Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.02 0 0 449
www.ryanair.hu

:)

Heading370 Creative Commons License 2003.04.02 0 0 448
En most olvastam egy megszüntetett RYR jaratrol. Különösen az tetszik ahogy az okot megfogalmazzak:

RYANAIR TO ABANDON GRENOBLE ROUTE

1 April 2003 Source: Reuters

Ryanair said it was pulling out of its proposed new route from London Stansted to Grenoble in the French Alps after a breakdown in contractual negotiations with the airport.
"We sincerely regret closing the route to Grenoble but unfortunately the attitude of the airport authorities there gave us no alternative," Ryanair's deputy chief executive Michael Cawley said in a statement.
Management at the French airport had been "unable to deliver on the agreement they originally indicated", he said. Passengers already booked on the route would be offered a refund or a transfer to another route, he added.

Előzmény: Vinnen (437)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.01 0 0 447
http://www.utikonyv.com/20030106.html
rDave Creative Commons License 2003.04.01 0 0 446
tényleg jól hangzik, kiváncsian várom hogy mikortol lehet foglalni. de azért vegyük figyelembe a mai dátumot is:)
dave.pesszimista.hu:)
Előzmény: Vinnen (445)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.01 0 0 445
Végre néhány konkrétum is elhangzott a fapadosokkal kapcsolatban! Szerintem ezek biztatóan hangzanak!
A Germanwings gondolom az 1-es terminált fogja használni viszont a Snowflake tudtommal a 2-esre fog repülni!
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 444
"Áprilistól jönnek az olcsó repülőjegyek
2003.04.01 12:22

Május harmadik hetétől közlekedik Budapest és Köln között az első fapados légitársaság, a Germanwings, Stockholmba már áprilistól olcsóbban repülhetünk.

A fapados légitársaságok a hagyományos légitársaságoknál jóval olcsóbban kínálják útjaikat, ám ennek fejében a fedélzeten a kiszolgálás minimális. Ha az utas ellátást igényel azért fizetni kell és általában nem az ország legnagyobb repülőterét, hanem kisebb repülőtereket vesznek igénybe.
Hidvégi Gábor, a Budapest Airport vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy több ilyen légitársasággal is tárgyalásokat folytatnak ferihegyi indulásról. Példaként említette, hogy a napokban Londonban egyeztettek egy új légitársaság még az idén tervezett budapesti megjelenéséről, ám ennek nevét Hidvégi Gábor nem ismertette.
A Budapest Airport a Ferihegy 1-es terminálját kizárólag az új fapados légitársaságoknak tartja fenn, ám a nyári túlzsúfolt időszakokban kényszerhelyzetből a felújított 1-es terminál szolgál majd a 2-es tehermentesítésére is.

Új lehetőségek

A vezérigazgató bejelentette, hogy a SAS-hoz tartozó Snowflake légitársaság április 12-től heti két járatot indít a korábbinál jóval olcsóbb áron Stockholmba.

A Germanwings kezdetben naponta egyszer közlekedik majd, ám a tervek szerint a járatszámot a közeljövőben napi kettőre emelik. A légitársaság egy útra vonatkozó minimális árát mintegy 20 euróban határozta meg, az átlagos árszint azonban 60 és 70 euró között változik és a járattelítettség függvényében is módosulhat.

A magyar fővárosból induló további új járatokról szólva Hidvégi Gábor megemlítette, hogy a német Cityair az eddigi drezdai, üzleti utasokat szállító járatát követően tervezi, hogy még az idén Lipcse és Budapest között is új járatot indít.
- A dán Maerskair leányvállalata már engedélyt kért a magyar légügyi hatóságoktól az Edinborough és Budapest közötti járat megindítására - jelentette be a vezérigazgató.
Hozzátette, hogy az Arcair magyar fapados légitársaság is érdeklődik a lehetőségek iránt.

Malév és Ferihegy

- A Malév számára nem a fapados légitársaságok megjelenése jelenti a fő problémát - hangsúlyozta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a Budapest Airport is érdekelt a Malév stratégiájának sikerében.
- Számunkra is komoly veszteséget jelentene, ha ez a stratégia kudarcba fulladna - mondta Hidvégi Gábor.
A Budapest Airport kedvezményeket kínál valamennyi légitársaságnak, amelyik Ferihegyről új járatokat indít. - Ez vonatkozik a fapados, illetve a teljes ellátást biztosító új és régi légitársaságokra egyaránt - hangsúlyozta a vezérigazgató.
A kedvezmény mértéke az első évben a leszállási díj 50 százaléka, a második évben 25 százaléka, a harmadik évben pedig 10 százaléka. A vezérigazgató szerint a leggyakrabban közlekedő Boeing 737-es típusú repülőgép egyszeri leszállásánál 2.000 euró kedvezményt biztosítanak.

