyásra, hát arra nem tudok mit mondani, öreg autó már 97-es, ha olajcserétől olajcseréig (nálam 10.000km) 1 litert utána kell önteni (nem túl jó, de..) önmagában talán nem akkora baj.Még nem töltöttem utána, figyelgetem ha a minimum közelében jár majd akkor feltöltöm. Egyébként szépen jár a motor, nem dadog, jól megy, fogyasztása olyan 7 körül van:)
Ha ez jó Neked: nyugodj meg nem lesz semmi problémád!
De a kocsinak elképzelhető! Ezek a motorok - jó állapotukban - szinte egyáltalán nem eszik az olajat! Az én volt 214-esemnél két csere (kb. 7.500 km.) között nem kellett utána tölteni! Az a 2/3 nívó soknak tűnhet, bár nyilván értelmezés kérdése! A jel 2/3-a? Akkor kb. 3-4 decit kellett utána töltened?
Olyan dolog viszont előfordul néha, hogy: teljesen kihült állapotban beindítod a kocsit, odébb mész 3 métert, és leállítod. A következő indításkor kissé dadogva indul, és kis füstöt ereget (kb. 1-2 másodperc) ... Míg ki nem pufogja az előző indítás plusz benzin maradványát!
Két napos állás után mennyire normális ha füstöt ereget az autóm? (214si) A színét még nem tudtam meghatározni mert a kocsiban ülve amennyit láttam az nem sok. Csak egy füstpamacs az egész és utána semmi ilyesmit nem produkál. Novemberben volt hengerfejtömítés cserélve, 6ezer km után olyan 2/3 nívónyi olaj fogyott. Vízzel semmi baj, azóta is normális. Egyébként 5w40-es olaj lett belerakva. Nyugtassatok meg hogy nem lesz komolyabb problémám a közeljövőben! :D
Szia! LED-es rendszámvilágítás? Jól néz ki!! Sötétben mennyire világítja meg a táblát? Viszont előfordulhat,hogy este a rend őre megbüntet ezért,műszakin viszont tutira visszarakatják az eredeti izzókat. Ezzel nem megy át. Nekem a helyzetjelző izzó helyett volt LED,azért is szóltak,hogy csere....
Szia Bálint!! Köszi előre is!! Közben adtak egy másik Unixos cikkszámot: 10779206 Sajnos én itthon nem tudok cikkszám alapján keresni,így azt sem tudom,hogy mi lehet a pontos mérete. Ez lehet,hogy keskenyebb a srácok szerint. Az baj?
Aleko! Nem tudod véletlenül 45-ös dieselnél hol fordulhat elő az adagolonál,hogy engedi a gázolajat?Nincsen valami általános hely?A hengerekhez menő csöveknél nem enged de alatta a felfogató lemeznél csöpög!
Kinyomócsapágy és tárcsa lett cserélve, a kuplungot tövig kell tiporni, hogy a váltás valahogy sikerüljön. Amit még nem írtam, ez már a 2., használtan betett váltó (előző az előző tulajnál kihullott), én már így vettem 4 éve, azóta a probléma hol gyengébben, hol erősebben érezhető.
Kuplugtárcsa és nyomólap cserénél a kinyomócsapágyat nem cseréltétek? Amikor nehezen veszi a fokozatokat akkor nem fog nagyon lent a kuplung, esetleg nem marad lent a pedál?
Kedves fórumtársak!Kedves rover diesel 45-öm maga alá csöpögtetett!!Nyomozás eredménye adagolónál a felfogató lemeznél csöpögött de jobban be azonosítani a helyet nem sikerült mert nem találtam itthon olyan tükröt amivel alá fértem volna az adagolónak.A hengerekhez menő nyomó csövek nem engednek!Valakinek valami ötlete,hogy hol és mi engedi el a gázolajat???Megy az adagoló alá egy elektromos csatlakozó ott sem láttam csepegést!
Manuális a váltó. Induláskor és azt követő percekben a váltáshoz kifejezetten nagy fizikai erő kell, később kicsit könnyebb. Semelyik sebességnél és hátramenetben sem recseg. Kuplungtárcsa, kinyomószerkezet, váltóolaj cserélve, a hiba maradt. Mi lehet a baj? Szinkrongyűrű? Másegyéb? Kihez vigyem, aki meg is tudja oldani a problémát? Jobb-kormányos váltója csereszabatos?
Szia! Szerinte azt nem tudja bepréselni a régi helyére...Megoldás lenne az is,hogy kimarni-dörzsárazni a helyét,de ilyen barkácsolást nem vállal,a felelősséget nem vállalja. Lehet zárvány a lengőkarban,vagy akármi gond szerinte...
Bálint,ha itt jársz,segíts nekem légyszíves...Igen,még mindig szilent....Szóval az Unix-os 17415-ös számú szilent nagy bele a szerelő szerint.Levette a lengőkart,és megmérte mielőtt kinyomta volna a régit.Ez közelít a 37mm-hez, ami nekem kellene,annak kb.34-35mm,max.35 a külső átmérő.
Köszönöm Aleko! Bántva nem volt az adagolója (3 éves kora óta ismert az előélete, illetve a csavarokon a jelölések még megvannak), amit joe említett, fedél állítás az volt már nála 1x eszközölve, egyébként nem volt még megbontva. Az alapjárat máskülönben nem ugrál, szépen jár, csak a lent leírt esetben ejti lentebb az alapjáratot), ezért is gondolom (reménykedem benne), hogy nem lehet olyan nagy a baja.
Köszönöm Joe357! Nagyon bízom benne, hogy ennyi lesz a megoldás nálam is. Nemrég volt vezérműszíj csere (kb 1 hónapja) de már előtt is fennállt ez a jelenség, más pedig nem lett bántva, nálam. Beszéltem az előző tulajjal (szerencsére jó ismerőstől vettem át nemrég), azt mondta mintha azon állítottak volna már korábban is, de beszél a szerelőjével. Mindenesetre itt kezdjük, aztán majd látjuk. Ígérem ha sikerül megoldani jelzek, hogy mi lett. Még ha esetleg Aleko is tud valamit javasolni, azt is szívesen meghallgatom/megnézetem.
