Keresés

Részletes keresés

rDave Creative Commons License 2003.05.16 0 0 758
Akkor bennem van a hiba mert nekem tkp. világos a szisztéma pedig többnyire csak internetről okosodom :))) Szvsz: adott x férőhely, adott egy ügyes marketingesek által kreált (sokmindent figyelembe vevő, dinamikusan változó:) képlet, adott egy real-time helyfoglaló-eladó rendszer amihez már csakis a végfelhasználó kapcsolódhat. Az igazán olcsó helyek mennyiésge szerintem rengeteg dologtól függ. Látottak alapján megfigyelhetők a törvényszerűségek de a részleteket egyik cég sem publikálja hiszen ez a "trükközés" a bevételforrás.
Egy biztosat tudok csak: SkyEurope egy nemrégi hírlevelében azzal reklámozta magát hogy néhány útvonalra a teljes kapacitást a legalacsonyabb áron kínálja.
Dave
Előzmény: kábelbúvár (750)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 757
Nem az bant, hogy nem ertenek az internethez, senki sem ugy szuletett, hogy eger volt a kezeben.... bar ez a foglalas dolog meglehetosen hulyebiztos. Azt sajnalom, hogy azonnal gunyosan lehulyezik a nemeteket, teljesen ok nelkul. A francia nyelvvel kapcsolatos megjegyzes pedig egyszeruen kritikan aluli! Ha jol emlekszem ket szammal ezelott az Airbust szaroztak (jo magyar szokas szerint csak azert mert francia), jot mosolyogtam a kovetkezo szamban az Airbus sajtofelelosenek valaszlevelen, melyben udvariasan kioktatja es helyreteszi a "szaksajtot".
Ez ugyan nem Aero Magazin topic, de az is erdekes, hogy a hivatalos Boeing 767 reklam azt irja, hogy az uj 400-as modell megnovelt hatotavolsagu, es az ugyanazon a lapon talalhato AM tablazatban egyertelmuen olvashato, hogy a 400-asnak van a legkisebb hatotvolsaga. Most akkor melyik ertek a korrekt?
Előzmény: Utas2 (754)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 756
-mar tobbszor olvastam, hogy "nem mindenki rendelkezik on-line bankkartyaval" vagy "nem minden kartya alkalmas arra, hogy on-line fizessunk vele". Szoval a Magyarorszagon forgalomban levo Visa vagy EC/MC kartyak miben kulonboznek attol amit az EU-ban hasznalnak? Az en Visa (vagy DC) kartyammal semmit az eg vilagon nem kellett csinalni, mindig is mukodott az internetes vasarlasnal.

-ugy veszem eszre, hogy a diszkont tarsasagok nem a magyar piac kedveert nyitjak meg a jarataikat Budapestre, hanem inkabb a nyugati lakossag reszere teszik lehetove, hogy olcson jussanak el Budapestre. Ha belegondolunk akkr egy nemet csaladnak nagyon is megeri Budapestre utazni egy hetvegere meg akkor is, ha a jegy nem 19 hanem 49 Euro. A magyar arak (szalloda/szorakozas/etterem) igencsak alacsonynak tunnek, ha az ember nem ott el (sajnos csak akkor). Erre egyebkent jo bizonyitek az is, hogy a GWI semennyire sem reklamozza magat Magyarorszagon (a media ugyan megteszik nekik ezt a szivesseget meghozza ingyen).

-eszrevettetek mar, hogy a GWI nem is Ferihegyre hanem Ferigehy-re jar? Ez is eleg nagy baki...

