Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 83
Apropó Brüsszeli gép. Ma láttam nagyon közelről amikor megérkezett az esti brüsszeli by MALÉV :) Kinnt voltunk néhány haverral a kifutó pálya végénél így este.
Heading370 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 82
Feltetelezem az akcionak koszonheto, hogy a brusszeli gepek mostansag mind teljesen tele vannak. Pedig a teli menetrendben B733-as van.
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 81
Londonba nem is érvényes a kedvezmény :D
Viszont én most konkrétabban Helsinkiről beszéltem. Ott ilyenkor totál pangás van, tudom, hogy a gép szinte üres de azért megkérdeztem volna mégis mennyire üres? :) Nem tudom meg már soha...
parajesus Creative Commons License 2002.11.18 0 0 80
Ok, de milyen városokba???
Londonba pl. én még nem nagyon hallottam üres helyről az utóbbi 1 évben. Viszont 180 fős várólistáról már igen...
Előzmény: Törölt nick (79)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 79
Elvileg a szabad helyek függvényében nyitnak egy osztályt amiben a maradt helyeket osztják ki.

Szerintem 3 nappal indulás elött megnyitnak egy pár helyet, majd 2 nappal elötte még párat és az utolsó napon a maradékot... Érdekük eladni minden helyet, nem? Akár olcsón, akár nem, de érdekük...

Előzmény: parajesus (78)
parajesus Creative Commons License 2002.11.18 0 0 78
Utolsó infóm szerint gépenként kb. 3-6 hely az akciós. Javítsatok ha sokat mondtam volna.
:(
Előzmény: Törölt nick (77)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 77
Hát azért én bementem érdeklődni a Malév irodába, hogy ugyan mondja már meg hogy egy járatra mennyi szabad hely van hogy esetleg tudjak kalkulálni, de a nő csak nagyon morcosan nézett rám és kategórikusan megtagadta az információ átadását, a miértre pedig annyit mondott, hogy: "Csak. Tessék jönni majd 3 nappal elötte. Viszlát!"

LOL Malév :)

Előzmény: Vinnen (76)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.18 0 0 76
Szerintem is a legdurvább a légügyis! Ilyen hozzáállásal nem csodálkozom, hogy nem tolonganak Ferihegyen a külföldi légitársaságok...
Egyébként az én véleményem szerint is lenne kereslet olcsó repjegyekre Londonba,Brüsszelbe,Frankfurtba,Milánóba, stb.
Gondolom ez a Malév mostani kedvezményes akcióján is egyértelműen kiderül(t).

Vinnen

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.16 0 0 75
Hát ez az :) Én is valami ilyesmire akartam kilyukadni: Ki ez? Az Atyaisten hogy megmondja a tutit? 10 ezer Ftért igen sok ember bevállalna egy londoni repjegyet... Vagy ha mondjuk innen nem csak Londonba hanem Frankfurtba, ne adj isten Milanoba vagy Brüsszelbe is menne... Á bakker... Nem szeretem az ilyen tudálékos embereket.

Különben is : jellemző, hogy Grazból próbálta ki a Ryanairt... Az van a legközelebb!

Előzmény: Heading370 (74)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.15 0 0 74
Hat szerintem ezekre az arakra igenis lenne fizetokepes kereslet. Mindegy a lenyeg az hogy az Indikatoros megmondta... Neki biztosan van pontos piackutatasi eredmenye mar! Mivel is foglalkozik az Indikator?
A legugyisen meg ki lepodik meg...
Előzmény: Vinnen (72)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.15 0 0 73
Kicsit ellentmondásos. Mert az Indikátor vezetője még azt mondja, aligha lehet itthon ilyen, míg egy másik csupán a gazdaságosság kérdesessége mellett érvel?
Előzmény: Vinnen (72)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.15 0 0 72
A fapadosok jönnének Magyarországra
Lehet, hogy egy hazai légitársaság megelőzi őket
NSZ • 2002. november 15. • Szerző: Gál Zsuzsa

A minden kényelmi szolgáltatást mellőző, úgynevezett fapados légitársaságok 4-15 ezer forintnak megfelelő összegért szállítják az utasokat Nyugat-Európa városai között. Magyarországon egyelőre nem szállnak le, és egyetlen hazai légi közlekedési vállalkozás sem vágott még bele a sikeres újmódi repülésbe. A fapados légitársaságok azonban érdeklődnek a magyar piac iránt, és valami nagy titokban itthon is készül.

