Kétszer találkoztam olyan csigafogaskerékkel amibe bele volt törve a spirál.
Első esetben kilógott egy kis darabka. Azt befogtam egy műszerész satuba. Óvatosan feszegetve kihúztam a beletört darabot.
Második esetben nem lógott ki semennyi a beletörött spirálból.2-3 csigafúróval kifúrtam. Olyan méretet válasszál a csigafúróból,ami nem rongálja a négyzetes formát.
Az én delortom 57 es dűznivel 15 ös szívócsővel kis légszűrővel remekül érzi magát. Talán a vége felé kaphatna picivel többet, de ahogyan az öreg suszter mondja: -így se rossz :)
A dinamikánál rengeteget számít az akadálytalan gyors áramlás.
Az Olasz Dellortoba fém suber van. Ami a kezem közé került abba az volt. Nem kell vegyészkedvjenek. Nem műanyag kivitellel van a baj. Ha nem a kivitelezéssel.
Az SHA sorozat alapból lapsúberes volt. Persze tuningként árultak(-nak) hozzá fém súbert, fém benzincsonkot, átlátszó úszóházat is, de akkor is fura dolog. Azaz minden készülhet műanyagból is, ha úgy is megbízhatóan működik.
Én a Solo mopedek váltóján voltam sokáig kiakadva, mert abban az áttételezés műanyag fogaskerekekkel történt, valamint a Solo Multimot gépcsaládnál a tengelykapcsoló elemei is műanyagból voltak. Meg sok minden más is. Viszont 30 éve nem gondoltam volna, hogy 30 évet kibírnak... Ha az NDK-ban tudtak ilyen műanyagot vegyészkedni, akkor hátha az olaszok is tudnak.
Érthető hogy másképp kever részterhelésnél, de full gáznál csak a főfúvóka mérete számít. Én elsősorban nem a végsebességre gondoltam, hanem a dinamikára, ami városi forgalomban fontosabb, mint a végsebesség. Azért az se baj, ha tudod hogy ki tud pörögni 55-60-ig.
Jó hogy írod a dinamikát és a végsebességet, mert szerintem annak csak egy oka lehet hogy a Dellortóban kisebb a főfúvóka. Érdemes lenne 2-3 századdal nagyobbal megpróbálni, hátha megjönne az a hiányzó dinamika.
Azt nem tudom hová süllyedünk, de az én Dellortomban is műanyag lapsúber van. Mint már írtam, 11 éve. Az viszont igaz, hogy fogalmam sincs milyen állapotban lenne, ha annyit motoroztam volna, mint Te! :-))))
Szilágyi Gergő barátunktól kaptam egy kissé hiányos, szintén SHA 14.12L típusú porlasztót tartaléknak, na az fémsúberes. De még szerencsére nem kellett használnom. :-)))))
Szóval nem kell a műanyagot mindjárt ledegradálni!
De akkor mondd meg nekem Lacikám, hogy ugyanazzal a gyertyával miért megy tökéletesen, ha nem kap sok üzemanyagot, viszont a kolléga leveszi a levegőszűrőt! Mert ezt eléggé nem értem.
A gyertyaképről ugyan nem írt, pedig az valóban fontos volna. Persze senkit nem akarok megbántani, de voltak már itt olyan kérdezgetők, akik megesküdtek, hogy a benzinszintjük tökéletesen be van állítva, aztán kiderült, hogy mégis magas volt. Vagy átengedett a tűszelep, vagy rossz volt alatta a tömítés, vagy felakadt az úszó. :-(((
Ám ha valóban fürkész darazsak lennének a vázban, azokra vigyázni kell, mert azok irtják ahol érik ezt a rengeteg rahedli poloskát!!! :-))))
Én is mindig kihangsúlyoztam, hogy a Dellorto nem jobb a Jikovnál, csak igénytelenebb, mert egyszerűbb. Az biztos, hogy dinamikában is, meg végsebességben is kicsit alul marad a Jikovval szemben.
Tökéletesen műxik vele a motorom, amikor feltettem, csak az üresjáratot kellett beállítani.
Csakhogy az én 11 éve vásárolt porlasztóm még eredeti olasz, Tucika meg jól írta, hogy vigyázni kell, mert sok a kalóz példány!
Igen, de nem jobb. Sőt! A Dellortónál nincs alapjárati levegő szabályozás. Ettől primitívebb. Persze ez egyáltalán nem hátrány, mert egyszerűbb beállítani.
Pontosan így van, ahogy írod. Fórumtársunk jól leírta a kórképet, nem értem miért nem abba az irányba kutakodott tovább, miért kellett a porlasztót belekeverni. Remélem hamar megtalálja a fürkészdarázs fészket, vagy valami hasonlót.
Tóni Bácsi:
Szerintem a Dellorto semmivel nem jobb a Jikovnál, igaz, az utóbbit macerásabb beállítani. Én csak Jikovot használtam a Babettáimon, de minegyiket sikerült beállítani.
Mitől lenne már egy Babettán egyik pillanatról a másikra kevesebb a levegő? Talán ha hirtelen belefészkel 5-6 fürkészdarázs. Gyertyaképre kell hagyatkozni, a találgatás az Vakvágány.