Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 108
Szívesen, itt van:

"Szóval, most jöttem vissza Hahn-ról (vagy akik jobban szeretnék: Hahn-Frankfurtról/ez van kiírva is/, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy Hahn-nak kábé annyi köze lehet Frankfurthoz, mint Ferihegynek Miskolchoz, de hagyjuk....) Egy picikét a jóisten háta mögött van, ha közúton közelíted meg, de megérte felkeresni.

Viszont kicsit elképedtem attól, amit láttam. Hahn az egyik legnagyobb amcsi légibázis volt, egy fennsíkon fekszik, és elég élményszámba megy, ahogyan az ember az üres ellenőrzési pontot elhagyva a valamikori és most teljesen kihalt legénységi és tiszti épületek között kanyarog, aztán meg áthaladsz a vadászgépek tárolására szolgált bunkerek között és egyszer csak ott vagy Európa leggyorsabban fejlődő repterének terminálja előtt. Az élmény teljsen olyan, mintha nálunk egy elhagyott orosz laktanya pusztuló épületei között csavarognál. Ott is várhatóan az ilyen négyemeletes épületek többségét lebontják majd.

Az épület könnyűszerkezetes (olyan, mint egy hatalmas konténer), légkonicionált, három, fotocellával működő ajtó, belül minden tiszta dizájn, igényesen kialakítva. Nagyon klassz és kompakt a reptér, kábé egyharmada az egyik Ferihegyi terminál méretének, viszont minden van benne. Üzletek, kávézók, étterem, galéria, kilátóterasz!!!, utazási irodák, stb. A galériáról le lehet látni az érkezési csarnokba, ahol két kicsi, de annál inkább modern poggyászkiadó szalag is van. A természetesen ingyenesen látogatható kilátóteraszon (amelynek egy részén ülőhelyes kávézó is van) gyakorlatilag testközelből élvezheted a főként Ryanair gépek látványát, ott parkolnak az orrod előtt.

4 darab indulási váró és kapu van. A futópálya (amelyet mindkét végén keresztez egy út) 2 irányból használatos. Nagyon klassz spotterkedési helyek vannak....

A parkolásért a reptér majd egy kilométeres körzetében fizetni kell (rohadt sok autó parkolt mindenütt), ráadásul gőzerővel folyik új létesítmények építése - állítólag hatalmas üzlet ott földtulajdonnal rendelkezni, napról napra többet ér. A közvetlen közelben cargóbázis (ha jól láttam, Aeroflot!) éttermek, és hatalmas parkolók.

Az adatok szerint most évente 1.4 millió utas fordul meg ott, jövőre ez a szám várhatóan megduplázódik és 4 éven belül 5 millióra számítanak. Van valóságalapja, mert láthatóan óriási pénzekért mennek ott fejlesztések. A legnagyobb üzemeltető a Ryanair, főként Angliából, Olaszországból vannak járatok, napi 15-20 reggel 6-tól este 11-ig bezárólag. De más kisebb regionális légitársaság is repül oda.

Azért valami hasonlót el tudnék képzelni mondjuk Debrecenben. Jót tenne nekünk...."

Egyébként a Germawingsről az jut eszembe, hogy a Go-t is a BA leányvállalataként hozták létre, aztán idővel - vezérváltás a BA élén - feszültségek keletkeztek az anyavállalat és a Go között a termék (mármint a szolgáltatás) miatt, mondván, hogy nem fér bele a BA szolgáltatói koncepciójába. Ezért is adták el. Kiváncsi vagyok, a Lufi hogyan kezeli majd a belső konkurrenciát.

Hahn-on egyébként kocsival jártam, de beszélgettem olyannal is, aki Ryanairrel érkezett oda.

Az Easyjetes történet Steliosról igaz, most
igazándiból Ray Webster a főnök ott. Két kérdés most mindenképpen érdekes:
- Nem terjeszkedte-e túl magát a cég a Go bekebelezésével?
- Az Airbusokkal kötött igencsak előnyösnek tűnő (gyakorlatilag a listaár feléért, kétharmadáért vesznek gépeket NAGYON NAGY tételben) üzletnek mi lesz az igazi ára?

