Keresés

Részletes keresés

METYA Creative Commons License 2003.04.08 0 0 492
Nekem az a véleményem, hogy kissé alábecsüljük a fapadosok piaci potenciálját.
Ez adódik a magyar gazdaság gyengeségéből, és adódik az igényektől.
Megmagyarázom:
véleményem szerint hazánkban lényegesen nagyobb teret hódítanak el a meglévő piacból a fapadosok. Ennek oka lehet, hogy nálunk még elég kicsi az igény a minőségi utazásra (aki megengedheti hogy 80 k-t fizet egy repjegyért mondjuk 15 k helyett), így a fapadosok által kínált desztinációk esetében a közúti, vasúti szállításból ill. a légi szállításból is sokat fognak lenyúlni. Gondoljatok bele, mennyi babysitter megy ki dolgozni évente, mennyien ingáznak a külföldön dolgozók közül.
Sajnos a fizetőképes kereslet jelenleg az alacsony jegyárakkal dolgozó cégeknek kedvez.

Ha megnézzük hogy mennyien mennek autóbusszal oda nyaralni, ahova repülővel is lehet menni (Spanyolo. ill. a szárazföldi része Görögo.-nak) akkor az derül ki, hogy a 45-50 k-s repjegy helyett (2 óra repülés) inkább buszozik 30 órát (15 k-ért)

Tehát a fapadosoknak van piacuk, és fog lenyúlni a légitársaságoktól egész szép piacot.

Abeto Creative Commons License 2003.04.08 0 0 491
No ez a hozzászólásod is fényesen mutatja, mekkora szakértelemmel bírsz /ami önmagában még nem lenne baj 1 hónap után/ és hogy mekkora fogalmad van ennek az egész kereskedelmi célú repülési ágazatnak a lényegéről:(((
Előzmény: Törölt nick (490)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.08 0 0 490
Hát nekem aztán annyi beleszólásom van ám a vállalat piaci tevékenységébe :)
Előzmény: Abeto (486)
alfalima Creative Commons License 2003.04.08 0 0 489
Hétfőtől vehetünk olcsó repülőjegyet

Mesterházi Dávid
2003. április 7., hétfő 17:34

A Magyarországról elsőként járatot indító fapados légitársaság, a Germanwings hétfőn este hat órától kínálja a május 22-től induló kölni járatára jegyeit az interneten. Ferihegy több légitársasággal is tárgyal, de valószínű, hogy idén nyáron még nem indul be az olcsó repülőjegyek dömpingje. Ugyanakkor megpróbálhatunk a Grazból, Pozsonyból, Prágából már üzemelő járatokon Nyugat-Európába jutni. A Budapest Airport nemsokára pályázatot hirdet a "fapados" kifejezés lecserélésére.

A Germanwings Budapest és Köln között közlekedteti járatát, naponta egyszer, a későbbiekben azonban a tervek szerint naponta kétszer. A jegyeket interneten keresztül lehet megrendelni, egy út ára 19 eurónál kezdődik. "A jegyárak a járat telítettségével egyenes arányban nőnek" - mondta az MTI-nek Pető György, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy egy jegy átlagára, a repülőtéri illetékkel együtt 60 euró körül lesz.

Korábban Hidvégi Gábor, a Budapest Airport vezérigazgatója bejelentette, hogy a SAS-hoz tartozó Snowflake légitársaság április 12-től heti két járatot indít a korábbinál jóval olcsóbb áron Stockholmba.

Ebben a szezonban még nem lesz dömping

Pető György, az Index kérdésére elmondta: jelenleg öt céggel folynak tárgyalások, ezek várhatóan még idén lezárulnak. Ebből az is következik ugyanakkor, hogy az idei nyárra még nem számíthatunk a párezer forintos repülőjegyek dömpingjére. A szóvivő arról nem nyilatkozhatott, pontosan mely cégek is készülnek a közeljövőben budapesti járatot indítani.

