Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 462
De mi? :)
Előzmény: Abeto (461)
Abeto Creative Commons License 2003.04.06 0 0 461
Bravó!!! Alakul ez...
Előzmény: Törölt nick (460)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 460
Per pillanat a Malév Rtnek dolgozom, és drukkolni magamnak drukkolok, hogy minél olcsóbban juthassak el innen más helyekre. Persze amíg nincs IDMAR2es jegyem, csak addig ;)
Előzmény: Abeto (459)
Abeto Creative Commons License 2003.04.06 0 0 459
Webberke: ...Európa szerte alakulnak, szinte nap mint nap a low cost társaságok, itthon meg ugye álló víz... Természetesen.

Abeto: Már megbocsáss, kedves Webberke az illetlen kíváncsiskodásért, de volna két szerény kérdésem:
1. Te kinek is dolgozol jelenleg?
2. Te kinek is drukkolsz ebben a meccsben?

Köszönettel: Abeto

Előzmény: Törölt nick (458)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.06 0 0 458
06th February 2003
Arc Air intends to start low cost flights from Budapest to the neighboring countries, including Slovakia, Romania and Yugoslavia (Serbia). The management of the former Carpathian Air Transport wants to start with 4 ATR-42 and every second month another ATR's will be added to the fleet (total of 12 ATR-42s).
The company has already signed a contract with Budapest Airport for using the old "Ferihegy 1" terminal (now only used for cargo and GAT).
Source: Kaz Ale

Forrás: http://www.airlinecodes.co.uk/newairlines.htm

Érdemes olvasgatni, Európa szerte alakulnak, szinte nap mint nap a low cost társaságok, itthon meg ugye álló víz... Természetesen.

új idők Creative Commons License 2003.04.05 0 0 457
Lehet, de ez a tényeken nem változtat!A cég nem létezik, de már repülőjegy árakat tesznek közzé. Valami itt nem sántit?
Egy légitársaság alapítás, engedélyezéssel együtt a messzi nyugaton szerencsés esetben fél év. Hogy itt mennyi, azt majd meglátjuk.
Előzmény: Törölt nick (456)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.05 0 0 456
Szerintem inkább gonosz..
Előzmény: zzajos (455)
zzajos Creative Commons License 2003.04.05 0 0 455
ARCAIR

Remek ötlet. Csináljunk új olcsó légitársaságot (olcsón). Recept a következő:
1. Végy egy bukott légitársaság, bukott igazgatóját
2. Vedd elő a jó sajtó kapcsolataidat és elvtársi alapon csinálj hírverést (nem fizetetett reklámot) a jövendőbeli cégednek a közszolgálati médiában (a mi pénzünkön)
3. Keresd meg régi elvtársaidat a tűzközeli információk megszerzéséhez
4. Kérj a Kormánytól (persze elvtársi alapon) támogatást a társaság beindításához (merthogy neked nincs pénzed), viszont vannak kapcsolataid
5. Váltasd le a konkurens légitársaság vezérigazgatóját és egész managementjét
6. Ültess helyükre igazi likvidátorokat, akik csődbe viszik azt
7. Ekkor már lesz piacod és olcsó repülőd
8. Ekkor felhívják a figyelmedet arra, hogy még semmi féle engedélyed nincs a működésre
9. Utasíttasd az elvársaid által, elvtársi alapon pozícióba juttatott PLH igazgatót, az azonnali engedélyezésre (ezt megteheted azért is, mert már az egész ország tud a te működési szándékodról, csak az engedélyező hatóság nem)
10. Mivel ma már csak te vagy egyedül a nemzeti fuvarózó (hisz az előd cég csődbe ment) kérj a veszteségeid finanszírozására állami garanciát

És végül el ne áruld, hogy a jelenlegi gazdasági miniszternek érdekeltségei egy ARC INVESTMENT nevű cégben vannak (micsoda véletlen egybeesés....)

Gonosz lennék, vagy jóvőbe látó? Majd kiderül!

új idők Creative Commons License 2003.04.05 0 0 454
Arcair magyar fapados légitársaság! Ez érdekes. Ilyen légitársaság Magyarországon nincs is.

