Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.01 0 0 447
http://www.utikonyv.com/20030106.html
rDave Creative Commons License 2003.04.01 0 0 446
tényleg jól hangzik, kiváncsian várom hogy mikortol lehet foglalni. de azért vegyük figyelembe a mai dátumot is:)
dave.pesszimista.hu:)
Előzmény: Vinnen (445)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.01 0 0 445
Végre néhány konkrétum is elhangzott a fapadosokkal kapcsolatban! Szerintem ezek biztatóan hangzanak!
A Germanwings gondolom az 1-es terminált fogja használni viszont a Snowflake tudtommal a 2-esre fog repülni!
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 444
"Áprilistól jönnek az olcsó repülőjegyek
2003.04.01 12:22

Május harmadik hetétől közlekedik Budapest és Köln között az első fapados légitársaság, a Germanwings, Stockholmba már áprilistól olcsóbban repülhetünk.

A fapados légitársaságok a hagyományos légitársaságoknál jóval olcsóbban kínálják útjaikat, ám ennek fejében a fedélzeten a kiszolgálás minimális. Ha az utas ellátást igényel azért fizetni kell és általában nem az ország legnagyobb repülőterét, hanem kisebb repülőtereket vesznek igénybe.
Hidvégi Gábor, a Budapest Airport vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy több ilyen légitársasággal is tárgyalásokat folytatnak ferihegyi indulásról. Példaként említette, hogy a napokban Londonban egyeztettek egy új légitársaság még az idén tervezett budapesti megjelenéséről, ám ennek nevét Hidvégi Gábor nem ismertette.
A Budapest Airport a Ferihegy 1-es terminálját kizárólag az új fapados légitársaságoknak tartja fenn, ám a nyári túlzsúfolt időszakokban kényszerhelyzetből a felújított 1-es terminál szolgál majd a 2-es tehermentesítésére is.

Új lehetőségek

A vezérigazgató bejelentette, hogy a SAS-hoz tartozó Snowflake légitársaság április 12-től heti két járatot indít a korábbinál jóval olcsóbb áron Stockholmba.

A Germanwings kezdetben naponta egyszer közlekedik majd, ám a tervek szerint a járatszámot a közeljövőben napi kettőre emelik. A légitársaság egy útra vonatkozó minimális árát mintegy 20 euróban határozta meg, az átlagos árszint azonban 60 és 70 euró között változik és a járattelítettség függvényében is módosulhat.

A magyar fővárosból induló további új járatokról szólva Hidvégi Gábor megemlítette, hogy a német Cityair az eddigi drezdai, üzleti utasokat szállító járatát követően tervezi, hogy még az idén Lipcse és Budapest között is új járatot indít.
- A dán Maerskair leányvállalata már engedélyt kért a magyar légügyi hatóságoktól az Edinborough és Budapest közötti járat megindítására - jelentette be a vezérigazgató.
Hozzátette, hogy az Arcair magyar fapados légitársaság is érdeklődik a lehetőségek iránt.

Malév és Ferihegy

- A Malév számára nem a fapados légitársaságok megjelenése jelenti a fő problémát - hangsúlyozta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a Budapest Airport is érdekelt a Malév stratégiájának sikerében.
- Számunkra is komoly veszteséget jelentene, ha ez a stratégia kudarcba fulladna - mondta Hidvégi Gábor.
A Budapest Airport kedvezményeket kínál valamennyi légitársaságnak, amelyik Ferihegyről új járatokat indít. - Ez vonatkozik a fapados, illetve a teljes ellátást biztosító új és régi légitársaságokra egyaránt - hangsúlyozta a vezérigazgató.
A kedvezmény mértéke az első évben a leszállási díj 50 százaléka, a második évben 25 százaléka, a harmadik évben pedig 10 százaléka. A vezérigazgató szerint a leggyakrabban közlekedő Boeing 737-es típusú repülőgép egyszeri leszállásánál 2.000 euró kedvezményt biztosítanak.

A Budapest Airport árbevétele tavaly 26 milliárd forint volt, adózás előtti nyeresége 5 milliárd forintra rúgott. Hidvégi Gábor ismertetése szerint az idén is hasonló eredményt remélnek és a fapados légitársaságok megjelenése ellenére sem számítanak a forgalom jelentős emelkedésére.

és a taxik...

