Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Budapest - Stockholmot megkaphatod úgy 35-40 ezer Ftból illetékestül. Vagy valahogy eljutsz Frankfurt-Hahn repterére és onnan közvetlen Malmö vagy Göteborg :)
Segítséget szeretnék kérni!
Hogyan tudnék a legolcsóbban Svédországba(Malmo/ Göteborg) repülni fapadossal, hogy az ne kerüljön túl sokba. Maximum egyszer szeretnék átszállni.
Mennyibe fog ez nekem kerülni? Fapados gépnél mennyi az illeték?
El?re is köszönöm a segítséget!
Prága-Velence (érdekes a fapadosok is mindig előszőr Prága felé nyitnak és csak aztán jön, ha jön, Budapest)
Rimini-London/Gatwick(egy ex-Ryanair járat)
Frankfurt/Hahn-Milano/Malpensa (Ryanair konkurencia azzal a különbséggel, hogy nem itt Milánó nem Bergamot jelent)
Az árak 9,99-nál kezdődnek.
Látta valaki a Ryanair új reklámját, amiben a volt iraki tájékoztatási miniszter Easyjet szóvivőként mondja, hogy az Easyjetnek vannak a legalacsonyabb árai?
Le lehet tölteni az Internetről?
Egy kis csemege a Ryanair honlapról:
"DONT MENTION THE WAR TOBY!
In response to the whinging remarks by Easyjets Toby Nichol, Ryanairs Head of Communications, Paul Fitzsimmons said:
The war is on Toby, and if you cant stand the heat, get out of Baghdad. You can run, but you cannot hide from the truth:
EASYJET CANT MATCH RYANAIRS LOW FARES.
EASYJET CANT MATCH RYANAIRS PUNCTUALITY. EITHER!
Those that can (Ryanair) - DO, those that cant (Easyjet) whinge.
Ryanair are No.1 for low fares and punctuality, Easyjet are No.1 for whinging!
Bocs Az UM kiséretnélküli gyereket, az MCO egy a légiközlekedésben használt csekket, vegyesrendeltetésű csereutalványt (hivatalos magyar név :) ) jelent amin pl. a túlsúlyt, UM kifizetést vagy akármi mást ami szorosan vagy kevésbé szorosan kapcsolódik a repüléshez utalványoznak. Azaz egy német mondjuk kifizet 100 kg túlsúlyt előre a Budapest - Frankfurt - Mexico útvonalra (erről kap egy MCOt amin az szerepel, hogy kifizetett a Lufthansánál 100 kg túlsúlyt erre a vonalra) , és megjelenik itthon 44.5 kg túlsúllyal. Én ezt lemérem, ráírom a jegyére és elfárad a jegyeladáshoz ahol fogják magukat és a csekkről leírnak 44.5 kg túlsúlyt, ráírják, hogy még mennyi marad és egy elismervényt rátűznek a jegyre, ami alapján én felveszem őt a járatra.
A fullra töltött járat hány utast jelent?
Úgy tudom, hogy a Snowflake B737-800-al repül. Érdekelne, hogy hány fősre székezik.
Mit jelent az UM és a MCO?
Ma volt szerencsém kezelni a Snowflakere.
Semmi különbség a kezelésben vagy akármi másban. Ugyanolyan súly keretek vannak, volt egy fickó 20 kg túlsúllyal az is simán volt mint SAS túlsuly, éppen csak catering nincs. (Vagyis mint "80 vásárolható meal + 200 vásárolható snack!!!!" szerepel a járatnál) A jegyekről.
Láttam mindenféle jegyet, a legolcsóbb 17850 Ft volt , sima BUD-ARN; a legdrágább oda vissza jegy 44750 Ft volt. Ezen jegyek egyikét sem az SAS irodában adták el, hanem az IBUSZnál vagy az Expressnél. (Express: Belvárosban van az Astoria és a Ferenciek tere között, ha érdekel valakit :D)
Svédeknek 1756 SEK volt az ARN-BUD-ARN jegy ára, fixen. Volt akinek csak 1344 SEK, de ő sztem elöbb vette. A gép fullra teli volt, talán 2-3 üres hely maradt és volt 4 no show utas. Egy sima 734-700 (v 800) volt beállítva ma (meg gondolom mindíg) amit nem kicsit tömhettek meg. Az UM szolgáltatás, fura de fizetős volt: 250 SEK / útszakasz. (MCOn utalványozták...)
Összeségében szívesen repülnék velük. Az utasok többsége fiatal svéd párocska vagy magyar diák egyedül volt. Akadt néhány család és rokonlátogató magyar öregpár. És mostmár azt is tudom, hogy hol lehet megvenni rá a jegyet! :)
Az haggyán, de én az elmúlt hónapokban naponta mentem be ott a reptérre és egy fia munkásembert nem láttam sohasem, semikor, aki az átalakításon fáradozott volna... Ergo nem tudom, hogy mi készült, mert én nyomát sem láttam :D Se belül, se kívül...
Megnéztem az 1-es terminált. Azt még nem tudom, milyen lesz 1 hónap múlva, amikor a tervek szerint megindul onnan az első fapados, de igencsak össze kell kapnia magát a kivitelezőnek, mert még szinte sehol sem tartanak az "átalakítással". (Ami gyakorlatilag csupán közfalak és terelők beépítése - lenne - a meglévő épületrészbe.)
