Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
A fullra töltött járat hány utast jelent?
Úgy tudom, hogy a Snowflake B737-800-al repül. Érdekelne, hogy hány fősre székezik.
Mit jelent az UM és a MCO?
Ma volt szerencsém kezelni a Snowflakere.
Semmi különbség a kezelésben vagy akármi másban. Ugyanolyan súly keretek vannak, volt egy fickó 20 kg túlsúllyal az is simán volt mint SAS túlsuly, éppen csak catering nincs. (Vagyis mint "80 vásárolható meal + 200 vásárolható snack!!!!" szerepel a járatnál) A jegyekről.
Láttam mindenféle jegyet, a legolcsóbb 17850 Ft volt , sima BUD-ARN; a legdrágább oda vissza jegy 44750 Ft volt. Ezen jegyek egyikét sem az SAS irodában adták el, hanem az IBUSZnál vagy az Expressnél. (Express: Belvárosban van az Astoria és a Ferenciek tere között, ha érdekel valakit :D)
Svédeknek 1756 SEK volt az ARN-BUD-ARN jegy ára, fixen. Volt akinek csak 1344 SEK, de ő sztem elöbb vette. A gép fullra teli volt, talán 2-3 üres hely maradt és volt 4 no show utas. Egy sima 734-700 (v 800) volt beállítva ma (meg gondolom mindíg) amit nem kicsit tömhettek meg. Az UM szolgáltatás, fura de fizetős volt: 250 SEK / útszakasz. (MCOn utalványozták...)
Összeségében szívesen repülnék velük. Az utasok többsége fiatal svéd párocska vagy magyar diák egyedül volt. Akadt néhány család és rokonlátogató magyar öregpár. És mostmár azt is tudom, hogy hol lehet megvenni rá a jegyet! :)
Az haggyán, de én az elmúlt hónapokban naponta mentem be ott a reptérre és egy fia munkásembert nem láttam sohasem, semikor, aki az átalakításon fáradozott volna... Ergo nem tudom, hogy mi készült, mert én nyomát sem láttam :D Se belül, se kívül...
Megnéztem az 1-es terminált. Azt még nem tudom, milyen lesz 1 hónap múlva, amikor a tervek szerint megindul onnan az első fapados, de igencsak össze kell kapnia magát a kivitelezőnek, mert még szinte sehol sem tartanak az "átalakítással". (Ami gyakorlatilag csupán közfalak és terelők beépítése - lenne - a meglévő épületrészbe.)
Az viszont már most körvonalazódik, hogy a terminál szerintem még fapadosabb lesz, mint a kiszolgálandó légitársaságok. Szinte semmmi nem változik az eddigi környezetből, ugyanaz a szockó fekete gumiszőnyeg, a sötétbarna funérlemez falburkolat, zárt, szűkös terek. A már most körvonalazódó zsúfoltság viszont aggasztó és SZVSZ ebből még problémák is lehetnek.
Szóval vissza a 60-as, 70-es évekbe.....
Összesen négy c/in pultot terveznek és lesz néhány további furcsa megoldás.
Azt hiszem, az ország első fapados termináljára nemigen lehetünk majd büszkék. Nekem eddig csak Hahn-ról van összehasonlítási képem, de az fényévekkel múlja felül megjelenésben, funcionalitásban, ergonómiában, modernitásban, utaskényelemben és kiszolgálásban azt, ami most Ferihegyen kialakításra kerül....
Igen, ez valóban így van. De ugyebár 30 fős az Embraer (igaz mostmár 3 is van) tehát nehéz úgy intézni hogy valóban jó legyen busszal mindenkinek. Pl, decemberben a vasút nekünk nagyon jól bejött. Bár jó példa erre a Hahn és a Ryanair. Több városból is jár busz és kifejezetten a menetrendhez igazítva bár van hogy olyan busz mely 4-5 járatot is bevár(150fős gépekkel számolva nemrossz..:) ill. késés esetén is vár és mindig a városközpontba visz/indul. Vonattal viszont sehogy sem lehet "normálisan" a reptérre jutni (holott nekünk a vasuti bérlet miatt ez kedvezőbb lett volna)
Amúgy tegnap vettünk jegyet a 06:45-ös londoni járatra, elötte való nap érkezünk Kölnbe Germanwings-el és csak a 03:00-ás busszal tudunk időben kiérni a géphez:) De ennyi "rugalmasság" a 18 ezres oda-vissza árhoz még belefér:) Bár érdemes odafigyelni: egyes kártyákkal való fizetésnél még néhány eurót felszámolnak. Nekünk az MKB-s net-kártya tökéletesen működött itt is meg Germanwings-nél is mindenféle tranzakciós díj nélkül.
Dave
Öcsém Koppenhágából szeretne hazajönni, a lehető legolcsóbban. Nem baj, ha nem Budapesten száll le a gépe, részünkről Pozsony és Bécs is megfelelne. Milyen fapadost tudtok ehhez ajánlani?
Előre is köszönöm.