S.O.S be keresek Rover 45 rendszamtabla vilagitas burkolatat mert ami van annak az osszes pocke levan torve es igy nincs villagitasa a rendszamtablanak.
Mikor jött elő ez a dolog? Tudod valamihez kötni, pl szervíz után stb? Adagolód nem lett bolygatva? A lényeg hogy hétvégén haver 620-bam csereltük az adagoló tömítéseit mert szivárgott, össze lett téve és pont ezeket produkálta mint amiket írsz, ha felpörgettem és elvettem a gázt alapjárat alá esett megrázta magát és vissza állt alapjáratra, ment mint addig is rendesen de volt hogy befulladt neki is. A lényeg hogy az állító elektronikát tartalmazó részt oldalra lehet tilitolizni mert nincs se brezon stift a csavarok átmenő helye a fedélben ovális valszeg pont azért hogy hangolható legyen. Marha szar összerakni az tény, de csak egy kicsit kellett menetiránynak megfelelően jobbra tolni a fedelet, és olyan lett mint újkorában. Hogy miért lett így, mert az adagoló részben az állító elektronika a gázpedál állásának függvényében tologatja oldalirányban a szabályzó gyűrűt, ha túl balra van visszatéve a fedél olyan mintha minuszba lenne a gázpedál ha túl jobbra akkor mintha mindig nyomnád a pedált kicsit. De ez csak tipp, de nagyon kisértetiesen ua a jelenség, valamint ha kopik az állító gyűrű ahol bele csatlakozik az elektronika tengeje pont balra tolódik a gyűrű és kezdődik a fenti hiba. De majd Aleko véleményét is várd meg
Sajnos nem a beállítása más, hanem a vetítőlencse. Emiatt a jobbkormányosé az út közepét ill. a bal ldalát világítja meg messzebbre, nem a szélét és így rosszul lehet látni vele meg még zavarja is a szembejövőt.
Valaki nem tud beszerzési forrást balkormányos 75 ből való bontott, ám jó állapotú Xenon lámpákhoz? A bontókban ha akad is csak jobbkormányosból van, de az meg nem jó helyre világít.
Köszönöm neked is Aleko Viva! Ránézésre nem látszik semmi sérülés, 1-2 héten belül viszem a szerelőnek első körben majd átnézi az ilyen hasonló dolgokat, ami (anyagilag) egyszerűbb. Csak nem nagyon volt még ilyen Rover a keze között ezért javasolt nézelődjek, érdeklődjek egy kicsit. A másik válaszomban írtam még néhány infót, esetleg ha tudok még valamit ötletelni mit nézzenek át első körben azt megköszönöm! Ja légtömegmérő már ki volt takarítva, bár szerintem sok köze nincs hozzá. Véglis egyenlőre nagyon ritkán fullad meg, csak azt szeretem ha rendben van a gépegység! :)
Köszönöm az eddigi válaszokat! Joe357 amikor alapjáraton jár a motor bárhogy nyomkodhatom a kuplungot nem esik le a fordulat. Most kipróbáltam amit mondtál, felpörgettem 2-3 ezerig, így is valamivel alapjárati alá esik és onnan áll vissza. De igazándiból akkor esik le ha pl 3-ba gurulok 1000-1300 fordulatnál és kinyomom a kuplungot, vagy 2-be ugyanígy, hogy visszább pakoljam, vagy megálljak. Más baja nincs, nagyon jól megy (bár chippelve van), de tényleg szépen megy, húz, nem rángat, egyébként nem is ingadozik az alapjárat, ha csak hagyom magában járni. Indulni is indul szépen, talán még hidegebben kicsit könnyebben mint melegen, de indul mindenhogy küllőre.
Ha konstans akkor király, nekem van hogy 10m és nyitja néha meg sokadjára se és kulccsal kell. Olyan mintha interferencia lenne mert anyámnál még a lakásból is megy, tömött parkolóban panelek közt meg az ajtónál vakarózva se
Amikor alapjáraton jár, kinyomod üresbe a kuplungot és leesik a fordulatszám? Ha üresbe elengedett kuplunggal felpörgeted pl 3e-ig és elveszed a gázt, mit csinál? visszatér alapjáratra vagy alá esik ilyenkor is? Egyébként más baja nincs? Megy, húz rendesen, indul pöcre?
Segítségeteket szeretném kérni! Van egy Rover 620sdi-m. Az autó olyan jelenséget produkál, hogy kuplung kinyomásnál leejti a fordulatot alapjárati alá. Aztán vagy visszaáll alapjáratba, vagy lefullad. (egyenlőre szerencsére ritkán fullad) Főleg alacsony fordulaton gurulok vele és kinyomom a kuplungot akkor fullad meg. Valami tippetek van? Egyik ismerősöm beszélt adagolós emberrel, Ők azt mondták nem feltétlenül kell nekiesni adagolót újítani, hanem (ha jól emlékszem) üzemanyag nyomásérzékelőt emlegették. Mivel ilyen nincs zsebben, hogy cserével próbálkozzak kérném segítségeteket, tapasztalatotokat, hogy mit kellene még megnézni, esetleg valaki tapasztalt-e már hasonlót?
Ott is csak elektromosakat latok, most azon gondolkozom, hogy vajon ha veszek egy elektromosat, azt be lehet-e tenni a kezi allitasu helyere... De elvileg jo kell, hogy legyen, nem?
Kicseréltem a potit. Nem akarom elkiabálni,de most melegen 15perc után is elindult az autó. Kicsit magasabb lett hidegen az alapjárat, de szépen leszabályozta amikor bemelegedett 800-ra. Csak azt nem tudom a műszer miért nem látta a hibát, ha ez volt. Pedig amikor lehúztam a csatit akkor szakadást jelzett.
