Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Az SN Brussels ugyan tavolrol sem low-cost, de lattam emlitetted a tavalyi eredmenyüket a szomszed topicban. Az az erdekes, hogy a 36.8 millio euros veszteseget pozitiv eredmenykent talaljak, eredetileg 38.5-re szamitottak! A load factor-rol nem nyilatkoztak, de a pontossagi mutatojuk nem rossz: 92.7%.
Bövebben:
http://www.luchtzak.be/modules.php?name=News&file=article&sid=515
Hát az biztos, hogy jön, ezért építették át a ferihegy 1et... Ez tény, eredetileg nyár elejére akarták de csak nyár közepe lesz belőle. Meglátjuk, hogy hogy lesz...
Állitólag folyosói pletyka Ferihegyen, hogy nem véletlenül épitették át az 1-es teminált ilyen gyorsan ugyanis június-júliustól itt a Ryanair!!!
Viszont állitólag egy pár héttel hamarabb inditja be a pozsonyi járatát!
Sziasztok! A belvárosi SAS irodában jártam ma és term. rákérdeztem a Flysnowflake-re. A hölgyemény rögtön visszaszolt hogy ez rendes SAS és nemjelent semmit:) Akkor kezdtem kicsit nyugtalan lenni mikor nagy nehezen elárultha hogy a kedvezőbb árú jegyből 10, a következő kategóriából 20, 40 ill 60 eladható van + valami még (nem jegyeztem meg, csak azt hogy a 10 elég kevés még elsőre is egy 738-hoz, a sky europe 30 személyes gépre számol sztem így:) de a SAS szerinte a legolcsóbból indulás elött nemsokkal fog nyitni még mert így úgysem fog fogyni (júliusi járatot kérdeztem, azon néhány volt már csak a legolcsóbb jegyből). Node az igazán meglepő ezután jött: oda-vissza 38800ft-ért vihettem volna el ma a jegyet, mellesleg a hölgyemény határozottan állította hogy a netes árak biztos tax nélküliek... Szóval még van mit csiszolni az északi fapadon vagy pedig az iroda alkalmazottján vagy az én fülemen:))) (kicsit off: a malév szintén kedd és szombati napra, azonos időre 39ezer+tax áron kínált jegyet stockholmba, CSA 43-ért)
Dave
Nehany erdekesnek tünö szamadat:
2002-ben Nagy-Britanniaban a belföldi "budget" jaratok szama 129 %-kal, az orszagba iranyulo hasonlo kategoriaju jaratok szama 79%-kal nött.
Ugyanigy, az europai low cost jaratok szama 119%-kal nött a tavalyi evben.
(Forras: Aviation News)
Persze mindenki tudja, hogy ez a hatalmas növekedes nem tarthato fenn örökre, 2003-ra mar a fentieknel joval alacsonyabb szamokat josolnak. Az is erdekes, hogy a Ryanair nagy november-decemberi akciojaban, melyet ezen topicon is emlitettünk, a felmillio felajanlott ingyenjegyböl 100000-nek nem sikerült gazdara talalnia!
Azt írja az újság, hogy a tavaly év végén alakult Air Italy (egy olasz művész alapította négy darab, volt Alitalia Express ATR-42-ből álló flottával) az olaszországon belüli desztinációkat még az idén ki kívánja terjeszteni ATR-72-esek segítségével Magyarországra, Romániára és a volt Jugoszlávia országaira.
Ismet ujabb lokoszt elmennyel lettünk gazdagabbak a mult heten, amikor HQ szaktarssal vallalkoztunk Charleroi-Dublin tavolsag Ryanair segitsegevel törtenö athidalasara.
Nem akarom tul hosszura nyujtani az utibeszamolot, csak a leglenyegesebb adatok: a jegy ara oda-vissza adokkal együtt 52 euro. Az odauton 15, a visszauton 10 perccel a menetrendi erkezesi idö elött ertünk földet. Ezuttal B732-vel mentünk, mint kiderült ezen a jaraton csak a 200-sal repülnek egyenlöre. Odafele kb 5 szabad ülest lattam, visszafele egyet sem. A purser-töl hallottuk, 129 utas volt! Ez mar csak azert is erdekes informacio volt a szamomra, mert nem tudtam, hogy a 200-asnal van ilyen feröhelyszam. Mindenesetre nekem nem tünt annyira zsufoltnak mint a 800-asnal a 189-es elrendezes.
Itt persze mar sz sem volt lenyügözö emelkedesröl! :)
Es hat ugye Dublin eseteben sem beszelhetünk regionalis repter hatranyairol, ez a szolgaltatasok szinvonalan kivül abban is megnyilvanult, hogy visszafele rögtön 6.-ak voltunk a sorban a felszallashoz.
Erdekessegkent meg megemlitenem, hogy kaptunk Inflight Menu-t is. Na nem kell valami konyhamüveszeti remekre szamitani, a menün az egysegesen 4 euroert vasarolhato szendvicsek voltak felsorolva: a mi esetünkben 5 fajta. Azt mar a multkor irtam, hogy a kave tea üditö 2.50 a fedelzeten.