Magyarországra egyelőre nem repülnek a fapadosok. Szlovákia már megelőzött bennünket: két belga állampolgár, Christian Mandl és Alain Skowronek megtörte a közép-európai jeget, amikor létrehozta a szlovák fővárosban a SkyEurope fapados légitársaságot, és az idén februárban elindította első járatát Pozsony és Kassa között. Azóta két lízingelt repülőgéppel több mint harmincezer utast vittek Kassára, Poprádra, Prágába, Münchenbe, Berlinbe, Milánóba, illetve vissza, Pozsonyba. A kassai 50 perces légi utazás ára 12 euró, csak egy hajszállal több, mint amennyibe az ötórás vonatozás kerül a két város között.

A SkyEurope utasainak egyre nagyobb hányada, már mintegy harminc százaléka külföldi – nyilatkozta Mandl, aki ezt nem csak az alacsony áraknak tulajdonította. A Pozsonnyal szomszédos Bécs repülőtere, amely évente tizenkétmillió utast fogad, iszonyúan zsúfolt, míg a kétmillió utasra méretezett pozsonyin alig 300 ezren fordulnak meg, és ott ráadásul ingyenes a parkolás. Pozsony alighanem az lesz Bécsnek, ami Gatwick vagy Stansted a londoni Heathrow repülőtérnek. A két, Londonhoz közeli település, Gatwick és Stansted arról lett nevezetes, hogy repülőtereikről szállnak fel egyes filléres légitársaságok gépei, a landolásért sokkal több pénzt inkasszáló Heathrow helyett. Onnan indul például Európa vezető fapadosa, a legtöbb járatot működtető Ryanair, amely nem egészen tíz fontért elviszi utasait Brüsszelbe, Klagenfurtba, Glasgowba, Dublinba, és nem egészen húsz fontért akár Frankfurtba, Triesztbe, Milánóba vagy Genovába is.

Kenyeres János, az egyik hazai magánlégitársaság, az Indicator Rt. elnöke kipróbálta a Ryanair szolgáltatását a London–Graz járaton. – Ételt és italt nem adnak, úgy nyomták be a népet a gépbe, mint a hurkatöltő versenyen a bélbe a tölteléket. Van azért odafenn étel, ital, de csak annak, aki megfizeti – számol be a negyvenperces, 39 eurós utazásról. De nyomban hozzáteszi: Stanstedről Londonba majdnem annyiba került a vonatjegy, mint a grazi repülőjegy. Húszperces késéssel szállt fel a gép, mert addig nem indították, amíg a másik gépük meg nem érkezett. A gépek optimális kihasználása, állandó pörgetése is hozzájárul a Ryanair sikeréhez – vélekedik az Indicator elnöke.

Ami a hazai kilátásokat illeti, Kenyeres szerint hasonló szolgáltatás Magyarországon egyelőre aligha jelenhet meg. Először is azért, mert bizonyos nemzetközi légügyi egyezmények – amelyek csak Magyarország EU-tagsága után vesztik el hatályukat – kizárják ennek lehetőségét. Amellett, mint fogalmaz, hiányzik a fizetőképes kereslet, pedig a fuvarozásnak ez a módja csak akkor gazdaságos, ha a gépek zsúfolásig megtelnek. Ráadásul repterekkel sem állunk jól, mert bár van belőlük vagy negyven az országban, közülük csupán ötöt borít beton, a többi hóban, nagyobb esőben használhatatlan. Ahol beton van, ott sincsenek meg az egyéb feltételek: hiányzik mindenekelőtt a horribilis árú műszeres leszállórendszer, ki kellene építeni a rádióirányítást, a pálya megvilágítását és még sok egyebet. Ámde ezek milliárdos beruházások, és csak hosszú évtizedek alatt térülnek meg. A repterek jobbára önkormányzati tulajdonosai aligha képesek ilyen invesztíciókra. Sármellék és Debrecen repülőterét hamarosan ellátják a szükséges infrastruktúrával, és Kenyeres úgy gondolja, miután csatlakoztunk az EU-hoz, nálunk is meg fognak jelenni az olcsó légitársaságok.