Előzmény: hjoco213 (755)
hjoco213 Creative Commons License 2003.05.16 0 0 755
Hali!
Ma kicsit áttanulmányoztam a Snovflake és a Germanwings foglalási lehetőségeit. Az előttem szólókhoz csatlakozva a Snovflake járatai hasonló áron vannak, mint a Malévnál. Ráadásul a keddi és szombati napolon a Malévnál 39900 + illetékért lehet utazni, így Stockholm ügyében nem kérdéses, hogy a Malév a jobb. Ami a Germanwingset illeti az internetes foglalás nem túl nehéz, de az ár itt sem olyan kihagyhatatlanul olcsó, hogy kiruccanjak egy hétvégére Kölnbe egy kis repülés kedvéért.
A legszomorúbb azonban az, hogy szerintem ami a világ számos országába működik, nálunk egyelőre nem fog. A magyar lakosság csak egy töredéke rendelkezik internet hozzáféréssel, és internetes fizetésre alkalmas bankkártyával, ráadásul a fapados árak nem a nyugati szinten vannak, hanem lényegesen magasabban. Ha figyelembe vesszük a magyar kereseti viszonyokat, nem nehéz megjósolni, hogy a Budapestre közlekedő fapados légitársaságok min 3/4 része külföldi lesz, és a közeljövőben sajnos nem kell tartanunk attól, hogy magyarok százezrei fognak hétvégi repülős kiránduláson részt venni az olcsó repülőjegyárak miatt.
Üdv mindenkinek:
Jocó!
Utas2 Creative Commons License 2003.05.16 0 0 754
Nem akartam túlságosan élesre venni a stílust a Tardos-féle Aeromagazin szösszenet kapcsán, pláne, hogy nem csak róla, hanem a BA Rt. vez. igazgatójáról is kiderül, hogy vajmi keveset értenek az internethez, legalábbis ami a repülőjegyek foglalását illeti....

Egyébként azt még meg sem írtam, hogy az Aeromagazin megelőző számában, amikor ugyanezt a céget harangozták be, akkor a cikkíró még (végig) German Wings (!) légitársaságról írt....(sic).

Előzmény: Törölt nick (752)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 753
Boeing low-cost!
Vegre a Boeing is komolyan veszi a "fapados" piacot. Kulon az olcso legitarsasagoknak kifejlesztett geptipussal rukkolt elo az amerikai oriasceg. Az uj tipust B-747-SS-nek becezik a gyar dolgozoi. Ne tevesszen meg senkit a Lufthansa festes, az SS a SuperShort roviditese. E szenzacios kepet a kivalo AeroMagazin munkatarsa keszitette, es a szakirodalomban eloszor a magazin honlapjan tunt fel eloszor a foto. A gep erdekessege, hogy az orr reszt es a potrohot is valtozatlanul hagytak, de a kozepso szegmenseket egyszeruen kihagytak, evvel is csokkentve a gep tomeget.
Figyelem Szokol-archiv!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 752
Csak, hogy mindenki ertse, hogy mi az amin ugy fel vagyunk haborodva:

Vegyünk jegyet Kölnbe


Elôször otthon ülve gondoltam rá, hogy kipróbálom a német Germanwings olcsó légitársaság májusban induló Budapest?Köln járatát. A társaságot nem volt nehéz megtalálni (bár a Google segítségét a biztonság kedvéért azért igénybe vettem).
Az oldal szép, bár már elsô látásra is utáltam benne, hogy csak németül hajlandó tárgyalni velem. Azért az még így is szemet szúrt, hogy a budapesti járatindításról külön kis hír tudósított, s ez némi melegséggel töltötte el szívemet. Ugyanitt könnyedén megtalálható, lekérdezhetô és kitölthetô a menetrendi rész, pontosan úgy, mint mondjuk a Grazból és Klagenfurtból Londonba repülô Ryanair esetében. Ha nem is értettem kristálytisztán minden német utazási szakkifejezést, azért csak sikerült kiválasztanom az oda- és a visszaút dátumát, s a honlap akkurátusan és gyorsan közölte is az ezekre a napokra érvényes tarifákat. (Odaút: 25 euró, visszaút: 35, mindösszesen tehát 60.)
Az összeg úgy-ahogy megfelelt, elhatároztam hát, hogy megrendelem, ha nem is a jegyet, mert az nyilván nincs, hanem a helyet, amit aztán majd visszaigazolnak. Erre a célra a site két rubrikát kínált: a felsôbe a nevemet, az alsóba a jelszavamat kellett írnom. Megtettem ezt is, majd az obligát elküldôgombra kattintottam. Seperc alatt megérkezett a válasz (németül, persze). A tábla formájából és a megjelenés gyorsaságából azonnal megértettem, hogy valami hibát követtem el. Visszaléptem tehát, s megint beírtam becsületes nevem és egy új jelszót is, hátha az nem tetszett az elôbb, hogy az elsô variációt a nevem és a keresztnevem elsô betujébôl alakítottam ki ? meglehetôsen szellemesen. De az új, immár valamivel bonyolultabb, s ezért azonnal el is felejtett jelszó ellenére sem voltam képes az intô táblán átjutni. Szomorú szívvel letettem tehát arról, hogy elsô napi utas legyek az elsô, Ferihegy 1-re érkezô fapados járaton.
Szomorú tapasztalatomról és ebbôl fakadó letargiámról pár nappal késôbb beszámoltam Hidvégi Gábornak, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatójának is, akinél ? részben éppen a hamarosan Budapestre érkezô Germanwings-járat miatt ? interjúkészítés céljából vendégeskedtem. Ô kicsit megrökönyödve hallgatta panaszos szavaimat, s bevallotta, hogy bár látta már a Germanwings honlapját, sôt azt is, hogy a budapesti járat is szerepel már rajta, de arra még nem volt ideje, hogy az oldal funkcionalitását is ellenôrizze.
Ösztönzésemre erre az interjú után kerítettünk sort. Eleinte minden ugyanúgy zajlott, mint otthon, közösen kiválasztottuk a számomra legszimpatikusabb oda- és visszaúti járatokat (amelyek, mintegy véletlenül, egyben a legolcsóbbnak is bizonyultak), megadtam a nevemet és vadonatúj alkalmi jelszavamat. Ez, ha valakit érdekel ? a hely szellemébôl táplálkozva ? bp-vel kezdôdött és airporttal végzôdött. Aztán elküldtük a táblát, s máris ördögi mosollyal az arcomon nyugtázhattam: jogosan vádoltam a magyar utasok iránti érzéketlenséggel a gonosz Germanwingset.
Úgyhogy minden rendben is lett volna, ha vendéglátóm nem rendeli be a titkárnôjét, s ha ez utóbbi fiatal személy nem hívja fel a figyelmünket arra, hogy ilyen honlapoknál elôször névvel és címmel be kell jelentkezni, s csak azután választhatunk magunknak járatot. Jó, jó, de hol? Hát a nyitólapon. Jé, tényleg. Sôt. Ott még nyelvet is lehet választani. Mi tetszik? Az angol? Kézenfekvô. De sznobok számára van francia is. És ? csodák csodájára ? ezzel a szoftverrel még magyarul is társaloghatunk. Elölrôl elkezdtünk hát kitöltögetni mindent, nevet, lakcímet és hasonlókat, s tíz perccel késôbb már büszkén elmondhattam magamról: nekem is van foglalt helyem a Germanwings nyitójáratán...


(tardos)

Szegyen gyalazat!

 

Heading370 Creative Commons License 2003.05.16 0 0 751
En is most olvastam, nekem is döbbenten mutatta valaki. Hihetetlen!
Önvallomas, ja...
Ez sem rossz: "De a sznobok szamara van francia is."
Hogy is van ez? Es mi van a francia emberekkel? Es a franciaul beszelö magyarokkal? Es a görögökkel? Es a hollandul beszelö portugalokkal?
Sokat elarulo cikk, az biztos.
kabelbuvar,
En nem igazan latom az össeesküveselmelet lenyeget: mi nem vilagos a jegyekkel kapcsolatban?
Előzmény: Utas2 (747)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.05.16 0 0 750
Homályos, no...