A Budapest Airport árbevétele tavaly 26 milliárd forint volt, adózás előtti nyeresége 5 milliárd forintra rúgott. Hidvégi Gábor ismertetése szerint az idén is hasonló eredményt remélnek és a fapados légitársaságok megjelenése ellenére sem számítanak a forgalom jelentős emelkedésére.

és a taxik...

- Az Airport taxi szerződéses alap nélkül monopolizálta a repülőtéri taxispiacot és gyakori inkorrekt árszámítása ellen gyakran érkezett kifogás - közölte a vezérigazgató. A megoldás - ismertetése szerint - egy úgynevezett pufferparkoló lesz, ahová nagyszámú, a taxis társaságtól független, ám bizonyos minőségi követelményeknek megfelelő gépkocsi állhat be. Ilyen követelmény lesz például a légkondicionáló megléte. "

Forrás:

MTI

Előzmény: alfalima (443)
alfalima Creative Commons License 2003.04.01 0 0 443
Fapados légitársaságok versengése hazánkban?
2003. április 1. 11:37

MNO-összeállítás
Április–májusban belép a magyar légipiacra a Snowflake és a Germanwings, s az idén a Ryanair és az Arc Air is járatot indíthat Budapestről. Mindegyik a jelenlegi árak negyedéért-harmadáért kínálja jegyeit. A Malév tegnaptól Pristinába, májustól Splitbe, júliustól Genfbe is repül, ám az árversenybe aligha szól bele - írja a Világgazdaság.

Május közepétől Budapestre is indít naponta járatot a Germanwings szuperolcsó légitársaság. A cég egyelőre nem fűzött ehhez semmit, viszont nem is cáfolta. A VG úgy tudja, a negyedrészben a Lufthansa tulajdonában lévő Eurowings regionális légitársaság leánycége korszerű, A319-es Airbusokkal bonyolítja le a forgalmat Ferihegy és Köln között, a legolcsóbb jegy – a helyek legalább tíz százaléka – húsz euróba (kb. 5000 forint) kerül majd egy irányban, adókkal együtt, így az oda-vissza útra körülbelül 10-12 ezer forintot kell fizetni. A Lufthansa az április 15-ig tartó akciójával 42 ezer forintért kínálja ugyanezt.

A Malév nem közlekedik a német városba, egyelőre folytatja hálózatának bővítését és folyamatos akcióit, ám a jegyárak nem képesek versenyezni a minimális szolgáltatásokkal előálló új, fapados légitársaságokkal legfeljebb azzal, ha szélesebb körű szolgáltatásokat kínál, a fő repülőterekre viszi az érdeklődőket, és nem a másodlagosakra, mint nagyon sok szuperolcsó vetélytársa. A Malév tegnaptól a koszovói fővárosba, Pristinába, májustól a dalmát üdülőközpontba, Splitbe, júliustól pedig Genfbe is járatot indít, ezeken már az új Boeing gépeket is közlekedteti.

A Germanwings azt szeretné, hogy a Budapestről kiinduló utasok a kölni központban átszállva további európai célállomásokra is eljussanak. A német cégnek áprilistól már húsz áti célja lesz, gépei számát a jelenlegi négyről nyolcra növeli. A Germanwings 1,3 millió utassal piacvezető helyet akar szerezni az európai olcsó létirásaságok között.

A SAS által létrehozott Snowflake április 12-től hetente kétszer repül Stockholm fő repülőtere és Budapest között, itt a legolcsóbb jegy 14 ezer forintba kerül majd. A skandináv társaságnál szintén csak az interneten lehet foglalni a 150 személyes Boeing–737-es gépekre. A SAS budapesti képviselete előzőleg úgy nyilatkozott, hogy jelentős üzleti utaskörre is számít. Korábbi közlés szerint a magyar tulajdonú Arc Air Londonba indít gépet még az idén, egy oda-vissza út körülbelül 15-17 ezer forintba kerülne. A társaság több környező országot is fölvett célpontjai közé, ám részleteket még nem közölt.

