"Gettójárat"...Hm... Lehet benne valami, én még sosem láttam a 99 -esen jobb állapotú 260 -ast, jobbára elég szakadt gépek járják a vonalat... (Úgy 3 hete az "ex" révén majd' mindennapos volt a találkozásom eme járattal...)
Na ezt én is tapasztalatból tudom! Jártam már vele egy párszor,és jó sok ezerévbörtönt láttam a buszon, meg azon kívül is. Na nem ERZSÉBETEN ám!(meg Kispesten:o)
Hét ha az utaspanaszok miatt lett igy, akkor legalábblehetnének következetesek: pl. a 17-69-re annyi van irva hogy 769 (leglábbis belülre, amit az utas lát ugye)
Igen, több ilyen I-xxx is volt. Pl a kedvencemre is gyönyörűen rárakták a felújitás után: I-791, erre a sok okos ember átfestette (azaz átgányolta) 17-91-re és az új festés a legtöbb buszon úgy néz ki mint a hányás...
Nem is kevés. Csak a '82 -es átrendszámozástól indultam ki, és a BX -et úgy 1985 -86 környékén adták ki, ezért nem említettem különösebben. :o)
Más: A kezdetekben próbálkozott a BKV az I betű I betűként történő megjelölésével: Ha jól emlékszem, egy 415 -ös viselte az oldalán nagyon sokáig a számot a következőképp: " I-349" . Csak gondolom a könnyebb utaspanaszok érdekében (is) maradtak a 4 számos "pályaszámnál".
Csak a BKV szerintem (de senkit nem tudtam erről meggyőzni) csinált egy ökörséget az új rendszámokkal.
Persze, nekem aztán tökmindegy, hogy hogy tartják nyilván a buszaikat, de az biztos, hogy számtech-ből az első órán elmondják, hogy a 0 nem azonos az "o"-val, és az 1 nem azonos az "i"-vel, meg az "l"-lel, satöbbi.
Ez egy olyan dolog, hogy semmi jelentősége, csak egy ilyen "ostobaság" nekem bántja a szememet.
1982 -ben a GC, GD,GE stb. fekete alapon fehér jelzésű rendszámokat váltották fel a fehér alapon fekete jelzésű BU..stb. rendszámokkal.
BU -val kezdték, és haladtak az ABC szerint: BV,BZ,BX,BY és nagyon kevés BT -set is kiadtak, de a BT-s táblák megjelenése után nem sokkal jött a 3 betű -3 számos rendszám.
A nagy átrendszámozáskor a BKV a BU sorozatból kapott, míg vidéken a Volánok a GC- GF helyett kapták a BV -BZ sort. (Közbevetés: Anno a teljes BU 51-xx sort az MTV kapta meg, ki is volt használva)
A BX -BY -os táblák akkor kerültek a "képbe", amikor az a betűkombináció került sorra az esedékes autóbuszvásárlásnál, illetve az elhagyott, rongált rendszámok cseréjénél.
Ismereteim szerint ez volt a rendszámozás metodikája.
Mitől függött?
Tudtommal nagyjából időrendi sorrend volt, tehát előbb a BU, majd a BX, végül a BY. Természetesen volt keveredés bőven, mivel felújítások voltak időközben, és a BKV-nak tudtommal nem állt a rendelkezésére korlátlan mennyiségű rendszám, ezért egyet többször is felhasználtak (pl 435-ökre kerültek selejtezett BU-s számok, stb.)
Akkor én még nem nagyon nézegettem ilyen komolyan a buszokat.Ezért fordulhat elő hogy a rendszámokat nem néztem meg ennyire.
Egyébként az hogy Bu,vagy Bx,vagy By mitől függött akkoriban??? hogy rendszámoztak? Vagy nem volt rendszere ennek?
Off:o)))
Te szegény! na ezért lakunk mi a 3emeletesben a 3.-on.Itt csak a hólé áztat el minket.az viszont rendszeresen! :(
On
a 412-esen leghátul ültem,és a hátsó ajtó menet közben úgy nyikorgott,hogy az már fülsértő volt!
Ez egy szép jövő előjele :(
"Délelőtt megnéztem a 412T-ket.Naná,hogy a 411T-t nem tették ma be a 70-esre,még véletlenül se láthassam élőben. :("
Én pedig nem tudtam kimenni fotózni, mert a fürdőszobai csap úgy döntött hogy itthon akarok maradni, tudniillik reggel elkezdte módszeresen elárasztani a fürdőszobát. :o) Főcsap elzár, vasboltba lemegy, csapot kicserél. Ezáltal a nap mérlege:
-Egy kishíján eláztatott alsó szomszéd
-Sokezer forint kiadás egy új csapra
-Megannyi káromkodás vízszerelés közben... :o))
Ha valakinek az Erzsébeti és a Csepeli buszokkal kapcsolatban van valamilyen irásos ,vagy esetleg képanyaga,azt szívesen várom.
Merthogy tervezek olyat a honlapomra,hogy "Erzsébet és Csepel buszviszonylatai Tegnap és Ma" .Aztán majd meglátjuk mi lesz belőle.
BY lehetett az, megnéztem HáBénál... :o)
BY 62-25: BPI-779
62-26: BPI-780
62-32: BPI-786
62-33: BPI-787
62-34: BPI-788 -ő most "deszkás" Ezüstnyílként szaladgál.:o)
GNX-375! Így van ez egy volt BKV-s busz, "befalazták" a második ajtót, mechanikus váltót, és vázcserét kapott 1998-ban! 1997-98-ban több volt BKV-s 280-ast vett meg a KV és a KRAVTEX-nél (ahol a CREDO buszokat is csinálják) újították fel őket! Általában vázcsere, motorcsere (RÁBA D10 E1 és E2), de van olyan is amibe FOK-GYEM-et raktak, majd ha tudok egy ilyet is beteszek!