Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Az Aero magazinban van kép az olasz nagy "berobbanásáról" a Ryannak... Annak idején a Lufthansa betűtípusával "Auf wiedersehn Lufthansa!" volt a gépeire festve egy idején mikor megnyitották Hahn béli bázisuk. Most "Arrivederci Alitalia!" van festve a gépeire, Alitalia betűtípussal...
RYANAIR TO GIVE AWAY 1000 FREE SEATS FOR EVERY €1 MILLION LOST BY EASYJET!
Latest: 66,000 Free Seats as easyJet loses €66.2m
Ryanair, Europe’s No.1 low fares airline, today (6th May 03) announced it will give away 1000 FREE SEATS for every €1 Million Easyjet lose when they announce their half-year results tomorrow (Wednesday 7th May 03).
Announcing details, Ryanair’s Head of Communications, Paul Fitzsimmons said: “Tomorrow, Easyjet is expected to join the ranks of the other high fare, loss-making airlines. So whether they lose € 50 Million, €60 Million or €70+ Million, their loss will be the public’s gain, as Ryanair will match each €1 Million loss with 1000 FREE SEATS (just pay the taxes)!
Easyjet can’t match Ryanair’s low fares, can’t match Ryanair’s No. 1 punctuality record and just like the rest of the high-fare airlines, they can’t make money either.”
This offer is available for tomorrow only (Wednesday 7th May 2003) at Europe’s biggest travel website: www.ryanair.com
6 May 2003
Ryanair flew 34 per cent more passengers in April than a year ago after the company added routes and lured travellers with fare cuts while the Iraq war, slowing economies and an illness outbreak crimped demand at larger rivals. The passenger count rose to 1.47 million last month from 1.1 million in April 2002, Ryanair said in a statement.
The load factor fell 1 per cent from the year-earlier month to 79 per cent - compared with 85 percent in the year ended April 30 and 78 percent in March.
Ryanair is expanding its fleet, adding base airports and increasing its route network across Europe to capitalize on demand for budget travel. Ryanair's passenger count in the 12 months ended April 30 was 16.1 million.
EASYJET REPORTS HALF-YEAR LOSS
7 May 2003 Source: reuters
EasyJet, Europe's biggest no-frills airline, posted a steep first-half net loss of Ł46.9 GBP ($75.53 million) on Wednesday, within market expectations, and said fare yields remain under pressure.
EasyJet, which acquired rival British budget airline Go last year, also said it was too early to "to have visibility" on the financial outcome for the full year.
Es egy amerikai hir:
JETBLUE LOAD FACTOR OVER 84 PCT IN APRIL
7 May 2003
JetBlue Airways reported that its traffic in April increased 80.8 per cent from April 2002, on a capacity increase of 80.4 percent. Load factor for April 2003 was 84.1 per cent, an increase of 0.2 points from April 2002. JetBlue's completion factor was 99.8 per cent and its on-time performance was 87.9 per cent.
JetBlue is a low-fare, low-cost passenger airline, which provides high-quality customer service. Since launching operations in February 2000, the airline has carried more than 12 million passengers.
Köszönöm mindenkinek a segítséget bankkártya-ügyileg. Vettem a jelet, elhúzok a bankkartya.hu-t nézegetni... :-)
Nyári-nyár végi programomra Nektek köszönhetően reményeim szerint nagy mértékben rá fogja nyomni bélyegét a fapados utazgatás. No nem viszem túlzásba, de egy-két út azért.... :-)
Kár, hogy Athén még annyira nem olcsó, az is célpont lenne. (Tudom, mihez képest...)
Úgy hallottam, hogy Pozsonyban és Bécsben már egy jó ideje működik diszkont járatokkal dolgozó légitársaság. Igaz ez?
És ha igen, akkor nem tudjátok véletlenül, hogy melyik társaság(ok) lehet ez?
Egész pontosan arról lenne szó, hogy júniusban haza kéne juttatnom repülővel olcsón egy ismerősömet Barcelonából vagy Madridból...
Nem igazán vagyok tisztában a magyar diszkont helyzettel, de amennyire én tudom júniusban még biztosan nem fog Spanyolországba járat indulni...
Azon gondolkoztam, hogy Portugália, Spanyolország és Lengyelország miért olyan fehér folt a fapadosok térképén. Ez különösen a Ryanair-re igaz. A hatalmas piac adott mindhárom országban, reptér is van bőven. Igy hát nem teljesen világos számomra a dolog. Lengyelországba például ha jól tudom egyetelen fapados s em repül pedig a legnagyobb piac Közép-Európában.