Ismet csak azt mondhatom, nem csalodtunk: pontosan azt kaptuk a penzünkert amire szamitottunk.
A latottak utan könnyebben hihetö az az adat is, miszerint a mult ev utolso negyedeveben a profit 50 %-kal nött, 28.8 millio eurorol 43.2-re, az utasszam 46%-kal 3.9 milliora, az atlag load factor pedig 79%-rol 86%-ra.
Igazából ez annyiban lesz csak fapados, hogy nem lesz kaja a gépen és nincsenek átszálló járatok. Pontosabban kaja lesz csak pénzért.
A 16 000-es szakaszárral számolva kb. a mostani árak fele jön ki, a legmagasabb ár pedig egy mostani legolcsóbb turista jegy árában van. Ne felejtsétek, hogy ezek az árak tartalmazzák az összes illetéket! A jegyek utazási irodákban is foglalhatóak!
Valóban nem egy Ryanair árszint de azért kezdetnek nem rossz!
15,000 Ft-os csak odaút áráért Graz->London és vissza megjárható Ryannel ha jó napot fogsz ki. A drágább 37,000 Ft körüli jegyekkel egy oda-vissza út így már ugyanaz a kategória mintha nem fapaddal utaznék.
Hogy valami pozitívat is mondjak, a B738 viszont jó húzás.
Az első fapados cég Ferihegyen a Snowflake(SAS) lesz!
Március 30-tól heti kettő (kedd,szombat) Stockholm(Arlanda)-Budapest(Ferihegy 2)-Stockholm(Arlanda) járattal, B737-800-as géppel!
A jegyár 15 000Ft-37 000Ft között lesz szakaszonként illetékkel együtt!
Az Easyjet elállt a Deutsche BA megvételétől, mert egyrészt túl merevnek tartja a németországi munkajogi szabályozást, másrészt pedig a német piac rendkívül nyomott árai miatt nem alkalmas az idő a németországi légitársaság bekebelezésére. Ez utóbbihoz a Lufthansa közelmúltban elindított agresszív árcsökkentő akciói járultak hozzá.
Én részemről a D portán kaptam fel tegnap kifelé menet mert kinnt volt. Ára nincs így gondolom újságosoknál ne keresd :) Ha gondolod beszkennelem ezt a cikket!
Sziasztok, már régóta figyelem a fórumot. Nem vagyok Maléves, sem képzett pilóta vagy ilyesmi. Egy egyszerű egyetemi hallgató vagyok, de a polgári repülés szerelmese.
Webberke! A Follow me-t lehet kapni bolti forgalomban esetleg a neten vhol, vagy ez csak afféle belső, munkahelyi szaklap?
Érdemes beszerezni a Follow Me márciusi számát, amiben beszámol egy cikk a felújításról (Ferihegy 1) és nagyjából arról, hogy milyen körülmények lesznek... Érdekes! Továbbá mellette, hogy ismét fizetős lesz az egyesnél a parkoló, konkrétan - mint ahogyan a fejlécben is szerepel - a fapadosok miatt :)
Ez egy kivalo hir!
En csak azt szeretnem tudni, hogy MELYIK lesz az a legitarsasag amelyik elindulhat (vegyük eszre a felteteles modot! igy vedi le magat egy ujsagiro?), es HOVA indulhat el, azonkivül hogy nem Ausztraliaba, hanem europai uticelok fele?
A hónap végén elindulhat az első magyarországi fapados légitársaság, az európai úticélok várhatóan tízezer forint körüli összegből jönnek majd ki
A hónap végén elindulhat az első magyarországi, úgynevezett fapados légitársaság, amely a nagyobb cégek árainak töredékéért kínál majd repülőjegyeket. Ekkorra lesznek meg a feltételei annak, hogy a csak kisgépeket kiszolgáló Ferihegy 1-es terminál fogadni tudja az utasokat. Az épület átalakítása már elkezdődött, bár a Budapest Airport hivatalosan még egyetlen társasággal sem tárgyalt.
A lehetőség már adott. Ezek az úticélok akár a hónap végétől repülővel is elérhetőek lennének tízezer forint körüli összegből. Az úgynevezett "fapados légitársaságok" ugyanis ennyiért kínálják jegyeiket. Az egyik legnagyobb ilyen társaság, az ír RyanAir például tíz fontot, vagyis kevesebb mint ötezer forintot kér egy Grazból Londonba tartó járat üléséért. A Ferihegyi repülőtér egyes terminálja néhány héten belül fogadni tudja az olcsó járatok utasait.
- A hónap vége már azt fogja mutatni, hogy a terminál már készen van, és elviekben hogyha lesznek olyan légitársaságok, amelyek ide szeretnének jönni, akkor tudják is itt a munkájukat végezni - mondta el Pető György, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTV Híradójának
(Korridor)