Nyugat-magyarországi utasok ezentúl nem feltétlenül fognak Budapestre jönni, ha mediterrán vagy nyugat-európai célpontokra szeretnének repülni. A tavaly februárban alapított szlovák Sky Europe légitársaság ugyanis a közeli Pozsonyból Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Münchenbe, Stuttgartba, Milanóba, Dubrovnikba és Splitbe is közlekedtet járatokat 40-70 euróért.

Az ír Ryanair és a brit Easyjet – a Budapest Business Journal szerint – később indítja járatait a magyar fővárosba. Előzőleg az ír társaság már puhatolózás tárgyalásokat folytatott Budapesten és hírek szerint Szegeden is. Részleteket azonban nem közöltek, és a Budapest Airport Rt. vezetői sem nyilatkoztak erről. Korábban azonban nyilvánosságra került, hogy a Ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság három éven keresztül (50, 20, 10 százalékos) kedvezményt ad az új járatokat indító légitársaságoknak. Ezzel kivételes helyzetbe hozhatja a cégeket, akárcsak a prágai légikikötő, amely egész áprilisban – az iraki háborúra való tekintettel – feleakkora leszállási díjat számláz, mint más időszakban.

A nyugat-európai olcsó légitársaságok közül az Easyjet már tavaly ősztől Prágából is közlekedtet járatokat. Eddig 400 ezer utas választotta ezt a céget. A Ryanair mindegyik EU-jelölt ország repülőtereivel tárgyalt, de még nem jelentett be semmilyen járatot. Az aktív előkészületeket folytató Virgin Express feltehetőleg brit célpontokra vinné az utasokat a közép-európai fővárosokból vagy néhány nagyobb városból.

Az Európai Unióban a legutóbbi megnyilatkozások szerint a kétoldalú államközi egyezmények fölmondását szorgalmazzák, s ez már most is jelentősen érintheti a nemzeti légitársaságok viszonylag védett piacát (ami az EU-csatlakozás pillanatában, 2004. május 1-jén egyébként is nyitottá válik). A most csatlakozó országok többségében a nemzeti légitársaságoknak – a csatlakozási tárgyalások eredményeképpen – csupán a csatlakozásig marad ideje, hogy fölkészüljön a kemény versenyre.

Az európai légitársaságok az iraki háború nyomán csökkenő utasszám miatt nem kapnak pénzügyi támogatást az EU-tól – közölte az Európai Bizottság közlekedési biztosa, Loyola de Palacio a spanyol Europa Press hírügynökségnek adott madridi nyilatkozatában. Ugyanakkor nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a légitársaságok pótlólagos EU-pénzekhez jussanak ha repülési tilalom miatt útvonalakat kell megszüntetniük, vagy elkerülésekre kényszerülnek. Az EU lazább fel- és leszállási résidőgazdálkodást enged, s elnézi, ha a légicégek megállapodnak az útvonalhasználatról – fűzte hozzá a biztos.

Forrás: Világgazdaság


tjsz Creative Commons License 2003.04.01 0 0 442
http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main&125757
hutlen Creative Commons License 2003.03.30 0 0 441
Kosz, igy mar megtalaltam.
Előzmény: Utas2 (440)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 440
Basszus...
Ez az ára, ha túl sokat olvasok...

Korrekció:

Az új olasz légitársaság neve Air Industria, Rimini-ből Nápolyba, Nápolyból Cataniába és Palermóba üzemel. Alapítója Fabrizio Ferri, fotóművész, divat-vállalkozó, a Group Industria tulajdonosa. A többi ua.

Sorry.

Forrás: Airways

Előzmény: hutlen (439)
hutlen Creative Commons License 2003.03.29 0 0 439
Kedves Utas2,

Te milyen ujsagban olvastal az Air Italy nevu legitarsasagrol??
A net-en semmi nyoma nincs.
Megkoszonnem, ha felvilagositanal.

Előzmény: Utas2 (426)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 438
Hát te közelebb vagy hozzájuk...

Az én híremet az SN-ről az atwonline.com-ról vettem.

Vinnen,

igen, például 1998-tól repültek Riminibe, de amikor 2000-ben az ottani reptér meg akarta változtatni a szerződési feltételeket (hogy ne csak a Ryan, hanem ők is jobban keressenek a bolton), a Ryan kivonult onnan és a szomszédos Forli repterére kezdett repülni.

Vagy pl. a buzz átvételével megszűntetnek egy rakás buzzos útvonalat, lásd pl. AMS.