Grazból, Pozsonyból, Prágából mehetünk

A környező országokból több fapados társaság is indít járatokat Nyugat-Európába, így ezzel a lehetőséggel is érdemes számolni. A Ryanair Graz-London járatára a cég honlapja szerint már húsz eurótól (ötezer forint) lehet jegyet szerezni, mi az online jegyfoglalási rendszerben hetven euró (17 ezer forint) körüli árakat találtunk. Grazba vonattal 16 ezer forintért mehetünk, de ha négy napon belül fordulunk, úgy a retúrjegy csak 8700 forint.

Az Easyjet Prága-London járatára 3-4000 cseh koronáért (23-30 ezer forint) foglalhatunk jegyet. Prágába a Volánbusznál 14 500 forintért kaphatunk retúrjegyet, vonattal ugyanez 16 ezer forint. Mindehhez hozzá kell számítani, hogy a gépek nem a Heathrow-ra érkeznek, hanem a Londontól messzebb fekvő Stansted repülőtérre. Innen kilenc font (3200 forint) a buszjegy a fővárosba.

Pozsonyból a SkyEurope indít olcsó járatokat: a Napi Gazdaság számításai szerint így a 18 eurós (4500 forint) vonatjegyet is beleszámolva 68 euróért juthatunk el Berlinbe, Splitbe vagy Milánóba. Sőt, a diákok a szlovák fővárosig busszal már 1800 forintért eljuthatnak.

Mi legyen a neve fapados helyett?

Pető György közölte: a jövőben az olcsó légitársaságokat az eddigi "fapados" helyett ideiglenesen "diszkont" légitársaságnak nevezik, és hamarosan pályázatot hirdetnek a legmegfelelőbb magyar elnevezés megtalálására.

vince Creative Commons License 2003.04.08 0 0 488
Az utazók kegyeit szemelőtt tartva, kérdezem tudod mi az a Social Dumping, és miért aggódnak EU szinten a low cost légitársoságoktól? Tudod milyen szar, ha konkurens fapados légiirányítók letörik a béreket, és te mehetsz Albániába fóniázni? Nem nem tudod. Szerencsére még én sem és Webberke sem tudja. Csak mert az irányítás maszek alapjai is felmerültek, és az nem épp a bérek emelkedését hozná.
Előzmény: Törölt nick (485)
trikó Creative Commons License 2003.04.08 0 0 487
Kedves Hotel Quebec!

Abeto leírt szinte mindent. Én csak kérni akarom, hogy ne hozzuk át ide a Malév üzleti vitáját. Szó sem volt arról, hogy tapossuk le a gaz betolakodókat, és védjük a nemzeti céget.
A lényeg a loalitás hiánya volt, amiben teljesen egyetértek.
Megintcsak szárazföldi hasonlattal:
-Egy limuzinszolgálat dolgozója nemigazán szurkolhat a taxisok piachódításáért.

A lényeg ez volt, és nem több:))

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (485)
Abeto Creative Commons License 2003.04.08 0 0 486
OFF
Kedves HQ!

Ami az én szerepem az előző hozzászólásod kiprovokálásában, arról csak azt tudom mondani, hogy sajnálom, ha nem fogalmaztam elég világosan. Ha visszaolvasol láthatod, hogy azt mondtam: természetesnek tartom azt, hogy az utazóközönség minél olcsóbban és minél jobb színvonalon akar repülni. Ezt a low cost légitársaságok által támasztott kihívást ennek az "eljen majus elseje es Nepkoztarsasagunk Voros Csillag Legitarsasag"-nak /amely azért egyelőre a magyar zászló-hordozó légitársaság még akkor is, ha már "csak" a Magyar Köztársaság nemzeti fuvarozója/ a piacgazdaság
játékszabályainak figyelembe vételével, és piackonform módon kell tudnia megválaszolni - ebben nincs közöttünk semmilyen vita. Azt gondolom azonban, hogy az adófizetők is megérdemlik azt, hogy a Malévbe fektetett minden fillérjük a lehető legjobb hatékonysággal kerüljön felhasználásra, aminek szerintem az EGYIK záloga az, hogy a céghez lojális, elkötelezett emberek dolgozzanak itt, akik nem a konkurenciának szurkolnak, hanem saját házunk táján próbálnak maximális teljesítmény nyújtani. De igazad van ez nem ebbe a topikba való, csak tudod Webberke kolléga néhány hete még lelkesen újságolta, hogy hamarosan a Malévnek kezd dolgozni /amit azóta valósággá lett, bár a fizetését nem közvetlenül innen kapja/. Ha nagyon off voltam, akkor elnézést! De azt azért látni kell, hogy számunkra sem a fapadosok, sem a mögöttük álló folyamat nem közömbös, és nem is szabad, hogy az legyen! Csak a Webberke -féle mentalitással esélyünk sincs arra, hogy sikeresen válaszoljuk meg ezt a nem kis kihívást.
Abeto
ON

Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.08 0 0 485
Ez inkabb egy low-cost topic es nem egy "eljen majus elseje es Nepkoztarsasagunk Voros Csillag Legitarsasaga", az szocialista nagyvallalatok idoszaka lejart, sajnos ezt meg nem mindenki vette eszre, de vegulis nem gond. Addig tomjuk amig lehet, az viszont megnyugtat egy kicsit, hogy nem az en zsebembol tomik.
Ja, es ez valahogy egy tipikus magyar hozzaallas: ki kinek szurkol, az ember hata mogott osszesugnak a folyoson: "hallottad a Bela fapadossal repul nem a MIENKKEL!!" Huuuu
A piacgazdasag talan nem egy focimeccs (bar tudom Magyarorszagon a foci es a politika kozott csak egy nagyon vekony valasztovonal van), nincsenek jok es rosszak, a kulcsszo a vevo az utazokozonseg lenne, ok dontik el, hogy mit akarnak, mi felel meg a legjobban az igenyeiknek. Mellesleg ezek az igenyek idorol-idore valtoznak melyekkel nem artana lepest tartani es, mint mindenki tudja a 10 millio ember sem egy egeszkent tekintheto. Az olcso tarsasagokra ezert nem erdemes anyazni, segitsegukkel tobben fognak utazni es azok akik eddig is utaztak tobbet utazhatnak akiknek pedig csak alom volt a repules es az utazas, most valosagga valhat. A magyar nep atlagosan garasos, viszont semmikeppen sem jomodu, ha talalsz nekem valakit akik szivesebben fizet ki 86000Ft-ot egy Malev jegyert, mint 10-15000-et egy low-cost-ert, hat csak gratulalni tudok.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 484
Én tökéletesen értem, hogy mi ezzel Neked a gondod. És igazad is van.
Előzmény: Abeto (482)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 483
Én erről a társaságról fura, ellentmondásos híreket hallottam. Mert ugye van egyszer ez, másfelől meg a weben máshol azt olvastam, hogy főként a business utasoknak kínálnak az Austriannel szembeni alternatívát... Szóval passz :)
Előzmény: Utas2 (480)
Abeto Creative Commons License 2003.04.07 0 0 482
Hagyd, szerintem tök reménytelen:(( Ezekre mondta volt a klasszikus Hofi mester, hogy "ők a jövő zálogai...de dögöljek meg, ha kiváltom"
Hogy a saját nevében miket beszél össze-vissza, az ifjú szakember, az a magánügye, és önmagát minősíti, ha viszont továbbra is égeti a céget, az már az illetékesek figyelmébe kívánkozik. Egyébként gondolom feltűnt, hogy nem is érti mi vele a gond, úgyhogy /megintcsak Hofit plagizálva/ igényelhet magának egy cédulát, és nem is kell neki egy egész, elég lesz a fele is:)))
Előzmény: trikó (478)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 481
Azt hiszem ez a Germanwings jarat forradalminak mondhato a magyar utazokozonseg eleteben. A hazai akciok is kedvezoek, de ennyire talan meg sohasem nyilt ki a vilag az atlagemberek szamara.
Megvettem az elso ket oda-vissza jegyem, az elso pont majus 22-en lesz az elso jaraton, majd meselek. Erdekessegkeppen az elso 58 a masodik 38 euro volt (oda vissza adoval).
Kicsit nyuglodott az online foglalas a Visa kartya helyett a Diners Club mukodott csak, hiba eseten azonnal megjelent ket nemet telefonszam is ahol segitseget lehetett volna kapni. Emailben is 5 percen belul megjott a konfirmacio. Szokas szerint jegy nincs, a kinyomtatott oldallal kell megjelenni a repuloteren (nev, foglalas kod, utvonal van rajta) es termeszetesen kell egy utlevel vagy valamilyen igazolvany is.
Kivancsian varom az utazast!
Előzmény: Törölt nick (476)
Utas2 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 480
Hát akkor inkább foglalkozzunk a core business-sel...két hír, az egyik a Ryan, a másik egy új osztrák fapados házatájáról:

"Ryanair launched its ninth base at Stockholm Skavsta Airport Friday with six international routes to Denmark, Norway, Finland, Scotland, Germany and France. The airline has allocated up to four 737-800s to the new base, operating more than 30 flights each day. It expects to carry up to 1.5 million passengers in the first year through Skavsta.

No-frills Austrian Regional Styrian Spirit launched CRJ services from its hub in Graz to Stuttgart. The fledgling carrier said it plans to add Duesseldorf, Frankfurt and Munich to a network that also will include Linz and Vienna. Fares range up to 40% less than those of Austrian Airlines or Lufthansa, the company declared."

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 479
Jujj jujj ;)
Előzmény: trikó (478)
trikó Creative Commons License 2003.04.07 0 0 478
Bocsi, de:

-Azért nézz utána, ki adja a fizetésed.
-És azon is gondolkodj el picit, hogy már megint minden hülye szembe jön, és az emberek rendre meghökkennek, a hozzáállásodon. Eddigi bamutatkozásod alapján persze nem feltételeztem rólad a lojalitás nemes érzését, de innentől már az is kérdés, egyáltalán minek vagy a cégnél?
-Az utassal azért kell kedvesnek lenni, mert fizet.
-A fórumokon kiokítjuk bőszen a szakmát régóta művelőket, tojáshéjjal az üllepünkön.
-A kollégák munkáját nyilvánosan égetjük egy másik fórumon.
-A cégem hogyléte lényegtelen, tökmindegy, mert ha nem akarom nem dolgozom....

... Jujjj!

Előzmény: Törölt nick (474)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 477
http://www28.germanwings.com/vorschalt_ungar.html
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 476
Óh yes!

Fare Erw. 19.00 EUR

Do, 10 Jul 03
Flug-Nr. 4U 785 16:50 Ab Budapest (BUD)
18:40 An Köln-Bonn (CGN)

Fare Erw. 19.00 EUR

Sa, 12 Jul 03
Flug-Nr. 4U 784 14:30 Ab Köln-Bonn (CGN)
16:20 An Budapest (BUD)



Előzmény: kivi000 (475)
kivi000 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 475
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 474
Nem a Malév a kenyéradóm, mint írtam vala :)
Ha meg kirúgnak, hát kirúgnak. Nem létkérdés az nekem, hogy dolgozzak (és ezért szerencsés helyzetben vagyok mi tagadás). Máskülönben ha abba a pénzbe rokkan bele a Malév amit nekem fizet (egy cégén keresztül) akkor ott már nagy problémák vannak ...
Előzmény: Abeto (471)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 473
Utánna néztem, repülik Porit is de csak addig míg a tamperei repteret felújítják (mert arrafelé olyat is csinálnak :D).
Előzmény: Vinnen (468)
Abeto Creative Commons License 2003.04.07 0 0 472
Melévnek = Malévnak. Bocs!
Előzmény: Abeto (471)
Abeto Creative Commons License 2003.04.07 0 0 471
Webberke:
...Dolgozni egy helyen, és repülni egy másikkal, ha azzal a másikkal nekem jobban megéri.