Kémeim azt súgták, hogy hamarosan üdvözölhetünk egy Hahn-Budapest járatot is.....
Ryanair routes from Frankfurt-Hahn airport:
London
Glasgow / Prestwick
Bournemouth
Shannon
Kerry
Milano / Bergamo
Pisa
Bologna / Forli
Pescara
Rom / Ciampino
Montpellier
Gerona
Stockholm / Skavsta
Göteborg
Malmö
Oslo / Torp
Volareweb routes from Frankfurt-Hahn airport:
Venice
Brindisi
Ezen felül jár oda a Pegazus Air is, meg egy bulgár charter.
Bizony tud versenyezni a busz a vonattal, ha pontosan a repteren tesz le, es pontosan akkor, amikor Neked kell. Magyaran ha a legitarsasag menetrendjehez kotodik, es nem holmi vasutas okorkodeshez.
Anno december végén egy SkyEurope-os kapitányt kérdeztem a rég ígért 737 ügyében (már nyitáskor a sajtótájékoztatón hamarosan jövő 737-et emlegettek:)) Nos, a kapitány úgy saccolta hogy februárban érkezhet egy 737 de nyárra már mindenképp repülne egy. Nos ABN-amro-s pénz ide-oda ez még késik :) De szerintem is majd meglátjuk mi lesz... :) A buszjárat nagyon jól hangzik! Bár a 2óra 20 perc alatt odaérő vonattal szerintem nemtud versenyezni, max. csak árban.
Dave
En meg olyat is olvastam mostansag, hogy a Sky Europe targyalasokat folytat legalabb 2 B737-300 berleseröl. Ezekkel inditanak be a közeljövöben a London-Stansted, Amszterdam, Parizs es Brüsszel jaratokat.
A ceg egyebkent buszjaratokat is üzemeltet Becsböl meg Brnobol Pozsonyba (hoppa most latom elözöleg Bratislavat irtam, sorry!:)), es azt nyilatkozta az Airwaysnek az igazgato, hogy terveik szerint hamarosan beinditanak a györi es a budapesti hasonlo buszjaratokat is. Lenne benne fantazia... Majd meglatjuk mi lesz belöle!
Carpy,
En szandekosan csak az europai fapadokba kezdtem bele, gondolom a többseget ez erdekli, meg aztan a tengerentuliakat mar nem hiszem hogy kepes lennek követni. Az USA-ban meg Kanadaban gondolom van egy par meg a legnagyobb Southwest-en meg Jetblue-n kivül is!
A SkyMark pedig aprilis 25-tol ket uj desztinaciot nyit: Tokushima es Aomori. Mindket helyre 2-szer repul, felvaltva, Tokyo-Tokushima-Tokyo-Aomori-Tokyo utvonalat tesz meg ketszer. 7.10-kor kezd, 22.05-kor szall le az utolso jarat es kozben csak 40-50 percet van a foldon. 15.000 jen a felnott ar, egy utra, a repulesi ido 1 ora 10 perc mindket helyre, kb. 500 km.
Mi a helyzet a felig fapadosakkal, mint pl. a Virgin, vagy a SouthWest? Amerikaban hogy alakult a fapados tortenelem?
Japanbol tudok beszamolni egy-ket erdekessegrol. A belfoldi piacot (a nem fapadost) a JAL, az ANA es a JAS uralja. Ebbol a 2 J-betus nemreg egyesult, ha jol ertettem a hireket.
Mellettuk indult 2 fapados tarsasag, az egyik a SkyMark Airlines, a masik az AirWu, vagy AirHu. Azert nem tudom pontosan, mert mar csodbe mentek. Napi 3 par jaratot vegeztek Tokyo-Sapporo kozott. Mielott beindultak, 24ezer jen korul volt a standard egyutas ar, ok 16-ert adtak. (ez egyebkent meg mindig eleg draga). Erre a 3 nagy is lement 16-ra, erre ok lementek 11-re. Aztan meg csodbe.
A SkyMark Tokyo-Fukuoka kozott fordul 3-szor, es szinte jenre ugyanez az arverseny zajlott le, ok azonban tuleltek. Azota mar repulnek Tokyo-Kagoshima kozott is, es beinitottak a Tokyo-Saipan (USA-sziget a Csendes Oceanban) jaratukat is.
Egyelore ennyit tudok, de meg keresgelek.
"Electra Airlines s. a. fleet includes two Boeing 757-200ER, one DC10 passenger aircraft and one DC10 cargo aircraft. It is planning to add another two Boeing 757, one Boeing 767 and negotiating for another Boeing 737"
ez a cég az AirScotland üzemeltetője, nos, amolyan érdekes, "fél-fapad" koncepcióra utaló szerkezet :)
Dave
nagyon klassz a leírás! remélem folyamatosan sikerül alakítani, bővíteni, netán egy weboldalon összefoglalni!
egy kis kiegészítést tennék hozzá:
- SkyEurope-nak már 3 Embraer 120-a van, a 3. az OM-FLY (a SKY és SPY után nem meglepő:) így heti 126 rep van 11 uticélra.