-amit dugóban araszolva hallasz bekapcsolni-kikapcsolni, az a motor hűtőventilátora... ha nincs menetszél ami hűtsön, akkor ez kapcsolgat be, hogy ne forrjon fel a hűtővíz,
-a másik ami az utastérben 1-es fokozatban nem működik, az az utastét hűtő/fűtő/szellőztető ventilátora, ehhez valóban a kesztyűtartó mögött kell kicserélni az ellenállást,
-a klíma ventilátora ami megintcsak a motortérben van, általában bekapcsol, ha beindítod a klímát (ha a menetszél eleget hűt akkor nem biztos), de a klíma csak akkor indul be, ha megy az utastér szellőztető ventilátora (de ez minden más autónál is így van)
Illetve ha valóban SDI ami 86Le akkor ahhoz kellene egy coolert betenni, plusz adagolót faragni, mivel azon mecha adagoló van, azon nem játszik a chip.
Köszi megnézetem valami villamosságival, ha sikerül ma. De kaptam egy potit lehet felrakom és megpróbálom azzal is. Gondolom neked is ez a gyanús. Vagy a vezérlőre gondolsz?
Szia! Hasonló kép jártam tavaly nyáron! 99%, hogy generátor probléma.... addig ment az autó amíg az aksi bírta... Nekem csak az utolsó pillanatban jelzett töltéshibát... komplett generál+ feszültségszabályzó csere volt 30000ft...
Szia Aleko. Sikerült beszereznem egy VIS motrot, ki is cseréltem. Most már működik a Power rész is. De sajna még mindig nem indul el az autó csak másodikra harmadikra. Főleg akkor ha leállítás után 15 perc múlva vagy később akarom elindítani. Csak másodikra indul, de hozzá kell nyúlnom a gázpedálhoz. Utána semmi baj nincs menet közben. Létezik az hogy a fojtószelep poti rosszalkodik amikor meleg? Vagy ez a főtengely jeladó hiba? Nem talál már hibát a diagnosztika WOW gép.
Okozhatja az is. Attóól függ, mennyire kopott (félrekopott), mennyire van megkeményedve, stb. Az is lehet, hogy elfékezték (eddig js nálad volt?). Kormányon nem veszed észre? Nem remeg? Ha a gumi miatt búgna, akkor azt a kormányon észre kellene venned valahogy.
Többször volt itt téma és leírás hogy is lehet kárpitozni ezeket a gépeket. Én tegnap szedtem ki a tetőt a 45-ből. Mire kiért addigra a kárpit már le is vált róla teljesen. (kesztyűbe szedd ki mert kvára szúr az üvegszál utána...) Most jön a napokba a szivacs maradék kaparása aztán műbőr huzat felragasztása. Az oldal ajtóknál vagy nekiállsz ugyan így, vagy másik burkolatot veszel kompletten de az is szét fog jönni. Nekem újra van húzatva az egész belseje de az első ajtókárpitok a visszahajthatóság hiánya miatt már engednek el...
Köszi az infót. Zöld van benne. Eléggé salétromos kinézetű a fém talp. Az okozhatja a hibát? Az lenne a test neki? Ha megcsiszolom, lehet rendbe jön? Mennyi lehet egy ilyen érzékelő bontottan?
Sziasztok. Van egy problémám. Ködlámpát és erősítőt kötöttem be a héten és az volt, hogy 1-es gyújtásállásban szólt a hifi, indításkor is de ha ráadtam a világítást, kikapcsolt a hifi.Következő lépésben megggoldódttazal hogy testkábelt húztam a magnóból és most szól világítás bekapcsolásnál is. A következő a ködlámpa . Új relé ezért más bekötés kellett mint a régebbinél. A gondom itt az volt, hogy a kapcsoló utólag szerelte be az előző tulaj és találtam egy szál vezetéket ami gondolom a világítás ráadásakor működhetett csak a ködlámpa. Leszedtem a kormányműről a burkolatot , hogy , honnan eshetett ki az a szál. Elkezdtem belepróbálgatni a vezetéket a csatiba lábról lábra. eEgy piros/sárga vezetéknél működött megfelelően. Na jó. Akkor összeszerelés következik. Utánna próba. Hifi jó, ködlámpa működik fényszóró felkapcsoláskor. Igaz csak a bal első. Megnézem a jobb égőt, nincs kimenve. Na akkor teszt. Index működik, hátramegyek ott is, távolsági működik, na de a helyzetjelző nem megy se hátul, se a jobb első, féklámpa is megy hátul. Mi lehet a gond? Mit keressek? Biztik végignézve, de azok jók. Ötleteket várok. Köszi.
Hali valaki itt a fórumon nem tud kárpitozni? Mert a Rover 45 összes ajtókárpit lejött és kéne a helyére valami vagy akár ha van valakinek jó állapotú ajtókárpitja az érdekelne.
Kilencévesen a legjobb márka gumiabroncsai sincsenek a helyzet magaslatán, finoman szólva. Simán lehetnek hangosak, de egyébként is csereérettek szerintem.
Tipus és a légzsákok száma is mindegy, de a 2003 január 15 ( VIN 279844 ) előttiekben YDB 100310 zöld színű (TEMIC) van, a későbbiekben YDB 000310 narancssárga (AUTOLIV) gyártmány van.
Sziasztok! Rover 214Si -hátsó fékmunkahengerből melyik márkát ajánljátok? Árban nagy különbséget nem látok, 3800-5300Ft. Bárdinál nézem: CIFAM, JAPANPARTS, BlUE PRINT. Tapasztalatok ezekről a márkákról? Melyik legyen?
Nem tudja valaki véletlenül hogy hol tudnék rover 75höz olyan kulcsházat vagy csak gombot venni amin rajta van még a rover logo? Esetleges ajánlatokat is várok: )
Ha a kiolvasott hibakód oldalütközés szenzort hozott ki és teszek bele másikat (bontottat, vagy újat) fel fogja ismerni a légzsák vezérlő? Vagy azt is meg kell venni az érzékelőkkel együtt?
