Keresés

Részletes keresés

kicsitommy Creative Commons License 2003.04.13 0 0 513
helllo Webberke, te pontosan milyen posztot is tölltesz be a Malévnál?
trikó Creative Commons License 2003.04.13 0 0 512
Gondolom a fapad-utasok nem kapnak 50% kedvezményt a parkolásból.... :(
Előzmény: zar 116 (511)
zar 116 Creative Commons License 2003.04.13 0 0 511
Május 15-től a Ferihegy 1. parkolóját is fizetőssé teszik.
trikó Creative Commons License 2003.04.12 0 0 510
Utasszempontból igaz amit írsz, de ismét emlékeztetnék, hogy a légiipar ennél sokkal bővebb. A szolgáltatás nem a szendvicsből és az ülések feltöltéséből áll, hanem az utasforgalmon kívül is nagyon sokmindenből. Kicsit demagóg duma, de nem kívánom egyikünknek sem, hogy mindaz a szolgáltatás megszűnjön a világ légiiparában, amit a szimpla középtávú utasszállításon túl a légicégek nyújtanak. Valszleg rendesen megbillenne a gazdaság. A magyar is...

______

Szvsz kár éles választóvonalat felállítani keleti és nyugati utazók között. A határok folyamatosan elmosódnak egyrészt, másrészt Európa nyugati része koránt sem annyira egységes. Ugyanezen az alapon mindhatom, hogy mást jelent a fapad egy svéd, angol, portugál vagy német utas számára, mert itt is más az utazók összetétele.

Prága kezd csomóponttá válni. Ennek nagy szerepe van mindenféle forgalomnövekedésben. A fapad más városokban is nagy szeletet harap a tortából - az említett "taxit választó" utasok miatt. Tehát a piac átrendeződik, a fapad elviszi az olcsón utazóket, és bővítheti is a kapacitást e szegmensben, de az ezalatt látható forgalomváltozásból nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Ha egy fapados mondjuk Budapestről első évben 100.000, második évben 400.000 magyar utast fog vinni, az nem fogja azt jelenteni, hogy minden évben 300.000-re több hazai utasa lesz, és azt pláne nem, hogy minden évben 300%-kal fog nőni a forgalma.
Így attól sem félek, hogy Prágában két év múlva 10 gépből 9 fapados lesz:)))

Előzmény: Utas2 (502)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.11 0 0 509
A Ryanair ír fapados légitársaság pénteken bejelentette, hogy lezárta kisebb vetélytárs Buzz légitársaság átvételét annak ellenére, hogy még nem kapta meg a verseny-felügyeleti szabályozók engedélyét a vételre. A Ryanair az eredeti árnál olcsóbban, 20,1 millió euróért jutott hozzá konkurenséhez - írja a BBC News Online.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.10 0 0 508
Bizony, de így hírdették. (Mintha Debrecen lenne :D)
Ezt majd még hozzáteszik, hogy "We really fly to Budapest!" :D Vagy ilyesmi...
Előzmény: Utas2 (507)
Utas2 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 507
Ja, csak a Ryanos Frankfurt az igazából Hahn, ami kb. egy százasra van Frankfurttól, a várostól (kilóméterre...)
Előzmény: Törölt nick (506)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.10 0 0 506
Neeeem úgy lesz, mint amit a Lufival csináltak anno: Frankfurt - London (LHR) 250€ (LH)
Frankfurt - London (STN) 50c (Ryanair)

:D

Előzmény: Vinnen (504)
marioo Creative Commons License 2003.04.10 0 0 505
Megvettem eletem elso fapados repjegyet (Koln-Bp-Koln). En csak a sajat nevemben tudok beszelni, mert nem ismerem az egesz piacot, de az en esetemben a CSA bukta a jaratot, eddig ugyanis mindig veluk repultem. Igy direkt a jarat, es nem kapom meg az egyebkent is eleg gyenge minosegu szendvicset, ellenben 38 €-t fizettem. Persze az mas kerdes, hogy a teny hogy ferihegyre repulnek kicsit jobban oda fogja vagni a malevot mintha kiskunhalas lett volna.

