Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Hozzatehetünk meg egy nevet a low-cost listahoz: Swiss Express.
Itt a hivatalos bejelentes:
02.05.2003
New regional subsidiary to be established
SWISS will announce the creation of a new regional subsidiary at its media conference today. The Swiss International Air Lines Board of Directors intends to spin off the airlines regional operations into a separate entity operating under the Swiss Express name. The action is being taken in response to new market conditions to offer low-cost air connections, especially within Europe. Swiss Express should commence operations with the start of the 2003/04 winter timetable period.
Further topics to be presented at the conference will include additional tactical and strategic actions being taken by the airline, including cost economies on the personnel front.
SWISSs liquidity amounted to CHF 861 million at the end of the first quarter of 2003. The company expects to have liquidity of CHF 500 million by the end of the year, even without additional measures or new credit facilities. There is no question of the airline being grounded.
...The SWISS Express fleet is expected to consist of Saab 2000, Avro RJ 85/100, Embraer 145 and (later) the new Embraer 170 and 195 aircraft. The new company will be a fully-owned SWISS subsidiary with its own board of directors and executive management. A detailed business plan is being devised....
Kb. egy hónapja mentem 53500 forintért Brüsszelbe Pestről, prágai átszállással. Ez átszámítva olyan 220 euró, nem egy lehetetlen dolog. Odafele volt kb. három órám, de visszafele csak átsétáltam egyik gépről a másikra és már indultunk is.
Esetleg nezdd meg az SN Brussels ajanlatat.
Mostansag lattam a hirdetesuket az utcan, 80 euro one-way Becsbe/Becsbol. Ez joval kedvezobb az atlag 350-400 euros megszokott aruknal.
http://80.65.129.10/Reference/EN/qclass.aspx
Nem tudom milyen megkotesek vannak, de elso latasra jobbnak tunik a 90 ezer forintos Malev jegynel.
Ha meg mas nincs, marad germanwings Kolnbe, aztan a vonat, vagy a busz...
Én épp valami Brüsszelt keresek, így "csekkoltam" a listát. Az már tuti, hogy a www.snowflake.com nem jó cím (valami grafikai cég jön be rajta), illetve a Virgin Express -a listával ellentétben- nem repül Bécsbe.
Nos ez egy igazan jo listanak tunik! Ertekelem, hogy vette a faradsagot valaki es osszegyujtotte, osszerendezte ezt a listat. Erdeklodve figyelem a "majustol valoszinuleg Budapest" megjegyzeseket is. Nagy reszukrol nem is tudtam, bar ez nem jelent semmit. A Virgin Express is igeretesen fejlodik, mar Amsterdambol is indulnak jaratai, raadasul ok a "nagy" repterekrol uzemelnek. Kivancsi vagyok milyen konkurenciat jelent majd a Malevnak egy BRU-BUD jarat megnyitasa, lehet, hogy AMS-BUD is lesz?
A www.utikonyv.com oldalon van egy összeállítás. Ajánlom a figyelmetekbe az izlandi lókosztot. Nem annyira olcsó, mint a Ryanair, de jóval kevesebbe kerül, mint az eddigi repülőjegyek.
Az útikönyv.com összegyűjtötte a 2003 tavaszán elérhető lehetőségeket. Az árak minden esetben egy útra vonatkoznak.
Air Berlin
www.airberlin.com
Központ: Nürnberg.
Legközelebbi repülőtér: Bécs.
Fontosabb célállomások: Bécsből Németországba, illetve Németországból Londonba, Olaszországba és Spanyolországba repülnek olcsón. Közepes áron mennek Agadirba, Antalyába, Ciprusra, Egyiptomba, Madeirára és Máltára.
Árak: minimum 29 euró illetékkel együtt.
Air Scotland
www.air-scotland.com
Központ: Glasgow, Edinburgh.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Spanyolország.
Árak: minimum 29 euró illeték nélkül.
Basiqair
www.basiqair.com
Központ: Amsterdam.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Spanyolország.
Árak: minimum 59 euró.
BMIBaby
www.bmibaby.com
Központ: East Midlands.
Legközelebbi repülőtér: Prága.
Fontosabb célállomások: Anglia, Spanyolország, Franciaország, Olaszország.
Árak: minimum 1000 cseh korona plusz illeték.
EasyJet
www.easyjet.com
Központ: London.
Legközelebbi repülőtér: Prága.
Fontosabb célállomások: Anglia, Skócia, Franciaország, Spanyolország, Olaszország.
Árak: minimum 725 cseh korona vagy 21 angol font plusz illeték.