Köszi a válaszokat! Ez annyira nem hangzott biztatóan. :) Gondolom mivel ennyire áron alul van hirdetve, van benne egy kis turpisság. Visszatérek az eredeti tervemhez.
A Rover 620-asokkal mi a helyzet? Kérdésem ugyanaz lenne mint az előbb, jó motor-e, mennyire megbízható úgy összességében, mire figyeljek oda vásárlásnál, mik a típushibák?
Konkrétan az 1997cm3, 96kW 131LE Benzin/Gázos példányokra gondolok.
nCore-on fent van. Vagy itt keress rá mert többször volt linkelve és föl lett töltve ftp-re. Nyomdaipari kkt vagy valami ilyesmi hsz-be kell hogy legyen.
Nekem is 45 van. Nagyon elégedett vagyok vele. Az 1.4 lehet már klímával lomha. Nekem az 1.6 is gyengélkedik városba. Ezen kívül patent jószágok. Viszont nem honda motor, és lehet hengerfejezni kell majd. Vannak itt akik korrekten megcsinálják. Ár érték arányban akkor is messze jó vétel.
Ha olyan mint a 45 akkor a kesztyűtartót ki kell venned és mögötte a szellőző csőbe lesz egy négyzet alakú panel amibe egy vezeték megy. 2 csavar fogja azt kiszeded és kicseréled az ellenállást. E-bey-en kínából pár nap alatt meg jön és 1200ft körül van. Itthon 5k körül adják ami no comment...
Szia! Ezeket a képeket honnét szedted le? Nekem vezetőoldalon elöl-hátul áll a víz a padlókárpit alatt, és ha lesz időm szeretném kiszerelni az egészet, hogy kiszárítsam. Minden ilyen kép jól jön! :)
Ahogyan a képen is látszik, a külső üléssín hátsó rögzítési pontja nem messze esik az érzékelőtől, szinte a sín az érzékelő felett van. A szőnyeg is elég vastag, és még formára is van ott nyomva. Szerintem az ülés kiszereléssel próbálj inkább hozzáférni.
Közelebbről nem vizsgáltam még meg ilyen érzékelőt, de a szakirodalom az ilyen cuccokról általánosságban azt írja:
"Az érzékelõ a Piezo elektromos jelenséget felhasználva a lassulással vagy gyorsulással arányos feszültséget hoz létre . Az érzékelõ általában egy zárt házban található összeépítve az elsõ erõsítõ fokozattal együtt."
Úgyhogy a víz biztosan nem tesz jót neki. Ha hozzáférsz akkor majd meglátod hogy va-e esélye esetleg egy kiszárításnak.
Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha esetleg találkozott már valaki ilyen problémával. Rover 214 si 1-ből 2-be, 3-ba, néha 4be váltásnál rángat kuplung felengedésekor, és ha leszállok a gázpedálról akkor is. Ez nem mindig jelentkezik de legtöbbször igen. Valami ötlet? Előre is Köszönöm!
oké, hogy régóta nem olvasom a fórumot, de mióta nem lehet belépni a régi nicknévvel? regisztrálhattam újra, persze a régi nickemre közli, hogy foglalt. persze, hogy az, az enyém :D
Mint már régebben írtam visszajelzett a légzsák lámpa. Ma voltam hibaolvasáson. Jobb és bal oldali oldalütközés érzékelő hibát mutatott ki. Ki lehetett törölni, nem is jelzett több hibát, de mihelyt újra be lett indítva az autó ismét be adta ezeket a hibákat. Hol találhatók ezek az érzékelők, vagy esetleg a légzsák vezérlővel van baj? Régebben állt a víz az autóban a tetőablak vízelvezető szétcsúszása miatt. Lehetséges hogy tönkre vágta a légzsák vezérlőt? Azt hol találom? Ha simán cserélem egy másik vezérlőre működni fog majd? Köszi a segítséget előre is.
Talán emlékeztek rá hogy megírtam hogy a eu2 minősítették a roveremet (75)
s hogy írtam a közlekedési minisztériumba hogy ez szerintem eu3
Ezt válaszolták!!
Tisztelt Kitli Úr!
A Nemzeti Közlekedési Hatósághoz érkezett elektronikus megkeresésre a Nemzeti Közlekedési Hatóság műszaki vizsgáztatást támogató informatikai rendszere szerint a forgalomba helyezés során rögzített adatok és dokumentumok alapján következő tájékoztatást adom.
A külföldi forgalmi engedély V.9 es mezőjéből látszik, hogy a jármű emissziós vizsgálatának teszteljárása a 96/69 EWG alapján történt. Ez az Euro 2 normának megfelelő tesztciklus. Az Euro 3-as ciklusban bevezették az úgynevezett, hideg tesztet, azaz a ciklus elejéről a motormelegítési rész elmarad, az adott motort pedig információink szerint nem vizsgálták az Euro 3-as ciklus szerint, ezért nem kaphat Euro 3-as minősítést.
Annál a megyei kormányhivatalnál, ahol az Egyedi forgalomba helyezést kérelmezte, ott van lehetőség jogorvoslattal élni az alábbiak szerint:
A határozat ellen a kézbesítéstől számított 15 napon belül a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (1066 Budapest, Teréz krt. 62.) címzett, az adott megyei kormányhivatal műszaki engedélyezési és fogyasztóvédelmi főosztályán 2 példányban benyújtandó halasztó hatályú fellebbezésnek van helye. A fellebbezés díjköteles, amelynek díja megegyezik a mindenkori elsőfokú eljárás díjával. A díjat a fellebbezés benyújtásával egyidejűleg készpénz-átutalási megbízással, illetve banki átutalással köteles a fellebbező a Nemzeti Közlekedési Hatóság javára teljesíteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a minisztériumi és egyéb központi állami szervektől származó jogi iránymutatást tartalmazó leiratnak, körlevélnek, útmutatónak, iránymutatásnak és egyéb informális jogértelmezésnek az Alkotmánybíróság 60/1992. (XI. 17.) AB határozata szerint jogi kötelező ereje nincs.