- Az Airport taxi szerződéses alap nélkül monopolizálta a repülőtéri taxispiacot és gyakori inkorrekt árszámítása ellen gyakran érkezett kifogás - közölte a vezérigazgató. A megoldás - ismertetése szerint - egy úgynevezett pufferparkoló lesz, ahová nagyszámú, a taxis társaságtól független, ám bizonyos minőségi követelményeknek megfelelő gépkocsi állhat be. Ilyen követelmény lesz például a légkondicionáló megléte. "

Forrás:

MTI

Előzmény: alfalima (443)
alfalima Creative Commons License 2003.04.01 0 0 443
Fapados légitársaságok versengése hazánkban?
2003. április 1. 11:37

MNO-összeállítás
Április–májusban belép a magyar légipiacra a Snowflake és a Germanwings, s az idén a Ryanair és az Arc Air is járatot indíthat Budapestről. Mindegyik a jelenlegi árak negyedéért-harmadáért kínálja jegyeit. A Malév tegnaptól Pristinába, májustól Splitbe, júliustól Genfbe is repül, ám az árversenybe aligha szól bele - írja a Világgazdaság.

Május közepétől Budapestre is indít naponta járatot a Germanwings szuperolcsó légitársaság. A cég egyelőre nem fűzött ehhez semmit, viszont nem is cáfolta. A VG úgy tudja, a negyedrészben a Lufthansa tulajdonában lévő Eurowings regionális légitársaság leánycége korszerű, A319-es Airbusokkal bonyolítja le a forgalmat Ferihegy és Köln között, a legolcsóbb jegy – a helyek legalább tíz százaléka – húsz euróba (kb. 5000 forint) kerül majd egy irányban, adókkal együtt, így az oda-vissza útra körülbelül 10-12 ezer forintot kell fizetni. A Lufthansa az április 15-ig tartó akciójával 42 ezer forintért kínálja ugyanezt.

A Malév nem közlekedik a német városba, egyelőre folytatja hálózatának bővítését és folyamatos akcióit, ám a jegyárak nem képesek versenyezni a minimális szolgáltatásokkal előálló új, fapados légitársaságokkal legfeljebb azzal, ha szélesebb körű szolgáltatásokat kínál, a fő repülőterekre viszi az érdeklődőket, és nem a másodlagosakra, mint nagyon sok szuperolcsó vetélytársa. A Malév tegnaptól a koszovói fővárosba, Pristinába, májustól a dalmát üdülőközpontba, Splitbe, júliustól pedig Genfbe is járatot indít, ezeken már az új Boeing gépeket is közlekedteti.

A Germanwings azt szeretné, hogy a Budapestről kiinduló utasok a kölni központban átszállva további európai célállomásokra is eljussanak. A német cégnek áprilistól már húsz áti célja lesz, gépei számát a jelenlegi négyről nyolcra növeli. A Germanwings 1,3 millió utassal piacvezető helyet akar szerezni az európai olcsó létirásaságok között.

A SAS által létrehozott Snowflake április 12-től hetente kétszer repül Stockholm fő repülőtere és Budapest között, itt a legolcsóbb jegy 14 ezer forintba kerül majd. A skandináv társaságnál szintén csak az interneten lehet foglalni a 150 személyes Boeing–737-es gépekre. A SAS budapesti képviselete előzőleg úgy nyilatkozott, hogy jelentős üzleti utaskörre is számít. Korábbi közlés szerint a magyar tulajdonú Arc Air Londonba indít gépet még az idén, egy oda-vissza út körülbelül 15-17 ezer forintba kerülne. A társaság több környező országot is fölvett célpontjai közé, ám részleteket még nem közölt.

Nyugat-magyarországi utasok ezentúl nem feltétlenül fognak Budapestre jönni, ha mediterrán vagy nyugat-európai célpontokra szeretnének repülni. A tavaly februárban alapított szlovák Sky Europe légitársaság ugyanis a közeli Pozsonyból Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Münchenbe, Stuttgartba, Milanóba, Dubrovnikba és Splitbe is közlekedtet járatokat 40-70 euróért.

Az ír Ryanair és a brit Easyjet – a Budapest Business Journal szerint – később indítja járatait a magyar fővárosba. Előzőleg az ír társaság már puhatolózás tárgyalásokat folytatott Budapesten és hírek szerint Szegeden is. Részleteket azonban nem közöltek, és a Budapest Airport Rt. vezetői sem nyilatkoztak erről. Korábban azonban nyilvánosságra került, hogy a Ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság három éven keresztül (50, 20, 10 százalékos) kedvezményt ad az új járatokat indító légitársaságoknak. Ezzel kivételes helyzetbe hozhatja a cégeket, akárcsak a prágai légikikötő, amely egész áprilisban – az iraki háborúra való tekintettel – feleakkora leszállási díjat számláz, mint más időszakban.