Azt kéne +tudni, milyen kontingens marad a végfelhasználóknak direktben.

És ebből mennyi az igazán olcsó.

Előzmény: rDave (740)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.16 0 0 749
http://index.hu/gazdasag/magyar/mancs515/
Mash32 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 748
Az infok a honlaprol szarmaznak, csak az angol verziorol.Sajnos a magyar verziot nem frissitik olyan gyakran
Előzmény: tjsz (731)
Utas2 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 747
Nekem is angol nyelven jön...
Egyébként - minő színvonal - az Aeromagazin legfrissebb számában Tardos főszerk.helyettes úr önvallomását is olvashatjátok arról, hogy mit sikerült össze-vissza ügyetlenkednie (Hídvégi vez. ig. úr társaságában) , míg képes volt jegyet foglalni a Germanwings honlapján. Érdekességnek megteszi.
Ja, nekem valahogy meg elsőre sikerült, hiszen a honlap magyarul is olvasható....
Előzmény: Vinnen (745)
rDave Creative Commons License 2003.05.15 0 0 746
Nekem most az athéni járatnyitásról jött németül egy aztán angolul is... Simán a főoldlaról elérhető form-mal iratkoztam fel, angol nyelvet beállítva. SkyEurope pedig angolul majd _magyarul_ küldi:)
Dave
Előzmény: Vinnen (745)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.15 0 0 745
Kicsit OFF:

Sikerült valakinek angol nyelvű hírlevélre feliratkozni a Germanwings-nél? Én akármit csinálok csak német nyelven jön!

ON

rDave Creative Commons License 2003.05.15 0 0 744
Így jártunk mi is, kolozsvári topictárssal voltam benn még március fele ha jól emlékszem... Amúgy ahogy valaki itt írta már: minden szempontból legjobb ha ez a láncszem kimarad az értékesítésből :)
Dave
Előzmény: Törölt nick (743)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.15 0 0 743
Nem hogy nem segítőkészek, egyátalán nem akarnak segíteni! Mint írtam, az az úr aki mit tudom én hány száz ezres business jegyet vett valami svéd belföldi járatra, na az megkapta a szép mosolyt ("szép" mert egy banya volt az egyetlen nő az irodában) és a kedveskedést, de rám mint darab húsra nézett, és mikor megtudta mit akartam bizony már nagyon akarta, hogy húzzak a rákba' ... Főleg mikor rákérdeztem, hogy ugyan ARN ról BUDra miért kerül kevesebbe a jegy mint BUDról ARNba (merthogy én látom az utasok jegyein, hogy bizony 1376 SEKbe került szinte az összes) :)
Előzmény: Vinnen (742)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.15 0 0 742
A belvárosi SAS iroda foglakozik a Snowflake járatokkal.(Bajcsy-Zsilinszky út 12; 266-26-33)
De a korábbi hozzászólások alapján nem valami túl segitőkészek! Majd írd meg, hogy Te mit tapasztaltál náluk!
Előzmény: Törölt nick (738)
rDave Creative Commons License 2003.05.15 0 0 741
Hali, ahogy a topicban is volt róla szó ill ahogy a honlapjuk is írja: itteni SAS iroda (deák térnél a bazilika melleti irodaházban) vagy egyéb repjegy iroda (rákerdztünk egyszer Ibusznál is, ott is tudtak foglalni... no persze nem egyszerű árakon:)
Dave
Előzmény: Törölt nick (738)
rDave Creative Commons License 2003.05.15 0 0 740
Mégis hogyan? Milyen névre vennék meg? Mert ugye átírni vagy nemlehet vagy olyan áron amivel az olcsó máris nagyon nem olcsó!
Előzmény: kábelbúvár (735)
rDave Creative Commons License 2003.05.15 0 0 739
1, szerintem csak olvasta a honlapjukat:) írták még régebben hogy terveznek buszt több helyre is
2, hamár a honlapnál tartunk: régebben 737-300 volt tervbe véve de több helyen is kivan írva: 737-500 érkezik júniusban
3, a reptérre kijutáshoz ajánlom még a MÁV EC-ket! valamivel több mint 2 óra az út a nyugatiból és a pályaudvarról a 61-es busz a reptér bejáratánál tesz le. kényelmes és nemtúl drága.
Dave
Előzmény: tjsz (731)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.15 0 0 738
Hali, segítséget kérnék.
Megnéztem a flysnowflakedotcom-ot és rámentem a bookra.
Ott azt irják hogy vagy via irodán, vagy juniustól a neten tudok rendelni jegyet.
Na de nekik hol van Pesten irodéjuk, mert ugye én innen utaznék...

