Egy kis segítséget szeretnék kérni. Autóvásárlás előtt állok. Kia Ceed kombiban (1,6 benzines) gondolkodom. Van még a kereskedésben pár Summer Edition limitált kiadás. Mi a tapasztalat ezekről az autókról? Illetve mekkora a tényleges fogyasztásuk. Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm. Üdvözlettel: Kata
6 éves akkut én már cserélném a tél előtt. Típust nem tudok ajánlani - a legolcsóbb és a neves gyártók hasonló termékei között látni fogsz 20 ezer Ft árkülönbözetet, ez a te életstílusodtól függ, melyik kategóriát választod. Pár évig az olcsó is jó lesz. Ezek az autók már elindulnak első kísérletre (ha nem, akkor baj van....), nem igazán fontos a nagyobb akku teljesítmény. Szerintem - lehet, hogy lükeségeket beszélek.
Fura hangról és egyebekről nem tudok nyilatkozni. Alacsony feszültségnél bármilyen érzékelő megbolondulhat, és adhat fals hibajelzést a rendszer.
Nem tudom,szerintem még gyári,de majd megkérdezem az előző tulajt,ha elérem. Ha gyári akkor több mint 6 éves,azt már illene cserélni ugye? Tudsz ajánlani bevált márkát? Érdemes bele nagyobbat tenni?
Ée mi volt az a furcsa hang, és miért a motordiagnosztika lámpa égett miért nem az alacsony töltöttségi szintet jelző lámpa?
Lemerült az akkud, de most már semmi gondod. Miért kellene bármit tenni?
A modern autók már nem engedik a mélykisütést, így nem károsodik az akku. Persze ha öreg, érdemes a tél előtt lecserélni akkor is, ha most még működik. Szerintem.
Sziasztok! Nyáron vettem egy 2011-es kia cee'd sw 1.6 crdi-t. Előtte kis 2005-ös 68 lóerős dízel renault clio-t vezettem amivel ugyan alig volt gond,ez az autó azért érezhetően egy magasabb kategória. Szinte ugyanannyi köbcenti mégis kb dupla erő,hiába a többletsúly mégis sokkal jobban megy és alig fogyaszt többet. Normál használattal 5,1-5,2l. Nagyon meg vagyok vele elégedve ami kicsit furcsa,hogy az 1-es és 2-es fokozat elég rövidnek érződik. és kettesben,hármasban elég hangos is a motor 2000-es fordulat fölött. Vársoba nem a legideálisabb,sok helyzetben nem egyértelmű melyik sebességi fokozatot válasszam,2-est vagy 3-ast,mivel kettesbe ha visszarakom nagyon "felbőg" a motor,nincs túl kellemes hangja a 3-asban meg már szinte rángat olyan alacsony a fordulat,de nyílván ez az autó ezzel a motorral nem városozásra lett tervezve és szerencsére ritkán is használom ott. Országúton és autópályán viszont élmény használni,érezni hogy ott érzi a legjobban magát,elég jól is gyorsul még,nem fogyaszt sokat és ott a motorhang is sokkal kellemesebb.
Ami gondom volt vele idáig,amit olvastam itt a fórumon,hogy másnak is volt,hogy olaj folyt a kuplung tárcsára,ezért csúszott. Szerencsére gariban cserélték a hibás szimeringet és az egész kuplung szettet. Kicsit félek azért,hogy ez újra előjön majd gari idő lejárta után...
A múlt héten pedig olyan dolog történt amiért én vagyok a hibás. Leállított motorral előregurultam kicsit az udvarban,mivel van annyi lejtése,viszont elfordítottam a kulcsot ACC módba azt hiszem ez a neve,hogy nehogy kormányzárba tegye magát az autó. Miután előregurultam viszont nem fordítottam vissza a kulcsot hanem ott hagytam 1-2 órára a kocsit és mire mentem nagyon furcsa hangot adott,ahhoz tudnám hasonlítani mikor egy motoros fűkaszát beindítanak és csak alapjáraton megy. Egyből kivettem a kulcsot,viszont nem indult az autó. Lemerült az akksi,még a műszerfal ledek is csak pislákoltak. Szerencsére másik akksiról beindult,mentem vele sokat,hogy feltöltsön a motor diagnosztika kis sárga műszerfal lámpa viszont világított végig,és még a következő útnál is,aztán a harmadiknál eltűnt. Azt jelezhette,hogy az akksi még nincs 100%-on vagy miért az világított? Valami teendőm lenne a kocsival ez miatt,lehetett valami baja ettől vagy csak az akksi kapott egy rendeset? Azóta amúgy teljesen hibátlanul működik minden,olyan mint előtte.
Üdv.Szeretnék érdeklődni,hogy KIA magyar nyelvű kézikönyvet hol tudnák beszerezni?Egyébként 2010-es ceed 1,6 benzineshez kellene, nekem sajnos Német nyelvű van.