Hallatlan óvatossággal nyilatkozik a légügyi hatóság illetékese, aki attól is elzárkózott, hogy nevét e téma kapcsán közzétegyük. Mielőtt engedélyt adnának fapados járat magyarországi leszállására, egy sor körülményt meg kell vizsgálniuk. Mindenekelőtt azt, hogy miként érintené egy ilyen döntés a Malévot. Megvizsgálandó továbbá, mit tartalmaz a kétoldalú légügyi egyezmény azzal az országgal, ahol a jelentkező fapados céget bejegyezték. Ugyanakkor a csatlakozás után már nem lesz az állam kezében semmilyen eszköz egy ilyen légitársaság magyarországi tevékenységének megakadályozására – tette hozzá.

A nyugat-dunántúliak már ma is gyakran kimennek Grazba, hogy a Ryanairrel folytathassák útjukat. A vidéki repülőterekről hiányzó műszaki feltételek sem jelentenek akadályt, mert Ferihegy nem annyira zsúfolt, hogy ne férne ott el még egy légitársaság. Egyes szakemberek szerint egyáltalán nem biztos, hogy a fapados cégek a hagyományos légitársaságok utasait csábítják el. Inkább azt lehet feltételezni, hogy egy másik közönség – amely korábban szinte egyáltalán nem repült – lesz fogékony az olcsó ajánlatokra.

Úgy tudjuk, hogy már szinte valamennyi fapados társaság próbálkozott Magyarország bekapcsolásával, vagy legalábbis bejelentett ilyen igényt. Ennél is konkrétabban fogalmaztak a takarékos utaztatók a menetrendet egyeztető konferenciákon, ahol már résidőket is kértek a tervezett magyarországi leszállásaikhoz. Egyik sem jutott el azonban odáig, hogy hivatalosan is kérte volna a légügyi hatóság engedélyét.

Ha ez így van, akkor már csak az a kérdés: kié lesz az elsőség Magyarországon? Külföldi vagy hazai cégé? Mert az egyik hazai légitársaság magyar főtulajdonosa – azzal a kikötéssel, hogy sem a cége, sem pedig az ő nevét nem közöljük – tudatta: gazdaságossági és műszaki számítások elvégzése után ezekben a napokban döntenek arról, belevágnak-e az üzletbe.

Ezek szerint tényleg mozgolódás van ezen a téren. Ez mindenképpen jó, bíztató!

Vinnen





Törölt nick Creative Commons License 2002.11.15 0 0 71
Ó kis meglepetés a Ryanairtől.

Ryanair, Europe's only true Low Fares Airline has just
had its most successful half year ever.

To say thank you to the 8 million passengers who flew with
us over the past 6 months, we are giving away 500,000 FREE
flights on our network throughout Europe.

All you have to pay are the taxes

Booking from midnight tonight

only on http://www.ryanair.com The Low Fares Website

Mit mondhatnék?
LOL

Vinnen Creative Commons License 2002.11.14 0 0 70
Charleroi-Treviso-Charleroi:-))
Előzmény: Törölt nick (68)
RPMASM Creative Commons License 2002.11.14 0 0 69
Hello,

A JetBluerol...

Neeleman anno dolgozott a Southwestnek.
A JetBlue-t 98-99 tajekan kezdte el szervezni.
2000 oszen pedig mar el is kezdodott a reklamhadjarat, tehat akkor a JetBLue mar operalt.
Szoval a levegoben volt.
Kulonben nagy tevei vannak a JetBluenak. Az iden a bevetelei mar akar a felmilliard dollart is elerhetik. Es aarol meg ne is beszeljunk hogy tobb mint 30 A320 is be van meg rendelve 2007-ig.
Szoval hamarosan Major airline-a valhat a JetBlue.
Csak a terjeszkedes ne menjen a profitabilitas karara.
A Southwest ezert terjeszkedik nagyon megfontoltan es csak ugy hogy az utvonal amit bevezet profitot termeljen, kulonben szerintuk nincs semmi ertelme.Es valljuk meg igazuk van.
Ezt az egyet sohasem tevesztettek szem elol.Talan ezert zartak minden eveben profittal,amiota megalakultak....