Sziasztok. Ha valaki tud rover 618-at bontásra, az szóljon már. De ha komplett belső utasteret tud az is jó. Az enyémet akarnám kicserélni kompletten belül mindent.Jobban emailt várok. köszi. murder81@freemail.hu.
Nekem nem repedt szep ...hanem a belseje van h kinyit ..van h nem. Legalabbis ez derult ki eddig. Tocsa sosem volt alatta, hengerek szepen dolgoztak mindig is,es a kipufogon sem jott ki viz vagy tul sok goz. Egyszeruen csak fogyott mindig a viz.Aztan a hofokmutato fellendult,de szerencsere nem forrt fel. Ezutan kerestem fel a szerelot. Szoval most ott tart a dolog h ilyet kene szereznem. Ennek amugy lehet a belsejet cserelni....vagy az egeszet egyben lehet csak? Nagyon koszonom az eddigi segitsegeket! Meg elore is a tobbit : )
Sziasztok! Olyan kerdesem lenne h győrben vagy környeken hol tudok termosztatot venni! Ujat nem bontottat. Unixnal erdeklodtem de csak lerendelni tudnanak ha lehet egyaltalan. Online oldalakon is keresgeltem de alt nekik sincs. Ha valaki tud infot vagy esetleg konkret elado darabot...azt nagyon megkoszonnem !
Köszi a tippet! Végül 2000/db áron tudtam szerezni olx-en. Rögtön vettem kettőt is, mert általában nincs már meg a bontott kocsiknál ... Ebayről pedig postával együtt kb 5000 lett volna...
Pár km megtétele után próbáld óvatosan megtapogatni a kerékagyakat, amelyiknek csapágybaja van, az felforrósodik,
de az se mindegy milyen gumi van rajta, pl. Sava és Dunlop között ég és föld a különbség (általában minden gumi amire 70 dB vagy afölötti értéket írnak, úgy morog mintha traktorgumi lenne)
Te nem, de az automata visszavalt, ha nyomod a gazt. Gondolom kick-down funkciót tudja. Ha mész 70nel m és lepadlózod (tövig) m akkor vissza kell váltania (akár több sebességet is)!
Vagy simán 60 felett üresbe tenni, akkor biztos nem lehet motorhang. Bár 3000 alatt nem hinném, hogy motorhang, hisz ott kezd megjönnni a hang (mondjuk én szeretem is☺).
Inkább gumi lesz az, vagy hátsó csapágy (akkor olyan hangja van, mint a régi Nivák gumijának)
Üdv rover 75 2.5 v6 ról van szó. És a következőben kérném a segítséget , amíg 60 vannal mész semmi hang aztán 80 nál már ilyen búgó hang jön az milehet motorhang vagy milehet az ? És miért csak 60 felett van ?
Sziasztok. 75 dieselnél a vákum szivattyúval szokott gond lenni? Miket lát még el a féken kívül egr stb? Azért kérdem mert az utóbbi időben keményedik a fékem mintha csökkenne a servo rásegítése, valamint ma már érezhetően ratyinak tűnt. Ha álló hejzetben fix erővel nyomom lassan halad le a pedál és fog is rendesen a fék, de ha gyorsan hirtelen lépek rá akkor már sokkal magasabban lesz a kemény nyomáspont, ha így rajta tartom tovább a lábam akkor szépen tovább süllyed. Sejtésem szerint olyan mintha nem lenne elég vákum, és ha csak lassú fékezés van rásegít de ha már gyorsan pl vészfékezés akkor már nem tud eleget szolgáltatni. Valamint eddig napokig tartotta a vákumot, most ha egy óra múlva álló motornál rálépek a fékre, semmi csak a szervó nélküli kőkemény fék. Mekkora nyomást kell tudnia adott fordulaton a szivattyúnak? Csöveket is végignézném ha megvan hogy mihez megy vákum. Plusz mostanában bevillan a brake failure piktogramm az a fékrendszer milyen hibáját jelöli? Olaj van betétek vadi újjak. Köszi előre is
Ha szétvágom a tolatókamera kábelét, hogy be tudjam fűzni(a csatlakozófejtől nem tudom átfűzni a "gumiharmónikán"), akkor azt utána ugyanúgy összetudom kötni, mint a sima villanykábelt, vagy mehet a kukába?
Böngésztem a neten. Létezik az amit olvastam, hogy a diagnosztikai csatlakozón keresztül le lehet nullázni a hibakódokat az ecu-ban? állítólag valahogy rövidre kell zárni bizonyos lábakat. Ti tudtok erről valamit?
Van egy klíma tisztító habom. Azt írja a légkondicionáló kondenzorba kell bejuttatni. Helyezze be az adagoló csövet a légkondicionáló beszívó nyílásába. Ez a Rover 75-ben hol van? Vagy az is jó ha a légbefúvokba nyomom be a csövet és oda engedek a habból?
Nem tudod, javítják valahol ?Most is rátették egy komoly gépre, valami wov. azt hiszem és a változó állású szívószelep vezérlő elektronikát írta ki a gép. És ez generálja a fojtószelep állandóan nyitva hibakódot. Te hol vennél,vagy tudsz valakit? Nyitva állásba tekertem igy jó.
Rover 75 légzsák visszajelző, az ülések alatti csatik többszöri szétszedése és összedugása ellenére is csak világít. Át lehet hidalni? Vagy ha kiveszem a légzsák biztosítékát nem világít a lámpa a kijelzőn? Esetleg lehet még máshol is hiba a rendszerben? Szereltem a rádiót valamint a kesztyűtartót és a világítás kapcsolót is bontottam már meg. Ott nem csúszhatott szét valami?