A nyugat-európai olcsó légitársaságok közül az Easyjet már tavaly ősztől Prágából is közlekedtet járatokat. Eddig 400 ezer utas választotta ezt a céget. A Ryanair mindegyik EU-jelölt ország repülőtereivel tárgyalt, de még nem jelentett be semmilyen járatot. Az aktív előkészületeket folytató Virgin Express feltehetőleg brit célpontokra vinné az utasokat a közép-európai fővárosokból vagy néhány nagyobb városból.

Az Európai Unióban a legutóbbi megnyilatkozások szerint a kétoldalú államközi egyezmények fölmondását szorgalmazzák, s ez már most is jelentősen érintheti a nemzeti légitársaságok viszonylag védett piacát (ami az EU-csatlakozás pillanatában, 2004. május 1-jén egyébként is nyitottá válik). A most csatlakozó országok többségében a nemzeti légitársaságoknak – a csatlakozási tárgyalások eredményeképpen – csupán a csatlakozásig marad ideje, hogy fölkészüljön a kemény versenyre.

Az európai légitársaságok az iraki háború nyomán csökkenő utasszám miatt nem kapnak pénzügyi támogatást az EU-tól – közölte az Európai Bizottság közlekedési biztosa, Loyola de Palacio a spanyol Europa Press hírügynökségnek adott madridi nyilatkozatában. Ugyanakkor nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a légitársaságok pótlólagos EU-pénzekhez jussanak ha repülési tilalom miatt útvonalakat kell megszüntetniük, vagy elkerülésekre kényszerülnek. Az EU lazább fel- és leszállási résidőgazdálkodást enged, s elnézi, ha a légicégek megállapodnak az útvonalhasználatról – fűzte hozzá a biztos.

Forrás: Világgazdaság


tjsz Creative Commons License 2003.04.01 0 0 442
http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main&125757
hutlen Creative Commons License 2003.03.30 0 0 441
Kosz, igy mar megtalaltam.
Előzmény: Utas2 (440)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 440
Basszus...
Ez az ára, ha túl sokat olvasok...

Korrekció:

Az új olasz légitársaság neve Air Industria, Rimini-ből Nápolyba, Nápolyból Cataniába és Palermóba üzemel. Alapítója Fabrizio Ferri, fotóművész, divat-vállalkozó, a Group Industria tulajdonosa. A többi ua.

Sorry.

Forrás: Airways

Előzmény: hutlen (439)
hutlen Creative Commons License 2003.03.29 0 0 439
Kedves Utas2,

Te milyen ujsagban olvastal az Air Italy nevu legitarsasagrol??
A net-en semmi nyoma nincs.
Megkoszonnem, ha felvilagositanal.

Előzmény: Utas2 (426)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 438
Hát te közelebb vagy hozzájuk...

Az én híremet az SN-ről az atwonline.com-ról vettem.

Vinnen,

igen, például 1998-tól repültek Riminibe, de amikor 2000-ben az ottani reptér meg akarta változtatni a szerződési feltételeket (hogy ne csak a Ryan, hanem ők is jobban keressenek a bolton), a Ryan kivonult onnan és a szomszédos Forli repterére kezdett repülni.

Vagy pl. a buzz átvételével megszűntetnek egy rakás buzzos útvonalat, lásd pl. AMS.

Az Airways májusi számában (ma vettem!) van egy jó kis cikk a szlovák SkyEurope-ról.

Előzmény: Heading370 (435)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.27 0 0 437
Volt már olyan járata a Ryanairnek amit megszüntetett?
Vinnen Creative Commons License 2003.03.27 0 0 436
Az airliners-en fennt van már egy kép a Snowflake gépről!

http://www.airliners.net/open.file/332555/M/ (bocsi nem tudom hogyan kell belinkelni)

Nekem tetszik a felfestés de kisértetiesen hasonlit a Germanwings-re!