Előzmény: Utas2 (59)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.14 0 0 68
Jól van már ;)
Amúgy találtam egy mégjobbat.
Charleroi - Venice - Charleroi
Oda vissza "cakk um pakk" 14.44€...
Előzmény: Utas2 (67)
Utas2 Creative Commons License 2002.11.14 0 0 67
Mondjuk inkabb Charleroi - Budapest, hogy korrekten lassunk....
Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.14 0 0 66
EZt én olyan nehezen hiszem el :(

Brüsszel - Pisa - Brüsszel
Nem olyan kis távolság.

És mégis:

Going Out (One-way)
1 @ 0.99 EUR 0.99 EUR
Taxes, Fees & Charges
details 10.01 EUR

Coming Back (One-way)
1 @ 0.99 EUR 0.99 EUR
Taxes, Fees & Charges
details 12.21 EUR

Total Cost of Flight
(excluding handling fee (if applicable))
click for details
24.20 EUR

Miért nem lehetne mondjuk egy Budapest - Brüsszel - Budapest ugyennyi? RYANAIR!!! GYERE MÁR!!! :D


Törölt nick Creative Commons License 2002.11.14 0 0 65
Tök jó, érdemes rákukkantani ;) Főleg arra, hogy milyen felségjelzés is van a gépen? És ott az orrára mi van írva? :D
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.14 0 0 64
Én Pozsony - Kassa utat akarom hogy aztán visszafelé jöhessek ICvel ;)
Előzmény: rDave (62)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.14 0 0 63
Hozhatná a befektetőit is és az Airbusok ellen sem lenne kifogás...:-)
Előzmény: Utas2 (59)
rDave Creative Commons License 2002.11.14 0 0 62
Sziasztok, gondoltam én is bekapcsolódok a témába mivel engem is érdekel ez a "fapad kérdés" különösen az utóbbi időben :) Mostaniban Németországban járván az első újságosnál rákattantam egy Focus magazinra mely elég nagy terjedelemben mustrálja pro és kontra ezeket a cégeket, nagyon jó táblázatok, összehasonlítások egészítik ki a cikket. IDE kattintva meg is nézhető ha a szkennerem is úgy akarja...
A SkyEurope-al sajnos még nemvolt szerencsém utazni, a SIAD2002-n láttam őket elöször, már akkor pozitív benyomást keltettek, nemcsak az áraikkal! Decemberben azonban egy Pozsony-Poprád-Pozsony úton megnézem a gyakorlatot is és természetesen beszámolok utánna:) Egyébként a foglalási rendszerük perfekt hogyha van kéznél megfelelő kártya, ha nincs akkor nagyon macerás.
üdv, Dave
Utas2 Creative Commons License 2002.11.13 0 0 61
Ja, es a JetBlue Airbusokkal repul.

Egyebkent szerintem Ferihegyen az EasyJet fog megjelenni. A Ryanair valami masodlagos repteret (vsz. Debrecen) fog megcelozni. De ez sem varhato 2004 elott.