Az viszont már most körvonalazódik, hogy a terminál szerintem még fapadosabb lesz, mint a kiszolgálandó légitársaságok. Szinte semmmi nem változik az eddigi környezetből, ugyanaz a szockó fekete gumiszőnyeg, a sötétbarna funérlemez falburkolat, zárt, szűkös terek. A már most körvonalazódó zsúfoltság viszont aggasztó és SZVSZ ebből még problémák is lehetnek.
Szóval vissza a 60-as, 70-es évekbe.....
Összesen négy c/in pultot terveznek és lesz néhány további furcsa megoldás.
Azt hiszem, az ország első fapados termináljára nemigen lehetünk majd büszkék. Nekem eddig csak Hahn-ról van összehasonlítási képem, de az fényévekkel múlja felül megjelenésben, funcionalitásban, ergonómiában, modernitásban, utaskényelemben és kiszolgálásban azt, ami most Ferihegyen kialakításra kerül....
Igen, ez valóban így van. De ugyebár 30 fős az Embraer (igaz mostmár 3 is van) tehát nehéz úgy intézni hogy valóban jó legyen busszal mindenkinek. Pl, decemberben a vasút nekünk nagyon jól bejött. Bár jó példa erre a Hahn és a Ryanair. Több városból is jár busz és kifejezetten a menetrendhez igazítva bár van hogy olyan busz mely 4-5 járatot is bevár(150fős gépekkel számolva nemrossz..:) ill. késés esetén is vár és mindig a városközpontba visz/indul. Vonattal viszont sehogy sem lehet "normálisan" a reptérre jutni (holott nekünk a vasuti bérlet miatt ez kedvezőbb lett volna)
Amúgy tegnap vettünk jegyet a 06:45-ös londoni járatra, elötte való nap érkezünk Kölnbe Germanwings-el és csak a 03:00-ás busszal tudunk időben kiérni a géphez:) De ennyi "rugalmasság" a 18 ezres oda-vissza árhoz még belefér:) Bár érdemes odafigyelni: egyes kártyákkal való fizetésnél még néhány eurót felszámolnak. Nekünk az MKB-s net-kártya tökéletesen működött itt is meg Germanwings-nél is mindenféle tranzakciós díj nélkül.
Dave
Öcsém Koppenhágából szeretne hazajönni, a lehető legolcsóbban. Nem baj, ha nem Budapesten száll le a gépe, részünkről Pozsony és Bécs is megfelelne. Milyen fapadost tudtok ehhez ajánlani?
Előre is köszönöm.
Kémeim azt súgták, hogy hamarosan üdvözölhetünk egy Hahn-Budapest járatot is.....
Ryanair routes from Frankfurt-Hahn airport:
London
Glasgow / Prestwick
Bournemouth
Shannon
Kerry
Milano / Bergamo
Pisa
Bologna / Forli
Pescara
Rom / Ciampino
Montpellier
Gerona
Stockholm / Skavsta
Göteborg
Malmö
Oslo / Torp
Volareweb routes from Frankfurt-Hahn airport:
Venice
Brindisi
Ezen felül jár oda a Pegazus Air is, meg egy bulgár charter.
Bizony tud versenyezni a busz a vonattal, ha pontosan a repteren tesz le, es pontosan akkor, amikor Neked kell. Magyaran ha a legitarsasag menetrendjehez kotodik, es nem holmi vasutas okorkodeshez.
Anno december végén egy SkyEurope-os kapitányt kérdeztem a rég ígért 737 ügyében (már nyitáskor a sajtótájékoztatón hamarosan jövő 737-et emlegettek:)) Nos, a kapitány úgy saccolta hogy februárban érkezhet egy 737 de nyárra már mindenképp repülne egy. Nos ABN-amro-s pénz ide-oda ez még késik :) De szerintem is majd meglátjuk mi lesz... :) A buszjárat nagyon jól hangzik! Bár a 2óra 20 perc alatt odaérő vonattal szerintem nemtud versenyezni, max. csak árban.
Dave
En meg olyat is olvastam mostansag, hogy a Sky Europe targyalasokat folytat legalabb 2 B737-300 berleseröl. Ezekkel inditanak be a közeljövöben a London-Stansted, Amszterdam, Parizs es Brüsszel jaratokat.
A ceg egyebkent buszjaratokat is üzemeltet Becsböl meg Brnobol Pozsonyba (hoppa most latom elözöleg Bratislavat irtam, sorry!:)), es azt nyilatkozta az Airwaysnek az igazgato, hogy terveik szerint hamarosan beinditanak a györi es a budapesti hasonlo buszjaratokat is. Lenne benne fantazia... Majd meglatjuk mi lesz belöle!
Carpy,
En szandekosan csak az europai fapadokba kezdtem bele, gondolom a többseget ez erdekli, meg aztan a tengerentuliakat mar nem hiszem hogy kepes lennek követni. Az USA-ban meg Kanadaban gondolom van egy par meg a legnagyobb Southwest-en meg Jetblue-n kivül is!