Fél állás nem jó, valamelyik végállásba állítsd, magát a motort még lehetne pótolni, csak ki kellene keresni mi jó bele, de a ház szokott megkopni és a végálláskapcsolót nem éri el a műanyag kerék.
Értem,de így jobb lett az indítás és a hang is. Nem tudod hol javítják, tesztelik ezeket a motorokat? Vagy tegyem vissza fél állásba aztán kész? A müszer ezért jelezte hogy a pillangó szelep nyitva van.
Vezérmű tengely jeladót írná a gép is, és nekem se hidegen sem melegen nem indult. Illetve melegen leállítás után kb 15perc ig igen aztán csak másodikra.
A power szelep a kipufogó csatorna keresztmetszetét változtatja a fordulatszám függvényében. Alacsony fordulaton szűkiti, gázadásra magas fordulaton meg teljesen kinyit nem Aleko? akkor indításnál a félig nyitott állapot sok, magas fordulton meg kevés nem?
Megnéztem a power állító motort és az nem működik. Fél állásba volt állítva, a végállás kapcsolok működnek, de a motor nem. Ha kézzel lett szabályozva a szívó sor elő jött újra a szép hang is. Szerintem ez lesz a baj. Hol tudok venni ilyen power dobozt? Vagy csak szívó sorral együtt adják? Kb mennyi?
Sziasztok. 620SI Honda motoros. Lenne olyan gondom, hogy egyesbe nehezen megy be. 10-ből 8-szor. És csak az 1-es. Hiába kuplungolok újra akár többször is semmi. Álló helyzetről beszélek. És általában ha nem megy be 1-be akkor húzom 2-be és onnan 1-be már megy gond nélkül. Valaki mondta, hogy szinkron gyűrű. Valaki meg, hogy valamit lehet állítani mert ha kitolom balra és úgy fel akkor ott valami már nem tökéletesen fordul el vagy mi. Tudnátok segíteni, hogy tudnám ezt orvosolni? Illetve ez bovdenes vagy milyen? Lehet állítani egyáltalán? Üdv: Béla
Nincs, csak a nyomaték és teljesítmény felépüléséhez van köze, sztem már úgy vetted az autót hogy nem is volt jó az az állító motor. Az autók 99%-ban nem jó, csak nem tűnik fel. Hátsó potinak lehet, de inkább vezérműtengely jeladóra tippelnék.
Üdv Urak.20t2n kódú motor adagoló-porlasztó közötti nyomócsövet keresek.Egész garnitúrát.Akinek van polcon és nem kell ne tartsa vissza.Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok! Mint minden nagyobb márkának ill. azon belül típusnak van saját FACEBOOK - os honlapja , így úgy gondoltam csinálok egy magyar roveres csoportot a facebookon! A neve ROVER HUNGARY ! Szeretném ha minnél többen lennénk , és megosztanánk kérdéseinket , fényképeinket egymással ! Mindenkit szeretettel várunk, egyenlőre elég szerény létszámmal! Üdv Ádám ROVER tulajdonos!
Rover 75-ben kb 500 km-el ezelőtt lettek cserélve hátul tárcsák fékbetétek, elől a tárcsák felszabályozva betétek cserélve. Kopásjelzők cserélve. Ma bejelzett a kopásjelző lámpája. Nem tudnátok segíteni mi lehet ennek az oka?
Akkor azt mondod rajta van a szívósoron, vagy a szívósorban? Tehát szerinted akkor a Vis balance szelep rosszalkodik? Ne haragudj nem nagyon értek hozzá, esetleg nem tudnál egy képet csatolni hozzá?köszönöm eddigi segítségedet is nagyon.
Szia a két csatlakozó közül melyiknél található a vis balance szelep? Vagy egyáltalán jót fényképeztem le? Most például elsőre elindult az autó!Ha rossz akkor miért nem mindig rossz?
Sziasztok. segítség kellene. Van egy Sony erősítőm, egy JVC KD-G401 fejeegység. Bekötöttem mindent az erősítő utmutatása alapján, szól is, de a gyújtást ha leveszem az erősítő ugyanúgy kapja az áramot. A fejegységnek viszont nincs meg a papírja. Hogy tudom rákötni úgy, hogy ha a magnót kikapcsolom, vagy leveszem a gyújtást, az erősítő se kapjon áramot. Kellene a fejegységnek valami bekötési ábra, mert gondolom onnan kellene valahogy levezetni egy kábelt, hogy az erősítő kikapcsoljon, ha a rádió sem megy. Köszönöm.
Nem tudom több géppel nézték, és mindig ezt a hibát írta ki. Fojtó szelep nyitva. Az biztos hogy az első torok nyitva van, mert amikor a gyújtást ráteszem az rögtön be áll egy állásba. Tehát tesz egy mozdulatot. De úgy áll akkor is amikor nem indítok. A hátsó torok az nem nyit csak gázadásra. 2 indítás után van alapjárat. Hideg 1200 meleg 800.Csak azt nem tudom miért írja a gép nyitva amikor a hátsó ki se nyit. Vagy az elsőre érti?
Olyan kérdéssel fordulok feléltek hogy esetleg valaki kötött már üzletett ezzel az úgynevezett Fügedi Mátéval aliasz: tomika861 vagy csak velem cseszett ki úgy hogy közel 500km-t utaztam a hónapok óta beígért alkatrészekért,majd mikor odaértem felszívódott???! Annyi nem volt benne hogy megírja akár valamilyen kamu dumát kitalálva,hogy figyelj ne indulj el fölöslegesen stb. Mivel sajnos Magyarországon nem ingyen mérik az üzemanyagot,nem beszélve az elcseszett időről. Még szerencse hogy Roverrel utazni mindig élvezet! :)
Ezt a történetet csak azért írtam le,hogy más ezáltal talán el tudja kerülni a hasonló eseteket!