Egyébként a többivel kapcsolatban is úgy tudom, hogy csak hatósági engedély megszerzése után indíthatnak járatot. Erről egy szó sincs a cikkekben. Van nekik ilyen? Nézzetek utánna, mielőtt konkrét időpontot terveznétek.

Előzmény: kábelbúvár (444)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.05 0 0 453
Csak még foglalni nem lehet.

Őj Ryanair desztinációk, többek közt Pori, Finnország, az új, tegnap megníitott Stockholm - Skavsta bázisról...

beri Creative Commons License 2003.04.04 0 0 452
Ha a nyári menetrendre kattintasz, ott vár az infó:

Budapest zur Buchung

Hinflug Flugnummer Rückflug Flugnummer Wochentag

14:30-16:20 4U784 16:50-18:40 4U785 Mo-So
Reisezeitraum: ab 22.05.2003

Előzmény: Vinnen (450)
kivi000 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 451
domain: ryanair.hu
registrant: Private person
registrant: Imre Zsombor
domain_pri_ns: ns.procysoft.hu[195.38.113.5]
registred: 2003-02-15 01:00:14

Előzmény: Vinnen (450)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.04 0 0 450
Engem azért egy kicsit aggaszt, hogy a Germanwings honlapján (www.germanwings.com) még nincsen semmi info a budapesti járatukról!

Ez a ryanair.hu mennyire hivatalos honlap? Én úgy tudom, hogy a Ryan-nek nincsenek külön országonkénti honlapjai hanem a ryanair.com-on lehet választani a különböző nyelvek között!

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.02 0 0 449
www.ryanair.hu

:)

Heading370 Creative Commons License 2003.04.02 0 0 448
En most olvastam egy megszüntetett RYR jaratrol. Különösen az tetszik ahogy az okot megfogalmazzak:

RYANAIR TO ABANDON GRENOBLE ROUTE

1 April 2003 Source: Reuters

Ryanair said it was pulling out of its proposed new route from London Stansted to Grenoble in the French Alps after a breakdown in contractual negotiations with the airport.
"We sincerely regret closing the route to Grenoble but unfortunately the attitude of the airport authorities there gave us no alternative," Ryanair's deputy chief executive Michael Cawley said in a statement.
Management at the French airport had been "unable to deliver on the agreement they originally indicated", he said. Passengers already booked on the route would be offered a refund or a transfer to another route, he added.

Előzmény: Vinnen (437)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.01 0 0 447
http://www.utikonyv.com/20030106.html
rDave Creative Commons License 2003.04.01 0 0 446
tényleg jól hangzik, kiváncsian várom hogy mikortol lehet foglalni. de azért vegyük figyelembe a mai dátumot is:)
dave.pesszimista.hu:)
Előzmény: Vinnen (445)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.01 0 0 445
Végre néhány konkrétum is elhangzott a fapadosokkal kapcsolatban! Szerintem ezek biztatóan hangzanak!
A Germanwings gondolom az 1-es terminált fogja használni viszont a Snowflake tudtommal a 2-esre fog repülni!
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.01 0 0 444
"Áprilistól jönnek az olcsó repülőjegyek
2003.04.01 12:22

Május harmadik hetétől közlekedik Budapest és Köln között az első fapados légitársaság, a Germanwings, Stockholmba már áprilistól olcsóbban repülhetünk.

A fapados légitársaságok a hagyományos légitársaságoknál jóval olcsóbban kínálják útjaikat, ám ennek fejében a fedélzeten a kiszolgálás minimális. Ha az utas ellátást igényel azért fizetni kell és általában nem az ország legnagyobb repülőterét, hanem kisebb repülőtereket vesznek igénybe.
Hidvégi Gábor, a Budapest Airport vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy több ilyen légitársasággal is tárgyalásokat folytatnak ferihegyi indulásról. Példaként említette, hogy a napokban Londonban egyeztettek egy új légitársaság még az idén tervezett budapesti megjelenéséről, ám ennek nevét Hidvégi Gábor nem ismertette.
A Budapest Airport a Ferihegy 1-es terminálját kizárólag az új fapados légitársaságoknak tartja fenn, ám a nyári túlzsúfolt időszakokban kényszerhelyzetből a felújított 1-es terminál szolgál majd a 2-es tehermentesítésére is.