Előzmény: Vinnen (101)
parajesus Creative Commons License 2002.11.28 0 0 107
juteszembe, szombaton megyek Zurichbe Eloszor az Easy-vel :)))) majd irok rola.
parajesus Creative Commons License 2002.11.28 0 0 106
Teganap nyilatkozott a faszi a BBC-n. Aztat mondta, hogy azert lep le mert a ceg vezeteshez nem ert, o csak 0-rol indulva ceg beiinditashoz ert. Azt is mondta hogy az easyjet kivetelevel az osszes tobbi "easy" ceg eddig bukta!!! Nem is kicsi az easyjet tartja el a tobbit.
Előzmény: marioo (104)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 105
Visszaterve a Germanwings-re: ez tulajdonkeppen a Lufthansa fapad agazata. A Eurowings 5 A319-esevel kezdtek el repulni, oktober 27-tol Koln/Bonn bazissal. Barcelona, Stansted, Madrid, Malaga, Parizs, Roma, Zurich voltak a kezdeti desztinaciok, de azota beindult Berlin, Milano, es Becs is. Pillanatnyilag 19 euro mindenhova az egyseges reklamar. Normalisan azert ennel joval dragabb az altaluk kinalt jegy.
Előzmény: Vinnen (101)
marioo Creative Commons License 2002.11.27 0 0 104
EasyJet: látványos nyereségnövekedés

NSZ • 2002. november 27. • Szerző: R. Hahn Veronika

A piaci körülményekkel és várakozással dacolva a szeptember végéig tartó pénzügyi évben 71 millió fontos nyereséget könyvelt el a legnagyobb európai fapados légitársaság, az EasyJet. A kiugró, 78 százalékos adózás előtti nyereségnövekedés mögött radikális terjeszkedés húzódik. A vállalat 83 útvonalon 35 európai és brit repülőtérre közlekedik. Az egy repülőgép- ülésre számított nyereség viszont csak 0,4 százalékkal emelkedett, miután a légitársaság költségei az új útvonalak bevezetése, reklámozása következtében jócskán megnőttek. Az utasok száma 43 százalékkal emelkedett. Az EasyJet vezérigazgatója, Ray Webster ugyanakkor óvatosan nyilatkozott: egy esetleges közel-keleti háborúnak katasztrofális hatása lehet a turizmusra, mint ahogy az is kétséges, meddig tart a brit fogyasztói konjunktúra.

A sikerek ellenére a tervezettnél egy évvel korábban vonul vissza tisztségéből a társaság alapító elnöke, Stelios Haji-Ioannou. A 35 éves dinamikus, karizmatikus, egyben titokzatos üzletember megtartja 22 százalékos részesedését a vállalatban. Hihetetlen energiáját a jövőben az EasyJet sikere nyomán, annak receptjét követve alapított EasyInternet Café, EasyCinema, EasyMoney, EasyDotCom, EasyValue és EasyCar vállalkozásainak szenteli. A személyi változás a City nyomására történt, amely tartott attól, hogy a ciprusi görög üzleti zseni hűbérbirtokként kezeli az EasyJetet, illetve állandóan új ötletekben gondolkozó szelleme árt a légitársaságnak.


Előzmény: Vinnen (101)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.26 0 0 103
m1, déli hiradó. A P-Air elnöke beszélt.
Nomeg a pállfy :D
Előzmény: tjsz (102)
tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 102
Szia!

Melyik tv csatornán volt erről szó? Ki nyilatkozott?

Üdv: Szabi

Előzmény: Törölt nick (100)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.26 0 0 101
Olvastam, hogy a Ryanair után a második legnagyobb fapados légitársaság, az Easyjet-Go duó is rekord eredménnyel zárta az elmúlt üzleti évet. Ők 60 millió angol fontos (kb. 24 milliárd forintos) nyereséget értek el. A két cég 2003 márciusára teljesen egyesülni fog és a Go név el fog tünni a piacról.
Tudja valaki, hogy a német Germanwings hogyan kezdte meg müködését? Én még semmit sem hallottam róluk.

Érdemes elolvasni Utas2 topictárs helyszíni beszámolóját a Frankfurt-Hahn reptérről és annak fejlesztéséről a Melyik reptéren jártatok már topicban. Ez ugyebár a Ryanair németországi bázisa!
Esetleg Utas2 ide is berakhatod az írást!
Repültél is onnan valamerre vagy csak körbenéztél?

Vinnen

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.26 0 0 100
Épp tegnap volt erről szó a tvben.

Elkészül legkésöbb augusztusra hogy valami sporteseményre már ide jöhessenek a sportolók.