Ket hete egyebkent 91 €ert repultem FRA-TXL-FRA-t, LH egy nappal elotte veve a jegyet, azt hiszem mar ez is majdnem low cost azzal a kulonbseggel hogy full service-t kaptam, arrol mar nem is beszelve hogy egy A300-600-al repultunk:)))

Előzmény: Vinnen (504)
Vinnen Creative Commons License 2003.04.10 0 0 504
Még, hogy nem tudunk újat mutatni a világnak!

Szerintem sehol máshol sincs olyan, mint Budapesten, hogy a fapados, ezer bocs elfelejtettem, hogy ez márnem fapados hanem diszkont, reptér közelebb van a városhoz mint a normál!

Már látom magam előtt a Ryanair hirdetést Budapest downtown - London only for €0,01 :-)))))

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.09 0 0 503
http://217.5.150.115/cityair/web/flight_price.php?language=1&menue=11&departure=53&arrival=2

A honlap szerint 05.05 től repülik, de 3 városból is:

Dresden Budapest
Budapest Dresden
Leipzig Budapest
Budapest Leipzig
Münster Osnabrück Budapest
Budapest Münster Osnabrück

Nem olcsó :D

Előzmény: fodat (497)
Utas2 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 502
Nem tudom....

SZVSZ kelet-europaban jelentosen mast jelent a fapados altal kinalt utazasi mod, mint nyugaton. Mas az utazokozonseg osszetetele, masok a repulesi szokasok, egyaltalan: masok a szolgaltatas iranti igenyek.
Szerintem joval nagyobb piacot hoditanak el errefele a fapadosok az un. hagyomanyos legitarsasagoktol, mint nyugaton.
Gondolj csak arra, hogy a Go-Easy mar az elso evben 400.000 utast vitt Pragabol/ba...

De majd meglatjuk.

Előzmény: trikó (498)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.09 0 0 501
Nana...
Előzmény: Törölt nick (499)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.09 0 0 500
Talán kicsit OFF, de érdekes:

"A ciprusi kormány újabb intézkedést hozott a turistaforgalom élénkítése érdekében: 2003. április 1. és június 30, illetve 2003. november 1. és 2004. március 31. közötti időszakokban eltörölte a reptéri illetéket."

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.09 0 0 499
Azonnal tudtam, hogy ha valami nem fog tetszeni akkor az a mondat lesz az. :-)
Azt viszont nem ertem, hogy miert kapjatok fel a vizet annyira, hogy egy 19 eves miket irogat?! De ez megint mas tema....
Előzmény: trikó (498)
trikó Creative Commons License 2003.04.09 0 0 498
Nagyban egyetértek az írásoddal, egyben viszont nem: A magyaroknak nem limuzin kell, bar ez a hasonlat is kicsit santit, mivel a fapadosok a legmodernebb repulokkel repulnek altalaban.

A limuzin és a taxi is lehet modern, de más a szerepe. Ezt már százszor lerágtuk, de a taxi, és a fapad csak a szolgáltatások nagyon szűk szeletét adja. A fapad is kell és a szélesebb körű szolgáltatás is kell a magyarnak is... A box tehát a piacnak csak egy szegmensében folyik. A fapad sosem próbál nagybetűvel Szolgáltatni. Az utast szállít és kész. Ez a dolga és a szerepe.
Más kérdés, hogy eddig csak "limuzinszolgálatok" voltak a repülésben, és most törvényszerűen mennek utasok a frissen megjelent egyszerű taxikkal is, méghozzá sokan. Ennek az az eredménye, hogy a limuzinszolgálatokból kevesebb fog megélni. Farkastörvény ...

Ettől még a hasonlat és a párhuzam pontos.

Tehát a fapadosok modern gépei is fapadosok a szó minden rossz értelmét félretéve.