Új lehetőségek

A vezérigazgató bejelentette, hogy a SAS-hoz tartozó Snowflake légitársaság április 12-től heti két járatot indít a korábbinál jóval olcsóbb áron Stockholmba.

A Germanwings kezdetben naponta egyszer közlekedik majd, ám a tervek szerint a járatszámot a közeljövőben napi kettőre emelik. A légitársaság egy útra vonatkozó minimális árát mintegy 20 euróban határozta meg, az átlagos árszint azonban 60 és 70 euró között változik és a járattelítettség függvényében is módosulhat.

A magyar fővárosból induló további új járatokról szólva Hidvégi Gábor megemlítette, hogy a német Cityair az eddigi drezdai, üzleti utasokat szállító járatát követően tervezi, hogy még az idén Lipcse és Budapest között is új járatot indít.
- A dán Maerskair leányvállalata már engedélyt kért a magyar légügyi hatóságoktól az Edinborough és Budapest közötti járat megindítására - jelentette be a vezérigazgató.
Hozzátette, hogy az Arcair magyar fapados légitársaság is érdeklődik a lehetőségek iránt.

Malév és Ferihegy

- A Malév számára nem a fapados légitársaságok megjelenése jelenti a fő problémát - hangsúlyozta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a Budapest Airport is érdekelt a Malév stratégiájának sikerében.
- Számunkra is komoly veszteséget jelentene, ha ez a stratégia kudarcba fulladna - mondta Hidvégi Gábor.
A Budapest Airport kedvezményeket kínál valamennyi légitársaságnak, amelyik Ferihegyről új járatokat indít. - Ez vonatkozik a fapados, illetve a teljes ellátást biztosító új és régi légitársaságokra egyaránt - hangsúlyozta a vezérigazgató.
A kedvezmény mértéke az első évben a leszállási díj 50 százaléka, a második évben 25 százaléka, a harmadik évben pedig 10 százaléka. A vezérigazgató szerint a leggyakrabban közlekedő Boeing 737-es típusú repülőgép egyszeri leszállásánál 2.000 euró kedvezményt biztosítanak.

A Budapest Airport árbevétele tavaly 26 milliárd forint volt, adózás előtti nyeresége 5 milliárd forintra rúgott. Hidvégi Gábor ismertetése szerint az idén is hasonló eredményt remélnek és a fapados légitársaságok megjelenése ellenére sem számítanak a forgalom jelentős emelkedésére.

és a taxik...

- Az Airport taxi szerződéses alap nélkül monopolizálta a repülőtéri taxispiacot és gyakori inkorrekt árszámítása ellen gyakran érkezett kifogás - közölte a vezérigazgató. A megoldás - ismertetése szerint - egy úgynevezett pufferparkoló lesz, ahová nagyszámú, a taxis társaságtól független, ám bizonyos minőségi követelményeknek megfelelő gépkocsi állhat be. Ilyen követelmény lesz például a légkondicionáló megléte. "

Forrás:

MTI

Előzmény: alfalima (443)
alfalima Creative Commons License 2003.04.01 0 0 443
Fapados légitársaságok versengése hazánkban?
2003. április 1. 11:37

MNO-összeállítás
Április–májusban belép a magyar légipiacra a Snowflake és a Germanwings, s az idén a Ryanair és az Arc Air is járatot indíthat Budapestről. Mindegyik a jelenlegi árak negyedéért-harmadáért kínálja jegyeit. A Malév tegnaptól Pristinába, májustól Splitbe, júliustól Genfbe is repül, ám az árversenybe aligha szól bele - írja a Világgazdaság.

Május közepétől Budapestre is indít naponta járatot a Germanwings szuperolcsó légitársaság. A cég egyelőre nem fűzött ehhez semmit, viszont nem is cáfolta. A VG úgy tudja, a negyedrészben a Lufthansa tulajdonában lévő Eurowings regionális légitársaság leánycége korszerű, A319-es Airbusokkal bonyolítja le a forgalmat Ferihegy és Köln között, a legolcsóbb jegy – a helyek legalább tíz százaléka – húsz euróba (kb. 5000 forint) kerül majd egy irányban, adókkal együtt, így az oda-vissza útra körülbelül 10-12 ezer forintot kell fizetni. A Lufthansa az április 15-ig tartó akciójával 42 ezer forintért kínálja ugyanezt.