Aztán ha annak vége fejlesztik tovább és egy nagyobb épület majd egy nagyobb, modernebb irányítótorony is épül, hogy nagyobb gépek is jöhessenek.

Épül majd még egy 3 kmes pálya is.

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 99
Sziasztok!

Na végre megtaláltam azt az ominozus Kisalföld cikket, ami alapján irtam azt, hogy az épületnek is készen kell lenni júliusra + nemcsak 1 milliárd jut a fejlesztésre:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=194&cid=32828

Idézet:

"A döntés után Szakács Imre megyei elnök lapunk érdeklődésére elmondta, az átvétel csak az ingatlanra vonatkozik, a két érintett önkormányzat nem tudja és nem is akarja egyedül működtetni a repteret. Ezt továbbra is a P-Air Győr–Pér Repülőtér Fejlesztési Kft. viszi tovább, amely – mint ismeretes – a Phare CBC pályázaton nyert 1,23 millió euró támogatást, amit a szaktárca és az Audi is kiegészít. Ebből a pénzből épül a szilárd burkolatú pálya és a hozzá kapcsolódó épületegyüttes, amelynek tervezett üzembe helyezési határideje 2003. június 30-a.
Némi meglepetést keltett, hogy Győr, amely Pérrel és a megyével együtt szintén tagja a kft.-nek, az ingatlanátadásból kimaradt. Ezzel kapcsolatban Balogh József győri polgármester azt nyilatkozta, a földtulajdon kérdése még nem zárult le. "

Üdv: Szabi

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 98
Sziasztok!

Újabb cikkek a péri reptérrel kapcsolatban:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=190&cid=32885#

Ha a Kisalföld oldalán rákerestek a "reptér" szóra, akkor további cikkeket is találhattok.

http://gyor.index.hu/main.php?hirid=359

http://gyor.index.hu/main.php?hirid=1056

http://www.gyor-online.hu/cgi-bin/hir/read.cgi?temakor=kezdooldal&hir=021122101628.html

Üdv: Szabi

tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 97
Sziasztok!

Most találtam egy cikket a péri repülőtér fejlesztéséről:

http://www.sportrepules.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=598

A cikk szerint:

- a repülőtér 70-80 személyes utasszállító gépek fogadására lesz alkalmas

- a közel l milliárd forintos összegből 1.450 méter hosszú és 30 méter széles kifutópálya épül gurulóutakkal

- már készülnek egy utasterminál - utasforgalmi épület - tervei irányítótoronnyal

Tudomásom szerint:

- nem "csak" 1 milliárdos befektetésről van szó

- az utasterminál tervei készen vannak és annak is
készen kell lenni júliusig

(információim a Kisalföldből származnak)

Egyebként megmondom öszintén én nagyon számítok ennek a repülőtérnek a beindulására egyrészt mivel kb. 20 km-re lakok onnan, másrészt gazdaságilag további jelentős fejlődést eredményezne (igaz, nekünk GYMS megyeieknek így sem lehet okunk panaszkodni), harmadrészt szeretnék szakmát váltani .....

Üdv: Szabi

Előzmény: Heading370 (95)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.26 0 0 96
Latom figyelsz!
Előzmény: HotelQuebec (94)
Heading370 Creative Commons License 2002.11.26 0 0 95
Fontos reszletkerdes: milyen hosszu lesz a palya, es milyen leszallito rendszert telepitenek?
Előzmény: tjsz (93)
HotelQuebec Creative Commons License 2002.11.26 0 0 94
Es tudunk valamit a futopalya mereteirol?
Előzmény: tjsz (93)
tjsz Creative Commons License 2002.11.26 0 0 93
Sziasztok!

Valaki emlegette ebben a fórumban a péri repülőteret.
Info: a péri és a győri önkormányzat most már a tulajdonos, a Strabag elkezdte a kifutó pálya építését, a Kisalföld szerint (Győr-Moson-Sopron megyei napilap) 2003. júliusáig (!!!!) a munkálatoknak be kell fejeződni. A repülőtér épülete kb. 200-250 m2-es lesz.
Az M1-estől kb. 10-15 km-re van, a 81-es főútról
közelíthető meg, tehát az elérése gyors. Nagyjából Bp. és Bécs között félúton van, Pozsony kb. 90 km-re, tehát nem csodálkoznék, ha egy olcsó légitársaság idetelepülne......
Ja igen, ez most jutott eszembe: az Audi 2 milliárd Ft-tal járul(t) hozzá a reptér építéséhez, mivel a bécsi reptér nekik drága. Tehát egy olcsó légitársaságnak is viszonylag ideális célpont lenne: gyors megközelíthetőség, 3 nagy város a közelben, olcsó, kicsi forgalom stb.