Flybe
www.flybe.com
Központ: Belfast, Birmingham.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Nagy-Britannia, Csatorna-szigetek.
Árak: minimum 19 font illeték nélkül.
FlyingFinn
www.flyfi.net
Központ: Helsinki.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Észak-Finno.
Árak: minimum 55 euró illetékkel együtt.
Germanwings
www.germanwings.com
Központ: Köln.
Legközelebbi repülőtér: Budapest.
Fontosabb célállomások: London, Párizs, Madrid, Isztanbul, Róma.
Árak: minimum 19 euró illetékkel együtt.
HLX
www.hlx.com
Központ: Köln.
Legközelebbi repülőtér: Köln.
Fontosabb célállomások: London, Spanyolország, Olaszország.
Árak: minimum 13 euró illetékkel együtt.
Iceland Express
www.icelandexpress.co.uk
Központ: Reykjavik.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: London, Koppenhága.
Árak: minimum 54 GBP (kb. 20 ezer forint).
InterSky
www.intersky.biz
Központ: Bern.
Legközelebbi repülőtér: Bécs.
Fontosabb célállomások: Bécs, Berlin.
Árak: minimum 29 euró.
Low Fare Jet
www.lowfarejet.de
Központ: Hannover.
Legközelebbi repülőtér: Bécs (májustól várhatóan Bud.
Fontosabb célállomások: London, Glasgow, Párizs.
Árak: minimum 6 euró.
MyTravelLite
www.mytravellite.com
Központ: Birmingham.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Franciaország, Spanyolors.
Árak: minimum 2 euró plusz illeték.
Now
www.now-airlines.com
Központ: London.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Németország, Spanyolország.
Árak: minimum 35 GBP (kb. 12 ezer forint). Májustól lehet foglalni.
Ryanair
www.ryanair.com
Központ: London.
Legközelebbi repülőtér: Graz, Salzburg.
Fontosabb célállomások: Anglia, Skócia, Írország, Olaszország.
Árak: minimum 2 euró plusz illeték. Gyakran vannak akciók, és az árak hetente kétszer változnak.
Sky Europe
www.skyeurope.com
Központ: Pozsony.
Legközelebbi repülőtér: Pozsony.
Fontosabb célállomások: Poprad, Kassa, Prága, Milánó, Berlin, Zürich, Dubrovnik.
Árak: minimum 990 szlovák korona plusz illeték (körülbelül 1500 szlovák korona illetékkel együtt).
Snowflake
www.snowflake.com
Központ: Stockolm és Koppenhága.
Legközelebbi repülőtér: Budapest.
Fontosabb célállomások: Közép- és Dél-Európa.
Árak: minimum 15 ezer forint. Interneten egyelőre nem, csak utazási irodánál vagy a SAS skandináv légitársaságnál foglalható (telefon: 266 26 33).
Sziasztok!
A fapados utazasokban mar tapasztaltakat kerdezem: hogyan lehet velemenyetek szerint eljutni Budapestrol, esetleg Becsbol olcson Helsinkibe?
> egyelore Budapestrol low-cost-tal csak Kolnbe
> lehet repulni, es ezt is csak majus vegetol.
bar az eszak-dunantuliaknak (pl. Gyor) lehetseges alternativa Pozsony vagy Becs, onnan joval tobb celrepter letezik...
De persze en is jobban szeretnem Budapesten latni ezeket a tarsasagokat :-)
Ne haragudj csak tudni akartam, hogy a germanairern kivul indult-e, vag indul-e a kozeljovoben mas legitarsasag.Germanairnek igen joka 14000 ftos kolni retur arai.
Az utobbi ket hozzaszolason csak mosolyogni tudok :-)
Tobb, mint 600euros jeggyel 4 oras kesesnel egy pohar vizet sem kaptunk, mondjuk tajekoztatast sem, hogy mi tortenik, ez az arszinvonal pedig igencsak tavol all a low-cost-tol...
A Budapestrol indulo amszterdami low-cost engem is nagyon erdekelne, foleg akkor, ha elotte meg Maastrichtban is leszallnanak a kedvemert... Maradjunk annyiban, hogy egyelore Budapestrol low-cost-tal csak Kolnbe lehet repulni, es ezt is csak majus vegetol.
Bocs ha hülyeséget kérdezek, de összefoglalnátok hogy most milyen olcsó légitársaságok indulnak Budapestrol?
Engem fokepp amszterdam illetve berlinbe meno jarat erdekelne leginkabb!