A Malév nem közlekedik a német városba, egyelőre folytatja hálózatának bővítését és folyamatos akcióit, ám a jegyárak nem képesek versenyezni a minimális szolgáltatásokkal előálló új, fapados légitársaságokkal legfeljebb azzal, ha szélesebb körű szolgáltatásokat kínál, a fő repülőterekre viszi az érdeklődőket, és nem a másodlagosakra, mint nagyon sok szuperolcsó vetélytársa. A Malév tegnaptól a koszovói fővárosba, Pristinába, májustól a dalmát üdülőközpontba, Splitbe, júliustól pedig Genfbe is járatot indít, ezeken már az új Boeing gépeket is közlekedteti.

A Germanwings azt szeretné, hogy a Budapestről kiinduló utasok a kölni központban átszállva további európai célállomásokra is eljussanak. A német cégnek áprilistól már húsz áti célja lesz, gépei számát a jelenlegi négyről nyolcra növeli. A Germanwings 1,3 millió utassal piacvezető helyet akar szerezni az európai olcsó létirásaságok között.

A SAS által létrehozott Snowflake április 12-től hetente kétszer repül Stockholm fő repülőtere és Budapest között, itt a legolcsóbb jegy 14 ezer forintba kerül majd. A skandináv társaságnál szintén csak az interneten lehet foglalni a 150 személyes Boeing–737-es gépekre. A SAS budapesti képviselete előzőleg úgy nyilatkozott, hogy jelentős üzleti utaskörre is számít. Korábbi közlés szerint a magyar tulajdonú Arc Air Londonba indít gépet még az idén, egy oda-vissza út körülbelül 15-17 ezer forintba kerülne. A társaság több környező országot is fölvett célpontjai közé, ám részleteket még nem közölt.

Nyugat-magyarországi utasok ezentúl nem feltétlenül fognak Budapestre jönni, ha mediterrán vagy nyugat-európai célpontokra szeretnének repülni. A tavaly februárban alapított szlovák Sky Europe légitársaság ugyanis a közeli Pozsonyból Prágába, Berlinbe, Zürichbe, Münchenbe, Stuttgartba, Milanóba, Dubrovnikba és Splitbe is közlekedtet járatokat 40-70 euróért.

Az ír Ryanair és a brit Easyjet – a Budapest Business Journal szerint – később indítja járatait a magyar fővárosba. Előzőleg az ír társaság már puhatolózás tárgyalásokat folytatott Budapesten és hírek szerint Szegeden is. Részleteket azonban nem közöltek, és a Budapest Airport Rt. vezetői sem nyilatkoztak erről. Korábban azonban nyilvánosságra került, hogy a Ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság három éven keresztül (50, 20, 10 százalékos) kedvezményt ad az új járatokat indító légitársaságoknak. Ezzel kivételes helyzetbe hozhatja a cégeket, akárcsak a prágai légikikötő, amely egész áprilisban – az iraki háborúra való tekintettel – feleakkora leszállási díjat számláz, mint más időszakban.

A nyugat-európai olcsó légitársaságok közül az Easyjet már tavaly ősztől Prágából is közlekedtet járatokat. Eddig 400 ezer utas választotta ezt a céget. A Ryanair mindegyik EU-jelölt ország repülőtereivel tárgyalt, de még nem jelentett be semmilyen járatot. Az aktív előkészületeket folytató Virgin Express feltehetőleg brit célpontokra vinné az utasokat a közép-európai fővárosokból vagy néhány nagyobb városból.

Az Európai Unióban a legutóbbi megnyilatkozások szerint a kétoldalú államközi egyezmények fölmondását szorgalmazzák, s ez már most is jelentősen érintheti a nemzeti légitársaságok viszonylag védett piacát (ami az EU-csatlakozás pillanatában, 2004. május 1-jén egyébként is nyitottá válik). A most csatlakozó országok többségében a nemzeti légitársaságoknak – a csatlakozási tárgyalások eredményeképpen – csupán a csatlakozásig marad ideje, hogy fölkészüljön a kemény versenyre.