L

tjsz Creative Commons License 2003.05.15 0 0 737
Igazad van. Ha itthon van bejegyezve, akkor cégbíróságon ellenőrizhető (vagy egy cégtáras cd-ről, tényleg nincs itt valakinek ???). Ha viszont off shore cég, akkor nagyon nehezen ellenőrizhető, hogy ki/mi a tulaj.

Abban is igazad van, hogy örülnünk kellene, hogy lesz valami. De undorító dolognak tartom, hogy van 1-2 ember, akinek ötlete is van és kockáztatna is, de nem juthat szóhoz, mert nincs hátszele ......

Előzmény: Törölt nick (736)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.15 0 0 736
Jó jó... De ezt tényként kell kezelni? Lehet, hogy igaz, de ezt bizonyítani kéne. És örülni, hogy legalább lesz valami (ha lesz valami...)
Előzmény: tjsz (734)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.05.15 0 0 735
Cégek is felvásárol6ják az olcsó jegyeket?!

Fel is hajt6ják az árakat?

tjsz Creative Commons License 2003.05.15 0 0 734
Lásd: ezen topic 455-ös hozzászólás.
Előzmény: Törölt nick (732)
tjsz Creative Commons License 2003.05.15 0 0 733
Már nem emlékszem pontosan, de olvastam a net-en. Azt hiszem valamelyik "Pilóta" forumos topikban.
Előzmény: Törölt nick (732)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.15 0 0 732
Honnan tudod / hol lehetne olvasni arról, hogy a gazdasági miniszter érdekelt egy Arc Investment nevű cégben?
Előzmény: tjsz (730)
tjsz Creative Commons License 2003.05.15 0 0 731
> Lesz Sky Shuttle Gyorbol es/vagy Budapestrol, ha minden igaz.

Csak nem a SkyEurope-nak dolgozol, hogy ilyen (belső??) infokat is tudsz?

Előzmény: Mash32 (724)
tjsz Creative Commons License 2003.05.15 0 0 730
1. A SkyEurope mindenféle európai pénzeket is kapott, legalábbis a honlapjuk szerint.

2. Igazad van, lenne benne ráció, hiszen gondolom ők sem rendeltek volna B737-est, ha nem menne a bolt ....

3. Itthon is indulni fog egy "fapados", az Arc Air és minő véletlen - a gazd. miniszter érdekelt egy Arc Invesment cégben .... Vagyis Te biztosan nem tudnál ilyet indítani, mert a felsőbb körök megfojtanának (a cégedet IS)

4. Most néztem, a honlapjuk szerint B737-esük lesz, nem pedig B735-ös, ahogy irtad. Vagy rossz ez az info?

Előzmény: Mash32 (723)
tjsz Creative Commons License 2003.05.15 0 0 729
M1-esen elmész a rajkai leágazásig (ha túlmész rajta, akkor az osztrák határhoz jutsz), aztán átlépsz a rajkai határon és követed a táblákat.
Előzmény: kábelbúvár (722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!