Az europai konvencio szerint aki a kontinensen repulesi engedellyel rendelkezik az jo nehany dologra kotelezett (egy legitarsasag sem kivetel), mint peldaul szallas kifizetese, etel-ital a hosszabb varakozas alatt. A konvencio szovege pl. a FRA-n teljes terjedelemben ki van plakatolva (akit erdekel annak csinalhatok rola egy digitalis fotot). Ugyhogy aki foldon alszik az rosszul teszi, mert koltsegeit jogosan kovetelheti barmely legitarsasagtol.
A légitársaság szóvivője az üggyel kapcsolatban elmondta: "A vállalat általában tartalékgépeket vet be ilyen esetekben. Ha ez nem lehetséges, az utasokat a legközelebbi járatra irányítja át, addig szükség esetén hotelt biztosít. Természetesen minden költséget a légitársaság áll, sőt a repülőjegyet és egyéb költségeket is megtéríti."
Mintha nem ez állna a 3color által többször is belinkelt EasyJet szerződési feltételekben... Vagy az Ryan volt?
A légitársaság egyik ügyfele, akinek negyvennégy órát kellett várnia egy spanyol reptéren, dühében elindította a www.easyjet-sucks.org oldalt, ahol beszámol megpróbáltatásairól, és sorstársait arra kéri, csatlakozzanak mozgalmához.
Mike Webb családjával április 25-én indult vissza Angliába Spanyolországból. Járatukat azonban törölték, ezért majdnem két napig kellet várniuk, mire gépre szállhattak.
Webb beszámolója szerint a járat törlését az utolsó pillanatban jelentették be, a százötven utas akkor már az alicantei reptéren várt a beszállásra. Néhány szerencsés öt órával később feljutott egy másik Londonba tartó Easyjet-járatra, páran más nagy-britanniai célállomással megelégedve választottak új járatot.
A gyerekek a földön alszanak
Az utasok többsége azonban a reptéren éjszakázott, járatukat április 25-ről 27-re tette át a légitársaság. Az utasok nagy része a székeken aludt, de Webb gyermekeinek már csak a földön jutott hely. Hazaérve Mike Webb létrehozta az easyjet-sucks.org oldalt, hogy ezen számoljon be megpróbáltatásairól, illetve, hogy ott mindenki közzé tehesse hasonló élményét. Webb abban bízik, hogy akciója hatására az Easyjet változtat korábbi gyakorlatán.
A légitársaság mindent visszafizet
A légitársaság szóvivője az üggyel kapcsolatban elmondta: "A vállalat általában tartalékgépeket vet be ilyen esetekben. Ha ez nem lehetséges, az utasokat a legközelebbi járatra irányítja át, addig szükség esetén hotelt biztosít. Természetesen minden költséget a légitársaság áll, sőt a repülőjegyet és egyéb költségeket is megtéríti."
Webb szerint azonban nekik senki nem ajánlott fel ingyen szállást, és kisegítő járat sem volt, pedig Valenciában várakozott az Easyjet egyik gépe. Webb a repülőjegy árát (221,5 font) és további kétszáz font rendkívüli költséget követel vissza a légitársaságtól.
A fapados légitársaságok magyar ügyfelei többek között az Index fórumain számolhatnak be élményeikről.
igen,így 52000Ft-re jön ki.Amikor a Snowflake-t megkérdeztük,akkor a Malévnál is voltunk,és mondták,hogy keddi,és szombati járatokra érvényes a jegy,egy szombat éjszakát kint kell tölteni.
Azt lattatok mar, hogy a Germanwings website-jan mar valaszthato a magyar nyelv is? Na jo az online booking meg csak angolul megy, de azert kezdetnek nem rossz, ahhoz kepest hogy meg be sem indult a jarat.
Erdekes ök ugy hivjak magukat hogy "elsö nemet kedvezö aru legitarsasag". Kicsit nyögvenyelös nev...
Egy masik hir szerint nemcsak az easy tudja elkepzelni a lowcost bizniszt Airbus-okkal:
JETBLUE ORDER 65 AIRBUS A320 AS PROFITS UP
24 April 2003 Source: Reuters
JetBlue Airways posted a better-than-expected 34 per cent jump in first quarter earnings, a rarity in an industry plagued by billions of dollars in losses.
JetBlue Airways said it would place / has placed an order for 65 A320 aircraft from Airbus with an option for 50 more. A source had told Reuters the order was valued at nearly $4 billion. JetBlue Airways, known for its live in-flight television, said its profit rose to $17.6 million from $13 million a year earlier.