Az európai légitársaságok az iraki háború nyomán csökkenő utasszám miatt nem kapnak pénzügyi támogatást az EU-tól – közölte az Európai Bizottság közlekedési biztosa, Loyola de Palacio a spanyol Europa Press hírügynökségnek adott madridi nyilatkozatában. Ugyanakkor nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a légitársaságok pótlólagos EU-pénzekhez jussanak ha repülési tilalom miatt útvonalakat kell megszüntetniük, vagy elkerülésekre kényszerülnek. Az EU lazább fel- és leszállási résidőgazdálkodást enged, s elnézi, ha a légicégek megállapodnak az útvonalhasználatról – fűzte hozzá a biztos.

Forrás: Világgazdaság


tjsz Creative Commons License 2003.04.01 0 0 442
http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main&125757
hutlen Creative Commons License 2003.03.30 0 0 441
Kosz, igy mar megtalaltam.
Előzmény: Utas2 (440)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 440
Basszus...
Ez az ára, ha túl sokat olvasok...

Korrekció:

Az új olasz légitársaság neve Air Industria, Rimini-ből Nápolyba, Nápolyból Cataniába és Palermóba üzemel. Alapítója Fabrizio Ferri, fotóművész, divat-vállalkozó, a Group Industria tulajdonosa. A többi ua.

Sorry.

Forrás: Airways

Előzmény: hutlen (439)
hutlen Creative Commons License 2003.03.29 0 0 439
Kedves Utas2,

Te milyen ujsagban olvastal az Air Italy nevu legitarsasagrol??
A net-en semmi nyoma nincs.
Megkoszonnem, ha felvilagositanal.

Előzmény: Utas2 (426)
Utas2 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 438
Hát te közelebb vagy hozzájuk...

Az én híremet az SN-ről az atwonline.com-ról vettem.

Vinnen,

igen, például 1998-tól repültek Riminibe, de amikor 2000-ben az ottani reptér meg akarta változtatni a szerződési feltételeket (hogy ne csak a Ryan, hanem ők is jobban keressenek a bolton), a Ryan kivonult onnan és a szomszédos Forli repterére kezdett repülni.

Vagy pl. a buzz átvételével megszűntetnek egy rakás buzzos útvonalat, lásd pl. AMS.

Az Airways májusi számában (ma vettem!) van egy jó kis cikk a szlovák SkyEurope-ról.

Előzmény: Heading370 (435)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.27 0 0 437
Volt már olyan járata a Ryanairnek amit megszüntetett?
Vinnen Creative Commons License 2003.03.27 0 0 436
Az airliners-en fennt van már egy kép a Snowflake gépről!

http://www.airliners.net/open.file/332555/M/ (bocsi nem tudom hogyan kell belinkelni)

Nekem tetszik a felfestés de kisértetiesen hasonlit a Germanwings-re!

Heading370 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 435
Utas2,

Az SN Brussels ugyan tavolrol sem low-cost, de lattam emlitetted a tavalyi eredmenyüket a szomszed topicban. Az az erdekes, hogy a 36.8 millio euros veszteseget pozitiv eredmenykent talaljak, eredetileg 38.5-re szamitottak! A load factor-rol nem nyilatkoztak, de a pontossagi mutatojuk nem rossz: 92.7%.
Bövebben:
http://www.luchtzak.be/modules.php?name=News&file=article&sid=515

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.26 0 0 434
Hát az biztos, hogy jön, ezért építették át a ferihegy 1et... Ez tény, eredetileg nyár elejére akarták de csak nyár közepe lesz belőle. Meglátjuk, hogy hogy lesz...
Előzmény: Vinnen (433)
Vinnen Creative Commons License 2003.03.26 0 0 433
Állitólag folyosói pletyka Ferihegyen, hogy nem véletlenül épitették át az 1-es teminált ilyen gyorsan ugyanis június-júliustól itt a Ryanair!!!
Viszont állitólag egy pár héttel hamarabb inditja be a pozsonyi járatát!

Tudtok ezekről valamit?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!