Heading370 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 435
Utas2,

Az SN Brussels ugyan tavolrol sem low-cost, de lattam emlitetted a tavalyi eredmenyüket a szomszed topicban. Az az erdekes, hogy a 36.8 millio euros veszteseget pozitiv eredmenykent talaljak, eredetileg 38.5-re szamitottak! A load factor-rol nem nyilatkoztak, de a pontossagi mutatojuk nem rossz: 92.7%.
Bövebben:
http://www.luchtzak.be/modules.php?name=News&file=article&sid=515

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.26 0 0 434
Hát az biztos, hogy jön, ezért építették át a ferihegy 1et... Ez tény, eredetileg nyár elejére akarták de csak nyár közepe lesz belőle. Meglátjuk, hogy hogy lesz...
Előzmény: Vinnen (433)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.26 0 0 433
Állitólag folyosói pletyka Ferihegyen, hogy nem véletlenül épitették át az 1-es teminált ilyen gyorsan ugyanis június-júliustól itt a Ryanair!!!
Viszont állitólag egy pár héttel hamarabb inditja be a pozsonyi járatát!

Tudtok ezekről valamit?

Heading370 Creative Commons License 2003.03.26 0 0 432
Ujabb bizonyitek arra, hogy miert jo dolog az internetes jegyertekesites! Mindenkinek jo, ha ez a fajta "ügyfelszolgalat" kimarad a lancolatbol!
Előzmény: rDave (429)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.26 0 0 431
Akkor ez egy kamu fapados!

Ryanair hol vagy???!!!

Előzmény: rDave (429)
Hülyesamu Creative Commons License 2003.03.26 0 0 430
Elvittem volna egyet-kettőt :-)
Előzmény: Heading370 (428)
rDave Creative Commons License 2003.03.25 0 0 429
Sziasztok! A belvárosi SAS irodában jártam ma és term. rákérdeztem a Flysnowflake-re. A hölgyemény rögtön visszaszolt hogy ez rendes SAS és nemjelent semmit:) Akkor kezdtem kicsit nyugtalan lenni mikor nagy nehezen elárultha hogy a kedvezőbb árú jegyből 10, a következő kategóriából 20, 40 ill 60 eladható van + valami még (nem jegyeztem meg, csak azt hogy a 10 elég kevés még elsőre is egy 738-hoz, a sky europe 30 személyes gépre számol sztem így:) de a SAS szerinte a legolcsóbból indulás elött nemsokkal fog nyitni még mert így úgysem fog fogyni (júliusi járatot kérdeztem, azon néhány volt már csak a legolcsóbb jegyből). Node az igazán meglepő ezután jött: oda-vissza 38800ft-ért vihettem volna el ma a jegyet, mellesleg a hölgyemény határozottan állította hogy a netes árak biztos tax nélküliek... Szóval még van mit csiszolni az északi fapadon vagy pedig az iroda alkalmazottján vagy az én fülemen:))) (kicsit off: a malév szintén kedd és szombati napra, azonos időre 39ezer+tax áron kínált jegyet stockholmba, CSA 43-ért)
Dave
Előzmény: Vinnen (421)
Heading370 Creative Commons License 2003.03.25 0 0 428
Nehany erdekesnek tünö szamadat:
2002-ben Nagy-Britanniaban a belföldi "budget" jaratok szama 129 %-kal, az orszagba iranyulo hasonlo kategoriaju jaratok szama 79%-kal nött.
Ugyanigy, az europai low cost jaratok szama 119%-kal nött a tavalyi evben.
(Forras: Aviation News)
Persze mindenki tudja, hogy ez a hatalmas növekedes nem tarthato fenn örökre, 2003-ra mar a fentieknel joval alacsonyabb szamokat josolnak. Az is erdekes, hogy a Ryanair nagy november-decemberi akciojaban, melyet ezen topicon is emlitettünk, a felmillio felajanlott ingyenjegyböl 100000-nek nem sikerült gazdara talalnia!
Vinnen Creative Commons License 2003.03.25 0 0 427
Utas2:

A ljubljanai (vagy esetleg maribori) Ryanair járat mikor indul be?

