Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Szerintem inkább arról van szó, hogy csak a nyári menetrend van fennt és az csak okt. 25-ig érvényes. Én ugy tudom, hogy a kihasztnáltságtól függően egy napi második járatot is komolyan terveznek.
Nézd meg a honlapjukon (www.germanwings.com), csaj okt. 25-ig tervezik (jelenleg) üzemeltetni a járatot.
BoGar,
Hát ez az, én sem tudom. De ha kicsit időztél már Ferihegyen, akkor szabad szemmel is látható, hogy egyáltalán nem ért még a kapacitása határára a reptér; vannak órák, amikor kifejezetten kong az ürességtől a 2-es terminál.
Nézzük át a helyzetet:
Az egyes terminál egy kicsivel több pénzért nyugodtan felújítható lenne úgy, hogy egész évben fogadjon napi 10-12 járatot (low-cost). Emmellett semmi sem zárja ki a GAT további üzemeltetésének lehetőségeit, és ha sor kerül az Arc Air beindítására akkor újabb 20-30 járat kerülhetne Ferihegy 1-re. Ehhez viszont vmivel komolyabb átalakításra volna szükség...
2/A: most úgy újítják fel, hogy (a kék folyosótól eltekintve) minden szempontból megfelelne az EU-n belüli légiforgalom kiszolgálására, de valszeg ennek ellenére ez a terminál lesz majdan azon fuvarozók otthona, amelyek nem schengeni országokból jönnek. 6 csáp, 14 külső állóhely, ebből 3 csáp és 4 állóhely könnyedén (akár fizikailag is) leválasztható a 2B terminál javára.
2/B: kisebb rendezkedés után alkalmas lehet a schengenbe érkező nem-schengeni utasforgalom kiszolgálására. Egy déli irányú mólóval (kábé a skanzen kerítéséig) bővíthető, 10 csáp és szükség esetén 8-10 állóhely. (vegyes MALÉV és nyugati)
2/C: a Vecsés-Ecser út felé, a cateringes járda helyén (és azon túl) épülhetne fel, a schengeni utasok számára. Itt is adott a lehetőség az egybeépítésre a 2/A-val. A gond az, ha vki megjön FRA-ból és megy TIA-ba, akkor a C-ről át kell kutyagolnia a mai B-re. (Építünk társadalmi munkában nyeregvasutat :P )
Másik probléma az, hogy a MALÉVnak mindkét szélső terminálon kéne tartania gépeket, így lehet h a legésszerűbb +oldás a szeparálás nélküli előtér lenne. A csápok persze maradnának terminálfüggők.
A 2/C terminálnál jó lenne figyelni arra is, h a F-70 és a CRJ is rá tudjon állni a csápokra.
Bocsi, de akkor meg nem ertem, hogy mi a francert kell az 1-es terminalrol uzemeltetni azt az egyszem low cost-ot (ha mar mas nincs, ez meg csak rovid ideig- oktober 25-ig) uzemel....?????
Ugyanis a 2-es terminalon vigan elferne nemhogy egy, de legalabb 4-5 ujabb legitarsasag jarata is! Csak akkor nem lenne urugy 50 milla lenyulasara....a semmiert.
A masik:
Az EU-ban iden januar 1-tol van egy rendelkezes az OSSZES, tehat MINDEN feladott csomag kotelezo atvilagitasara. (Reszben ezert is epitik at a 2/A-t.)
Hogyan fog teljesulni ez a KOTELEZO dontes az 1-es terminalon? Sehol nem lattam meg csak helyet sem a rontgen berendezesnek....
Az ok, hogy miért manuális a check-in az egyes terminálon, borzalmasan egyszerű.
Anno - az őskorban - az LRI csak manuálisan kezelt Ferihegy I-en.
Amikor az áköltözés történt T2-re, akkor álltak át a manuális check-in-ről a gépire.
Tehát nincs rendszerük, és gondolom egyetlen fityinget sem feccöltek feleslegesen bele.
Lévén hogy viszonylag rövid repült idővel üzemelő járatokról van szó, ez kellően nagy munkával jár, elküldendő a szükséges jelentéseket.
Anno volt olyan járat, amely már rég megérkezett, mire a lányok beütögették az összes elküldendő üzenetet a Sitatex-be. Volt is ribillió belőle.
OFF
Ja, kihívás, bizony! Életemben egyszer csináltam eddig manuális c/in-t agent-ként. Húzós volt, mert leálltak a rendszerek a c/in kellős közepén és gőzünk sem volt, hogy ki van bent... De ez már inkább a Customer Service, nem is rombolnék itt topikot.:o)
Tényleg barátságtalanok az Rt.-sek veletek?:o Néha, én is hasonlóakat hallok a mi agentjeinktől, de sosem értem ezt igazán, lévén, hogy nekem, személy szerint, soha, semmilyen összetűzésem nem volt Maléves kollegákkal. A jegyeladásban kissé furcsák olykor a hölgyek, néha úgy néznek rám, mint a véres húsra, amikor közeledem a kis problémámmal, de rendszerint igyekszem rövid lenni, mert mindig arra gondolok, hogy biztos valaki előttem órákig szívhatta a vérüket, és azt hiszik, hogy én is efféleképpen teszek majd.:o)
Mellesleg örülök azért kicsit ennek, hogy így alakult. Mert így sem a Malév (kétszeresen jó : mind handling mint a vállalat szempontjából) sem a Lufthansa (vagy a CSA) nem veszít piacot ; mindkettő mi kezeljük, a Lufthansa a Malév legnagyobb ügyfele. LHval pedig nagyon sok ember utazik Kölnbe, mint ahogy CSAval is.
Sztornózni kell, mert rakodók lesznek, csak szalagvég nem, de ugyanaz lesz az eljárás a csomagokkal, mint a T2B-n. Szóval, hogyha leszakad róluk a címke, ugyanúgy ki kell deríteni, hogy kié a csomag, vagy ha esetleg úgy adódik, akkor vissza is lehet kérni a csomagot a c/in-be. Szegény rakodófiúk, majd növelik az izmaikat, hát nem irigylem őket, az egyszer már biztos!!
Bennem is rengeteg a kérdés még, de mielőtt bővebben nyilatkoznék, inkább megvárnám az első járataim egyikét. Érdekes lesz, az egyszer biztos!
Na igen. És akkor még a jegyeladás is olyan volt hogy a Gabrielhez sok köze nem volt :)
Viszont sokallom ezért a szolgáltatásért a kiszabott 5 EURos reptéri illetéket. Ugyanakkor olcsónak találom (a vélten kicsit több és valószínűleg ezért megbízhatóbb, színvonalasabb körülmények közt működő) a kölni reptér 6.04 EUR reptéri díját / pax...
Atyaisten! :)
Viszon egy két jó oldala van. Pl. nem kell sztornózni a szalagvégre, hogy ez meg ez a csomag kéne vissza vagy mondjuk ezen meg ezen a csomagon nincs cimke meg stb, léván, hogyha jól értem nincs szalag sem :D
Már bocs, de nem ciki ez egy kicsit? Mármint... Nem olyan mintha csöppet amatőr lenne ez az eljárás? Hogyan ellenőrzik, hogy adott utasnak van-e jegye megvásárolva? Mármint nyomtatott listával rohangálnak majd a képviselők? Hogy lesz ez? Sok a kérdés bennem is...
Mit csodálkoztok? Nemcsak fapados légitársaságot lehet csinálni:))) Újdonságként bevezetjük a "fapados repülőtér" szolgáltatást. Mikor Ferihegy épült, ugyanezt tudta. Akkor bezzeg jó volt? :)))))