Előzmény: Törölt nick (496)
fodat Creative Commons License 2003.04.09 0 0 497
Sziasztok!
A holnapi 6E Dresden már a Cityair lenne?
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.08 0 0 496
Nos,
en nem azert olvasgatom a forumot, hogy agyverzest kapjak es nem is azert szolok hozza a temakhoz, hogy kianyazzam magam. Egyetlen cel motival, hogy a szamomra erdekes temakrol mas erdeklodo honfitarsammal eszmet cserelhessek. barmilyen meglepo is ez engem szorakoztat.
A Malevot azert szeretnem ezen a topicon is megemliteni mert a low-cost tarsasagoknak igencsak nagy hatasa van ra es ezert idevagobb a tema. Az, hogy ki milyen lojalis az mar kevesbe publikus, ezt talan maganban is el lehetne intezni. Nekem nem erdekem, hogy barkit is vedjek vagy barkinek is igazat adjak, de pl. az is elofordulhat, hogy a fiatal kollega mivel csak par hete dolgozik a cegnel raadasul "betanitott munkas" beosztasban, mas ertekrenddel rendelkezik, mint egy hosszabb munkaviszonnyal rendelkezo vezeto beosztasu kollega. Szerintem a lojalitas kerdese nyugodtan elokerulhetne a sokat emlegetett IT korein belul is. De ez mar tenyleg nem ide tartozik, az viszont igen, hogy ha ez a piros-feher-zold zaszlos legitarsasag, akkor miert nem a magyar utasok igenyeit veszi figyelembe? Mint tudjuk a repuleshez sok minden kell, de legfokepen sok-sok penz. Es ez az utasok penztarcaira is vonatkozik. Mindannyian tudjuk, hogy egy 60-80 ezer forintos repulojegyet egy atlagmagyar nem tud megvenni, de meg egy 30ezrest sem. A magyaroknak nem limuzin kell, bar ez a hasonlat is kicsit santit, mivel a fapadosok a legmodernebb repulokkel repulnek altalaban. Ha pedig azt a kozonseget celozza a Malev a piacpolitikajaval ami ilyen szolgaltatasokat es ezzel parhuzamosan ilyen arszinvonalat igenyel, akkor ne szamitson nagy magyar utazokozonsegre, vagy legalabbis ne akkorara ami megfelelo bevetelt es/vagy profitot hoz e szolgaltas fentartasahoz. Hagsulyozom ezek csak a laikus gondolataim, szerencsere az en munkam nem evvel kapcsolatos. Egy peldat meg emlitenek: vajon minden Suzuki tulajdonos ilyen autora vagyik ilyen szolgaltatassal vagy inkabb BMW-t vennenek? Nem lehet, hogy az utobbi a helyes valasz, csak eppen a penztarca dont?
Ismet csak azt tudom mondani, hogy nagyon sajnalom a Malevot (ahogy a Sabena-t es a Swissair-t) is, de ebben az iranyban nem latom nagy jovojet sajnos. Itt a rengeteg rossz pelda szeretnem, ha a szakemberek tanulnanak belole.

Vince: hozzaszolasodbol azt vettem ki, hogy a legiforgalmi iranyitas temahoz nem nagyon ertesz. Fenyegetozesednek semmi ertelme. Csak ugy megemlitem, hogy az iranyitas egy tradicionalisan non-profit tevekenyseg, egy celja van, minel tobb "vasarlot" minel inkabb kielegiteni a legbiztonsagosabb korulmenyek kozott. Vannak olyan legitarsasagok akik direkt elkerulik a draga legtereket, de ez nem azt jelenti, hogy ott nem dolgoznak iranyitok. Esetleg, ha atjossz az iranyitos topickba, ott tovabb beszelgethetunk errol a temarol is. Sokunkat erdekelne a velemenyed es a privatizacio manapsag ugyis felkapott tema, biztosan fel tudnad pezsditeni a topicot a kerdeseiddel vagy velemenyeddel.