Helló,
bankkartya.hu :) Nemrég váltottam bankot, elég sokat böngésztem elötte a fenti oldalt. Az említett cégeknél fix hogy dombornyomott kártya sem kell, az electron csomaghoz rendelhető pár száz ft éves díjú netes kártya is tökéletes és az átváltást is korrektül számolja.
Dave
pontosan :)))
főleg hogy megint lesz egy "őrült éjszaka" amiben 19ezer hely 19 eurós árat kap. bővebben a honlapon:) szerintem a már bejáratott utvonalakon csak ilyenek alkalmával szerezhető 19-es jegy, mert normál esetben még októberre sincs 1-1 vonalon...
Dave
Végigolvastam a fórumot a legelejétől, sokat okosodtam - köszönöm mindannyiótoknak!
Most egy (kicsit offtopic) kérdéssel fordulnék Hozzátok: milyen módon lehet fizetni a Ryanairnél illetve a Germanwingsnél az Interneten? Bankkártya? Ha igen, milyen kártyának kell lennie? Elég, ha dombornyomott, vagy van más feltétel is?...
Közgazdász létemre nem igazán vagyok még tisztában vele, hogy internetes fizetés szempontjából hogyan is áll a magyar bankkártyapiac fejlettsége. :-)
En vettem egy jul 10-13-i jegyet BUD-CGN-BUD-ra meg amikor elkezdtek az arusitast, es oda is csak 19 volt, es vissza is:-) De egy nappal utana mar mindkettot 29-ert adtak. Szerintem kozben racuppantak a nemetek:-) Elvegre ki az a hulye, aki ennyi penzert a hetvegeit nem Budapesten toltene...:-)
Ketlem, hogy a nyitojarat eseteben lezuhanna az ar! Szerintem siman elkel majd az összes jegy akar 180-ert is. En 24-ere vettem 2 jegyet nehany nappal ezelött, akkor meg volt 39-ert. Ahogy neztem a nyari honapokra, 49 es 59 a jellemzö. Azert azt kompetitiv arnak tartom! :)
Azért arra nagyon kiváncsi vagyok, hogy az indulás előtt tényleg leviszik-e az árat. Majd május 20-21-én megnézem, hogy mennyire vitték le a 180€-ról...:-)
Egyébként ez a magas ár azt jelenti, hogy nagy az igény a járatra, sok a foglalás. Ez azért jó mert igy valószinű beindul a napi második Germanwings járat és a többi fapadost is járatnyitásra ösztönözhet.
Azert, mert a HQ felvasarolta az összes olcso jegyet! :)
Egyebkent szerintem ez a 180 euro kivetel lehet.
En magam is vettem mar több jegyet a nyar különbözö honapjaira, es bar 19 eurost mar egyaltalan nem is lattam, azert 39 es 49-est mindig sikerült talalnom.
Azt hiszem nem en leszek az egyedüli olyan utas, aki a jövöben nem riad majd vissza akar egy oranyi autozastol sem, hogy Kölnböl jusson el Budapestre. Mar csak azert sem mert Kölnben van viszonylag megfizethetö long-term autoparkolo is.(Az egyeb elönyöket, mint peldaul az internetes jegyvasarlast, azt hiszem mar kielemeztük...)
Szoval az en esetemben nem jött be a piaci elemzök azon elörejelzese, hogy uj utazoreteg keletkezik majd: szemelyemben a "hagyomanyos" legitarsasag vesziti majd el egy regi klienset, ha meg leszek elegedve az uttal...
Biztos vagyok benne hogy 22-e utan lesz szamos elmenybeszamolo!
A Snowflake közben eltörölte a középső árkategóriát, azaz már csak 580 és 1,680 SEK-es jegyeket árul Budapest-Stockholm vonalra. Jó lenne tudni hány ülésre adnak el az olcsóbbikból...
Most néztem meg a Germanwings honlapját és a május 22-i nyitó járatukra a Köln-Budapest szakaszra 180€ a jegyár. Ez 45000,-Ft. A CSA 39900,-Ft + illeték áron oda-vissza visz!
Április 30-án Ryanair Graz-Stansted kb. 140-150 utas, ebből biztosan 16 magyar volt. Visszafelé május 3-án még több utas, a magyarokat csak ötig tudtam számolni a boardingra várakozva, aztán külön előre állítottak a gyermek miatt. Így nem tudtam figyelgetni a kezekben szorongatott útiokmányokat. Ezen kívül sok szlovén és néhány horvát, akiknek az útlevelébe pecsételnek is az osztrákok.