Teljesen jó a DCT váltó, normál használati elvárások esetén. Igen ritkán érzem bénának, értem alatta, hogy nem (szinte) észrevétlenül vált, hanem kis késlekedéssel.
A kis késlekedés alatt azt kell érteni, hogy, mint amikor egy átlagos kézi váltás történik. Olyan nincs, hogy nem a megfelelő fokozatot választja.
Előző autóm egy C4 volt, a robotizált váltóval, na, az egy nagy kalap sz.r volt (a váltó). Nejemnek Alfája volt, na az jobb/gyorsabb volt, mint a KIA váltója.
Nálunk tudtommal nem volt DCT váltó választható a Summer Editionhoz. Amúgy én is nagyon kíváncsi vagyok a DCT-s tapasztalatokra, főleg az 1.6 GDI motorral párosítva. Amúgy ha most venném az autót én is DCT váltósat választanék.
Hát eddig csak 6e-km van benne és azt kell hogy mondjam, igen.
Nekem előtte egy 1.5 benzines Nissan Almera-m volt ,200e km után sem volt motorikus hiba, hála az egyszerű felépítésnek, így ez a családban is maradt.
Én úgy gondolom, hogyha nekem kell fenntartani az autót, akkor semmi Turbó, TSI, TFSI és FSI társát nem szabad manapság megvenni. Tudom hogy egy Audi és társai TFSI motorral otthagy a pályán (legalább is próbálkoznak :-) ), de amikor a német "csodákat" viszed új autóként szervizbe, mert zabálja az olajat és 100e után kezd "szétesni", hát .....de itt már volt róla szó a skodával kapcsolatosan is...
Én pont ezt szerettem meg az 1.6 benzinesbe, hogy alapvetően egy primitív konstrukció, semmit nincs benne, amit horror áron kell majd javítani.
A minőséget én egyenrangúnak tekintem a golf-al, céges autóként Passátunk volt, szerintem annak sem volt jobb a minősége...
Mellette néztünk még egy I40-est és egy 3 Mazdát, igazából ezért a pénzért senki nem kínál több "autót" mint a kia....
Igen, a Superb 7 sebességes DSG volt. Amint megvan a kocsi (2-3 hetet ígértek) kipróbálom és leírom ide. Összehasonlítom a klasszikus 6 sebességes Sorentoval is, hogy mennyi a különbség. A tesztek alapján nem hozza a Kia a Volkswagen szintjét.
A Volkswagen DSG-jét csak dícsérni tudom. Észrevehetetlen a váltás. Dombnak felfele teligázon is alig érzed, hogy feljebb váltott. Nekem a legnagyobb plusz a Superb automatájában az volt, hogy lepadlózod a kocsit, fél másodperc alatt visszavált 2 sebességet, addig felpörgeti a turbot, és 160 lóerővel kezdesz neki annak, amit éppen szeretnél csinálni, legyen az előzés vagy sávváltás. Ugyanez kézzel egy kicsit összetettebb mutatvány. Tehát a váltójukat csak dicsérni tudom. A motorokat már annyira nem, TSI-n 100 ezrenként foltozni kell a vezérlést, kokszosodik a motor, és 2012 előtti motorokban kuka a gyári dugattyú, mert ömlik be tőle az olaj az égestérbe.
ha a superb is automata volt, pliz írni pár szót a két váltó közti különbségről, a tapasztalataid alapján szakírók rendszeresen kiemelik hogy a kia dct azért nem olyan jó mint a vw dsg, de hogy ez miben is jelentkezik azt nem írják sose volt még automatám, de lehet hogy a következő az lesz, és kiváncsi lennék a dct-s tapasztalatokra...
Azt hiszem, hogy nagyjából a tiéddel azonos autót választottam. Kia Ceed SW 1.6GDI DCT, felszereltségben limited Gold Edition (Szlovákiában vásárolom), ami a summer editionnek megfelel.
Meg vagy elégedve az autóval?
Egy 2011-es 1.8 TSI Superb-et cserélek rá, amit nem akarok már fenntartani, mert lassan 7 számjegyű javításokat kell belenyomni. Nem várom el a Ceedtől, hogy tudja, amit a Superb (30 lóerő különbség, turbo, illetve a Superb szinte max felszereltségű volt), de abban reménykedem, hogy szinte nulla ráfordítással 5 évig elvisz A-ból B-be.
Igen, mi nyáron vettünk egy 1.6 benzines kombi ceed-et, summer edition sorozatból. Az android auto és apple car play is hibátlanul működik, telefon kivetíthető. A beépített navi - egyben DAB Radiós - szerintem tökéletes. Régebben használtam igo, waze de most már egyik sem kellene. Ugyan úgy tud útinfókat fogadni, wifi kapcsolattal hibátlan volt. Kezelése nagyon egyszerű és a fényerő is szabályozható. Az érintőképernyő jól reagál, kézikönyvet szinte egyszer sem használtam, magáért beszél a menürendszer.
Egyszóval mi örülünk neki, hogy megvettük és nem kell semmit a szélvédőre pakolgatni, kábelezni stb....