Előzmény: Utas2 (59)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.12 0 0 60
Tegnap Szlovákiában jártam és láttam SkyEurope os plakátot :)
Utas2 Creative Commons License 2002.11.12 0 0 59
A történethez két dolog még hozzátartozik:
- nem egyedül, hanem más befektetőkkel együtt csinálta meg a WestJetet;
- a JetBlue beinditásának legelső napja 2001. szeptember 11-én délelöttre volt tervezve. Ezt finoman szólva meghiúsitotta egy 08.30 perc körül bekövetkezett esemény, így a JetBlue volt a legelső légitársaság, amelyet a bekövetkező recesszió sújtott...
Előzmény: Vinnen (58)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.11 0 0 58
Ez a David Neeleman nevű úriember nem akar egy pár évre Budapestre költözni...:-)))
Előzmény: Utas2 (57)
Utas2 Creative Commons License 2002.11.10 0 0 57
1993-ban alakult a Morris Air, amelyet rövidesen egy David Neeleman nevű úriember vett át. Aztán a Southwest bekebelezte ezt és a szerződésben kikötötték, hogy 5 évig Neeleman nem foglalkozik low cost légitársasággal az USA-ban. Ezért elment Kanadába, ahol létrehozta a WestJet low cost céget, majd pedig visszament New Yorkba és megalapította a JetBlue-t.
Előzmény: Heading370 (56)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 56
Akad meg az USA-ban is aki megprobalja lemasolni, a mindenki elott peldakent allo Southwest szisztemat. Persze amerikai modra. Ilyen a 99-ben beindult JetBlue. Nem aproztak el a dolgot: rogton rendeltek 36 db A320-ast, mindegyik 162 borulessel, es egyeni kepernyovel felszerelt, melyen 24 csatorna kozul valogathat az utas. Ez az USA-ban gondolom mindent uberelo kerdes lehet: gondoljatok bele, 5 ora TV nelkul!Megerositett rendelesuk van ujabb 96 A320-ra. Ok is hihetetlenul olcso arakat kinalnak, a bazisuk nem eppen egy olcso repter, JFK. A nyugati parton viszont a draga LAX helyett lecsaptak a doglodo Long Beach-re, megkaptak az osszes fennmaradt jet slot-ot, napi 27-et, ami a kornyezetvedok napi "noise budget"-jaba meg belefert. Mit tesz Isten, erre a hirre rogton az American Airlines-nak is eszebe jutott hogy surgosen jaratokat szeretne inditani Long Beach-re, visszakovetelven az eredeti slot-jat amit evekig nem hasznalt fel! Fleg Floridaba mennek meg egyebkent, meg a nyugati partra.
Persze az indulaskor sokan ongyilkossagnak minositettek azt hogy a draga JFK-n akarnak megkuzdeni a nagyokkal.
Mondjuk nyilvan az iszonyatos kezdotokenek koszonhetoen a mai napig megy a szekeruk: a load factor 75.8 %.
Vinnen Creative Commons License 2002.11.08 0 0 55
Egy forintért visszavásárolható objektum
A kunmadarasiak a reptér átadására várnak
NSZ • 2002. november 8. • Szerző: Doros Judit


Madártávlat – nem "ingatlanbizniszt" látnak benne
A kormány több mint egy hónappal ezelőtt döntött arról, hogy tizenhárom volt katonai objektumot – laktanyákat, lőszerraktárakat, repülőtereket – térítésmentesen átad az illetékes önkormányzatoknak. Ilymódon juthat ingatlanhoz Abda, Baja, Lenti, Mogyoród és Nyírtelek is. A területe és felszereltsége miatt legértékesebb kunmadarasi repülőtér és laktanya is szerepel a felsoroltak között. A létesítmény megszerzéséért indított többéves, hiábavaló tárgyalássorozat, majd a polgármester és néhány önkormányzati képviselő februárban folytatott éhségsztrájkja után most a településé lehet a több százmillió forintot érő katonai objektum.

Arról nincsenek pontos adatok, hogy valójában mennyit ér a csaknem nyolcszáz hektáron elterülő kunmadarasi laktanya. Az ÁPV Rt. a legutóbbi vagyonleltárában 500 millió forintos értéken tartotta nyilván a létesítményt, amelynek kerítésein belül megtalálható – igaz, meglehetősen romos állapotban – egy 1300 lakásból álló lakótelep, színházépület, fotólabor, szimulátorhelyiség, uszoda, egy lebetonozott kifutópálya és 68 különféle méretű hangár.

Az önkormányzat megrendelésére az idén nyáron elkészült fejlesztési terv szerint az ingatlanon ipari park, logisztikai központ és polgári repülőtér működne. A reptértől nem messze van egy termálkút, amelyből 56 fokos meleg víz tör fel: erre alapozva szóba került a gyógyturizmus fejlesztése, s egy pihenőlakópark felépítése is.