És mindenkit(R75-el közlekedőt), ezúton is üdvözlök akinek ma az úton az autóból intettem:)
Szia Aleko felcseréltem a két potit, nem változott semmi. Ugyan olyan, csak másodszorra indul el,és nincs meg mindig az a motor felpörgés indításnál.Ha a szívó sorral lenne probléma akkor is a diagnosztika a fojtó szelep állandóan nyitva jelzést mutatná? Szerinted az ECU-t nem kellene betanítani a helyes működésre? Hogy lehet esetleg ha szükséges? Vagy talán a motor vezérlő elektronika rosszalkodik? De gondolom azt a diagnosztika mutatná nem?
Valószínűleg ott lesz a bibi. Közben rajt volt a gyújtás? Próbáld meg úgy, hogy gyújtás le, majd szedd szét (esetleg contact spray), majd dugsdugd össze, és indítsd be.
Nos meozgattam az ülés alatt a vezetéket pár màsodpercre kialszik az air bag visszajelző aztán újr kigyullad , akkor gondolom én lajikusként hogy ott a hiba ?
Sziasztok. Lenne egy kérdésem, hátha tudtok segíteni amit előre is köszönök. Van egy Rover 75 2.0 benzines autóm ami, mostanában csak másodszorra indul el hidegen. Melegen amikor ráindítok kb. 15perc múlva akkor elsőre megy, de ha később akkor már megint csak másodszorra. Hiba kiolvasva a fojtó szelep állandóan nyitva. fojtó szelep leszedve kis üzemanyag kb. teáskanálnyi található benn. Kitisztítva is ugyan ezt a hibát produkálja. De ha le van szedve a légszűrő akkor hidegen is elsőre indul. Az én autómon két torkú a fojtó szelep, amin sokan csodálkoznak. Lehet szerintetek a fojtó szelep oldalán található kis motor a hibás, ami nem nyit ki indításnál? Diagnosztika sem mutat mást csak azt hogy a fojtószelep állandón nyitva. Ha tudtok légyszíves segítsetek köszömöm.
Az is kérdés, mióta világít. Nekem akkor szokott világítani, ha valaki ülést állít, vagy takarítom a kocsit. Ilyenkor benyulok, megnyomkodom, és már jó is. Ha ez nem segít, gondolom a légzsák is meghibásodhat (egyszer azt olvastam, hogy elvileg 14 év után cserélni kellene őket...), de ha nemrég vette valaki, akár az is lehet, hogy nincs is benn légzsák, és azért világít. Nem vagyok szerelő, csak a saját tapasztalataimról beszélek!
Az mondjuk bosszant engem is, hogy miért ilyen szarok eze k a csatik..Előtte Rönóim voltak, ott is szinte minden takarítás, üléstologatás után világított a lámpa, és ott is ugyanez volt a megoldás. Olvastam olyat is, hogy a csatlakozót szokták kicserélni måsra, és akkor megszűnik a hiba.
Van ott több csati is! Ami csak üresen van (fekete), az ülésfűtés, meg cd tár (ezek szerint az neked sincs benne), de kell ott lenni egy sárgának meg egy kéknek(mindkét első ülés alatt), azokat kellene kicsit megmozgatni, vagy széthúzni és összedugni, aztán talán a következő indításnálmár minden ok lesz!
A kulcsot egy kicsit befele kell nyomni amikor elfordítom és tökéletesen indul gáz nélkül. Nem tudom hogy ez az immo része vagy a gyujtáskapcsoló rossz már.
Mindenképpen ott keresgélj a sofőr ülés alatt a jobb oldalon van egy olyan csati, amibe két nagyon vékony vezeték megy, nekem az egyik vezeték volt anno tűbe megtörve.
Sziasztok! Ma vettem egy 420 SDI-t. Az egész autóval annyi a probléma, hogy néha azt csinálja, hogy nem akar elindulni.
Gyári immo-s.
Ez úgy néz ki, hogy az önindító teker a motor egyből röffenne de le is áll mintha letiltana.
Az immo jónak tűnik mert gyujtásnál sipol és gombra elhallgat.
Gázpedál jeladóra tippelek mert ha kicsit odalépek neki, akkor elindul felveszi a fordulatot és utána nem áll le és nem is ingadozik.
De pl. menet közben egy bizonyos ponton mintha bizonytalan lenne, hol megy egy kicsit jobban hol pedig egyenletes a sebesség mindez persze egyhelyben tartva a pedált.
Igen, és sajnos semmi:-( Ha jól emlékszem egy takarítás után jött elő. Az övfeszítőnek nincs köze ehhez? Azonnal el kell aludjon, vagy kell egy kis idő a komputernek még?
Rover 75 CDT Tudtok segíteni abban, hogyan lehet eltüntetni a piros légzsák visszajelző lámpát a műszerfalról(legalább a műszaki idejére) Az ülés alatt 2 csatlakozó van( egy sárga és egy kék) a biztonság kedvéért mindkettőt szétszedtem, befújtam jobb híján féktisztítóval majd ismét összedugtam, de semmi :-(
+1 a fékfolyadékra. Ha kevés akkor villog az elején mert mindig súrolja a szintet. Később átmegy teli világításba mikor a küszöb alá fogyott. Tölts rá és jó is lesz.
Hali 1 hete elkezdte a Rover 45öm hogy a kezifek nincs behuzva de elkezd villogni a kezifek behuzva a muszerfalon multkor 160nal villogot mint a hulye. Mitol lehet? hogy tudom megnezni azt a kapcsolot vagy erzekelot? Illetve megjavitani.
Ha jól tévedek, akkor amikor feladtad a hirdetést, kaptál egy üzenetet az oldaltól, hogy megjelent, na annak az üzenetnek az alján van egy link, ami törli a felrakott hirdetést!
Segítsetek nekem kérlek! Kinek és milyen úton-módon lehetne jelezni, hogy az MG-Rover oldal Adok-veszek oldaláról törölje a hirdetésemet, ugyanis eladtam az autót, de hívnak továbbra is...