Üdv: Szabi

Utas2 Creative Commons License 2002.11.24 0 0 92
Neked sem mondtam még?

A könyvet Simon Calder írta, címe: No Frills, The Truth Behind The Low-Cost Revolution In The Skies.

És sajna kerek perec leírja, hogy Prága Közép-Európa legszebb városa, de viszont azt is, hogy 2004 után (amikor is a szabadkereskedelmi megállapodások részévé válunk) valszeg Magyarország, Lengyelország és Szlovénia lesznek a következő célpontok, mert ott már kialakulóban van megfelelő méretű fizetőképes és utazni vágyó piac. Addig viszont nem valószínű, hogy repülnének errefele - kivéve Prága, ahol éppen most bővíti heti 13 járatra a Go/bmibaby a londoni (asszem Luton) desztinációt. Ja, mellette persze ott is repül a British, meg a CSA is ezen az úton (Heathrow és Gatwick).

Előzmény: Heading370 (90)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.23 0 0 91
Bizony nem ártana :D
Heading370 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 90
Ne hezitalj, tedd kozkinccse a szerzo nevet, meg a cimet!
Előzmény: Utas2 (89)
Utas2 Creative Commons License 2002.11.23 0 0 89
Na szóval, ahogy Headingnek is említettem, átrágtam magam egy nagyon tanulságos és érdekes könyvön, amely a low cost légitársaságok kialakulásáról és működésükről szól. Vannak benne részletes információk a Lakers, Ryanair, Debonair, Easyjet, Go, Buzz, és persze a Southwest légitársaságokról, meg sok minden más. Van benn információ az általuk használt repterekről is, szóval hasznos könyv azoknak, akiket a téma érdekel. Elég friss kiadás, 2002 tavaszán adták nyomdába. Mindenkinek ajánlom, ha van kérdés, szívesen válaszolok.
Vinnen Creative Commons License 2002.11.20 0 0 88
Én speciel üzleti ügyben. Igy is elmentem csak 60.000-ért.
De úgy néz ki rajtam kivül sokan mások is mennek arrafelé...:-)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 87
Minek akartál volna Te odamenni? :)
Vinnen Creative Commons License 2002.11.20 0 0 86
Én ezen a héten nem kaptam akciós jegyet Bukarestbe!
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 85
Dehisz Frankfurtba van vonat is! :) 18900 Ft oda vissza, hálókocsiban.
marioo Creative Commons License 2002.11.20 0 0 84
En voltam Frankfurtban az akcios jeggyel, es haromszor varialtam at az indulast, ugyhogy nekem ugy tunt, hogy nem csak 2-3 helyet szabaditanak fel. Mondjuk nem is volt teli a gep.
Előzmény: Törölt nick (83)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.20 0 0 83
Apropó Brüsszeli gép. Ma láttam nagyon közelről amikor megérkezett az esti brüsszeli by MALÉV :) Kinnt voltunk néhány haverral a kifutó pálya végénél így este.
Heading370 Creative Commons License 2002.11.18 0 0 82
Feltetelezem az akcionak koszonheto, hogy a brusszeli gepek mostansag mind teljesen tele vannak. Pedig a teli menetrendben B733-as van.
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 81
Londonba nem is érvényes a kedvezmény :D
Viszont én most konkrétabban Helsinkiről beszéltem. Ott ilyenkor totál pangás van, tudom, hogy a gép szinte üres de azért megkérdeztem volna mégis mennyire üres? :) Nem tudom meg már soha...
parajesus Creative Commons License 2002.11.18 0 0 80
Ok, de milyen városokba???
Londonba pl. én még nem nagyon hallottam üres helyről az utóbbi 1 évben. Viszont 180 fős várólistáról már igen...
Előzmény: Törölt nick (79)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.18 0 0 79
Elvileg a szabad helyek függvényében nyitnak egy osztályt amiben a maradt helyeket osztják ki.

Szerintem 3 nappal indulás elött megnyitnak egy pár helyet, majd 2 nappal elötte még párat és az utolsó napon a maradékot... Érdekük eladni minden helyet, nem? Akár olcsón, akár nem, de érdekük...

Előzmény: parajesus (78)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!