Az Airways májusi számában (ma vettem!) van egy jó kis cikk a szlovák SkyEurope-ról.

Előzmény: Heading370 (435)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.27 0 0 437
Volt már olyan járata a Ryanairnek amit megszüntetett?
Vinnen Creative Commons License 2003.03.27 0 0 436
Az airliners-en fennt van már egy kép a Snowflake gépről!

http://www.airliners.net/open.file/332555/M/ (bocsi nem tudom hogyan kell belinkelni)

Nekem tetszik a felfestés de kisértetiesen hasonlit a Germanwings-re!

Heading370 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 435
Utas2,

Az SN Brussels ugyan tavolrol sem low-cost, de lattam emlitetted a tavalyi eredmenyüket a szomszed topicban. Az az erdekes, hogy a 36.8 millio euros veszteseget pozitiv eredmenykent talaljak, eredetileg 38.5-re szamitottak! A load factor-rol nem nyilatkoztak, de a pontossagi mutatojuk nem rossz: 92.7%.
Bövebben:
http://www.luchtzak.be/modules.php?name=News&file=article&sid=515

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.26 0 0 434
Hát az biztos, hogy jön, ezért építették át a ferihegy 1et... Ez tény, eredetileg nyár elejére akarták de csak nyár közepe lesz belőle. Meglátjuk, hogy hogy lesz...
Előzmény: Vinnen (433)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.26 0 0 433
Állitólag folyosói pletyka Ferihegyen, hogy nem véletlenül épitették át az 1-es teminált ilyen gyorsan ugyanis június-júliustól itt a Ryanair!!!
Viszont állitólag egy pár héttel hamarabb inditja be a pozsonyi járatát!

Tudtok ezekről valamit?

Heading370 Creative Commons License 2003.03.26 0 0 432
Ujabb bizonyitek arra, hogy miert jo dolog az internetes jegyertekesites! Mindenkinek jo, ha ez a fajta "ügyfelszolgalat" kimarad a lancolatbol!
Előzmény: rDave (429)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.26 0 0 431
Akkor ez egy kamu fapados!

Ryanair hol vagy???!!!

Előzmény: rDave (429)
Hülyesamu Creative Commons License 2003.03.26 0 0 430
Elvittem volna egyet-kettőt :-)
Előzmény: Heading370 (428)
rDave Creative Commons License 2003.03.25 0 0 429
Sziasztok! A belvárosi SAS irodában jártam ma és term. rákérdeztem a Flysnowflake-re. A hölgyemény rögtön visszaszolt hogy ez rendes SAS és nemjelent semmit:) Akkor kezdtem kicsit nyugtalan lenni mikor nagy nehezen elárultha hogy a kedvezőbb árú jegyből 10, a következő kategóriából 20, 40 ill 60 eladható van + valami még (nem jegyeztem meg, csak azt hogy a 10 elég kevés még elsőre is egy 738-hoz, a sky europe 30 személyes gépre számol sztem így:) de a SAS szerinte a legolcsóbból indulás elött nemsokkal fog nyitni még mert így úgysem fog fogyni (júliusi járatot kérdeztem, azon néhány volt már csak a legolcsóbb jegyből). Node az igazán meglepő ezután jött: oda-vissza 38800ft-ért vihettem volna el ma a jegyet, mellesleg a hölgyemény határozottan állította hogy a netes árak biztos tax nélküliek... Szóval még van mit csiszolni az északi fapadon vagy pedig az iroda alkalmazottján vagy az én fülemen:))) (kicsit off: a malév szintén kedd és szombati napra, azonos időre 39ezer+tax áron kínált jegyet stockholmba, CSA 43-ért)
Dave
Előzmény: Vinnen (421)
Heading370 Creative Commons License 2003.03.25 0 0 428
Nehany erdekesnek tünö szamadat:
2002-ben Nagy-Britanniaban a belföldi "budget" jaratok szama 129 %-kal, az orszagba iranyulo hasonlo kategoriaju jaratok szama 79%-kal nött.
Ugyanigy, az europai low cost jaratok szama 119%-kal nött a tavalyi evben.
(Forras: Aviation News)
Persze mindenki tudja, hogy ez a hatalmas növekedes nem tarthato fenn örökre, 2003-ra mar a fentieknel joval alacsonyabb szamokat josolnak. Az is erdekes, hogy a Ryanair nagy november-decemberi akciojaban, melyet ezen topicon is emlitettünk, a felmillio felajanlott ingyenjegyböl 100000-nek nem sikerült gazdara talalnia!
Vinnen Creative Commons License 2003.03.25 0 0 427
Utas2:

A ljubljanai (vagy esetleg maribori) Ryanair járat mikor indul be?