- angoloknál érdekes multú még a flybe.com
- érdekes színfolt az AirScotland, főképp üdülőhelyre járnak, különcként 757-200-al
- ugyan nem Európa de a 757kapcsán megemlíteném még a www.flysong.com oldalt is
Dave
Van még egy új finn cég is, a Flying Finn (www.flyfi.net).
Ők Helsinkiből (Vantaa) repülnek MD-83-asaikkal Londonba (Stansted), Stockholmba (Arlanda) és a belföldi járataik pedig Ouluba, Rovaniemibe (itt lakik a Mikulás:-) ) és Kittiläba.
Nem kis dolog amit kersz, szerintem ez komoly szaklapok komoly mellekleteit megtöltö anyag, de azt gondoltam együtt összeszedhetnenk amit tudunk.
En persze nem vagyok a tema szakertöje, csak egy lelkes amatör, aki minden marhasagot elolvas. Mint többször jeleztem, nem függ a fizetesem a low-cost legitarsasagoktol, megis erdekel, mivel szerintem ez a jövö utja. Mondjuk hogy ezt megallapitsa az ember nem kell jövöbelatonak lennie... Masreszt mint a legiközlekedesben dolgozo ember örülök neki, hogy legalabb nehany ceg javitja a statisztikat!
Szoval nezzük en mit tudok elöszedni.
Europaban a 2 legnagyobb fapad a Ryanair es az easyJet.
- A Ryanair ha jol tudom 88-ban alakult, jelenleg kb 50 gepe van (januarban annyi volt, de folyamatosan erkeznek az ujabbak), 29 B738, 21 B732. Emellett fix megrendelese van 125 800-asra, es ugyanennyi opcioja.
A legnagyobb központjuk Stansted, de egyre masra nyilnak a különbözö "hub"-ok. A szamos desztinaciorol a honlapjukon talalunk több infot. Mint az itt is olvashato volt a Ryanair nemregiben potom aron megvette a buzz-t, mely tranzakcio fö celja a buzz slotjainak megszerzese volt.
- Az easy pontos gepszamarol nincs adatom, jelenleg 733-assal repülnek, fö központjuk Luton. Biztos ami biztos, ök is rendeltek nehany gepet, 120 A319-re van fix rendelesük, opciojuk ugyanennyire. Ök nemregiben megvettek a British Airways-töl a Go-t, szinten a slot-okert.
Folytassuk mondjuk a britekkel:
- A nehai Caledonian-böl lett a JMC, ami mostansag lett a Thomas Cook utazasi ceg tulajdona, erröl kapta nevet a legitarsasag.
- A British Midland hozta letre a BMI baby-t, East-Midlands központtal. A cegben ha jol tudom komolyan erdekelt a Lufthansa.
- A szinten brit My Travel Group hozta letre a My Travel Lite-ot, melynek központja Birmingham.
- Van meg ilyen hogy Jet2, ez a Channel Express leanyvallalata, egyelöre 1 B733-mal Leeds/Bradfordbol repülnek.
- Belgiumban, Brüsszelben van a Virgin Express központja, ök is 737-300-zal repülnek.
Nemetorszegban is egyre masra indultak be a közelmultban a fapadok:
- a Magyarorszagon jol ismert Germanwings, kölni központtal, (tulajdonos a Lufthansa leanyvallalat Eurowings), ök 5 A319-essel repülnek,
- Hapag Lloyd Express, szinten Köln/Bonn-bol, 4 B737-700-assal,
- Air Berlin, mindenhonnan, ki tudja hany B737-800-assal,
- Az SAS leanyvallalat Snowflake mellett meg volt egy sved, a Goodjet, de ugy tudom ök nemreg lehuztak a rolot.
- Magyarorszaghoz a legközelebb a Sky Europe müködik Bratislavabol, nekik egyenlöre 2 Embraer Brasiliajuk van.
Egyelöre ennyi, nyilvan van meg böven, aki tud meg tegye hozza!
Egy szemfüles (termeszetesen szakertö) ujsagiro egesz jo kis cikket kerekithet majd belöle a vegen!
Luxemburgbólaz alábbiak szerint juthatsz el Hahn-ra busszal, Trier-en keresztül:
Abfahrtsort/Place of departure: Luxembourg
Ankunftsort/Place of arrival: Bushaltestelle direkt vor dem Terminal/Bus stop outside terminal
Gesamtfahrtdauer/Total time one way: 02:00
Fahrpreis pro Person/Strecke/Fare per person/way:
Luxembourg 15,00 €
A busz 03.45-kor és 16.00-kor indul és 05.45-re, illetve 18.00-ra ér a reptérre.
Hahn-ról 10.50-kor és pontban éjfélkor indul, Luxemburgba érkezik 12.50-re, illetve 02.00-ra.
Egyébként Hahn-ra csak shuttlebuszok járnak, vonat nincs. Aki járt ott, megérti, miért...
Örülök, ha segíthettem.