Utas2 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 495
Az EasyJet-tel kapcsolatos a következő hír:

EasyJet warned that its half-year results for the period ended March 31 "will be exacerbated by the timing of Easter and the weakness in fares." The carrier, which historically shows a loss in the first half, said it promoted passenger volumes over fare levels in response to the Easter holidays this year falling outside its first half, in preparation for and the onset of war in Iraq and to boost the load factors at Go. On a pro forma basis, assuming a combined easyJet and Go business last year, this half-year saw a 37.7% increase in sectors flown and a passenger load factor of 82.2%, up 1.1 points over last year. Lower fares stimulated a 39.6% growth in passengers. Overall, the average fare of £37.44 ($58.02) for the six months was 10.7% lower than last year.
The airline also said in the closing days of March it ran a one-week sale to test Europeans' willingness to travel this summer. "The sale confirmed that easyJet can generate a strong consumer response despite a difficult market environment," it said. Meanwhile, the airline said it carried 1.7 million passengers in March, up 32.2% over the same month last year based on combined figures with Go. Load factor was 85.8%, up from 85% in the prior-year period."

1. Azért ez egy elég szép load factor, nem?
2. Az átlag 58 eurós jegyár sem rossz, pláne, hogy ez majd 11 %-kal alacsonyabb a tavalyi átlagnál.
3. Kiváncsi vagyok, hogy a francba tudták egy hét alatt tesztelni az uatzóközönség nyárra várható utazni akarását? (A Malév vajon végez-e ilyen teszteket az útvonal- és frekvencia-tervezésben???????)

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.08 0 0 494
Igen? :)
Előzmény: Abeto (491)
vince Creative Commons License 2003.04.08 0 0 493
Ráadásul a 30 órás busz út is drágább 15k nál. De az a kis különbség is sokaknak fontos.
Tőlünk nyugatabbra tisztában vannak vele, hogy közút, vasút, repülés egymással verseng, és egy koncepcióban kell tárgyalni, főleg ha szeméj szállításról van szó.
Előzmény: METYA (492)
METYA Creative Commons License 2003.04.08 0 0 492
Nekem az a véleményem, hogy kissé alábecsüljük a fapadosok piaci potenciálját.
Ez adódik a magyar gazdaság gyengeségéből, és adódik az igényektől.
Megmagyarázom:
véleményem szerint hazánkban lényegesen nagyobb teret hódítanak el a meglévő piacból a fapadosok. Ennek oka lehet, hogy nálunk még elég kicsi az igény a minőségi utazásra (aki megengedheti hogy 80 k-t fizet egy repjegyért mondjuk 15 k helyett), így a fapadosok által kínált desztinációk esetében a közúti, vasúti szállításból ill. a légi szállításból is sokat fognak lenyúlni. Gondoljatok bele, mennyi babysitter megy ki dolgozni évente, mennyien ingáznak a külföldön dolgozók közül.
Sajnos a fizetőképes kereslet jelenleg az alacsony jegyárakkal dolgozó cégeknek kedvez.

Ha megnézzük hogy mennyien mennek autóbusszal oda nyaralni, ahova repülővel is lehet menni (Spanyolo. ill. a szárazföldi része Görögo.-nak) akkor az derül ki, hogy a 45-50 k-s repjegy helyett (2 óra repülés) inkább buszozik 30 órát (15 k-ért)

Tehát a fapadosoknak van piacuk, és fog lenyúlni a légitársaságoktól egész szép piacot.

Abeto Creative Commons License 2003.04.08 0 0 491
No ez a hozzászólásod is fényesen mutatja, mekkora szakértelemmel bírsz /ami önmagában még nem lenne baj 1 hónap után/ és hogy mekkora fogalmad van ennek az egész kereskedelmi célú repülési ágazatnak a lényegéről:(((
Előzmény: Törölt nick (490)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.08 0 0 490
Hát nekem aztán annyi beleszólásom van ám a vállalat piaci tevékenységébe :)
Előzmény: Abeto (486)
alfalima Creative Commons License 2003.04.08 0 0 489
Hétfőtől vehetünk olcsó repülőjegyet

Mesterházi Dávid
2003. április 7., hétfő 17:34

A Magyarországról elsőként járatot indító fapados légitársaság, a Germanwings hétfőn este hat órától kínálja a május 22-től induló kölni járatára jegyeit az interneten. Ferihegy több légitársasággal is tárgyal, de valószínű, hogy idén nyáron még nem indul be az olcsó repülőjegyek dömpingje. Ugyanakkor megpróbálhatunk a Grazból, Pozsonyból, Prágából már üzemelő járatokon Nyugat-Európába jutni. A Budapest Airport nemsokára pályázatot hirdet a "fapados" kifejezés lecserélésére.

