Erre mondta azt az akkori ellenzék (ma kormánypárt), hogy egyetértenek de ne legyen állami hanem legyen két magáncég.
- egyik a Dunántúlon,
- a másik a Dunán innen.
E két cég magán cégnek vagy az állam vásároljon 40-40 db autóbuszt, vagy ha ez nem jó az állam adjon vissza nem térítendő hitelt nekik buszvásárlásra azzal a kikötéssel, hogy 12 évig az állam rendelkezésére állnak vonatpótlás céljára.
Ebben maradtunk.
Majd egy év múlva hatalomra kerültek és elfelejtették a saját ötletüket.
Az is opció lehetne, hogy a MÁV tart fenn magának ilyen flottát, és azt veti be országszerte, bárhol is legyen az ideiglenes vagy tartós gebasz.
Vonatpótlásra mindig szükség van, történjen bárhol is bármi. Ez tény. Viszont akárhogy is nézzük, legyen szó vagy az állami cégről, ahova mindenki végtelen sok rendelkezésre álló buszt vizionál, vagy akár egy kisebb, két-három buszos cégről, ekkora feladat komoly erőforrás-átcsoportosításokat igényel. Több busz kell, több ember, és azonnal. Egy Volán-telepen szívják a fogukat, benyomnak egy rakás kocsit, centizve kijön a kiadás, netán eltolják a selejtezéseket. De egy két-három buszos helyi cég mit csináljon? Vagy el kellene dobja a bejáratott megrendeléseit (iskolabusz, szerződéses, + még néhány különjárat), vagy fel kell vennie még négy embert, be kell szereznie még két buszt, aztán előre. Amikor pedig vége, már küldheti is el az embereket, a buszok meg talán nem maradnak a nyakán.
Esetleg akik még emlékeznek rá, hasonló feladatot látott el a Dombó-Autó Kft. is, ami a különböző girbegurba véges összefonódásokon túl nézve valójában a MÁV dombóvári divíziója alá tartozott.
Mondjuk a varbói járat(ok) esetében ez még valamennyire érthető is. Varbó, Parasznya, Radostyán (Kondó) gyakorlatilag egybeépült, az egész egy nagy, hosszú falunak tűnik. Sajólászlófalva és Sajókápolna szintén egy-egy km-en belüli megállókkal szolgálható ki, onnan meg Sajószentpéter is egy köpésre van. Ha Kazincbarcika felé fordul, akkor megint csak néhány száz méterenként vannak a BVK-megállók. Egyedül akkor ritkul meg az utascsere, ha Miskolc felé kiverekedte magát SSztPéterről.
Szóval igazából ott még a helyi kivitelű kocsi lehet kifejezetten ideális is.
Borsod megyében nincs ilyen hogy helyi meg helyközi megkülönböztetés, nagyon max Ózdon de ott is csak a vezénylés miatt.
Itt mi örülünk hogyha jön busz, legyen az bármilyen tipusú, új, régi, széteső, füstölő. Igen, nem ez a normális, viszont itt az, mivel nincs jobb és nem is lesz és ezt tudja mindenki.
Ígyis annyi járatot szűntettek meg illetve variáltak át, hogy használhatatlan lett, hogy tényleg örül mindenki annak hogyha naponta jön 4-5 járat a faluba, elviszi az embereket dolgozni/vásárolni majd haza.
Kazincbarcikán jelenleg 3 csuklósnak és 2 szólónak a helyére kellene bármilyen busz ami darabban legalább jelen van, tökéletes lenne egy C56 is de az sincs, Így majd marad a járatkimaradás.
Ez borsod, nem pest, meg nem a népliget meg a fóti telep ahol bemész és körbe nyalják a buszod, itt könyörögsz, leadod, majd ismét, majd ismét és talán ha 3x bevontatnak Ragályból akkor megunja a garázs akkor hozzáfognak és megcsinálják.
A szilvási törpe nem egy stabil gép, túl sok az elektronika benne, egy időben ugyan ezzel szenvedtek a társai is Kbarcikán illetve S.újhelyen, viszont azokat annyira sikerült összetákolni, hogy képesek életben maradni, ezt még nem. De ne is csodálkozz, ha van egy műhelynek 11 típusa amiből, ebből az EN9,5-ből csak ez az 1 db van ne várj csodát.
Ismét leírom, ez borsod, nem pest. Ha neked is a fele annyi fizetést adnák ugyan azért a munkáért, amit Pesten jobb szerszámmal, jobb körülmények között csinálsz, te sem csinálnád.
Borsodba ez már az 1970-es évektől divat.Itt ez elég megszokott dolog.főleg a varbói vonalon.
Az IKARUS 180-asok GC-59.51 és GC-59-59.Majd 1 évig helyettük 1981 ben 2 db ex MKV-s 280as
Több városi IKARUS 260 is volt hosszabb-rövidebb ideig a vonalon.De helyköziztek az ex Szabolcs volános 263 asok is,KUU-211,KUU-212 és a KUU-213 is Söt ex Hajdús MAN-ek is IEB-716.IEB-717.Valamint a HPE.339 is
A 494 08.05-ig, a 496 08.09-ig rendelkeznek műszakival. Szerintem nem túl sok esélyt látok műszakira úgyhogy szerintem várható, hogy érkezik majd "új" kocsi Barcikára.