Előzmény: Utas2 (426)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.24 0 0 426
Azt írja az újság, hogy a tavaly év végén alakult Air Italy (egy olasz művész alapította négy darab, volt Alitalia Express ATR-42-ből álló flottával) az olaszországon belüli desztinációkat még az idén ki kívánja terjeszteni ATR-72-esek segítségével Magyarországra, Romániára és a volt Jugoszlávia országaira.
Heading370 Creative Commons License 2003.03.24 0 0 425
Ismet ujabb lokoszt elmennyel lettünk gazdagabbak a mult heten, amikor HQ szaktarssal vallalkoztunk Charleroi-Dublin tavolsag Ryanair segitsegevel törtenö athidalasara.
Nem akarom tul hosszura nyujtani az utibeszamolot, csak a leglenyegesebb adatok: a jegy ara oda-vissza adokkal együtt 52 euro. Az odauton 15, a visszauton 10 perccel a menetrendi erkezesi idö elött ertünk földet. Ezuttal B732-vel mentünk, mint kiderült ezen a jaraton csak a 200-sal repülnek egyenlöre. Odafele kb 5 szabad ülest lattam, visszafele egyet sem. A purser-töl hallottuk, 129 utas volt! Ez mar csak azert is erdekes informacio volt a szamomra, mert nem tudtam, hogy a 200-asnal van ilyen feröhelyszam. Mindenesetre nekem nem tünt annyira zsufoltnak mint a 800-asnal a 189-es elrendezes.
Itt persze mar sz sem volt lenyügözö emelkedesröl! :)
Es hat ugye Dublin eseteben sem beszelhetünk regionalis repter hatranyairol, ez a szolgaltatasok szinvonalan kivül abban is megnyilvanult, hogy visszafele rögtön 6.-ak voltunk a sorban a felszallashoz.
Erdekessegkent meg megemlitenem, hogy kaptunk Inflight Menu-t is. Na nem kell valami konyhamüveszeti remekre szamitani, a menün az egysegesen 4 euroert vasarolhato szendvicsek voltak felsorolva: a mi esetünkben 5 fajta. Azt mar a multkor irtam, hogy a kave tea üditö 2.50 a fedelzeten.
Ismet csak azt mondhatom, nem csalodtunk: pontosan azt kaptuk a penzünkert amire szamitottunk.
A latottak utan könnyebben hihetö az az adat is, miszerint a mult ev utolso negyedeveben a profit 50 %-kal nött, 28.8 millio eurorol 43.2-re, az utasszam 46%-kal 3.9 milliora, az atlag load factor pedig 79%-rol 86%-ra.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.23 0 0 424
Érdemes elmenni az SAShez lévén, hogy ott is folyik értékesítés.
Előzmény: nemesa2 (423)
nemesa2 Creative Commons License 2003.03.23 0 0 423
Azt nem tudjátok, hogy mely utazási irodákban lehet megvenni a jegyet? Mindegyikben vagy lesz valami speckó iroda erre a célra?
Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.21 0 0 422
Ráadásul pont Arlandára! Hurrá! :)
Előzmény: Vinnen (421)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.21 0 0 421
Igazából ez annyiban lesz csak fapados, hogy nem lesz kaja a gépen és nincsenek átszálló járatok. Pontosabban kaja lesz csak pénzért.
A 16 000-es szakaszárral számolva kb. a mostani árak fele jön ki, a legmagasabb ár pedig egy mostani legolcsóbb turista jegy árában van. Ne felejtsétek, hogy ezek az árak tartalmazzák az összes illetéket! A jegyek utazási irodákban is foglalhatóak!

Valóban nem egy Ryanair árszint de azért kezdetnek nem rossz!

Előzmény: BlindMan (419)
totagas Creative Commons License 2003.03.20 0 0 420

A mai napon az OTP-nél 1SEK eladási ára 27,56 Ft.
Így a legolcsóbb 16,000Ft, a legdrágább 38,000Ft.

A kisbetűs résznél feltüntet egy service chargot ( összeget nem ír!!!) ami tovább drágítja a jegyet.

Prices are for a one-way trip including airport fees and taxes.
A service charge will be added when you book.

Előzmény: Vinnen (414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!