Abeto: És az nem fordult meg még a fejedben, hogy ha a fapadosok lenyomják a Malévet, akkor nézhetsz magadnak új munkahely után? Félreértés ne essék, én megértem, ha kívülállók a Malév ellen, a fapadosokért szurkolnak. De TE, akinek pillanatnyilag a Malév a kenyéradója...
(Más kérdés, hogy a Melévnek létérdeke felvenni a fapadosok által dobott kesztyűt, és piackomform módon válaszolni a kihívásra, de ez egy hosszabb téma)

Előzmény: Törölt nick (465)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 470
Peldaul az en igenyeimnek ez szinte tokeletes, ennel mar csak a Maastricht-Budapest, RyanAir lenne jobb, 1 eurocentert :-) de ennek annyi eselye van, mint annak, hogy "mindenki kedvence" meger meg egy evet.
Ne csak Dusseldorfban vagy Kolnben gondolkodjunk, a Ruhr videk nagyon surun lakott, sot errefele az a 100-150km nem akkora tavolsag, mint Magyarorszagon. Szerintem Belgiumbol ill. Hollandiabol is lesz utas boven. Peldanak meg emlithetnem az AirBerlin Munchengladbach bazisat, ez is nagyon jo helyen van, sok nagyvaros vonzaskorzeteben.
Utas2 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 469
A nemeteknek az is....merthogy nemet legitarsasg a nemet utazokozonseg igenyeit veszi elso helyen figyelembe.
Előzmény: Vinnen (467)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.07 0 0 468
Az a Pori nem inkább Tampere?
Előzmény: Törölt nick (453)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.07 0 0 467
Köszi igy már megtaláltam!
Hát ezzel a menetrenddel nem tudom mennyire lesznek sikeresek! Átszállni szinte egyik Germanwings járatra sem lehet, Köln meg egymaga még a környező Düsszeldorfal együtt sem hiszem, hogy elbírna egy napi A319-est! Vagy tényleg nagyon olcsónak kell lenniük!
Előzmény: beri (452)
vince Creative Commons License 2003.04.07 0 0 466
Na ez utóbbi a gáz (mármint, hogy nem is a M szerződött veled) amit a MALEV szerintem nagyon elszúr. Nem csoda, hogy a munkavállalók nem lojálisak a M-hez, ha az ahol lehet kib.. a dolgozókkal. Mert ugye aki MALEV-os annak évente 1 jegyre ingyen és a többire is erős kedvezménnyel van lehetősége. Na nem mintha, ez a munkavállalók tömegét vonzaná, vagy tartaná meg a cégnek, de még is olyan snassz lenne ha mondjuk egy Lufi-s fapadoson repülne.
Előzmény: Törölt nick (465)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 465
Én utazni szeretnék olcsón, nem dolgozni. Van különbség :) Dolgozni egy helyen, és repülni egy másikkal, ha azzal a másikkal nekem jobban megéri.

Szerintem ez így tök korrekt. Arról nem is beszélve, hogy szerződés szerint még nem is a malévnál dolgozom.

Előzmény: vince (464)
vince Creative Commons License 2003.04.07 0 0 464
Izé én lenni naiv beosztott 1.3
Ha a MALÉV-nek dolgozol, nem velük repülsz legolcsóbban, és nem az lenne jó neked, ha nyereséges lenne a vállalatod ?
Fapadoséknál még keményebb a meló. Úgy tudnak olcsók lenni, hogy hajtják a melóst mint szódás a lovát. Én nem tudom mi a helyzet MALÉV-nál, lehet hogy egy szigorú de igasságos cég jobb lenne webberkének, de amennyit én tudok a fapadosok dolgozói nem elégedettek.
Előzmény: Törölt nick (460)
új idők Creative Commons License 2003.04.07 0 0 463
És hol van bejegyezve a cég? Melyik ország hatóság adott ki neki AOC-t?
Előzmény: Törölt nick (458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!