Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Reménykedjünk, hogy valaki majd megválaszolja ezeket a kérdéseket hamarosan. De váltig hangoztatom, miszerint igyekszem optimista lenni, lévén a saját helyzetemben, jelen esetben, mást sajnos nem nagyon tehetek.
Nem akarok sem huhogni, sem pedig a reptéri "informátoraim" kárára lenni, ezért egyelőre megtartom a véleményemet magamnak. Ugyanakkor én sem akartam hinni a szememnek és a fülemnek, amikor a múltkor bejártam a majdani ferihegyi low cost terminált. Az pl. vajon kinek a vadító ötlete lehetett, hogy miután az utas beccsekkolt (ezek szerint ráadásul még számítógép nélkül...),
1. verzió: átsétál a csomagjain, amelyet utána rakodómunkások húznak tovább UGYANAZON az útvonalon, amelyen az utas is továbbhalad...,
2. verzió: maga az utas cipeli tovább a bőröndjét néhány métert a rakodómunkásokig, akik aztán taligára (!) rakják és folytatás az 1. verzió.
Kicsit tulságosan low costra veszi a BA Rt. ezt a Ferihegy 1-es dolgot - szimpla 50 millió forintért (az adófizetők, vagyis a MI pénzünkből). Amit ott láttam "átalakítás" címén (és ezek szerint az informatikai beruházás nulla, azaz 0 forint...), az nem került 50 millába....
Dehogynem, poggyászcímke természetesen lesz, csak manuálisan (kézzel) írott. Szépen írni kell a kiadott PNL-re (Passenger Name List) az adott utas neve mellé a poggyászcímke számot és a végén a rakodókkal egyeztetni. Remélem, hogy egyik agent sem felejti el ezt a procedúrát, mert különben ha mégis, akkor elég érdekes helyzetben találhatja magát a supervisor a járata végén. Neked magyarázzam?:o)
Sajnos a szerződésben foglaltakról fogalmam sincs, ezért erre a kérdésre nem igazán tudok érdemben válaszolni. A lényeg úgyis az, hogy manuális c/in lesz, vagyis a handling szempontjából szinte teljesen mindegy, hogy melyik cégnek köszönhető ez a kissé, hogy is mondjam, meredek ötlet. Megváltoztatni úgyse tudjuk ezt a döntést, sajnos.:o(
A héten voltunk át Ferihegy I-en terepszemlén a Germanwings kapcsán, lévén az Rt. handlingeli majd a jártokat. A c/in procedúra nem lesz egyszerű, illetve más lesz, mint amit eddig megszoktunk, lévén nulla számítógép fog a rendelkezésünkre állni, azaz manuális c/in lesz.:o( Hiába no, a low cost, az low cost, ez van.
Egyébként én is hallottam arról, hogy az árak állandóan változnak, de egyenlőre sajnos fogalmam sincs, hogy miért. Szép lassan, gondolom, megtudok majd mindent a Germanwings-ről és akkor érdemben szolgálok információkkal itt, a topikban!
Megtörtént az első foglalásom a Germanwingsnél, már egy tapasztalattal: Tegnap este csekkeltem egy időpontot a barátom számára, akkor még négy főre összesen 312 EUR volt a Bp-Köln-Bp, augusztusra. Ma reggel, amikor a foglalást elkezdtem, ugyanez az időpont "hirtelen" már összesen 432 EUR lett.... Így is olcsóbb, a foglalási procedúra pedig rövid és érthető.
Egyébként a Germanwingsnél fejenként egy darab csomag adható fel 25 kg súlyhatárig, a fedélzetre egy darab 8 kg-os csomagot vihet fel egy fő.
Most olvastam az AeroMagazin híreit. Mást se láttam benne, minthogy a sorra alakítanak a nagy légitársaságok fapados allégitársaságokat. Megfordult-e ilyen a MALÉV vezetőinek fejében??
Fura "nép" amúgy az az SAS iroda, mertha 200.000es business jegyet akarok venni Aarhusba, akkor mosolyognak meg kedvesek, de ha megemlítem, hogy amúgy a Snoflake miatt jöttem, rögtön elküldenének legszívesebben a búsba...
Meg kérdésemre hogy miért van az hogy a svédek ide 1376 SEkért jönnek-mennek oda vissza, és nem 7-8-an mint ahogy a csajszi mondta az olcsó helyek számát, hanem nagyjából az egész gép annyiért , csak annyit mondott : "Jaj Svédországban minden más... Meg különben is itt vagyunk és nem ott, itt ennyi, amott meg annyi." Hmm elgondolkodtató volt!
Párizsból szeretnék majd Bp-re hazajutni kb. június közepén. Eddig úgy néztem kb. 100 eurómba fog kerülni az út, de ha tudtok jobbat, légyszi írjatok! (Esetleg, hogy hol érdemes keresgélnem.) Nem baj ha átszállások vannak benne. Köszi.
Az Aero magazinban van kép az olasz nagy "berobbanásáról" a Ryannak... Annak idején a Lufthansa betűtípusával "Auf wiedersehn Lufthansa!" volt a gépeire festve egy idején mikor megnyitották Hahn béli bázisuk. Most "Arrivederci Alitalia!" van festve a gépeire, Alitalia betűtípussal...