Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Hát ez az. Azért is tűnt fel, mert a legfrissebb Aeromagazinban is megjelent egy cikk az Air Berlinről. Egyébként egy wingletes B-738-as volt.
Kezembe akadt a ferihegyi reptér havilapjának áprilisi kiadványa. Finoman szólva nem állít igazat a sajtókiadvány, amikor azt írja: az 1-es terminál felkészült a fapados járatok fogadására....
Ahogy néhány órája leszálltam Ferihegyen, a szemembe ötlött az Air Berlin (a legelső német fapad) wingletes B-737-ese a B terminál előtt. Mit keresett itt?
Na igen, csak tapasztalataim szerint nagyon nehéz elcsípni egy jó csatlakozást... Épp Svédországra próbálgattam korbban nézni én is, de Malmöre sikerült egyedül kihoznom egy elégséges csatlakozási idejű variácót, úgy, hogy vissza Nyküpningből jövök :) Minden esetre jó matekolást ezen! :D
Budapest - Stockholmot megkaphatod úgy 35-40 ezer Ftból illetékestül. Vagy valahogy eljutsz Frankfurt-Hahn repterére és onnan közvetlen Malmö vagy Göteborg :)
Segítséget szeretnék kérni!
Hogyan tudnék a legolcsóbban Svédországba(Malmo/ Göteborg) repülni fapadossal, hogy az ne kerüljön túl sokba. Maximum egyszer szeretnék átszállni.
Mennyibe fog ez nekem kerülni? Fapados gépnél mennyi az illeték?
El?re is köszönöm a segítséget!
Prága-Velence (érdekes a fapadosok is mindig előszőr Prága felé nyitnak és csak aztán jön, ha jön, Budapest)
Rimini-London/Gatwick(egy ex-Ryanair járat)
Frankfurt/Hahn-Milano/Malpensa (Ryanair konkurencia azzal a különbséggel, hogy nem itt Milánó nem Bergamot jelent)
Az árak 9,99€-nál kezdődnek.
Látta valaki a Ryanair új reklámját, amiben a volt iraki tájékoztatási miniszter Easyjet szóvivőként mondja, hogy az Easyjetnek vannak a legalacsonyabb árai?
Le lehet tölteni az Internetről?
Egy kis csemege a Ryanair honlapról:
"DON’T MENTION THE WAR TOBY!
In response to the whinging remarks by Easyjet’s Toby Nichol, Ryanair’s Head of Communications, Paul Fitzsimmons said:
“The war is on Toby, and if you can’t stand the heat, get out of Baghdad. You can run, but you cannot hide from the truth:
EASYJET CAN’T MATCH RYANAIR’S LOW FARES.
EASYJET CAN’T MATCH RYANAIR’S PUNCTUALITY. EITHER!
Those that can (Ryanair) - DO, those that can’t (Easyjet) – whinge.
Ryanair are No.1 for low fares and punctuality, Easyjet are No.1 for whinging!
Bocs Az UM kiséretnélküli gyereket, az MCO egy a légiközlekedésben használt csekket, vegyesrendeltetésű csereutalványt (hivatalos magyar név :) ) jelent amin pl. a túlsúlyt, UM kifizetést vagy akármi mást ami szorosan vagy kevésbé szorosan kapcsolódik a repüléshez utalványoznak. Azaz egy német mondjuk kifizet 100 kg túlsúlyt előre a Budapest - Frankfurt - Mexico útvonalra (erről kap egy MCOt amin az szerepel, hogy kifizetett a Lufthansánál 100 kg túlsúlyt erre a vonalra) , és megjelenik itthon 44.5 kg túlsúllyal. Én ezt lemérem, ráírom a jegyére és elfárad a jegyeladáshoz ahol fogják magukat és a csekkről leírnak 44.5 kg túlsúlyt, ráírják, hogy még mennyi marad és egy elismervényt rátűznek a jegyre, ami alapján én felveszem őt a járatra.
A fullra töltött járat hány utast jelent?
Úgy tudom, hogy a Snowflake B737-800-al repül. Érdekelne, hogy hány fősre székezik.
Mit jelent az UM és a MCO?
Ma volt szerencsém kezelni a Snowflakere.
Semmi különbség a kezelésben vagy akármi másban. Ugyanolyan súly keretek vannak, volt egy fickó 20 kg túlsúllyal az is simán volt mint SAS túlsuly, éppen csak catering nincs. (Vagyis mint "80 vásárolható meal + 200 vásárolható snack!!!!" szerepel a járatnál) A jegyekről.
Láttam mindenféle jegyet, a legolcsóbb 17850 Ft volt , sima BUD-ARN; a legdrágább oda vissza jegy 44750 Ft volt. Ezen jegyek egyikét sem az SAS irodában adták el, hanem az IBUSZnál vagy az Expressnél. (Express: Belvárosban van az Astoria és a Ferenciek tere között, ha érdekel valakit :D)
Svédeknek 1756 SEK volt az ARN-BUD-ARN jegy ára, fixen. Volt akinek csak 1344 SEK, de ő sztem elöbb vette. A gép fullra teli volt, talán 2-3 üres hely maradt és volt 4 no show utas. Egy sima 734-700 (v 800) volt beállítva ma (meg gondolom mindíg) amit nem kicsit tömhettek meg. Az UM szolgáltatás, fura de fizetős volt: 250 SEK / útszakasz. (MCOn utalványozták...)
Összeségében szívesen repülnék velük. Az utasok többsége fiatal svéd párocska vagy magyar diák egyedül volt. Akadt néhány család és rokonlátogató magyar öregpár. És mostmár azt is tudom, hogy hol lehet megvenni rá a jegyet! :)
Az haggyán, de én az elmúlt hónapokban naponta mentem be ott a reptérre és egy fia munkásembert nem láttam sohasem, semikor, aki az átalakításon fáradozott volna... Ergo nem tudom, hogy mi készült, mert én nyomát sem láttam :D Se belül, se kívül...