Sziasztok. Rover 75 CDT. Szeretném megkérdezni, hogy az elektromos tükör fel és le mozog, de oldal irányba nem, lehet ezen javítani??? Valamint világít a légzsák lámpája el lehet valahogy tüntetni?? Az ülés alatti csatikat szédszedtem, befújtam féktisztítóval, összeraktam, de semmi :-(
Sziasztok! Szeretnèm megkèrdezni hogy kinek volna egy komplett venti motor lapáttal. Valòszìnű hogy ez ment tönkre az autómban. Sajnos nem tudok elindulni Angliába vissza ha nincs alkatrèsz. Lehet több alkatrèszre is szüksègem lenne.
Akksi biztos jó? Megpróbálnám másikkal is. Önindító vezetékeit is lehet ellenőrizni, meg maga az önindító is lehet. Nálam volt ilyen, ott a behúzótekercset kellett cseréltetnem.
Sziasztok! Kene egy kis segítség. Tegnap egész napos autokazas utan le parkoltam az autóval kicsit kesobb mentem volna tovabb de nem akar indulni. Azóta sem szeretne megmozdulni. A muszerfaloN égnek a visszajelzok, a lámpák fénye sem halványul. Ha elfordítom a kulcsot akkor csak egy kattanas hallatszik es nem történik semmi. En önindítóra gyanakszom. Ha az akkor hogy tudom lábra állítani ismet? az auto egy Rover 45os koszo előre is
Megpróbáljuk kitisztítani és majd kiderül. Be kell tenni amit adnak, ha normálisan megy vele, és nem lusta 2000-es fordulat alatt akkor nagyjából jónak tekinthető. Ennél egyszerűbb módszer nincs rá.
Ja de a chiphez kell a légtömegmérő is nem? Mert ha igen akkor a chipet elhalasztanánk 2 héttel. /ha rossz/
Az én légtömegmérőmön szerinted egy tisztítás nem segítene?
Van egy amit adnának 4000ft-ért de nem tudom hogy hogyan lehet tesztelni hogy jó-e. Mert ha jó lenne, akkor megvenném függetlenül hogy az enyém rossz vagy jó!
Gyárilag a csomagtartó fenti részén (kalaptartoalatt) nincs kárpit!!!;) ha zavar hogy olyan akkor magad barkácsolhatsz belle valamit.... de szerintem ha nem fekszel belle a csomiba akkor nem látszik ;) :)
Nem tudom, hogy az enyémbe jó-e(új egybe lámpás), meg egyáltalán van-e olyan kárpit, amint azt már lentebb is írtam, a csomagtartóban felül(nem az ajtón!).
Szia. Tökéletes a tükör. Kicsit kijjebb áll a belső tükörlap miután beállítottam de csak felülről nézve látszik. A motorral könnyen lehetett kompenzálni azt a fél centis eltolást. Így már indulhatok reggel balcsira. Köszi még egyszer!
A VÉGSŐ megoldást mondom: amennyiben más baja nincs, (nem zárlatos sehol, nem lett hengerfejes, stb.) húzd le a csatlakozót a ventillátorról, töltsd utána a kiegyenlítő tartályt ha kell, és induljál el hazafelé nyugodtan! Kb. 90-100 körül még elég a természetes hűtés országúton! Nyíregyháza felé szinte meg sem kell álljál, olyanok az útviszonyok! Figyelj a vízhőfokmérőre! Ha kicsit emelkedik kapcsold be a fűtést max-ra, és húzd le az ablakot...
Elindultunk a családdal haza Angliából a Rover 75 1,8 autónkkal. Semmi gond nem volt vele közel 1800 km megtétele után sem. Majd, egy dugóban Austria oldalában de a magyar határtól kb 30 km-re füstölés a dugóban majd irgalmatlan büdös égett én /csak amperszagnak hívom/ a motortérből! Az ventilátor lapát alól jött a füst. Szerintem meghalt. Autómentő majd irány Magyarország, de sajnos csak a határig vittek. Ott kellett hagynom az autót, és bérelnem egy másikat. Most keresek valakit aki ért hozzá, vagy helyben megtudja javítani vagy esetleg el tudja szállítani. A gond az hogy Én Miskolcon vagyok, de indulok ha tud valaki segíteni. Alkatrész és szakértelem hiányában, mármint nekem, nehéz tudom és hogy itt a húsvét is, de ha mégis lenne valaki aki tud segíteni, igen hálás lennék. Üdv köszönöm.
Sziasztok ha valakit érdekel van egy 2 dines gyári fejegységem rover 75 höz . Tökéletesen működik 10000 ft ért ha valakit érdekel 302842063 itt elér üdv .
Letörték a visszapillantóm. Viszont csak a forgó rész kapcsolatánál sérült így a motor, lap, burkolat az jó. Csak lifeg... Mivel az elektromos fűthető 2x annyi mint a sima manuál így arra gondoltam hogy a manuált felrakom és a mostanim belsejét beleteszem. Ez így kivitelezhető vagy lényegesen más lesz a kettő belülről?
2 en vagyunk csak asszonnyal úgyhogy az nem gond a ki - be bújkálás :) Ha meg esetleg jön 3-4. ember is akkor kibírjuk :D Esetleg tudnátok ajánlani egy jó rover szervizest aki adás vétel előtt átvizsgálná nem milliókért az autót, hogy minden rendben van-e? Budapesten természetesen :)
Sziasztok. Rover 618I- hez keresek alkatrészeket. Főleg a belső tér érdekel. Segítsetek, ha tudtok valahol ilyet. Köszi. Email (murder81@freemail.hu) választ várok inkább.
Hamarosan én is Rover tulaj leszek :) A kiszemeltem egy 214 SI lenne. A kérdésem is ehezz tartozna, vagyis inkább véleményt szeretnék kérni.
2 kiszemelt autó van az egyik tip top állapotú a másik pedig foglalkozást igényel. Érdemes lenne megvenni a foglalkozás igényest ( mennyibe kerülne kb a javítás, akár ha én csinálom meg. ) vagy hagyjam és a tip top -ot vegyem?