Márki Sándor, a 6200 lelkes nagyközség októberben újraválasztott, független polgármestere azt mondja: amióta kiderült, hogy a Medgyessy-kormány a kunmadarasi laktanyát a térítésmentesen átadható katonai ingatlanok közé sorolta, megnőtt a befektetők érdeklődése a település iránt. A polgármester reményei szerint a laktanya átadás-átvétele a jövő évben megtörténhet.

...

Márki Sándor szerint a kunmadarasiak nem azért ragaszkodnak a laktanyához, mert abban „ingatlanbizniszt” látnak. Az országnak ezen a vidékén egyébként sem kapósak a földek és az ingatlanok: ma, ha valaki itt hatmillió forintos költséggel felépít egy házat, azt legfeljebb fél áron tudná továbbadni. Az utóbbi tíz évben a térség nem fejlődött. Kunmadarason, és a tőle húsz kilométerre lévő Tiszafüreden most is 20 százalék körüli a munkanélküliségi ráta, a környéken kevés a munkáltató. A kunmadarasi reptéri beruházások egyik fő célja épp a munkahelyteremtés. Márki Sándor azt mondja: ha jövőre, vagy 2004-ben elkezdődhetnek az építkezések, először a szakmunkások, segédmunkások jutnak kenyérkeresethez. Ezzel egy időben a karcagi munkaügyi kirendeltséggel karöltve megkezdhetik az átképző tanfolyamok szervezését, hiszen a vállalkozások szakképzett munkaerőre számítanak. A reptérre vonatkozó hasznosítási tanulmány szerint az átadástól számított 5-6 éven belül akár 800-900 ember is dolgozhat az övezetben.

Ahhoz, hogy a pályakezdő mérnököket, művezetőket, ipari munkásokat megtartsák, lakásokra is szükség van. A repülőtéren ott a lakótelep, ám annak 1300 lakásából csak 500 alkalmas az újjáépítésre.

A laktanya területén ma is folyik a környezeti kárelhárítás. A szovjet csapatok kivonulása után kiderült: nagy mennyiségű olajszármazék – főként kerozin – folyt szét a földeken. Az elmúlt tíz év során voltak olyan esztendők, amikor a területen hónapokig állt a munka és szünetelt a kárelhárítás: emiatt a kerozin szétterült, s a korábbinál nagyobb kiterjedésű felületen szivárgott a talajba. A környezetvédelmi felügyelőség szerint a 780 hektáros területből 150 hektár volt szennyezett. A laktanya egyes részein két-három méteres vastagságban állt a kerozin a talajvíz fölött, s ez veszélyeztette a kunmadarasi ivóvízbázist is. Egy kormányhatározat 1995-ben az ÁPV Rt. feladatául rótta ki a kármentesítést, a Szolnok megyei környezetvédelmi felügyelőség pedig 1999. december 31-ét jelölte ki ennek végső határidejeként. A privatizációs szervezet azonban a határidő lejárta előtt haladékot kért, és kapott. A munkát így 2003. június végére kell befejezniük.

A katonai objektumok átadásáról érdeklődtünk a szerződések kidolgozásával megbízott ÁPV Rt.-nél is. A privatizációs szervezet sajtóosztályán azt a tájékoztatást kaptuk, hogy még nem készült el az átadás-átvétel ütemterve, így nem lehet tudni, mely laktanyákat adják át az elsők között, s melyekre kerülhet sor később.

A kunmadarasi polgármester azt mondja: a helybeliek a szovjet katonák kivonulása óta, lassan tizenegy éve várnak a repülőtérre. Azt a néhány hónapot, ami az átadásig még hátravan, már kibírják.


Heading370 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 54
Nem lepne meg egyebkent, ha valaki egy dublini iroasztal mellett mar erosen kalkulalna...
Ha meg nem igy van, sebaj, vannak ennel perverzebb hobbik is! (Na jo nem sok...) :)
Előzmény: Vgyuri (51)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!