A Germanwings Budapest és Köln között közlekedteti járatát, naponta egyszer, a későbbiekben azonban a tervek szerint naponta kétszer. A jegyeket interneten keresztül lehet megrendelni, egy út ára 19 eurónál kezdődik. "A jegyárak a járat telítettségével egyenes arányban nőnek" - mondta az MTI-nek Pető György, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy egy jegy átlagára, a repülőtéri illetékkel együtt 60 euró körül lesz.

Korábban Hidvégi Gábor, a Budapest Airport vezérigazgatója bejelentette, hogy a SAS-hoz tartozó Snowflake légitársaság április 12-től heti két járatot indít a korábbinál jóval olcsóbb áron Stockholmba.

Ebben a szezonban még nem lesz dömping

Pető György, az Index kérdésére elmondta: jelenleg öt céggel folynak tárgyalások, ezek várhatóan még idén lezárulnak. Ebből az is következik ugyanakkor, hogy az idei nyárra még nem számíthatunk a párezer forintos repülőjegyek dömpingjére. A szóvivő arról nem nyilatkozhatott, pontosan mely cégek is készülnek a közeljövőben budapesti járatot indítani.

Grazból, Pozsonyból, Prágából mehetünk

A környező országokból több fapados társaság is indít járatokat Nyugat-Európába, így ezzel a lehetőséggel is érdemes számolni. A Ryanair Graz-London járatára a cég honlapja szerint már húsz eurótól (ötezer forint) lehet jegyet szerezni, mi az online jegyfoglalási rendszerben hetven euró (17 ezer forint) körüli árakat találtunk. Grazba vonattal 16 ezer forintért mehetünk, de ha négy napon belül fordulunk, úgy a retúrjegy csak 8700 forint.

Az Easyjet Prága-London járatára 3-4000 cseh koronáért (23-30 ezer forint) foglalhatunk jegyet. Prágába a Volánbusznál 14 500 forintért kaphatunk retúrjegyet, vonattal ugyanez 16 ezer forint. Mindehhez hozzá kell számítani, hogy a gépek nem a Heathrow-ra érkeznek, hanem a Londontól messzebb fekvő Stansted repülőtérre. Innen kilenc font (3200 forint) a buszjegy a fővárosba.

Pozsonyból a SkyEurope indít olcsó járatokat: a Napi Gazdaság számításai szerint így a 18 eurós (4500 forint) vonatjegyet is beleszámolva 68 euróért juthatunk el Berlinbe, Splitbe vagy Milánóba. Sőt, a diákok a szlovák fővárosig busszal már 1800 forintért eljuthatnak.

Mi legyen a neve fapados helyett?

Pető György közölte: a jövőben az olcsó légitársaságokat az eddigi "fapados" helyett ideiglenesen "diszkont" légitársaságnak nevezik, és hamarosan pályázatot hirdetnek a legmegfelelőbb magyar elnevezés megtalálására.

vince Creative Commons License 2003.04.08 0 0 488
Az utazók kegyeit szemelőtt tartva, kérdezem tudod mi az a Social Dumping, és miért aggódnak EU szinten a low cost légitársoságoktól? Tudod milyen szar, ha konkurens fapados légiirányítók letörik a béreket, és te mehetsz Albániába fóniázni? Nem nem tudod. Szerencsére még én sem és Webberke sem tudja. Csak mert az irányítás maszek alapjai is felmerültek, és az nem épp a bérek emelkedését hozná.
Előzmény: Törölt nick (485)
trikó Creative Commons License 2003.04.08 0 0 487
Kedves Hotel Quebec!

Abeto leírt szinte mindent. Én csak kérni akarom, hogy ne hozzuk át ide a Malév üzleti vitáját. Szó sem volt arról, hogy tapossuk le a gaz betolakodókat, és védjük a nemzeti céget.
A lényeg a loalitás hiánya volt, amiben teljesen egyetértek.
Megintcsak szárazföldi hasonlattal:
-Egy limuzinszolgálat dolgozója nemigazán szurkolhat a taxisok piachódításáért.