Előzmény: Utas2 (426)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.24 0 0 426
Azt írja az újság, hogy a tavaly év végén alakult Air Italy (egy olasz művész alapította négy darab, volt Alitalia Express ATR-42-ből álló flottával) az olaszországon belüli desztinációkat még az idén ki kívánja terjeszteni ATR-72-esek segítségével Magyarországra, Romániára és a volt Jugoszlávia országaira.
Heading370 Creative Commons License 2003.03.24 0 0 425
Ismet ujabb lokoszt elmennyel lettünk gazdagabbak a mult heten, amikor HQ szaktarssal vallalkoztunk Charleroi-Dublin tavolsag Ryanair segitsegevel törtenö athidalasara.
Nem akarom tul hosszura nyujtani az utibeszamolot, csak a leglenyegesebb adatok: a jegy ara oda-vissza adokkal együtt 52 euro. Az odauton 15, a visszauton 10 perccel a menetrendi erkezesi idö elött ertünk földet. Ezuttal B732-vel mentünk, mint kiderült ezen a jaraton csak a 200-sal repülnek egyenlöre. Odafele kb 5 szabad ülest lattam, visszafele egyet sem. A purser-töl hallottuk, 129 utas volt! Ez mar csak azert is erdekes informacio volt a szamomra, mert nem tudtam, hogy a 200-asnal van ilyen feröhelyszam. Mindenesetre nekem nem tünt annyira zsufoltnak mint a 800-asnal a 189-es elrendezes.
Itt persze mar sz sem volt lenyügözö emelkedesröl! :)
Es hat ugye Dublin eseteben sem beszelhetünk regionalis repter hatranyairol, ez a szolgaltatasok szinvonalan kivül abban is megnyilvanult, hogy visszafele rögtön 6.-ak voltunk a sorban a felszallashoz.
Erdekessegkent meg megemlitenem, hogy kaptunk Inflight Menu-t is. Na nem kell valami konyhamüveszeti remekre szamitani, a menün az egysegesen 4 euroert vasarolhato szendvicsek voltak felsorolva: a mi esetünkben 5 fajta. Azt mar a multkor irtam, hogy a kave tea üditö 2.50 a fedelzeten.
Ismet csak azt mondhatom, nem csalodtunk: pontosan azt kaptuk a penzünkert amire szamitottunk.
A latottak utan könnyebben hihetö az az adat is, miszerint a mult ev utolso negyedeveben a profit 50 %-kal nött, 28.8 millio eurorol 43.2-re, az utasszam 46%-kal 3.9 milliora, az atlag load factor pedig 79%-rol 86%-ra.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.23 0 0 424
Érdemes elmenni az SAShez lévén, hogy ott is folyik értékesítés.
Előzmény: nemesa2 (423)
nemesa2 Creative Commons License 2003.03.23 0 0 423
Azt nem tudjátok, hogy mely utazási irodákban lehet megvenni a jegyet? Mindegyikben vagy lesz valami speckó iroda erre a célra?
Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.21 0 0 422
Ráadásul pont Arlandára! Hurrá! :)
Előzmény: Vinnen (421)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.21 0 0 421
Igazából ez annyiban lesz csak fapados, hogy nem lesz kaja a gépen és nincsenek átszálló járatok. Pontosabban kaja lesz csak pénzért.
A 16 000-es szakaszárral számolva kb. a mostani árak fele jön ki, a legmagasabb ár pedig egy mostani legolcsóbb turista jegy árában van. Ne felejtsétek, hogy ezek az árak tartalmazzák az összes illetéket! A jegyek utazási irodákban is foglalhatóak!

Valóban nem egy Ryanair árszint de azért kezdetnek nem rossz!

Előzmény: BlindMan (419)
totagas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 420

A mai napon az OTP-nél 1SEK eladási ára 27,56 Ft.
Így a legolcsóbb 16,000Ft, a legdrágább 38,000Ft.

A kisbetűs résznél feltüntet egy service chargot ( összeget nem ír!!!) ami tovább drágítja a jegyet.

Prices are for a one-way trip including airport fees and taxes.
A service charge will be added when you book.

Előzmény: Vinnen (414)
BlindMan Creative Commons License 2003.03.20 0 0 419
Hmm, érdekes árak.

15,000 Ft-os csak odaút áráért Graz->London és vissza megjárható Ryannel ha jó napot fogsz ki. A drágább 37,000 Ft körüli jegyekkel egy oda-vissza út így már ugyanaz a kategória mintha nem fapaddal utaznék.

Hogy valami pozitívat is mondjak, a B738 viszont jó húzás.

Előzmény: Vinnen (414)
Hülyesamu Creative Commons License 2003.03.20 0 0 418
Ez hogy megy? A 15 ezer csak odaút, vagy lesz ilyen retúr jegy is?
Előzmény: Vinnen (414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!