A lényeg ez volt, és nem több:))

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (485)
Abeto Creative Commons License 2003.04.08 0 0 486
OFF
Kedves HQ!

Ami az én szerepem az előző hozzászólásod kiprovokálásában, arról csak azt tudom mondani, hogy sajnálom, ha nem fogalmaztam elég világosan. Ha visszaolvasol láthatod, hogy azt mondtam: természetesnek tartom azt, hogy az utazóközönség minél olcsóbban és minél jobb színvonalon akar repülni. Ezt a low cost légitársaságok által támasztott kihívást ennek az "eljen majus elseje es Nepkoztarsasagunk Voros Csillag Legitarsasag"-nak /amely azért egyelőre a magyar zászló-hordozó légitársaság még akkor is, ha már "csak" a Magyar Köztársaság nemzeti fuvarozója/ a piacgazdaság
játékszabályainak figyelembe vételével, és piackonform módon kell tudnia megválaszolni - ebben nincs közöttünk semmilyen vita. Azt gondolom azonban, hogy az adófizetők is megérdemlik azt, hogy a Malévbe fektetett minden fillérjük a lehető legjobb hatékonysággal kerüljön felhasználásra, aminek szerintem az EGYIK záloga az, hogy a céghez lojális, elkötelezett emberek dolgozzanak itt, akik nem a konkurenciának szurkolnak, hanem saját házunk táján próbálnak maximális teljesítmény nyújtani. De igazad van ez nem ebbe a topikba való, csak tudod Webberke kolléga néhány hete még lelkesen újságolta, hogy hamarosan a Malévnek kezd dolgozni /amit azóta valósággá lett, bár a fizetését nem közvetlenül innen kapja/. Ha nagyon off voltam, akkor elnézést! De azt azért látni kell, hogy számunkra sem a fapadosok, sem a mögöttük álló folyamat nem közömbös, és nem is szabad, hogy az legyen! Csak a Webberke -féle mentalitással esélyünk sincs arra, hogy sikeresen válaszoljuk meg ezt a nem kis kihívást.
Abeto
ON

Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.08 0 0 485
Ez inkabb egy low-cost topic es nem egy "eljen majus elseje es Nepkoztarsasagunk Voros Csillag Legitarsasaga", az szocialista nagyvallalatok idoszaka lejart, sajnos ezt meg nem mindenki vette eszre, de vegulis nem gond. Addig tomjuk amig lehet, az viszont megnyugtat egy kicsit, hogy nem az en zsebembol tomik.
Ja, es ez valahogy egy tipikus magyar hozzaallas: ki kinek szurkol, az ember hata mogott osszesugnak a folyoson: "hallottad a Bela fapadossal repul nem a MIENKKEL!!" Huuuu
A piacgazdasag talan nem egy focimeccs (bar tudom Magyarorszagon a foci es a politika kozott csak egy nagyon vekony valasztovonal van), nincsenek jok es rosszak, a kulcsszo a vevo az utazokozonseg lenne, ok dontik el, hogy mit akarnak, mi felel meg a legjobban az igenyeiknek. Mellesleg ezek az igenyek idorol-idore valtoznak melyekkel nem artana lepest tartani es, mint mindenki tudja a 10 millio ember sem egy egeszkent tekintheto. Az olcso tarsasagokra ezert nem erdemes anyazni, segitsegukkel tobben fognak utazni es azok akik eddig is utaztak tobbet utazhatnak akiknek pedig csak alom volt a repules es az utazas, most valosagga valhat. A magyar nep atlagosan garasos, viszont semmikeppen sem jomodu, ha talalsz nekem valakit akik szivesebben fizet ki 86000Ft-ot egy Malev jegyert, mint 10-15000-et egy low-cost-ert, hat csak gratulalni tudok.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.07 0 0 484
Én tökéletesen értem, hogy mi ezzel Neked a gondod. És igazad is van.
Előzmény: Abeto (482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!